Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Hammers-Arsenal onsdag 21.00

84 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Ännu ett bottennapp. Milimetrar från att ännu en idiotpassning av Kos ställde till det.

vi är så jävla dåliga att jag spyr på Arsenal. Ser inte ens fram emot nästa match. Tappat sugen helt.

Försöker Wenger ens vinna matchen?

Gör bara 2 byten när vi jagar mål. Vår klart målfarligaste spelare får 10 min. Slänger in Snubbelbeck istället. Nä Wenger kan inte vara så här dålig. Han måste göra sig till!

 

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Jag ber till gudarna att Man shitty inte går obesegrade genom säsongen. 

Supporter sedan 1983! 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Mickys wrote:

Ännu ett bottennapp. Milimetrar från att ännu en idiotpassning av Kos ställde till det.

vi är så jävla dåliga att jag spyr på Arsenal. Ser inte ens fram emot nästa match. Tappat sugen helt.

Försöker Wenger ens vinna matchen?

Gör bara 2 byten när vi jagar mål. Vår klart målfarligaste spelare får 10 min. Slänger in Snubbelbeck istället. Nä Wenger kan inte vara så här dålig. Han måste göra sig till!

 

 

Håller med, det här är knappast äkta! Det är något skumt. Wenger köpt? Under hot? Mutad? psykos? 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jajo67
Bild för Jajo67
Isak Selling wrote:

Vi förlorade inte i alla fall.. Tycker vi ser bättre ut i spelet med den här formationen än 3-4-2-1. Tyvärr är vi helt ofarliga med Giroud från start och sjukt att Wenger inte bytte honom mot Lacazette.

Ingenting Wenger gör förvånar - han har verkligen tappat det totalt. Bäst före datum gick ut för länge sen men nu radar han ju upp idiotbeslut. 

RWHP
Bild för RWHP

Nånting borde ske, får fan panik. Kidnappa Wenger under Östersundsbesöket kanske är det enda sätt att få in en ny tränare. En jättebanderoll Wenger-Out vore på sin plats när de kommer till Östersund så han inser att även i kalla norrland vill man inte ha han kvar.

King Henry #14

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vad har hänt med Koscielny... han ger ju bort boll efter boll i livsfarliga lägen, idag klarade vi oss undan med blotta förskräckelsen

Pelle
Bild för Pelle

Riktig skitmatch och som många av er skrivit en riktigt tråkig match.

Orkar inte bry mig lika mycket som er andra att Welbz fick 10 minuter mer än Lacazette, finns annat som grämer mig mer.

Märkte ni att Xhaka hade tre indianare innan vi ens spelat 5 minuter? Kul startdebut för Maitland vars inlägg var lovande och hela hans match trygg och faktiskt godkänd. Dessutom höll vi för en gångs skull nollan.

Se där, två små ljusglimtar i ett fortsatt Decembermörker....

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:

Vad har hänt med Koscielny... han ger ju bort boll efter boll i livsviktiga lägen, idag klaradevi oss undan med blotta förskräckelsen

Han har varit mindre bra hela säsongen men senaste veckorna i princip livsfarlig...

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Varför inte sätta in en mittback sista 10 och lyfta in???!!

Finns ju inte ens yta för ett väggspel!!!

Katastrof både framåt och bakåt:(

AFC

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Som jag har sagt sista 10 åren! Det spelar ingen roll vilka spelare vi köper in! Det är speliden det är fel på! Att ha ett spel som bara går ut på bollinnehav och 512 duttväggpass i straffområdet ger oss otroligt få målchanser och blir väldigt lätt för motståndarna att läsa! Nej in med nytt blod på bänken och ge plats för nytänkande och moderna ideer! Helst en ny seriös ägare också som bryr sig mer om resultat på planen än i plånboken! 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Grymt imponerad av Maitland, säger väl rätt mycket om man som debutant är bäst på plan. Snälla sälj Alexis i januari och gör det direkt. Allt hopp är förbi ändå och jag skiter i om vi kommer 5a eller 7a. Vi har ju  inte ens truppen för EL och och komma topp 4 i ligan ändå. De lagen som skulle bli så drababde av att spela CL och PL ligger alla före oss och har impnerat i CL. Det gör iofs Burnley med och hoppas vi har vår nästa tränare i den karl som kan få det skitlaget så pass motiverat och högt upp i tabellen.

Vicious
Bild för Vicious

They say december is the new november...

Vi slutar väl någonstans mellan Burnley och Leicester i tabellen på en trygg 7:e plats den här säsongen om jag får gissa.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn
Vicious wrote:

They say december is the new november...

Vi slutar väl någonstans mellan Burnley och Leicester i tabellen på en trygg 7:e plats den här säsongen om jag får gissa.

Vi får passa oss för snart är Leicester förbi oss med.

Men då jäklar kommer vi igång och vinner några matcher med turmål i 93:e minuten och slutar på en hedersam 5:E plats och alla säger...nästa år då jäklar satsar vi och då ska vi konkurrera med de bästa. Vi säljer för mer än vi köper i transferfönstret och vi förlorar premiären hemma mot Huddersfield med 4-1.

Samma sak varje år. Orkar fan inte mer. Detta Arsenal håller på att döda mitt fotbollsintresse helt. Nu sitter jag mer med mobilen och surfar än jag kollar matchen för de är ju sååå tråkiga.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:

Riktig skitmatch och som många av er skrivit en riktigt tråkig match.

Orkar inte bry mig lika mycket som er andra att Welbz fick 10 minuter mer än Lacazette, finns annat som grämer mig mer.

Märkte ni att Xhaka hade tre indianare innan vi ens spelat 5 minuter? Kul startdebut för Maitland vars inlägg var lovande och hela hans match trygg och faktiskt godkänd. Dessutom höll vi för en gångs skull nollan.

Se där, två små ljusglimtar i ett fortsatt Decembermörker....

Jo jag reflektarede också för Xhakas tre indianare...horribla passningar. Inget jättefarligt hände så han klarar sig undan med sån skit...

Om Snubbelbeck får 10 min mer eller mindre än Lacazette är ju inte poängen. Det är ju dessa ständiga felbeslu tpå startspelare, byten mm. Om vi jagar mål, ska vi sätta in en iskall Welbeck som skulle missa om han var ensam på mållinjen eller e halv ljummen Lacazette som är överlägsen skytteligaledare i Arsenal?

COYG

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Har någon dött? Är ju begravningsstämmning här inne..

jag vet inte om vi kollade på samma match men jag satt och var glad nästan hela matchen, det var ju mindre misstag i backlinjen än de senaste 4-5 matcherna, Xhaka var bättre än på länge, Özil kämpade, Wilshere visade kreativitet vi länge saknat, Maitland-Niles såg hur säker och lugn ut som helst. Bortsett från Kos hjärnsläpp i slutet så var han stabilare än på länge, Alexis är inte vad han har varit och Giroud visade att han enbart duger till en sak, stå still i straffområdet och försöka skarva.

På det hela ett steg uppåt mot Southampton, vi skapar ju chanser, med lite bättre flyt, rakare spel och självförtroende hade denna matchen slutat 3-0 till oss. Vi ligger 7a, en poäng från 4e platsen så lugna ner er lite. Vi kommer inte vinna ligan men oavgjort är bättre än en förlust.

Nu tycker jag att vi försöker se lite mer positivt på detta, och ni som säger att ni tappat intresset för fotboll och Arsenal för att det gått dåligt och vi ligger 7a, ni hade nog inte så mycket intresse från första början då, eller hjärta för klubben.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Glenn
Bild för Glenn
Segerhammar wrote:

Har någon dött? Är ju begravningsstämmning här inne..

jag vet inte om vi kollade på samma match men jag satt och var glad nästan hela matchen, det var ju mindre misstag i backlinjen än de senaste 4-5 matcherna, Xhaka var bättre än på länge, Özil kämpade, Wilshere visade kreativitet vi länge saknat, Maitland-Niles såg hur säker och lugn ut som helst. Bortsett från Kos hjärnsläpp i slutet så var han stabilare än på länge, Alexis är inte vad han har varit och Giroud visade att han enbart duger till en sak, stå still i straffområdet och försöka skarva.

På det hela ett steg uppåt mot Southampton, vi skapar ju chanser, med lite bättre flyt, rakare spel och självförtroende hade denna matchen slutat 3-0 till oss. Vi ligger 7a, en poäng från 4e platsen så lugna ner er lite. Vi kommer inte vinna ligan men oavgjort är bättre än en förlust.

Nu tycker jag att vi försöker se lite mer positivt på detta, och ni som säger att ni tappat intresset för fotboll och Arsenal för att det gått dåligt och vi ligger 7a, ni hade nog inte så mycket intresse från första början då, eller hjärta för klubben.

Förlåt men bland det dummaste jag läst.

Sen är det knappast din uppgift och sitta och bedöma hur mkt hjärta eller intresse folk har. Om du tror att intresset försvann för att vi spelade 0-0 mot Hammers, ja då förstår du inte mkt alls. I mer än 10 år har jag efterfrågat en förändring på ledarsidan och i 10 år har jag sett i stort sett varenda match. Men antar att man har mer hjärta för att man går in i ett forum och skriver strunt.

Blev provocerad av ditt inlägg och det kanske var meningen???

Få misstag igår??? Xhaka slog 3 idiotpassningar på 5 minuter, Kos idiotpassning, fler ggr i första halvlek vi räddas av tveksamma offsider för att ingen av backarna hade koll på motståndaren eller Xhaka stod o sov längst ner av alla. Studion gick igenom ett antal av dessa i paus. Hammers kunde lätt fått en straff i första när Xhaka lade sig på motståndaren mm

Men fortsätt du vara nöjd med att vi tagit hälften så många poäng som Shitty, att Burnley, Fools, Tottenham, United, Chelski ligger före oss. Att vi tagit 2 av 9 poäng på de 3 senaste. Att vi tappat 18 poäng på bortaplan efter 8-9 matcher (orkar ej räkna).

Om detta var ett steg framåt (handbollsduttande långsamt anfallsspel, osäkert försvar mm) så har vi låååång väg att gå dit vi kan kräva att vi ska vara med denna trupp och löner.

COYG

B-G
Bild för B-G
Segerhammar wrote:

Har någon dött? Är ju begravningsstämmning här inne..

jag vet inte om vi kollade på samma match men jag satt och var glad nästan hela matchen, det var ju mindre misstag i backlinjen än de senaste 4-5 matcherna, Xhaka var bättre än på länge, Özil kämpade, Wilshere visade kreativitet vi länge saknat, Maitland-Niles såg hur säker och lugn ut som helst. Bortsett från Kos hjärnsläpp i slutet så var han stabilare än på länge, Alexis är inte vad han har varit och Giroud visade att han enbart duger till en sak, stå still i straffområdet och försöka skarva.

På det hela ett steg uppåt mot Southampton, vi skapar ju chanser, med lite bättre flyt, rakare spel och självförtroende hade denna matchen slutat 3-0 till oss. Vi ligger 7a, en poäng från 4e platsen så lugna ner er lite. Vi kommer inte vinna ligan men oavgjort är bättre än en förlust.

Nu tycker jag att vi försöker se lite mer positivt på detta, och ni som säger att ni tappat intresset för fotboll och Arsenal för att det gått dåligt och vi ligger 7a, ni hade nog inte så mycket intresse från första början då, eller hjärta för klubben.

Härligt med en kommentar som inte handlade om hur dålig Wenger var igår. Kudos Segerhammar.
Missade tyvärr matchen men känns som det inte var mycket att missa.
Nya tag i helgen med lite poängtapp av våra rivaler.

Twitter @grvdga

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Håller med om att det till vissa delar såg ganska bra ut igår, i alla fall bra för att vara oss. Tyvärr säger ju det väldigt mycket om vår status hösten 2017. Fjärdeplatsen ska dock inte vara vårt primära mål. Visst är det otroligt viktigt att nå topp-4 den här säsongen men det är inte det vi ska sträva efter. Klubben, Wenger, spelarna och fansen är alla överens om att målsättningen är att vinna ligan. Vi kan aldrig kräva att vi ska vinna ligan varje säsong, problemet är att vi aldrig ens är nära att konkurrera om titeln.

Har full förståelse för alla som är förbannade, uppgivna eller har tappat suget helt för fotboll. Vissa tyckte att Wenger borde lämnat 2014, andra tyckte att det var dags i våras. Till och med minoriteten som tyckte att ett nytt kontrakt hade rättfärdigats börjar inse att vi inte kommer kunna vända den negativa trenden med Wenger vid rodret. Själv orkar jag inte bry mig så mycket tills dagen Wenger försvinner. Vi kommer få se samma brister och bortförklaringar som vi har sett de senaste åren. Sorgligt att vi är där vi är. Kommer personligen försöka njuta så mycket det bara går av att få se Özil spela fotboll i vår tröja.

Glenn
Bild för Glenn
Isak Selling wrote:

Håller med om att det till vissa delar såg ganska bra ut igår, i alla fall bra för att vara oss. Tyvärr säger ju det väldigt mycket om vår status hösten 2017. Fjärdeplatsen ska dock inte vara vårt primära mål. Visst är det otroligt viktigt att nå topp-4 den här säsongen men det är inte det vi ska sträva efter. Klubben, Wenger, spelarna och fansen är alla överens om att målsättningen är att vinna ligan. Vi kan aldrig kräva att vi ska vinna ligan varje säsong, problemet är att vi aldrig ens är nära att konkurrera om titeln.

Har full förståelse för alla som är förbannade, uppgivna eller har tappat suget helt för fotboll. Vissa tyckte att Wenger borde lämnat 2014, andra tyckte att det var dags i våras. Till och med minoriteten som tyckte att ett nytt kontrakt hade rättfärdigats börjar inse att vi inte kommer kunna vända den negativa trenden med Wenger vid rodret. Själv orkar jag inte bry mig så mycket tills dagen Wenger försvinner. Vi kommer få se samma brister och bortförklaringar som vi har sett de senaste åren. Sorgligt att vi är där vi är. Kommer personligen försöka njuta så mycket det bara går av att få se Özil spela fotboll i vår tröja.

Rykten som går säger att du nog inte får njuta så länge till av Özil. Snackas om Barca bland annat.

Men det är bara rykten. Dock är känslan av att rykten när spelare ska ut från Arsenal stämmer väldigt mkt oftare än när spelare ryktas in. Kan ju vara pga att alal spelare som någosin haft ett par fotbollsskor på sig har någon gång ryktats till Arsenal.

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:
Segerhammar wrote:

Har någon dött? Är ju begravningsstämmning här inne..

jag vet inte om vi kollade på samma match men jag satt och var glad nästan hela matchen, det var ju mindre misstag i backlinjen än de senaste 4-5 matcherna, Xhaka var bättre än på länge, Özil kämpade, Wilshere visade kreativitet vi länge saknat, Maitland-Niles såg hur säker och lugn ut som helst. Bortsett från Kos hjärnsläpp i slutet så var han stabilare än på länge, Alexis är inte vad han har varit och Giroud visade att han enbart duger till en sak, stå still i straffområdet och försöka skarva.

På det hela ett steg uppåt mot Southampton, vi skapar ju chanser, med lite bättre flyt, rakare spel och självförtroende hade denna matchen slutat 3-0 till oss. Vi ligger 7a, en poäng från 4e platsen så lugna ner er lite. Vi kommer inte vinna ligan men oavgjort är bättre än en förlust.

Nu tycker jag att vi försöker se lite mer positivt på detta, och ni som säger att ni tappat intresset för fotboll och Arsenal för att det gått dåligt och vi ligger 7a, ni hade nog inte så mycket intresse från första början då, eller hjärta för klubben.

Förlåt men bland det dummaste jag läst.

Sen är det knappast din uppgift och sitta och bedöma hur mkt hjärta eller intresse folk har. Om du tror att intresset försvann för att vi spelade 0-0 mot Hammers, ja då förstår du inte mkt alls. I mer än 10 år har jag efterfrågat en förändring på ledarsidan och i 10 år har jag sett i stort sett varenda match. Men antar att man har mer hjärta för att man går in i ett forum och skriver strunt.

Blev provocerad av ditt inlägg och det kanske var meningen???

Få misstag igår??? Xhaka slog 3 idiotpassningar på 5 minuter, Kos idiotpassning, fler ggr i första halvlek vi räddas av tveksamma offsider för att ingen av backarna hade koll på motståndaren eller Xhaka stod o sov längst ner av alla. Studion gick igenom ett antal av dessa i paus. Hammers kunde lätt fått en straff i första när Xhaka lade sig på motståndaren mm

Men fortsätt du vara nöjd med att vi tagit hälften så många poäng som Shitty, att Burnley, Fools, Tottenham, United, Chelski ligger före oss. Att vi tagit 2 av 9 poäng på de 3 senaste. Att vi tappat 18 poäng på bortaplan efter 8-9 matcher (orkar ej räkna).

Om detta var ett steg framåt (handbollsduttande långsamt anfallsspel, osäkert försvar mm) så har vi låååång väg att gå dit vi kan kräva att vi ska vara med denna trupp och löner.

+1000

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Bra Wenger att du byter till 4 backslinje. Synd att det kostade 2 onödiga poäng sist. Ha en enda riktig mb som håller så är det ju dumt att ställa upp med 3.

Bra att Wilshere få komma in.

Bra att du vågar byta ett par. Synd att du byter fel. Hellre bytt ut Bellerin än Kolasinac och mkt hellre bort med Sanchez än Lacazette. Sanchez vill ju uppenbarligen inte spela för Arsenal

Lacazette hade känningar av en ljumskskada. Så nej. Helt rätt att starta Alexis även om hans form är urusel.

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Vicious wrote:

They say december is the new november...

Vi slutar väl någonstans mellan Burnley och Leicester i tabellen på en trygg 7:e plats den här säsongen om jag får gissa.

Vi får passa oss för snart är Leicester förbi oss med.

Men då jäklar kommer vi igång och vinner några matcher med turmål i 93:e minuten och slutar på en hedersam 5:E plats och alla säger...nästa år då jäklar satsar vi och då ska vi konkurrera med de bästa. Vi säljer för mer än vi köper i transferfönstret och vi förlorar premiären hemma mot Huddersfield med 4-1.

Samma sak varje år. Orkar fan inte mer. Detta Arsenal håller på att döda mitt fotbollsintresse helt. Nu sitter jag mer med mobilen och surfar än jag kollar matchen för de är ju sååå tråkiga.

får passa oss ett tag till. Bedrövliga Leicester.  

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Segerhammar wrote:

Har någon dött? Är ju begravningsstämmning här inne..

jag vet inte om vi kollade på samma match men jag satt och var glad nästan hela matchen, det var ju mindre misstag i backlinjen än de senaste 4-5 matcherna, Xhaka var bättre än på länge, Özil kämpade, Wilshere visade kreativitet vi länge saknat, Maitland-Niles såg hur säker och lugn ut som helst. Bortsett från Kos hjärnsläpp i slutet så var han stabilare än på länge, Alexis är inte vad han har varit och Giroud visade att han enbart duger till en sak, stå still i straffområdet och försöka skarva.

På det hela ett steg uppåt mot Southampton, vi skapar ju chanser, med lite bättre flyt, rakare spel och självförtroende hade denna matchen slutat 3-0 till oss. Vi ligger 7a, en poäng från 4e platsen så lugna ner er lite. Vi kommer inte vinna ligan men oavgjort är bättre än en förlust.

Nu tycker jag att vi försöker se lite mer positivt på detta, och ni som säger att ni tappat intresset för fotboll och Arsenal för att det gått dåligt och vi ligger 7a, ni hade nog inte så mycket intresse från första början då, eller hjärta för klubben.

+1000

Sidor