Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal -Liverpool 22/12

111 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Segerhammar
Bild för Segerhammar
Arsenal -Liverpool 22/12

Hej Hopp!!

Vad säger ni? Vinner vi med 3-4 bollar eller blir det repris på förra mötet med pool?

Jag lyssnade på Arseblog Extra nyss och James hade en idé (han var inte så övertygad om detta själv) att Wenger har använt AMN som vänsterback för testa honom och att använda honom där mot pool också för att möta Salah. AMN är snabb och högerfotad vilket behövs eftersom Salah är snabb och nästan alltid viker in centralt.

Hur ställer vi upp? 4-4-2 eller 3-4-3?

 

"Why fly if you could walk on water?"

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Låter faktiskt inte alls som en särskilt långsökt tanke att spela en högerfotad spelare till vänster för att mer naturligt kunna (försöka i alla fall) störa Salahs skottmöjigheter.

Sekreterare Arsenal Sweden

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Låter bra, nacho får gärna vila eftersom han blir avklädd varje gång vi möter Looserpool!

Kolasinac vänstermitt??

                Cech

Bellerin  Kos   Mustafi  Niles

            Xhaka  Wilshere

Alexis           Özil       Kolasinac/Welbeck

                Lacazette

Får vi bara stopp på deras hot från kanterna och inte ge bort kontringar på offensiva hörnor och bolltapp och all skit vi håller på med varannan vecka så tror jag fick kan skada deras blöta defensiv rejält. Chanser kommer vi få hemma!!

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vad hände med julaftonsfotboll?

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Andreas Näsström wrote:

Vad hände med julaftonsfotboll?

Tomten skrek fuck off sen slapp vi den misären!

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Segerhammar wrote:

Hej Hopp!!

Vad säger ni? Vinner vi med 3-4 bollar eller blir det repris på förra mötet med pool?

Jag lyssnade på Arseblog Extra nyss och James hade en idé (han var inte så övertygad om detta själv) att Wenger har använt AMN som vänsterback för testa honom och att använda honom där mot pool också för att möta Salah. AMN är snabb och högerfotad vilket behövs eftersom Salah är snabb och nästan alltid viker in centralt.

Hur ställer vi upp? 4-4-2 eller 3-4-3?

Tror Wenger fegar ur och inte vågar spela AMN men hoppas ja har fel.  Iss oror att han kommer starta med Coqmidtälket för Jack med. Känns som en matvh där vi är mer rädda att förlora än viljan att vinna. Ett x är ju ok, då är vi med om 4e platsen.

Jepson
Bild för Jepson
Jimmy Roslund wrote:
Segerhammar wrote:

Hej Hopp!!

Vad säger ni? Vinner vi med 3-4 bollar eller blir det repris på förra mötet med pool?

Jag lyssnade på Arseblog Extra nyss och James hade en idé (han var inte så övertygad om detta själv) att Wenger har använt AMN som vänsterback för testa honom och att använda honom där mot pool också för att möta Salah. AMN är snabb och högerfotad vilket behövs eftersom Salah är snabb och nästan alltid viker in centralt.

Hur ställer vi upp? 4-4-2 eller 3-4-3?

Tror Wenger fegar ur och inte vågar spela AMN men hoppas ja har fel.  Iss oror att han kommer starta med Coqmidtälket för Jack med. Känns som en matvh där vi är mer rädda att förlora än viljan att vinna. Ett x är ju ok, då är vi med om 4e platsen.

Spelar AMN ikväll spelar han inte på fredag. Så ingen AMN ikväll och jag tror vi får se honom på fredag till 95%++

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                    Cech

       Kos.     Mustafi.   Monreal

Bellerin.  Xhaka.   Wilshere.    Niles

              Özil.        Alexis

                 Lacazette

 

Jag tror vi kommer få se detta,vad tror ni?

Jag tar fan allt utan torsk ikväll,ett lag med osköna supportrar som tror Istanbul 2005 var igår och så fort man nämner Captain Snubbel,Sevilla eller Man City så bölar dom!

Kan det vara europas mest bittra och borttappade supportrar?!

 

AFC

Vicious
Bild för Vicious
Elias Bard wrote:

                    Cech

       Kos.     Mustafi.   Monreal

Bellerin.  Xhaka.   Wilshere.    Niles

              Özil.        Alexis

                 Lacazette

 

Jag tror vi kommer få se detta,vad tror ni?

Jag tar fan allt utan torsk ikväll,ett lag med osköna supportrar som tror Istanbul 2005 var igår och så fort man nämner Captain Snubbel,Sevilla eller Man City så bölar dom!

Kan det vara europas mest bittra och borttappade supportrar?!

 

Köper den elvan även om jag gärna hade sett att Xhaka petats och Maitland-Niles tagit hans plats där. Håller helt med om foolsens supportrar också.

Måtte grabbarna prestera ikväll nu så att man vågar ta på sig den snygga jultröjan på söndag!

#Championship

Byarum
Bild för Byarum
Vicious wrote:
Elias Bard wrote:

                    Cech

       Kos.     Mustafi.   Monreal

Bellerin.  Xhaka.   Wilshere.    Niles

              Özil.        Alexis

                 Lacazette

 

Jag tror vi kommer få se detta,vad tror ni?

Jag tar fan allt utan torsk ikväll,ett lag med osköna supportrar som tror Istanbul 2005 var igår och så fort man nämner Captain Snubbel,Sevilla eller Man City så bölar dom!

Kan det vara europas mest bittra och borttappade supportrar?!

 

Köper den elvan även om jag gärna hade sett att Xhaka petats och Maitland-Niles tagit hans plats där. Håller helt med om foolsens supportrar också.

Måtte grabbarna prestera ikväll nu så att man vågar ta på sig den snygga jultröjan på söndag!

Jultröjan gör succé överallt. Haft den på mig i publika sammanhang och jag får väldigt mycket positiv feedback. Senast i söndags på Mall of Scandinavia när jag satt och käkade och en man i min egen ålder kom fram och berömde min tröja och frågade var jag köpt den. Sen är det tummen upp på många andra platser...

Bosse

Tosse
Bild för Tosse

Haha Oxen! https://www.youtube.com/watch?v=xGjZLS0NK4A 5:50 in i videon

RoPa87
Bild för RoPa87
Tosse wrote:

Haha Oxen! https://www.youtube.com/watch?v=xGjZLS0NK4A 5:50 in i videon

5:25 in i videon är också riktigt fin!7

"I used to do this with Arsenal and they loved me!" HAHA

gunbod
Bild för gunbod

Hoppas verkligen slippa se dessa misslyckade sidledspass  på egen planhalva som vi straffats så hårt med denna säsong också med så onödiga baklängesmål mot främst topplagen. Vi har definitivt inte råd att bjuda på dem, jag vill se ett rakare och snabbare spel med djupledslöpningar, annars är det stor risk för stortorsk igen. Pool vet ju verkligen hur de ska spela mot oss, hög press. Överraska gärna både de och oss fans nu med en smart taktik Wenger. 

Pelle
Bild för Pelle

Optimisten i mig ser hur Liverpool helt misslyckats i sina bortamatcher mot topplagen (storförluster mot både City och Spurs)

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag är på väg till en p(o)olare där vi ska se matchen några stycken - hälften Gunners hälften.. det där andra

Det är bara poängen som gäller idag. Mot United var jag mer upplyft av spelet än upprörd över förlusten. Det där gäller inte inte alls idag. Ge mig full pott, gärna genom en skakig 4-3 match. Det är det ena som är viktigt, det andra är att Oxlade inte spelar alternativt gör en plattmatch och spelar fram sådär en två tre kassar åt oss

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hatet 1: Man scum & hottentott

Hatet 2: Looserpool,Chelsea

Hatet 3: Shitty

 

AFC

Glenn
Bild för Glenn
Elias Bard wrote:

Hatet 1: Man scum & hottentott

Hatet 2: Looserpool,Chelsea

Hatet 3: Shitty

 

hatar man scum o fools mest. Sen togtenham o chelski.

 

blir att se matchen på ipad och andra hl i efterhand. Nere hos släkten med familjen.

vore så skönt med 3p

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Chelsea och spursarna har ju inte så många fans i min bekantskapskrets, värst att torska mot kvällens motståndare, sedan scumsen.

Bara inte Wenger valt röv........taktiken ikväll igen, men han kanske gillar den med tanke på vilka omgångar vi åkt på mot pool på senare år, eller är han så glömsk tro...?

Mackan
Bild för Mackan

Twitter: @mackan_carlsson

 

Exqert
Bild för Exqert

Giroud!?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Christoffer Silfvenius wrote:

Giroud!?

Han pajade väl baksida lår sist...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Finnen
Bild för Finnen

Vad har Kola gjort för o hamna i frysboxen?

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Det undrar jag också. Han har varit bra för det.mesta och har framför allt visat vilja och har inte vikit ner sig

Bubblan

Glenn
Bild för Glenn

Förstår inte vad kolasinac gjort. Skulle vi inte behöva hans styrka och taggtrådstuggande

COYG

Mackan
Bild för Mackan

Har det inte snackats om att ha en lite snabbare högerfotad vänsterback mot Salah? Betyder ju inte att Kola är i ngn frysbox. 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Neee, jag måste säga att jag blir riktigt jävla förbannad nu. Vad i hela jävla helvete håller vi på med? 

Sätt press offensivt, vi är ju på hemmaplan!!! Vafan spinger vi runt i deffensiv position för. Stå och glor på bollen 3 meter ifrån när Pool har bollen.

Vi gräver vår egen grav. Fram och hugg på bollen direkt, var först på andrabollarna! Visa vilja. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Och Bellerin, herregud, sämre fötter får man leta efter, han har tom tappat snabbheten!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Väldigt många felpass, har dom tagit julledigt redan

Bubblan

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Snart ringer de.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Det är inte värt att kolla på den här skiten, räckte att se den här skiten 5 min för mig så kunde jag se att vi skulle förlora. Jävla äckliga Wenger!!! Du är så jävla sämst!!!

Ta ditt jävla pick o pack o dra åt helvete!'

USH!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Glömde AMN  att han är back och att det finns en motståndare bakom när han tokrusar framåt?

Vad fan gör Iwobi på plan?

COYG

Sidor