Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Crystal Palace - Arsenal 28/12

60 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Crystal Palace - Arsenal 28/12

Håll tätt bakåt!! 

Vi har efter 19 spelade släppt in 23 mål. Det är lika många som Brighton. Det är dubbelt så många som Man City och det är 7 fler än Burnley! Det är över 1,2 mål/match, det måste vi bara göra bättre. Kos som ska vara den stora ledaren på plan och framför allt i backlinjen har varit helt under isen i december och måste göra en uppryckning. Jag hoppas det kommer med att han får tillbaka Mustafi som lekkamrat. Stötbrytningar i all ära men jag vill se ett diciplinerat och tajt försvarsspel från dessa. Xhaka har inte varit bra en jag anser inte att Coq eller Elneny är bättre alternativ. Bellerin kan testa bänken ett tag och Kolasinac måste få lämna den. Men jag tänker mig att det ska gå till så här

                             Cech

Niles/Debuchy   Mustafi   Kos   Monreal

        Wilshere     Xhaka      Kolasinac

         Özil        Lacazette       Alexis

                        

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Kan någon förklara för mig vad det är Bellerin har gjort så dåligt på senare tid? Tycker man läser överallt att han har varit så usel men kan någon peka på tex mål som har tillkommit pga hans misstag? "Dåliga inlägg" har jag sett, men ändå har han levererat assister och skapat chanser. Vad är det ni som vill bänka honom förväntar er? Att han ska snurra upp tre spelare i varje anfall? Aldrig bli överspelad där han gång på gång lämnas ensam mot två motståndare på kanten?

(Fakta att väga in här: en väldigt stor majoritet av våra insläppta mål kommer från vår vänstersida. Alla tre målen mot ManU hade sitt ursprung där. Alla tre mot Liverpool i fredags kom från vänster eller centralt i banan. Southamptons mål likaså. Två av tre borta mot City uppstod till vänster.)

Sekreterare Arsenal Sweden

Mackan
Bild för Mackan
Lars Lundstedt wrote:

Kan någon förklara för mig vad det är Bellerin har gjort så dåligt på senare tid? Tycker man läser överallt att han har varit så usel men kan någon peka på tex mål som har tillkommit pga hans misstag? "Dåliga inlägg" har jag sett, men ändå har han levererat assister och skapat chanser. Vad är det ni som vill bänka honom förväntar er? Att han ska snurra upp tre spelare i varje anfall? Aldrig bli överspelad där han gång på gång lämnas ensam mot två motståndare på kanten?

(Fakta att väga in här: en väldigt stor majoritet av våra insläppta mål kommer från vår vänstersida. Alla tre målen mot ManU hade sitt ursprung där. Alla tre mot Liverpool i fredags kom från vänster eller centralt i banan. Southamptons mål likaså. Två av tre borta mot City uppstod till vänster.)

Det som gjorde Bellerin bra när han var riktigt bra var att han tordes och även kunde utmana med sin snabbhet. Variation således. Nu är känslan att självförtroendet saknas och varje anfall via honom (i princip) stannar upp och blir ett trygghetspass hemåt. I mina ögon en enormt stor skillnad mot när han var som bäst. Också galet ohotad på sin position när vi bara har Debuchy som alternativ och sånt är aldrig nyttigt. 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Mackan wrote:

Det som gjorde Bellerin bra när han var riktigt bra var att han tordes och även kunde utmana med sin snabbhet. Variation således. Nu är känslan att självförtroendet saknas och varje anfall via honom (i princip) stannar upp och blir ett trygghetspass hemåt. I mina ögon en enormt stor skillnad mot när han var som bäst. Också galet ohotad på sin position när vi bara har Debuchy som alternativ och sånt är aldrig nyttigt. 

Jag håller absolut med om att konkurrenssituationen inte är bra, och även om han har bidragit mindre offensivt så är han ju ändå i första hand försvarare - framför allt nu när vi har gått tillbaka till fyrbackslinje - och det tycker jag att han har skött rätt bra.

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

För mig är det som Mackan skriver. Defensivt har Bellerin aldrig varit något underverk även om han gjort galna upphämtningar och rensat några frilägen när mittbackar blivit bortgjorda på mittplan. Inläggen har alltid varit mediokra på sin höjd. Men nu har jag knappt sett honom ta sig förbi någon försvarare eller i samma grad utgöra ett spelaternativ med fart såsom han gjort tidigare. Han känns ur form helt enkelt. Då kan han gott få stå över en eller två matcher och sen förhoppningsvis komma tillbaks starkare i vår, har ju inte sett många som vill kasta ner honom till juniorerna direkt. Viss rotation är så klart nyttig och nödvändig medan vi har tuffare schema. Spelarna måste få återhämtning och våren är lång, varför inte plocka av dom när dom har en formdipp och testa något annat så länge?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Tackar för utförligt svar Andreas, vi får enas om att vi tycker olika helt enkelt :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Fredde
Bild för Fredde

Det är ju hela laget, ingen vågar bryta mönster. Ingen tror på det dom gör så det blir en massa säkerhetsspel och riskminimering med boll. Det är Özils spel, för han kan passa fram på rätt löpningar om de bara kommer. Men ingen bryter mönstret i laget, inte många som drar sin gubbe och skapar oreda i motståndarnas försvar. Bellerin slutade med det förra säsongen. Innan så kom han 1-2 gånger per match in bakom motståndarnas backlinje och utmanade sin motståndare 1mot1 när det fanns lägen. Idag så blir det att vända hemåt eller inåt och säkerhetspassa. Fast en kille som Bellerin ska rycka ner 4-5 meter och skjuta in bollen så hårt han kan längsmed marken.

You win some, you draw some

Vicious
Bild för Vicious

Bellerin var helt lost i positionsspelet mot Liverpool. De anföll nästan hela tiden på den kanten och varje gång var Bellerin helt borta. Bedrövligt försvarsspel.

#Championship

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jaha gott folk!

Ikväll blir det torsk med 2-1,Zaha har show!

Börjar se fram emot LHC matcherna mer....inget bra tecken!!

AFC

Vicious
Bild för Vicious
Elias Bard wrote:

Jaha gott folk!

Ikväll blir det torsk med 2-1,Zaha har show!

Börjar se fram emot LHC matcherna mer....inget bra tecken!!

Gött för dig att du har något att se fram emot iaf! För egen del så suger bägge mina lag (Arsenal och Färjestad) åsnekuk just nu. Fint med JVM nu!

#Championship

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Ryktas om att Chambers startar. Helt rätt att ge honom chansen om så är fallet.

Hoppas Kolasinac startar som vänsterback trots Wengers konstiga kommentarer. Att han inte ses som vänsterback är galet, trots att han spelat majoriteten av sina matcher i karriären där. Vill även se AMN centralt på mitten om han inte vilas.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Ska försöka låta bli att se denna missär, men dum som man är så går man på skiten igen, och igen, och igen, och...

Kul för Wenger med 810 matcher. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

På nyårsafton är du ensam om rekordet gällande PL matcher Wenger. Ett rekord som lär stå sig för alltid. Tillkännage då ditt avträde som Arsenals coach samtidigt

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Mickys wrote:

På nyårsafton är du ensam om rekordet gällande PL matcher Wenger. Ett rekord som lär stå sig för alltid. Tillkännage då ditt avträde som Arsenals coach samtidigt

 

Kan ju alltid hoppas. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

gunbod
Bild för gunbod
Mickys wrote:

På nyårsafton är du ensam om rekordet gällande PL matcher Wenger. Ett rekord som lär stå sig för alltid. Tillkännage då ditt avträde som Arsenals coach samtidigt

Tvärtom skulle jag tyvärr tro, är ju bara 189 matcher kvar till 1000 då. Det lockar nog honom mera...

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ryktena stämmer

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson
Vicious wrote:
Elias Bard wrote:

Jaha gott folk!

Ikväll blir det torsk med 2-1,Zaha har show!

Börjar se fram emot LHC matcherna mer....inget bra tecken!!

Gött för dig att du har något att se fram emot iaf! För egen del så suger bägge mina lag (Arsenal och Färjestad) åsnekuk just nu. Fint med JVM nu!

Haha lugna ner dig, allt är väl relativt, själv håller jag på Björklöven så det kanske finns olika typer av åsnekukar...Gunners är dock ett ständigt spektakel så mina helger eller veckor är sällan upplyftande om det kombineras med hockey

RoPa87
Bild för RoPa87

Hur lång tid tar det innan Holmgren nämner 8-2 förlusten idag?

Men COYG. Börja nu denna matchen som andra halvleken (nåja efter 2-0 målet iaf) mot Liverpool börjades!!

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Haha allvarligt vad är det för fel på wengers jackor? Dragkedjan funkar ju aldrig. Måste ju kunna få en ny 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Chambers... 

Life and Arsenal are miracles enough.

RoPa87
Bild för RoPa87
Tobias Alsing wrote:

Haha allvarligt vad är det för fel på wengers jackor? Dragkedjan funkar ju aldrig. Måste ju kunna få en ny 

Lättaste lösning är ju att ställa sig upp för att knäppa jackan..... 

Glenn
Bild för Glenn

Kul att se Chambers. Opolerad ibland men går gärna framåt med upp i anfallet och vinner mkt höjddueller. Tre huvudstarka bak idag. Bra elva idag eller typ så bra vi kan skaka fram

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Tycker det ser betydligt bättre ut idag än senaste matcherna. Snabbare passningsspel och på färre tillslag. Dock långt ifrån lysande spel men bättre ich roligare att se....

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Domarn!!!!???

gunbod
Bild för gunbod

En första halvlek med mersmak. Några fantastiska kombinationer mellan Özil och Sanchez som borde fått resulterat i mål. Värsta strikeravslutet av Mustafi, imponerande behärskat. Fortsätt gärna på detta sätt i andra halvlek också.

Glenn
Bild för Glenn

Ser helt ok ut. Synd vi inte kunde gjort något mer mål. Hade varit skönt med 3-0

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Överraskande bra första  halvlek med tanke på hur det sett ut på bortaplan tidigare.

Jajo67
Bild för Jajo67

Skulle vara uppfriskande om de inte alltid ska försöka passa bollen in i mål utan tog lite fler avslut

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Usch det som såg så bra ut. Kämpa nu 

Glenn
Bild för Glenn

Såg precis att vi spelar på nyårsafton. Hur fan tänker de?

Jaha där kom 1-1 med. Så går det när vi inte utnyttjar våra chanser

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67

Mmmm så går det när man inte förvaltar chanserna....kom igen nu för fan!

Sidor