Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Chelsea 3/1 2018

145 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Arsenal - Chelsea 3/1 2018

Ny match. Nytt fiasko? När det ser som mörkast ut brukar vi resa oss. Gör vi det idag?

Intresset för matchen är på topp. Inte ens en matchtråd 4h innan start på vad som borde vara en av årets största matcher. Går verkligen utför för klubben.

Minns inte ens alla som missar matchen. Var väl ung 20 skadade?

De Bruyne bars ut på bår med fixerat ben efter fått vård i 5-10 min för 3 dagar sedan. Dominerade ändå matchen igår. Annat läkekött i andra klubbar

COYG

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson

De kommer bli tufft idag tro jag, en del borta som jag förstått o özil är han med idag?? Tro att vi max få med 1 poäng idag..

B-G
Bild för B-G

Kan ju bero lite på att ligan är körd. 4e platsen är det inte.
För mig beror det på dåligt läkkött efter att han spenderat nyår på resande fot samt måste jobba.
Du överdriver som vanligt, inget vettiga poänger. Vi hade väl bara 8 skadade?
Vi vill ha mer överdrivare i Arsenal alltså. Värva A. Young i januari?

Jag tror vi lyckas klämma in ett 1-1 resultat. Hoppas på 2-0.

Twitter @grvdga

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Ryktas om 4231.

               Cech

Bellerin Per Mustafi Kolasinac

      Wilshere   Xhaka

Iwobi        Özil       Sanchez

            Lacazette

Inte direkt jättesugen på Iwobi från start och Per i backlinjen. Kommer bli tufft.

Glenn
Bild för Glenn
Isak Selling wrote:

Ryktas om 4231.

               Cech

Bellerin Per Mustafi Kolasinac

      Wilshere   Xhaka

Iwobi        Özil       Sanchez

            Lacazette

Inte direkt jättesugen på Iwobi från start och Per i backlinjen. Kommer bli tufft.

skulle inte Sanchez vara borta eller har jag drömt?

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Med tanke på hur resultaten sett ut för oss kontra lagen ovanför oss i tabellen  senaste tiden så ser det väl hyfsat nattsvart ut ?

Skulle inte Kola bli borta ett par veckor ?

Byarum
Bild för Byarum

Kola borta i minst två veckor,,,

Bosse

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Isak Selling wrote:

Ryktas om 4231.

               Cech

Bellerin Per Mustafi Kolasinac

      Wilshere   Xhaka

Iwobi        Özil       Sanchez

            Lacazette

Inte direkt jättesugen på Iwobi från start och Per i backlinjen. Kommer bli tufft.

Niles istället för Kolasinac vad jag läste!?

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ingen Per. Tack. Ingen Iwobi. Tack.

Glenn
Bild för Glenn
Andreas Näsström wrote:

Ingen Per. Tack. Ingen Iwobi. Tack.

håller med. Hellre Nelson än Iwobi. Snacka om att gå bakåt. Var lovande som junior. 2 år med Wenger så är han lika lovande som koskit

COYG

Byarum
Bild för Byarum

Fick en känska av att Arsenal befinner sig på mitt hotell,,, matsalen/restaurangen helt avskärmad. Har den aldrig varit förut och nu åkte jag upp i hissen med två security killar som hade Arsenalmärken på sina kavajer. De hoppade av på våning tre och det fanns inga rum lediga på våning tre,,

En litet diskret utfrågning av receptionisten bekräftade min misstanke,,, litet kul, förra gången jag var i London bodde jag på samma hotell som Shitty inför deras match mot Chelski,,,

Bosse

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Mickys wrote:
Andreas Näsström wrote:

Ingen Per. Tack. Ingen Iwobi. Tack.

håller med. Hellre Nelson än Iwobi. Snacka om att gå bakåt. Var lovande som junior. 2 år med Wenger så är han lika lovande som koskit

+100

AFC

Byarum
Bild för Byarum
Mickys wrote:
Andreas Näsström wrote:

Ingen Per. Tack. Ingen Iwobi. Tack.

håller med. Hellre Nelson än Iwobi. Snacka om att gå bakåt. Var lovande som junior. 2 år med Wenger så är han lika lovande som koskit

Wenger utvecklar spelare bakåt nuförtiden,,, titta på vad som händer med våra nyförvärv,,

Bosse

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Cazorla (ankle), Monreal (ankle), Ramsey (hamstring), Giroud (hamstring), Koscielny (Achilles), Kolasinac (foot), Ozil (knee - doubt)

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Fåe hopps Özil är tillbaka men räknar inte med det. Offensivt måste Alexis och Laca ha en riktigt bra dag

Cech

Bellerin Chambers Musse AMN

Wilshere Xhaka

Welbeck özil alexis

Laca

Glenn
Bild för Glenn
Andreas Näsström wrote:

Fåe hopps Özil är rillbaka men räknar inte med det. Offensivt måste Alexis och Laca ha en riktigt bra dag

Cech

Bellerin Chambers Musse AMN

Wilshere Xhaka

Welbeck özil alexis

Laca

den elvan köper jag. Måste vara det bästa vi kan skaka fram

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Alternativt 433, särskilt om Özil saknas. Ger oss ju också lite extra skydd för dagens svaga backlinje

Wilshere Elneny Xhaka

Welbz Laca Alexis

Finnen
Bild för Finnen

At Emirates. #afc team: Cech, Chambers, Mustafi, Holding; Bellerin, Xhaka, Wilshere, Maitland-Niles; Sanchez, Ozil; Lacazette.

Finnen
Bild för Finnen

Fruktad backlinje...

 

Bänken är oxå fylld av spelare som kan göra skillnad..... Arsenal subs: Ospina, Mertesacker, Coquelin, Elneny, Walcott, Iwobi, Welbeck. #afc

gunbod
Bild för gunbod

Såg tyvärr att vi kör med trebackslinje : Chambers Mustafi och Holding. Befarar det värsta.

Özil  från start iaf.

Byarum
Bild för Byarum

Vår backlinje känns inte jättestabil, men what the fuck. Nu ger vi Chelski på käften. 

Bosse

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ungdomlig energi! Och Mustafis ledaregenskaper där bak testas på allvar. Håll nu koll på Hazard och försök att inte dra på en massa dumma frisparkar precis utanför straffområdet

Framåt har vi alla chanser om dom har en bra dag dår framme!

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:

Såg tyvärr att vi kör med trebackslinje : Chambers Mustafi och Holding. Befarar det värsta.

Özil  från start iaf.

oj kan bli åka av... förhoppningsvis vinner vi med 5-4

COYG

Sral
Bild för Sral

Mickys, för vissa beror inaktivitet i matchtrådar som dessa inte på ointresse för Arsenal, utan för trådar som dessa, av diverse anledningar. Tyvärr. 

Glenn
Bild för Glenn

Ser ut som laget går mot sin avrättning när de går ut ur tunneln. Gamnackar och ingen tändning alls. Har de själva gett upp redan??

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Mickys, för vissa beror inaktivitet i matchtrådar som dessa inte på ointresse för Arsenal, utan för trådar som dessa, av diverse anledningar. Tyvärr. 

vad är det för fel på denna tråd nu då? Får vi inte diskutera laguppställningen? Får vi inte prata om att det känns som vi kan få det svårt pga alla skador, form, motståndet?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Undrar om Fabbe känner något för Arsenal fortfarande? Var ju Arsenal som skapade honom. Men de kanske är proffs och släpper gamla klubbar när de byter. Jag är nyfiken hur han tänker men det får jag aldrig reda på.

COYG

Seablomman
Bild för Seablomman

Riktigt skrämmande backlinje! Men go Gunners!! 

Jonas S
Bild för Jonas S

Skall jag verkligen orka titta på skäp-Arsenal spela sin vanliga skräp-fotboll?

Nja, nej varför då? Berätta om skräpet imorgon.

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Gillar att både Chambers och Holding får chansen i en sån här match. Bästa startelvan vi kan ställa upp med för tillfället, vilket säger en del.

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Mickys, för vissa beror inaktivitet i matchtrådar som dessa inte på ointresse för Arsenal, utan för trådar som dessa, av diverse anledningar. Tyvärr. 

vad är det för fel på denna tråd nu då? Får vi inte diskutera laguppställningen? Får vi inte prata om att det känns som vi kan få det svårt pga alla skador, form, motståndet?

Du och ni får väl prata om vad ni vill lika mycket som andra får välja om man vill vara aktiv här eller inte? COYG! :-)

Sidor