Medlemmar: 8849 st.
Visa menyn

Nottingham - Arsenal 7/1

74 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Tydligen första gången sen 1908 vi släpper in 4 mål i FA cupen mot ett lag från lägre division. Ha ha det går bra nu. Vi slår rekord på rekord i år. Undrar hur det känns för all de som försvarat Wenger år ut och år in?

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Snart kommer BG in och droppar nån syrlig kommentar mot alla som kritiserar laget. Så det är väl bäst att man hyllar vår briljanta insats eller nåt...

#Championship

Jepson
Bild för Jepson
Mickys wrote:

Wenger ska ha enormt mkt skit men vad har Bould tillfört försvarsmässigt? Eller köper vi bara in hjärndöda spelare?

Fantastiskt försvarsspel här:

https://pbs.twimg.com/media/DS9TqbHVMAAUu-z.jpg

 

Zonförsvar, vi är innanför planens ytterlinjer. ;)

Skämt å sido, BFG borde styrt upp det där. Men något säger mig att vi spelar precis så som Wenger å resten av tränarstaben sagt att vi ska göra.

Spelarna vi har spelar bättre i sina landslag respektive ungdomslag än de gör i A-laget. Det blir inte tydligare än så

Byarum
Bild för Byarum
Mickys wrote:

Wenger ska ha enormt mkt skit men vad har Bould tillfört försvarsmässigt? Eller köper vi bara in hjärndöda spelare?

Fantastiskt försvarsspel här:

https://pbs.twimg.com/media/DS9TqbHVMAAUu-z.jpg

 

Suck,,, herregud. 

Bosse

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Tydligen första gången sen 1908 vi släpper in 4 mål i FA cupen mot ett lag från lägre division. Ha ha det går bra nu. Vi slår rekord på rekord i år. Undrar hur det känns för all de som försvarat Wenger år ut och år in?

Var det ligacupen vi vann med 7-5 efter förlängningen för ett antal år sedan då? Pallar inte googla det. Så jävla bitter med allt vad gäller arsenal nu....

Snacka om att man tappat allt sug. Typ bara axelryckningar jag gör nu vid mål (både bakåt och framåt). De matcher man verkligen varit taggad för innan och under matcherna är verkligen lätträknade i år. 

Men "bra" ord av Mertesacker idag. Kunde dock.gett Wenger lite av kritiken med. Sa typ att tränaren gav tillit och chansen till spelare idag som inte spelat så mycket i år men att det inte var någon av spelarna som gav tillbaka och gjorde en bra match. Men det är ju tränarstabens jobb att se till att spelarna går ut och faktiskt gör sitt jobb. Man kan alltid förlora matcher, det har jag inga problem med. Men sättet vi förlorar på väldigt ofta är så sjukt pinsamt och man blir lika jävla förbannad varje gång.....

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Tydligen första gången sen 1908 vi släpper in 4 mål i FA cupen mot ett lag från lägre division. Ha ha det går bra nu. Vi slår rekord på rekord i år. Undrar hur det känns för all de som försvarat Wenger år ut och år in?

Var det ligacupen vi vann med 7-5 efter förlängningen för ett antal år sedan då? Pallar inte googla det. Så jävla bitter med allt vad gäller arsenal nu....

Snacka om att man tappat allt sug. Typ bara axelryckningar jag gör nu vid mål (både bakåt och framåt). De matcher man verkligen varit taggad för innan och under matcherna är verkligen lätträknade i år. 

Men "bra" ord av Mertesacker idag. Kunde dock.gett Wenger lite av kritiken med. Sa typ att tränaren gav tillit och chansen till spelare idag som inte spelat så mycket i år men att det inte var någon av spelarna som gav tillbaka och gjorde en bra match. Men det är ju tränarstabens jobb att se till att spelarna går ut och faktiskt gör sitt jobb. Man kan alltid förlora matcher, det har jag inga problem med. Men sättet vi förlorar på väldigt ofta är så sjukt pinsamt och man blir lika jävla förbannad varje gång.....

det har varit ett problem i många år som jag inte blir klok på. När spelare som är utanför starelvan och ibland utanför ord trupp får chansen så tar de den nästan aldrig. Varför är de inte hungriga att visa upp sig? Har de det för bra ändå eller är spelarna utanför ordinarie trupp helt enkelt för dåliga? Hade jag varit lovande o på gränsen till A-laget så skulle jag slitit tills sista blodsdroppen om jag fick chansen. Men det är mkt man inte blir klok på gällande Arsenal.

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Kollar lite slött på PSG i franska cupen nu, de ha MBappe, Neymar, DiMaria, Veratti, Trapp .. Leder med 2-0 efter 17min efter mål av MBappe och Neymar... Spurs van sin FA-Cupmatch med 3-0 2 mål av Kane.... City vann igår med 4-1 efter två mål av Aguero... Chelsea nådde förvisso bara 0-0 mot Norwich med flertalet första spelare på plan

Kan förstå att vi lirar ungdomar och roterar i ligacupen, Men det måste verkligen vara riktigt jäkla illa ställt om inte bästa laget är intresserat av att ta för sig i FA-cupen.

PSG gjorde 3-0 av DiMaria medans jag skrev det här...  Nu kan de spelarna gå på 80% resten av matchen och ändå vara i form till nästa...
EDIT: Neymar hann trycka dit 4-0 innan paus...

Är tanken att vi ska gå för seger i EL så kommer vi väl se U19 mot Chelsea i ligacupen... Spelar han någon ur förstauppställningnen (om vi ens längra har någon) då så är han nog knäpp på riktigt

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Varför vilar idioten spelare när de knappt springer på plan i PL-matcherna. Det borde finns hur mkt krut som helst.

Dra nu Wenger, du har gjort mer dåligt än bra för klubben snart. Dra i Jan så kan vi tacka av dig lite snyggt.

Herrå!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle

Jösses vilket bottennapp, tur man slapp se skiten!!! Förstår mig absolut inte på Wenger, börjar tro han försöker tvinga sig bort från klubben som han håller honom som gisslan av Kroenke - obegripligt agerande annars!

Förstår mig heller inte på spelarna som ni andra varit inne på. Står man på gränsen till A-laget skall det väl inte ens behövs motivation från managern?

Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Tydligen första gången sen 1908 vi släpper in 4 mål i FA cupen mot ett lag från lägre division

Var det ligacupen vi vann med 7-5 efter förlängningen för ett antal år sedan då?

Vi låg under mot Reading med 0-4 i halvtid i ligacupen 2012, vann till sist med 7-5 efter förlängning...

Mickys wrote:

Undrar hur det känns för all de som försvarat Wenger år ut och år in?

Förstår att detta är det absolut viktigaste för dig, skönt att kunna få provocera lite va? Mata B-G med saker han kan hugga på... Även om jag vill byta ut Wenger snarast så ändrar självklart inte det min åsikt tidigare år, trodde du det?

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:

Varför vilar idioten spelare när de knappt springer på plan i PL-matcherna. Det borde finns hur mkt krut som helst.

Dra nu Wenger, du har gjort mer dåligt än bra för klubben snart. Dra i Jan så kan vi tacka av dig lite snyggt.

Herrå!

Du har inte funderat på att gå och lära dig lite mer om Svenska språket, om hyfs och vårdat språk?

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:

Jösses vilket bottennapp, tur man slapp se skiten!!! Förstår mig absolut inte på Wenger, börjar tro han försöker tvinga sig bort från klubben som han håller honom som gisslan av Kroenke - obegripligt agerande annars!

Förstår mig heller inte på spelarna som ni andra varit inne på. Står man på gränsen till A-laget skall det väl inte ens behövs motivation från managern?

Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Tydligen första gången sen 1908 vi släpper in 4 mål i FA cupen mot ett lag från lägre division

Var det ligacupen vi vann med 7-5 efter förlängningen för ett antal år sedan då?

Vi låg under mot Reading med 0-4 i halvtid i ligacupen 2012, vann till sist med 7-5 efter förlängning...

Mickys wrote:

Undrar hur det känns för all de som försvarat Wenger år ut och år in?

Förstår att detta är det absolut viktigaste för dig, skönt att kunna få provocera lite va? Mata B-G med saker han kan hugga på... Även om jag vill byta ut Wenger snarast så ändrar självklart inte det min åsikt tidigare år, trodde du det?

var faktiskt inte alls tänkt som provokation. Var intresserad av hur det känns nu när de flesta svängt över mot Wengerout. Jag har velat ha bort honom i 7-8 år. Mina gamla fb o twitterinlägg dyker upp i timehop och budskapet är oftast bort med Wenger. Mkt skit har jag med flera fått ta över årens lopp men kan absolut inte säga att det känns skönt ”att få rätt”. Tyvärr håller det på att döda mitt fotbollsintresse, inte bara för Arsenal. Innan barn när jag hade mer tid och intresse såg jag ofta våra konkurrenters matcher och njöt när de förlorade. Nu ser jag knappt inga andra matcher än Arsenals och snart ser jag väl knappt de heller. Långt inlägg men ville bara förklara mitt inlägg. Orkar inte bråka. Vi sitter alla i samma sjunkande båt.

COYG

B-G
Bild för B-G
Vicious wrote:

Snart kommer BG in och droppar nån syrlig kommentar mot alla som kritiserar laget. Så det är väl bäst att man hyllar vår briljanta insats eller nåt...

En kommentar i hela matchtråden och det här var det du kunde klämma fram? Wow!

Missade matchen så i övrigt ingen kommentar från mig annat än....2-4!! Vad i hela helvete håller dom på med?

Twitter @grvdga

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Jag förstår inte. Vad hade folk trott? Kollar man lag uppställning innan match. Så är man ju inte förvånad över att vi förlorar. Vi ställer upp med en B/C uppställning. Kollar du på dom andra lagen i PL. Så ställer dom upp med ett x antal ordinarie. Håller med dom som undrar vad är planen? Jag personligen tror han kommer att satsa 100% på att nå topp 4. EL borta. Ja får vi se 2-3 ordinarie så ska vi vara glad.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas Westerlund wrote:

Jag förstår inte. Vad hade folk trott? Kollar man lag uppställning innan match. Så är man ju inte förvånad över att vi förlorar. Vi ställer upp med en B/C uppställning. Kollar du på dom andra lagen i PL. Så ställer dom upp med ett x antal ordinarie. Håller med dom som undrar vad är planen? Jag personligen tror han kommer att satsa 100% på att nå topp 4. EL borta. Ja får vi se 2-3 ordinarie så ska vi vara glad.

En B/C uppställning ska slå Nottingham om de är motiverade. Dagens Arsenal skulle inte kunna gå hela vägen ändå.

Fredde
Bild för Fredde

Vad är det då vi betalar Walcott över £100 000 i veckan för? Han ska vara 3 nivåer över Armand Traore. Vad gör Welbeck? Iwobi? De 3 ska räcka för att slakta Forrest backlinje.

Såg Real Madrid kryssa mot Celta Vigo senare på kvällen. I Real Madrid så gestikulerar dom mot varandra ifall spelare utan boll inte tar hotande löpningar och bara väntar in de enkla passningarna.

Bale (trots 2 mål) fick ta Iscos frustration vid några tillfällen där Isco driver boll och vill slå på djupet men Bale löper inte.

Enda löpningen jag såg hota deras försvar i våran match var när Eddie kom in och fick ett friläge. Welbecks mål var ju mer en tabbe än nånting annat.

You win some, you draw some

Mackan
Bild för Mackan
Fredde wrote:

Vad är det då vi betalar Walcott över £100 000 i veckan för? Han ska vara 3 nivåer över Armand Traore. Vad gör Welbeck? Iwobi? De 3 ska räcka för att slakta Forrest backlinje.

Såg Real Madrid kryssa mot Celta Vigo senare på kvällen. I Real Madrid så gestikulerar dom mot varandra ifall spelare utan boll inte tar hotande löpningar och bara väntar in de enkla passningarna.

Bale (trots 2 mål) fick ta Iscos frustration vid några tillfällen där Isco driver boll och vill slå på djupet men Bale löper inte.

Enda löpningen jag såg hota deras försvar i våran match var när Eddie kom in och fick ett friläge. Welbecks mål var ju mer en tabbe än nånting annat.

Ja det är ngt att ta med i beräkningarna/sågningarna... Vi förlorar inte bara med 4-2 utan båda våra mål är riktiga snubbelmål :( 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Du måste ju se till omständigheterna. Arsenal är en gigantisk klubb och JA en B uppställning ska definitivt spöa Nottingham. Men nu är inte omständigheterna så att vi har tillräckligt bra spelare. Kolla på materialet? 

Finnen
Bild för Finnen

Vi vilar a-spelare för att kunna hota mer i ligan, men där ligger vi sexa och ljusår från ett inspirerande spel.... 

Jepson
Bild för Jepson

Vi vilar spelare för det är väl synd att de får kämpa om platser när alla kan få spela utan att behöva prestera. 

Alexis har den enda inställningen som är rätt. Att alltid vilja spela till varje pris och ge allt. Nu är han ju inte längre intresserad av Arsenal eftersom ingen annan fattat galoppen. Och denna säsongen har ju då samtidigt visat detta genom bristande intresse till och från

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:

Tydligen första gången sen 1908 vi släpper in 4 mål i FA cupen mot ett lag från lägre division. Ha ha det går bra nu. Vi slår rekord på rekord i år. Undrar hur det känns för all de som försvarat Wenger år ut och år in?

Det känns nog precis lika illa när vi förlorar oavsett vad man tycker om vår nuvarande manager.

Fredde
Bild för Fredde
Jonas Westerlund wrote:

Du måste ju se till omständigheterna. Arsenal är en gigantisk klubb och JA en B uppställning ska definitivt spöa Nottingham. Men nu är inte omständigheterna så att vi har tillräckligt bra spelare. Kolla på materialet? 

Det är ju inte så att Walcott, Welbeck och Iwobi saknar kunnande för att luckra upp ett mittenlag i PL. Men det är som att någon sagt till dom att bara spela på säkerhet och att inte chansa någon gång.

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
Mickys wrote:

Tydligen första gången sen 1908 vi släpper in 4 mål i FA cupen mot ett lag från lägre division. Ha ha det går bra nu. Vi slår rekord på rekord i år. Undrar hur det känns för all de som försvarat Wenger år ut och år in?

Det känns nog precis lika illa när vi förlorar oavsett vad man tycker om vår nuvarande manager.

Lite så. Jag håller iof mer på Arsenal än på managern.
Blir iofs mer besviken på laget då dom inte ens kan utföra sånt som dom lärde sig i junioråldern. speciellt mot ett underlägset motstånd.

Twitter @grvdga

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Walcott och Welbeck hur många matcher har dom spelat i år? För att kunna presera på topp så måste man ju ha matchvana. Det har inte dom. Dom har ingen form överhuvudtaget.  Iwobi måste ha mentala problem. För det vet vi ju alla som har sett honom. Han har ju en fin kapacitet. Men han har ju fått nån låsning rent mentalt. För han är så sjukt dålig just nu. Man ska kunna begära att dom ska gå in och prestera och vinna matchen åt oss. Men är det rimligt? Sen är inte Nottingham så dåliga som folk vill få dom till. Har sett dom prestera bra mot exempelvis Leeds. Som är ett topplag i Championship.

Finnen
Bild för Finnen

Men ska vi verkligen lägga ner mer pengar på Walcott och Welbeck? Har dom inte fått sina chanser och bränt dom om o om igen, menar ska vi satsa mot toppen igen så måste vi börja inse att dit kommer vi inte med dessa herrar i truppen.

Fredde
Bild för Fredde
Jonas Westerlund wrote:

Walcott och Welbeck hur många matcher har dom spelat i år? För att kunna presera på topp så måste man ju ha matchvana. Det har inte dom. Dom har ingen form överhuvudtaget.  Iwobi måste ha mentala problem. För det vet vi ju alla som har sett honom. Han har ju en fin kapacitet. Men han har ju fått nån låsning rent mentalt. För han är så sjukt dålig just nu. Man ska kunna begära att dom ska gå in och prestera och vinna matchen åt oss. Men är det rimligt? Sen är inte Nottingham så dåliga som folk vill få dom till. Har sett dom prestera bra mot exempelvis Leeds. Som är ett topplag i Championship.

Walcott har spelat samtliga minuter i EL och i ligacupen. Han har då liksom mot Nottingham visat att han inte är beredd att kämpa för en plats i PL. Welbeck har även han spelat en hel del. Det är i min värld fullt rimligt att kräva att dom tar någon löpning som hotar eller drar sin gubbe någon gång under 90 minuter mot ett formsvagt Nottingham. När vi spelade CL så roterade vi inte mycket och Wengér fick kritik för det. Nu när vi spelat EL-gruppspel så räknas inte den speltiden spelare får där. Iwobi känns som att han spelat mindre än Welbeck och Walcott. Jag tycker det är ofantligt rimligt att kräva det och det är det absolut minsta man kan begära av så pass rutinerade spelare som framförallt Walcott och Welbeck. De ska rada upp chanser och avslutningslägen.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn

33 matcher har Arsenal spelat denna säsong. 4 st har gjort fler än 20, Cech flest på 24. Kan inte vara så Wenger stt du roterat sönder säsongen för vi har väl haft ung samma antal eller förre skador i år. Resultaten är dock sämre än på vääääldigt länge. Om du inte fått sparken än så hoppas jag att du är man nog att lämna in din uppsägning. Sjukt att du kostat över 1 miljard de senaste åren. Inte mkt ROI sportsligt på den investeringen

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Fredde wrote:
Jonas Westerlund wrote:

Walcott och Welbeck hur många matcher har dom spelat i år? För att kunna presera på topp så måste man ju ha matchvana. Det har inte dom. Dom har ingen form överhuvudtaget.  Iwobi måste ha mentala problem. För det vet vi ju alla som har sett honom. Han har ju en fin kapacitet. Men han har ju fått nån låsning rent mentalt. För han är så sjukt dålig just nu. Man ska kunna begära att dom ska gå in och prestera och vinna matchen åt oss. Men är det rimligt? Sen är inte Nottingham så dåliga som folk vill få dom till. Har sett dom prestera bra mot exempelvis Leeds. Som är ett topplag i Championship.

Walcott har spelat samtliga minuter i EL och i ligacupen. Han har då liksom mot Nottingham visat att han inte är beredd att kämpa för en plats i PL. Welbeck har även han spelat en hel del. Det är i min värld fullt rimligt att kräva att dom tar någon löpning som hotar eller drar sin gubbe någon gång under 90 minuter mot ett formsvagt Nottingham. När vi spelade CL så roterade vi inte mycket och Wengér fick kritik för det. Nu när vi spelat EL-gruppspel så räknas inte den speltiden spelare får där. Iwobi känns som att han spelat mindre än Welbeck och Walcott. Jag tycker det är ofantligt rimligt att kräva det och det är det absolut minsta man kan begära av så pass rutinerade spelare som framförallt Walcott och Welbeck. De ska rada upp chanser och avslutningslägen.

Nottingham hade väl 3 raka förluster och noll gjorda mål innan de mötte våra sopor.

COYG

Jonas Westerlund
Bild för Jonas Westerlund

Du överskattar Welbeck och Walcott. Båda har passerat sina peakar och är på väg neråt. Att dom ska rada upp lägen mot ett Nottingham från Championship är föga troligt. Du stirar dig blind på att Nottingham är en division under. Vet inte hur mycket du har sett av den ligan. Men så dåliga är dom inte. Att man förväntar sig att Arsenal ska rada upp målchanser och fullständigt riva upp sår i deras försvarslinje med den elvan vi ställde upp med. Är inte alls rimligt.Hade vi däremot ställt upp med ett par ordinarie spelare i elvan. Då hade vi kunnat kräva det. 

B-G
Bild för B-G
B-G wrote:
Vicious wrote:

Snart kommer BG in och droppar nån syrlig kommentar mot alla som kritiserar laget. Så det är väl bäst att man hyllar vår briljanta insats eller nåt...

En kommentar i hela matchtråden och det här var det du kunde klämma fram? Wow!

Missade matchen så i övrigt ingen kommentar från mig annat än....2-4!! Vad i hela helvete håller dom på med?

Fortfarande inte ett ljud från Vicious.
Sover om 3 timmar. Passa på!!

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

Man ska absolut inte underskatta vårat oftast så brutalt dåliga bortafacit. Skulle bli förvånad om vi ens klarar x borta mot Östersund.

Sidor