Medlemmar: 8849 st.
Visa menyn

Chelsea - Arsenal semifinal (1/2) 10/1

73 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Peter Svanholm wrote:

Iwobi är verkligen bollkär.  Alldeles för många tillslag. Och misslyckas med passen 8 ggr av 10

det är för att han har så dåligt tillslag och mottagning. Har nog att göra med att han trippar på tårna som en balettdansös

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Hur sämst är inte Chelsea som inte får hål på ett sånt klappröttet Arsenal? Helt sjukt!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn
Mats Byrstedt wrote:

Vi har tydligen en extrem otur med våra spelare eller helt fel grunträning. Vi har sju på skadelistan och chelski noll. Synd på jack. Hoppas att han klev av av försiktighet

 

Chelski har i stort sett alltid noll eller nära noll. Trits att de haft 3-4 tränare minst de senaste 5 - 7 åren.

COYG

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Väldigt blåsande på den där domaren..

 

"Why fly if you could walk on water?"

Glenn
Bild för Glenn

Ta ut Lacazette och låt Iwobi stanna kvar. But why?????????Det kan inte finnas en enda vettig anledning till detta

COYG

RWHP
Bild för RWHP

Haha gubbjäveln byter Lacazette mot Sanchez, vad gör Iwobi på plan?!

King Henry #14

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Varför inte byta ut snubbelbeck istället

Bubblan

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Börja spela AMN centralt eller köp en ny innermittfältare. Vi kan inte gå igenom resten av säsongen med den här uppsättningen.

Och där byttes Lacazette ut för 57 gången. Vad ska han förväntas göra utan någon vidare leverans? Rimligt att behålla Iwobi. Eller inte.

RoPa87
Bild för RoPa87

Mickys, hur Fan kan du klaga på iwobis skott?!? Han höll ju på att skjuta in cortouis i målet nu ju..........

Edit: var Fan är våra emojis?!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Iwobi släpp bollen någon gång.........

Glenn
Bild för Glenn

Någon som fattar nu vad jag menar med Iwobis bakåtpass till motståndarnas målvakt? Den där vill folk behålla alltså. Noll fotbollshjärna och nära noll i kunnande

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:

Mickys, hur Fan kan du klaga på iwobis skott?!? Han höll ju på att skjuta in cortouis i målet nu ju..........

Edit: var Fan är våra emojis?!

finns ju folk som inte förstår det :-)

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Någon som fattar nu vad jag menar med Iwobis bakåtpass till motståndarnas målvakt? Den där vill folk behålla alltså. Noll fotbollshjärna och nära noll i kunnande

Han är ganska duktig på att dribbla och driva bollen, men sen när han ska passa eller skjuta så gör han det ofta i helt fel lägen eller inte alls. 

Visst där får han fram den till Welbeck som är i bra läge men tappar bollen. 

Always Goon
Bild för Always Goon

Är det dubbelmöte eller blir det förlängning vid 0-0?

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Dubbel

Bubblan

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Fyfan va Sanchez är bra!!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vad han jobbar! 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Alexis sliter för att få byta klubb?

 

"Why fly if you could walk on water?"

Vicious
Bild för Vicious

Helt okej resultat. Dock måste vi vinna returen för att gå vidare. Kan inte se oss hålla nollan en match till.

#Championship

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Segerhammar wrote:

Alexis sliter för att få byta klubb?

Aldrig sett han så glad och motiverad. Tror han äntligen vet att han får lämna misären..

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Var vi bra eller Chelski dåliga? Kombo kanske? Tvingades se med ett halvt öga

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Mickys wrote:

Var vi bra eller Chelski dåliga? Kombo kanske? Tvingades se med ett halvt öga

Vi var okej, men väldigt bleka framåt. Chelsea saknade skärpa och gjorde ingen superinsats över lag.

Always Goon
Bild för Always Goon
Mickys wrote:

Var vi bra eller Chelski dåliga? Kombo kanske? Tvingades se med ett halvt öga

 

För att inte ens kunna analysera matchen pga "ett halv öga" har du många åsikter om densamma.

Det bara lyser trovärdighet kring dina starka tyckanden.........................................................

Jonas S
Bild för Jonas S

En rätt typisk ligqcup match. Ingen kvalitet och intensitet från något av lagen. En gäspning egentligen. Varför existerar ligaupen? Någon som vet?

Men jag måste säga att Jack gör det bra. En av få som jag orkar gilla i Arsenal nu mera. Och jag som aldrig varit speciellt imponerad av Jack. Det säger kanske en del om resten av truppen också. Det är rätt lätt att sticka ut i den här gröten av medelmåttor och pengakåta wengerspelare.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Det är ju ändå tur att Chelski har en sån klåpare som Morata där framme. Tänk om de haft Drogba eller Diego Costa på planen. 

gunbod
Bild för gunbod

Ändå helt ok resultat samt att hålla nollan med tanke på vårat tidigare spel på bortaplan. Sedan är ju inte Chelsea något dussinlag heller. Men Iwobi, statistik säger långt ifrån allt, alldeles för kass för att spela för tillfället. Denna gång var backlinjen avsevärt bättre än förra matchen, men kunde ju knappast varit sämre än senast.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Resultatet var bättre än matchen om vi säger så. Det som var oroväckande tycker jag var att det var först när Alexis kom in som vi fick ett anfallsspel, hur skall det gå utan honom. Även om vi plockar in någon/några i detta fönstret så vet vi ju att de inte kommer spelas direkt någonting till början, för så är det ju bara med Wenger.

Trotts att det bara var Bellerin och Muse som var ordinarie i 5 backen så tycker jag att de stod upp ganska bra. Gick inte bort sig så många gånger.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Sral
Bild för Sral

Såg ej matchen, men såg många som tyckte Chambers, Holding och Xhaka var bra igår...

Jepson
Bild för Jepson

Normalt sett blir spelarna på plan bättre när hela laget vill spela för varandra.  Obalansen blir tydligast när någon skiter i att hjälpa sin nästa. Kan ju oxå vara föra att ingen direkt leder på plan... Eller vid sidan om...

T.ex. Xhaka anser jag fått mycket skit för detta då han i flera matcher varit helt själv (med obetydliga marginaler som följd) mellan backar och anfall i nåt som växlat mellan 5-1-2-1 till 3-1-5-1 och 4-1-4-1 till 2-1-6-1. När Jack har spelat har det känts som att Xhaka blivit bättre och bättre. Nu får vi bara hoppas att det var av säkerhetsskäl han gick av för att han töjde till sig lite och med lite behandling och vila är tillbaka snabbt. 

Oavsett så tror jag samtliga spelare kommer lyfta sig med ett tränarbyte och att man får ut de spelare som inte vill vara i klubben. Sen om det medför att det kommer gå skit i nåt år kan jag leva med. Bara vi får tillbaka vårt Arsenal!

Returen tror jag vi tar, Chelsea spelade med mer eller mindre sina bästa spelare och åstadkom ingenting på hemmaplan. Till och med Hazard verkade smått ur gängorna, kanske är han på väg bort han med...

Glenn
Bild för Glenn

Ser att mitt arga svar på ännu ett oförtjänt påhopp togs bort. Lika bra det för skrevs i affekt. MEn så less på att bli påhoppad av folk som aldrig bidrager med något och komme rin då och då för att kasta skit på andra medlemmar. Kanske läge att ta bort sådana kommentarer också då de knapast tillför något? Tänker inte ta skit av folk som ej bidrar alls då jag inte ens gnällt. Klagade på ett byte och står till 100% fast vid at det bytet var fel. Iof hade ju inte Iwobi kunnat sätta rekord i världens långsammaste skott om han hade blivit utbytt.

COYG

Sidor