Medlemmar: 8849 st.
Visa menyn

Arsenal - Chelsea semifinal (2/2) 24/1

74 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Såg inte första, men väldigt lovande andra halvlek med mycket vårdat spel i högt tempo med bra beslut och spelare som visar vilja! Özils och Jacks bollbehandling och Monreals fighting spirit dagens toppar för mig.

Laca hade en period på typ 20-25 minuter där han var riktigt bra i spelet och skapar målet (även om det var ren flax att bollen gicktill Xhaka istället för snett bakåt som var tanken). Sen dålig i 5-10 minuter innan han byttes ut. Helt rätt byte. Dock såg Kola väl rätt klumpedunsig ut i sitt inhopp?

gunbod
Bild för gunbod

Jawohl, där fick dom. Wembley nästa.:D

Byarum
Bild för Byarum

Det gjorde vi bra. Bäst idag, Monreal, Mustafi och Elneny. Den sistnämnde gör en oerhörd nytta. Lite Kanté-stuk över honom, fast bättre idag. Det var jäkligt skönt att häckla Celseaklacken. 

Bosse

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Förutom att vi behöver en spark i baken innan vi kommer igång och den lite smått panikslagna stämningen sista 5-10 så gör vi en bättre match än på mycket länge. Jag minns inte när jag såg alla spelarna slita så mycket för varandra senast. Özil och Jack är briljanta, Xhaka och Elneny är väldigt bra, känns som de antingen skaffade sig eller fick mer tid med bollen idag, var inte så stressiga och bara slog bort bollar som de brukar. Laca sprang väldigt mycket men fortfarande är det bara två-tre i laget som slår i djupet så mycket spring blir i onödan. Monreal, Kos och Musse är väldigt bra de med, klev upp och skar av och gjorde allt svårt för Chelsea.

Till och med Wenger var bra!

 

"Why fly if you could walk on water?"

Pelle
Bild för Pelle
Finnen wrote:
Pelle wrote:
Finnen wrote:
Pelle wrote:
Finnen wrote:
Pelle wrote:
Patric Johansson wrote:

Tom Bosse.P talar gott om arsenal. Det händer inte ofta.  

Han har ju tjatat hela matchen om Wengers geniala defensiva taktik hela matchen idag...

Menar du hela matchen eller hela matchen ;)

haha, tjatar Bosse kan väl jag tjata? :D

hahah, ja ni kanske är i samma ålder så då förstår jag :)

Fnys, det skiljer mer mellan honom o mig än mellan dig o mig så skäms på dig pojkvasker. ;)

Hahah, var bara tvungen... vet inte va gammal du är men skiljer nog inte många år mellan oss :)

Ser du om du klickar på våra namn...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Kris i Arsenal, vi blir hånade, ligger risigt till i ligan, förlorar vår största stjärna och har en Wenger på bänken med bäst före datumet långt passerat. Då slår vi till med en mkt bra match och tar oss till ännu en final. Hoppas detta har varit vändningen så vi kan börja vinna i ligan med.

COYG

COYG

Mackan
Bild för Mackan

Hyfsat hyggligt betyg Conte ger till Barkley.... :)

"When there is an injury to one of your best players it is not simple, especially when on the bench the only substitue is Ross Barkley.

"Barkley has a lot of space for improvement, he is working with us only two weeks but for sure today I was forced to make this substitution, but he can improve a lot."

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Robin Palmkvist wrote:
Jimmy Roslund wrote:

De va de. Kunde man iaf lägga sig i halvtid då

Ge inte upp så lätt ;-)

Skrev ju halvtid, alltså fick jag ju se hela matchen likförbannat. Tyckte det var en bra match. Iwobi är ingen smart spelare men han gjorde bra hemjobb. Det är tack vare honom 2-1 kommer. Dock är inhoppen av Ramsey och Kola mindre smickrande. Kola såg ut som han aldrig spelat fotboll innan. Ljust nu är det ljusår mellan honom och Nacho. Å Jack, vilken spelare det är när han vill alltså.

Woody
Bild för Woody

Såg ej bataljen. Spännande att läsa om Elneny. Kanske kan han bli den där dålige, osynlige ingentingspelaren som varje bra lag är i behov av. Minns med värme Gilberto som bara märktes då han var borta. Rätt roll på rätta gubbe liksom. Verkställ !! Rock on !

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jimmy Roslund wrote:

De va de. Kunde man iaf lägga sig i halvtid då

Ge inte upp så lätt ;-)

Skrev ju halvtid, alltså fick jag ju se hela matchen likförbannat. Tyckte det var en bra match. Iwobi är ingen smart spelare men han gjorde bra hemjobb. Det är tack vare honom 2-1 kommer. Dock är inhoppen av Ramsey och Kola mindre smickrande. Kola såg ut som han aldrig spelat fotboll innan. Ljust nu är det ljusår mellan honom och Nacho. Å Jack, vilken spelare det är när han vill alltså.

Moses blev uppäten av Iwobi varje gång. Var riktigt kul att se. Sen är det lite typiskt Iwobi att göra en jättebra brytning för att sedan slå bollen till en annan fristående Chelskispelare istället :-) Han är fortfarande väldigt valpig. Hans två senaste matcher har varit det bästa han gjort på länge så hoppas på denna positiva utveckling.

Vad var det för fel på Kolasinac? Full? Hög? Utan självförtreonde? Något måste det varit. Han kunde knappt stå på benen.

Har Monreal någonsin varit bättre än han är just nu? Känne rpå mig att jag ställt den frågan något annat år också... men just nu är han vår bäste spelare med ganska god marginal. Tycker Musse gör det bra också. Elneny var absolut bra igår men saknar lite mer aktioner där han inte bara slår en 2 meters passning till närmaste gubbe för att bli av med bollen. Så pass skicklig är han att han ska kunna starta anfall med. Han slog väl någon bra boll till LAcazette på djupet igår om jag minns rätt? Mer sånt!

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jimmy Roslund wrote:

De va de. Kunde man iaf lägga sig i halvtid då

Ge inte upp så lätt ;-)

Skrev ju halvtid, alltså fick jag ju se hela matchen likförbannat. Tyckte det var en bra match. Iwobi är ingen smart spelare men han gjorde bra hemjobb. Det är tack vare honom 2-1 kommer. Dock är inhoppen av Ramsey och Kola mindre smickrande. Kola såg ut som han aldrig spelat fotboll innan. Ljust nu är det ljusår mellan honom och Nacho. Å Jack, vilken spelare det är när han vill alltså.

Moses blev uppäten av Iwobi varje gång. Var riktigt kul att se. Sen är det lite typiskt Iwobi att göra en jättebra brytning för att sedan slå bollen till en annan fristående Chelskispelare istället :-)

Hans passningsspel är ju under all kritik. Det känns som han slår bort 50% av bollarna även när han är helt opressad och har all tid i världen.

Det skall bli skönt när vi kan bänka honom i PL för Mhkitaryan. Så kan Iwobi försöka fokusera på de bitar han saknar. Passningsspel och beslutsfattande.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jimmy Roslund wrote:

De va de. Kunde man iaf lägga sig i halvtid då

Ge inte upp så lätt ;-)

Skrev ju halvtid, alltså fick jag ju se hela matchen likförbannat. Tyckte det var en bra match. Iwobi är ingen smart spelare men han gjorde bra hemjobb. Det är tack vare honom 2-1 kommer. Dock är inhoppen av Ramsey och Kola mindre smickrande. Kola såg ut som han aldrig spelat fotboll innan. Ljust nu är det ljusår mellan honom och Nacho. Å Jack, vilken spelare det är när han vill alltså.

Moses blev uppäten av Iwobi varje gång. Var riktigt kul att se. Sen är det lite typiskt Iwobi att göra en jättebra brytning för att sedan slå bollen till en annan fristående Chelskispelare istället :-) Han är fortfarande väldigt valpig. Hans två senaste matcher har varit det bästa han gjort på länge så hoppas på denna positiva utveckling.

Vad var det för fel på Kolasinac? Full? Hög? Utan självförtreonde? Något måste det varit. Han kunde knappt stå på benen.

Har Monreal någonsin varit bättre än han är just nu? Känne rpå mig att jag ställt den frågan något annat år också... men just nu är han vår bäste spelare med ganska god marginal. Tycker Musse gör det bra också. Elneny var absolut bra igår men saknar lite mer aktioner där han inte bara slår en 2 meters passning till närmaste gubbe för att bli av med bollen. Så pass skicklig är han att han ska kunna starta anfall med. Han slog väl någon bra boll till LAcazette på djupet igår om jag minns rätt? Mer sånt!

Elneny har varit bra senaste två matcherna & spelar som en dm ska, det är inte hans uppgift att vara kreativ.

Håller med om Kola men Iwobi var tillbaka på Iwobinivå - för varje bra sak han gör så gör han 2-3 dåliga.

Oroväckande med Kos, tycker han ser otroligt fladdrig ut & är en säkerhetsrisk numera.

Nacho riktigt bra igen, precis som Özil & Jack

Glenn
Bild för Glenn
Jajo67 wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jimmy Roslund wrote:

De va de. Kunde man iaf lägga sig i halvtid då

Ge inte upp så lätt ;-)

Skrev ju halvtid, alltså fick jag ju se hela matchen likförbannat. Tyckte det var en bra match. Iwobi är ingen smart spelare men han gjorde bra hemjobb. Det är tack vare honom 2-1 kommer. Dock är inhoppen av Ramsey och Kola mindre smickrande. Kola såg ut som han aldrig spelat fotboll innan. Ljust nu är det ljusår mellan honom och Nacho. Å Jack, vilken spelare det är när han vill alltså.

Moses blev uppäten av Iwobi varje gång. Var riktigt kul att se. Sen är det lite typiskt Iwobi att göra en jättebra brytning för att sedan slå bollen till en annan fristående Chelskispelare istället :-) Han är fortfarande väldigt valpig. Hans två senaste matcher har varit det bästa han gjort på länge så hoppas på denna positiva utveckling.

Vad var det för fel på Kolasinac? Full? Hög? Utan självförtreonde? Något måste det varit. Han kunde knappt stå på benen.

Har Monreal någonsin varit bättre än han är just nu? Känne rpå mig att jag ställt den frågan något annat år också... men just nu är han vår bäste spelare med ganska god marginal. Tycker Musse gör det bra också. Elneny var absolut bra igår men saknar lite mer aktioner där han inte bara slår en 2 meters passning till närmaste gubbe för att bli av med bollen. Så pass skicklig är han att han ska kunna starta anfall med. Han slog väl någon bra boll till LAcazette på djupet igår om jag minns rätt? Mer sånt!

Elneny har varit bra senaste två matcherna & spelar som en dm ska, det är inte hans uppgift att vara kreativ.

Håller med om Kola men Iwobi var tillbaka på Iwobinivå - för varje bra sak han gör så gör han 2-3 dåliga.

Oroväckande med Kos, tycker han ser otroligt fladdrig ut & är en säkerhetsrisk numera.

Nacho riktigt bra igen, precis som Özil & Jack

nä han ska ej behöva vara kreativ men det skadar inte att överraska med någon bra passning emellanåt. Han slog väl någon bra boll på djupet till laca? Han klarar mer av den varan än han visar men kommer kanske med fler matcher. Han blir inte en sämre dm för att han kan slå en bättre passning än 2 meters sidleds passningar hela tiden. Det ska man klara på den här nivån. Men annars var han absolut bra

COYG

Sidor