Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

Swansea 30/1

125 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S

Nu säljer vi Cech, Xhaka, Iwobi, Mustafi och Wenger på deadline day så kanske jag pallar att se på den här skiten igen.

God natt!

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

Och att Özil ska förnya sitt kontrakt kan vi nog glömma. Även om han älskar London så kommer inte han vara kvar här nästa säsong. Det är jag övertygad om (hoppas såklart jag har fel). 

Och som många av oss sagt innan, det kvittar vilka värvningar vi gör så kommer vi fortf göra såna här usla insatser så länge Wenger är kvar. Där finns inget kollektivt försvarsspel över huvud taget och offensivt syns det inte nån spelidé alls när vi står mot uppställda och organiserade försvar. Riktigt jävla pinsamt att se och när man äntligen fått upp hoppet lite efter de två senaste matcherna och miki och Auba (kanske) in i laget så gör vi en såhär insats .

Kan köpa att vi inte gör någon kanon match spelmässigt på den planen och i detta vädret, men att vi inte ens kan bemöda oss med att springa och kämpa utav bara Fan är så jävla uselt att det finns iinte. Är så jävla förbannad just nu.

Tack och hej för ikväll arsenal .tyvärr sitter man väl här nästa match och glor ändå....

RoPa87
Bild för RoPa87
Fredde wrote:

I en fungerande klubb så sparkar man tränaren efter en sån här insats. Cech ska inte ge bort tröjor, han ska skämmas!

Framförallt inte se glad ut när han delar ut den. Ni ska vara så jävla förbannade på er själva och skämmas efter en såhär insats!! 

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:

Jack saknades idag, fanns inget driv på mitten, ingen motor. Cech gör ju en hopplös tavla på 2-1. Han har varit lite sådär på senare tid, hade inte haft något emot att spela Ospina i ligan med. Men Swansea spelar smart, parkerar bussen och ja, resten ser vi. 

ja det är väl iaf 10 år lag har använt den taktiken mot oss. Parkera bussen, låt Arsenal passa runt bollen runt-runt-runt tills en sooa gör ett misstag. Då går vi upp och gör mål. Sen tillbaka till bussen-spela runt-misstag-mål igen. Repeat all over again.

Wenger har fortfarande inte listat ut hur han ska slå den taktiken och den gubben betalar vi över 100 milj per år

COYG

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Nu kan vi glömma spel i Europa nästa säsong. 

Men vi åker inte ur PL iallafall :)

Tomas A.

RoPa87
Bild för RoPa87

Ganska tydligt tack och hej av Giroud till fansen efter matchen... Hejdå och lycka till Giroud.

Jepson
Bild för Jepson
Mickys wrote:
Jepson wrote:

Jack saknades idag, fanns inget driv på mitten, ingen motor. Cech gör ju en hopplös tavla på 2-1. Han har varit lite sådär på senare tid, hade inte haft något emot att spela Ospina i ligan med. Men Swansea spelar smart, parkerar bussen och ja, resten ser vi. 

ja det är väl iaf 10 pr lag har använt den taktiken mot oss. Parkera bussen, låt Arsenal passa runt bollen runt-runt-runt tills en sooa gör ett misstag. Då går vi upp och gör mål. Sen tillbaka till bussen-spela runt-misstag-mål igen. Repeat all over again.

Wenger har fortfarande inte listat ut hur han ska slå den taktiken och den gubben betalar vi över 100 milj per år

Vad är ditt förslag till taktik för att planka in på bussen?

Jajo67
Bild för Jajo67

Vi har alltså 3 segrar på våra 13 bortamatcher & har målskillnaden 15-22 och tagit 10/39 poäng - episkt uselt!

Sparka Wenger idag!

Jepson
Bild för Jepson
Jajo67 wrote:

Vi har alltså 3 segrar på våra 13 bortamatcher & har målskillnaden 15-22 och tagit 10/39 poäng - episkt uselt!

Sparka Wenger idag!

Ja, vårt bortaspel är inte uselt, det är icke existerande. Alltså, jag spelade en del boll i min ungdom, men har fattade aldrig varför jag skulle spela annorlunda på bortaplan, ingen av mina lagkamrater heller. Inställningen var alltid att vinna oavsett... Är de mentalt svagare iår?

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:
Mickys wrote:
Jepson wrote:

Jack saknades idag, fanns inget driv på mitten, ingen motor. Cech gör ju en hopplös tavla på 2-1. Han har varit lite sådär på senare tid, hade inte haft något emot att spela Ospina i ligan med. Men Swansea spelar smart, parkerar bussen och ja, resten ser vi. 

ja det är väl iaf 10 pr lag har använt den taktiken mot oss. Parkera bussen, låt Arsenal passa runt bollen runt-runt-runt tills en sooa gör ett misstag. Då går vi upp och gör mål. Sen tillbaka till bussen-spela runt-misstag-mål igen. Repeat all over again.

Wenger har fortfarande inte listat ut hur han ska slå den taktiken och den gubben betalar vi över 100 milj per år

Vad är ditt förslag till taktik för att planka in på bussen?

ge mig 100 mille per år så ska jag nog lösa det!

jag skulle inte rulla runt runt runt iaf.

en taktik kan vara in med flera nickstarka och mata in inlägg. Gäller att ha någon som kan slå inlägg. Skjut mer så de ej kan backa för långt, utnyttja med långa bollar på snabba spelare när de väl lyfter bussen som görs då o då MEN framför allt en jävla massa rörelse av alla och bra fart på bollen. Bryta mönster med löpningarna. Nu vet man en kvart innan var passningarna kommer att slås.

Vad skulle du själv göra? Eller ska du komma med snyftaren att de andra lagen är elaka, domaren är emot oss, Wenger gör så gott han kan mm?

COYG

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Varenda aktör på planen som hade något med bortalaget att göra ska skämmas idag. Pissregn och en gropig plan och ändå ska vi spela dutt-dutt? Ett bottenlag med inget att förlora och ändå ser vi inte till att säkra defensivt först så att de inte får känna att de får ut något av sitt springande? Vi gör 1-0 och där står Xhaka och funderar på något helt annat än fotboll och Swansea får sig en dos självförtroende. Mustafi slår en sjukhuspassning till Cech som är under press från tre (!!!) motståndare och måste dra till på ett tillslag, och bollen studsar till och så är det godnatt. Och en så rutinerad spelare som Özil slår en helt omöjig passning innan 1-1 i stället för att täcka bollen och i värsta fall tappa den till inkast och i bästa fall få en frispark med sig. Och hur kan man flera gånger se tre-fyra Arsenal-spelare PROMENERA hemåt när Swansea slår långa bollar??? Helt jävla otroligt.

Fy fan så uselt på precis alla händer och fötter.

Sekreterare Arsenal Sweden

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:
Jajo67 wrote:

Vi har alltså 3 segrar på våra 13 bortamatcher & har målskillnaden 15-22 och tagit 10/39 poäng - episkt uselt!

Sparka Wenger idag!

Ja, vårt bortaspel är inte uselt, det är icke existerande. Alltså, jag spelade en del boll i min ungdom, men har fattade aldrig varför jag skulle spela annorlunda på bortaplan, ingen av mina lagkamrater heller. Inställningen var alltid att vinna oavsett... Är de mentalt svagare iår?

också alltid undrat varför laget inte kan sätta full fart bara för att vi spelar borta. Har funnits lyckade exempel på lag som spelat hemmaspel även på bortaplan

COYG

Fredde
Bild för Fredde
Jepson wrote:
Mickys wrote:
Jepson wrote:

Jack saknades idag, fanns inget driv på mitten, ingen motor. Cech gör ju en hopplös tavla på 2-1. Han har varit lite sådär på senare tid, hade inte haft något emot att spela Ospina i ligan med. Men Swansea spelar smart, parkerar bussen och ja, resten ser vi. 

ja det är väl iaf 10 pr lag har använt den taktiken mot oss. Parkera bussen, låt Arsenal passa runt bollen runt-runt-runt tills en sooa gör ett misstag. Då går vi upp och gör mål. Sen tillbaka till bussen-spela runt-misstag-mål igen. Repeat all over again.

Wenger har fortfarande inte listat ut hur han ska slå den taktiken och den gubben betalar vi över 100 milj per år

Vad är ditt förslag till taktik för att planka in på bussen?

En idé som man inte testat så mycket i våran tröja är ju att börja ta djupledslöpningar, man kan försöka dra sin motståndare, man kan försöka avlossa något distansskott, man kan höja passningstempot & man kan slå välriktade inlägg. Man kan även lägga in en tokpress när vi tappar boll som gör att motståndaren inte får andas. Hade varit kul om våra gubbar försökte nånting så extremt i en bortamatch.

You win some, you draw some

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Hoppas att det här var lägsta. Det kan väl inte bli sämre?

Life and Arsenal are miracles enough.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Litet tillägg. Vi spelade bättre med Woijzec i målet.

Czevi vete fan vad han åstadkommit!

Tomas A.

Glenn
Bild för Glenn
Fredde wrote:
Jepson wrote:
Mickys wrote:
Jepson wrote:

Jack saknades idag, fanns inget driv på mitten, ingen motor. Cech gör ju en hopplös tavla på 2-1. Han har varit lite sådär på senare tid, hade inte haft något emot att spela Ospina i ligan med. Men Swansea spelar smart, parkerar bussen och ja, resten ser vi. 

ja det är väl iaf 10 pr lag har använt den taktiken mot oss. Parkera bussen, låt Arsenal passa runt bollen runt-runt-runt tills en sooa gör ett misstag. Då går vi upp och gör mål. Sen tillbaka till bussen-spela runt-misstag-mål igen. Repeat all over again.

Wenger har fortfarande inte listat ut hur han ska slå den taktiken och den gubben betalar vi över 100 milj per år

Vad är ditt förslag till taktik för att planka in på bussen?

En idé som man inte testat så mycket i våran tröja är ju att börja ta djupledslöpningar, man kan försöka dra sin motståndare, man kan försöka avlossa något distansskott, man kan höja passningstempot & man kan slå välriktade inlägg. Man kan även lägga in en tokpress när vi tappar boll som gör att motståndaren inte får andas. Hade varit kul om våra gubbar försökte nånting så extremt i en bortamatch.

skulle varit väldigt extremt. Skulle ju kanske leda till att vi vann lite matcher

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Thomas Axh wrote:

Litet tillägg. Vi spelade bättre med Woijzec i målet.

Czevi vete fan vad han åstadkommit!

jo nu dominerar han i Italien. Men det ska tydligen bara vara för att Juve har ett bra försvar. Synd på de där 2 cigaretterna och en tjurig gubbe som styr klubben som skit med sin järnhand

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
Jepson wrote:
Jajo67 wrote:

Vi har alltså 3 segrar på våra 13 bortamatcher & har målskillnaden 15-22 och tagit 10/39 poäng - episkt uselt!

Sparka Wenger idag!

Ja, vårt bortaspel är inte uselt, det är icke existerande. Alltså, jag spelade en del boll i min ungdom, men har fattade aldrig varför jag skulle spela annorlunda på bortaplan, ingen av mina lagkamrater heller. Inställningen var alltid att vinna oavsett... Är de mentalt svagare iår?

också alltid undrat varför laget inte kan sätta full fart bara för att vi spelar borta. Har funnits lyckade exempel på lag som spelat hemmaspel även på bortaplan

Kan köpa att man inte kör full fart direkt på bortapln mot de allra bästa lagen i ligan och i europaspel.. Men mot större delen av PLs lag ska vi kunna göra det och SKA göra det. de bästa matcherna vi gjort i år är ju de matcher där vi har en intensitet direkt och har mycket och SNABBA löpningar utan boll och få tillslag på bollen.. Det är så jäkla mycket lättare att hitta och slå en passning på en spelare i rörelse mot motståndarens mål, än att försöka trä in den mellan 4 försvarare på en stillastående och felvänd medspelare.

Nä en ordentlig skämmskude på hela laget och framförallt Wenger. Även om spelarna viker ner sig idag pga dåli plan, dåligt väder, sumpig boll dålig musik i sina svindyra hörlurar innan matchen eller va fan det än kan vara, så är det Wengers ansvar att se till att ALLA spelare som är med på matchen är nogra förbereda rent taktiskt och att de är taggade och på hugget från start. 

Hade detta hänt 1 eller 2 matcher på en säsong där det ser ut såhär hade jag inte anklagat Wenger, men när det ser ut såhär i istort sett varenda bortamatch så är det något allvarligt fel mellan tränare och spelare.......

Jepson
Bild för Jepson
Mickys wrote:
Jepson wrote:
Mickys wrote:
Jepson wrote:

Jack saknades idag, fanns inget driv på mitten, ingen motor. Cech gör ju en hopplös tavla på 2-1. Han har varit lite sådär på senare tid, hade inte haft något emot att spela Ospina i ligan med. Men Swansea spelar smart, parkerar bussen och ja, resten ser vi. 

ja det är väl iaf 10 pr lag har använt den taktiken mot oss. Parkera bussen, låt Arsenal passa runt bollen runt-runt-runt tills en sooa gör ett misstag. Då går vi upp och gör mål. Sen tillbaka till bussen-spela runt-misstag-mål igen. Repeat all over again.

Wenger har fortfarande inte listat ut hur han ska slå den taktiken och den gubben betalar vi över 100 milj per år

Vad är ditt förslag till taktik för att planka in på bussen?

ge mig 100 mille per år så ska jag nog lösa det!

jag skulle inte rulla runt runt runt iaf.

en taktik kan vara in med flera nickstarka och mata in inlägg. Gäller att ha någon som kan slå inlägg. Skjut mer så de ej kan backa för långt, utnyttja med långa bollar på snabba spelare när de väl lyfter bussen som görs då o då MEN framför allt en jävla massa rörelse av alla och bra fart på bollen. Bryta mönster med löpningarna. Nu vet man en kvart innan var passningarna kommer att slås.

Vad skulle du själv göra? Eller ska du komma med snyftaren att de andra lagen är elaka, domaren är emot oss, Wenger gör så gott han kan mm?

Nä, jag är lite på på din linje. Mot bussar måste vi ha två centrala anfallare eller iaf en extra gubbe från mittfältet om vi bara spelar enkel striker, som springer rundor i backlinjen. Inte ligga för högt med våra ytterbackar, mitten på offensiv plan ungefär. Mata inlägg från kanterna, backarna måste inte gå ner till hörnflaggan för att lägga inlägg, helidiotiskt i min värld, och växla med djupledsbollar/skott från innermittfältet. Och ALLTID vara beredd på kontringar mot oss och då stressa spelarna. Inte halvlulla och titta när de springer förbi. Trötta ut motståndarna så även om bussen håller första halvlek ska den fan falla sönder i andra.   Men nu har vi Wenger, så det blir vad det blir ett tag till...

Jonas S
Bild för Jonas S

Och nu kan väl lägga ner snacket om att Alexis varit lagets stora problem? Ett så extremt verklighetsfrånvänt resonemang jag hört repeteras senaste veckan. Han var en av få i laget som faktiskt gjorde något, som försökte, skapade och som kunde avsluta och göra mål.

Det är bara att hoppas att Auba kan tillföra något liknande till det här laget för vi lever nästan helt och hållet på individuell skicklighet. Det är Wengers filosofi. För något lagspel verkar han inte vara intresserad av.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

När man inte längre blir arg & förvånad är det hög jävla tid att gå i terapi!!!!

AFC

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
Thomas Axh wrote:

Litet tillägg. Vi spelade bättre med Woijzec i målet.

Czevi vete fan vad han åstadkommit!

jo nu dominerar han i Italien. Men det ska tydligen bara vara för att Juve har ett bra försvar. Synd på de där 2 cigaretterna och en tjurig gubbe som styr klubben som skit med sin järnhand

Glöm inte att de har bättre målvaktstränare i Italien med. Iaf om man ska tro på Woj själv. Han sa väl att han hade lärt sig mer på 2 år i Italien än under hela sin karriär i England.....

Säger inte lite det...

Jepson
Bild för Jepson
Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Jepson wrote:
Jajo67 wrote:

Vi har alltså 3 segrar på våra 13 bortamatcher & har målskillnaden 15-22 och tagit 10/39 poäng - episkt uselt!

Sparka Wenger idag!

Ja, vårt bortaspel är inte uselt, det är icke existerande. Alltså, jag spelade en del boll i min ungdom, men har fattade aldrig varför jag skulle spela annorlunda på bortaplan, ingen av mina lagkamrater heller. Inställningen var alltid att vinna oavsett... Är de mentalt svagare iår?

också alltid undrat varför laget inte kan sätta full fart bara för att vi spelar borta. Har funnits lyckade exempel på lag som spelat hemmaspel även på bortaplan

Kan köpa att man inte kör full fart direkt på bortapln mot de allra bästa lagen i ligan och i europaspel.. Men mot större delen av PLs lag ska vi kunna göra det och SKA göra det. de bästa matcherna vi gjort i år är ju de matcher där vi har en intensitet direkt och har mycket och SNABBA löpningar utan boll.. Det är så jäkla mycket lättare att hitta och slå en passning på en spelare i rörelse mot motståndarens mål, än att försöka trä in den mellan 4 försvarare på en stillastående och felvänd medspelare.

Nä en ordentlig skämmskude på hela laget och framförallt Wenger. Även om spelarna viker ner sig idag pga dåli plan, dåligt väder, sumpig boll dålig musik i sina svindyra hörlurar innan matchen eller va fan det än kan vara, så är det Wengers ansvar att se till att ALLA spelare som är med på matchen är nogra förbereda rent taktiskt och att de är taggade och på hugget från start. 

Hade detta hänt 1 eller 2 matcher på en säsong där det ser ut såhär hade jag inte anklagat Wenger, men när det ser ut såhär i istort sett varenda bortamatch så är det något allvarligt fel mellan tränare och spelare.......

Spelarna ska fan aldrig skylla på dåligt väder, dålig plan, sumpig boll. Dessa varibler gäller ju även motståndarna... :o)

RoPa87
Bild för RoPa87
Jepson wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Jepson wrote:
Jajo67 wrote:

Vi har alltså 3 segrar på våra 13 bortamatcher & har målskillnaden 15-22 och tagit 10/39 poäng - episkt uselt!

Sparka Wenger idag!

Ja, vårt bortaspel är inte uselt, det är icke existerande. Alltså, jag spelade en del boll i min ungdom, men har fattade aldrig varför jag skulle spela annorlunda på bortaplan, ingen av mina lagkamrater heller. Inställningen var alltid att vinna oavsett... Är de mentalt svagare iår?

också alltid undrat varför laget inte kan sätta full fart bara för att vi spelar borta. Har funnits lyckade exempel på lag som spelat hemmaspel även på bortaplan

Kan köpa att man inte kör full fart direkt på bortapln mot de allra bästa lagen i ligan och i europaspel.. Men mot större delen av PLs lag ska vi kunna göra det och SKA göra det. de bästa matcherna vi gjort i år är ju de matcher där vi har en intensitet direkt och har mycket och SNABBA löpningar utan boll.. Det är så jäkla mycket lättare att hitta och slå en passning på en spelare i rörelse mot motståndarens mål, än att försöka trä in den mellan 4 försvarare på en stillastående och felvänd medspelare.

Nä en ordentlig skämmskude på hela laget och framförallt Wenger. Även om spelarna viker ner sig idag pga dåli plan, dåligt väder, sumpig boll dålig musik i sina svindyra hörlurar innan matchen eller va fan det än kan vara, så är det Wengers ansvar att se till att ALLA spelare som är med på matchen är nogra förbereda rent taktiskt och att de är taggade och på hugget från start. 

Hade detta hänt 1 eller 2 matcher på en säsong där det ser ut såhär hade jag inte anklagat Wenger, men när det ser ut såhär i istort sett varenda bortamatch så är det något allvarligt fel mellan tränare och spelare.......

Spelarna ska fan aldrig skylla på dåligt väder, dålig plan, sumpig boll. Dessa varibler gäller ju även motståndarna... :o)

Därav var jag jä*ligt ironisk i den meningen (Var fan är våra emojis?!?!)

Plus att spela en kvällsmatch, i 5-10 + grader med regn var ju det absolut bästa som fanns när man själv spelade.. Man kunde ju springa hur jävla mycket som helst då.... Men visst, jag var ju inte en bekväm mångmiljonär med miljoner ögon på mig varenda match (en gubbe som himmlar med ögonen)

Fredde
Bild för Fredde
Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Jepson wrote:
Jajo67 wrote:

Vi har alltså 3 segrar på våra 13 bortamatcher & har målskillnaden 15-22 och tagit 10/39 poäng - episkt uselt!

Sparka Wenger idag!

Ja, vårt bortaspel är inte uselt, det är icke existerande. Alltså, jag spelade en del boll i min ungdom, men har fattade aldrig varför jag skulle spela annorlunda på bortaplan, ingen av mina lagkamrater heller. Inställningen var alltid att vinna oavsett... Är de mentalt svagare iår?

också alltid undrat varför laget inte kan sätta full fart bara för att vi spelar borta. Har funnits lyckade exempel på lag som spelat hemmaspel även på bortaplan

Hade detta hänt 1 eller 2 matcher på en säsong där det ser ut såhär hade jag inte anklagat Wenger, men när det ser ut såhär i istort sett varenda bortamatch så är det något allvarligt fel mellan tränare och spelare.......

Dom vill ha Wengér sparkad, enda förklaringen. Har svårt att tro att Xhaka inte förstår att han måste följa med sin gubbe vid 1-1. Har svårt att tro att Mustafi som går för 100% blir ett rundningsmärke. Har svårt att tro att de spelarna vi har inte kan skapa chanser när dom vill mot en sån här usel motståndare. Swansea var riktigt värdelösa.

You win some, you draw some

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jepson wrote:

Nä, jag är lite på på din linje. Mot bussar måste vi ha två centrala anfallare eller iaf en extra gubbe från mittfältet om vi bara spelar enkel striker, som springer rundor i backlinjen. Inte ligga för högt med våra ytterbackar, mitten på offensiv plan ungefär. Mata inlägg från kanterna, backarna måste inte gå ner till hörnflaggan för att lägga inlägg, helidiotiskt i min värld, och växla med djupledsbollar/skott från innermittfältet. Och ALLTID vara beredd på kontringar mot oss och då stressa spelarna. Inte halvlulla och titta när de springer förbi. Trötta ut motståndarna så även om bussen håller första halvlek ska den fan falla sönder i andra.   Men nu har vi Wenger, så det blir vad det blir ett tag till...

Exakt. Varva duttandet med tidiga inlägg och bollar över backlinjen på löpande spelare så att motståndarnas backlinje tvingas vända sig om och springa åt fel håll samtidigt som det inte blir så förbannat lättläst. En enda gång slog vi en boll över deras backlinje och då blev det också mål. Kanske skulle ha testat det några fler gånger?

Sekreterare Arsenal Sweden

Jepson
Bild för Jepson
Robin Palmkvist wrote:
Jepson wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Jepson wrote:
Jajo67 wrote:

Vi har alltså 3 segrar på våra 13 bortamatcher & har målskillnaden 15-22 och tagit 10/39 poäng - episkt uselt!

Sparka Wenger idag!

Ja, vårt bortaspel är inte uselt, det är icke existerande. Alltså, jag spelade en del boll i min ungdom, men har fattade aldrig varför jag skulle spela annorlunda på bortaplan, ingen av mina lagkamrater heller. Inställningen var alltid att vinna oavsett... Är de mentalt svagare iår?

också alltid undrat varför laget inte kan sätta full fart bara för att vi spelar borta. Har funnits lyckade exempel på lag som spelat hemmaspel även på bortaplan

Kan köpa att man inte kör full fart direkt på bortapln mot de allra bästa lagen i ligan och i europaspel.. Men mot större delen av PLs lag ska vi kunna göra det och SKA göra det. de bästa matcherna vi gjort i år är ju de matcher där vi har en intensitet direkt och har mycket och SNABBA löpningar utan boll.. Det är så jäkla mycket lättare att hitta och slå en passning på en spelare i rörelse mot motståndarens mål, än att försöka trä in den mellan 4 försvarare på en stillastående och felvänd medspelare.

Nä en ordentlig skämmskude på hela laget och framförallt Wenger. Även om spelarna viker ner sig idag pga dåli plan, dåligt väder, sumpig boll dålig musik i sina svindyra hörlurar innan matchen eller va fan det än kan vara, så är det Wengers ansvar att se till att ALLA spelare som är med på matchen är nogra förbereda rent taktiskt och att de är taggade och på hugget från start. 

Hade detta hänt 1 eller 2 matcher på en säsong där det ser ut såhär hade jag inte anklagat Wenger, men när det ser ut såhär i istort sett varenda bortamatch så är det något allvarligt fel mellan tränare och spelare.......

Spelarna ska fan aldrig skylla på dåligt väder, dålig plan, sumpig boll. Dessa varibler gäller ju även motståndarna... :o)

Därav var jag jä*ligt ironisk i den meningen (Var fan är våra emojis?!?!)

Plus att spela en kvällsmatch, i 5-10 + grader med regn var ju det absolut bästa som fanns när man själv spelade.. Man kunde ju springa hur jävla mycket som helst då.... Men visst, jag var ju inte en bekväm mångmiljonär med miljoner ögon på mig varenda match (en gubbe som himmlar med ögonen)

Jag gjorde ju en emoji?  >>>    :o)     <<< 

Fan, jag blev beroende av linimentdoften..haha :)

George Adams
Bild för George Adams

Agree!

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:
Jepson wrote:

Nä, jag är lite på på din linje. Mot bussar måste vi ha två centrala anfallare eller iaf en extra gubbe från mittfältet om vi bara spelar enkel striker, som springer rundor i backlinjen. Inte ligga för högt med våra ytterbackar, mitten på offensiv plan ungefär. Mata inlägg från kanterna, backarna måste inte gå ner till hörnflaggan för att lägga inlägg, helidiotiskt i min värld, och växla med djupledsbollar/skott från innermittfältet. Och ALLTID vara beredd på kontringar mot oss och då stressa spelarna. Inte halvlulla och titta när de springer förbi. Trötta ut motståndarna så även om bussen håller första halvlek ska den fan falla sönder i andra.   Men nu har vi Wenger, så det blir vad det blir ett tag till...

Exakt. Varva duttandet med tidiga inlägg och bollar över backlinjen på löpande spelare så att motståndarnas backlinje tvingas vända sig om och springa åt fel håll samtidigt som det inte blir så förbannat lättläst. En enda gång slog vi en boll över deras backlinje och då blev det också mål. Kanske skulle ha testat det några fler gånger?

varför inte in med Musse o ev Kos ihop med Giroud när vi jagar 2-2? Bskåt får Ramsey o Xhaka täcka. Problemet är att ingen kan slå inlägg fortfarande. AMN år den enda soM visat tendenser på att klara av det

COYG

Glenn
Bild för Glenn

En sån här match ska laget komma ut med fradga runt munnen och mord i blicken. Tänk elva Roy Keane. Dock inte sparka ner folk till höger o vänster. Arsenal kommer ut som ett gäng flickscouter som håller varandra i habd och dansar i ring. Uppätna från minut 1. Hur mönga poäng efter topp 4 ska vi behöva vara innan vi får se nägon som helst desperation? Ett skadat djur är ett farligt djur. Ett skadat Arsenal är ett ännu mesiga Arsenal

COYG

Sidor