Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Tottenham-Arsenal 10/2 kl. 13.30

149 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Tottenham-Arsenal 10/2 kl. 13.30

Vi får nog se till att göra minst 4-5 mål mot Sp*rs om vi ska kunna hålla drömmen om 4:e platsen vid liv. De fick två billiga straffar igår och med Cech oförmåga att stoppa bollar från 11 meter och Kane och Eriksen som kommer slita vårt försvar i stycken känns en poäng (och tre som egentligen krävs) relativt långt borta. Trots att Miki och Aubas tände visst hopp i lördags.

Jepson
Bild för Jepson

Vi kan inte gå in med förmodad slakt av vårt försvar varje match. Ja de gör misstag, men de gör de andra lagens försvar också. Eller de släpper in mål bara för alla andra är så mycket bättre framåt? :)

Vi måste ändå göra en massa mål framåt för det är bästa sättet att knäcka lillebror. ;)

Tror Ospina står mot Spurs.

Fredde
Bild för Fredde

Som jag ser det så ger oss Auba otroliga taktiska möjligheter. OM vi skulle backa hem så är vi alltid en väl riktad rensning ifrån en målchans. Om vi pressar på så vet alla vad vi kan göra.

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G

Intressant hur Ramsey spelade när vi hade Auba och Miki på plan. Jag väljer att tänka att det öppnat upp sig då motståndarna har lite mer hot att fokusera på. Hoppas det fortsätter :)

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan

Känns som att vår anfallsbredd har ökat exponentiellt iom Miki och Auba.. Samtidigt är både Ramsey och Wilshere hela och friska. Wilshere skulle jag vilja se starta då han känns vara den som verkligen har hjärtat för ett svettigt NLD.

Sen är ju frågan om vi ska tordas starta så offensivt att vi har både Laca och Aubameyang från start. I så fall blir det tunt bakåt, men det får de fan lösa :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jepson
Bild för Jepson
Mackan wrote:

Känns som att vår anfallsbredd har ökat exponentiellt iom Miki och Auba.. Samtidigt är både Ramsey och Wilshere hela och friska. Wilshere skulle jag vilja se starta då han känns vara den som verkligen har hjärtat för ett svettigt NLD.

Sen är ju frågan om vi ska tordas starta så offensivt att vi har både Laca och Aubameyang från start. I så fall blir det tunt bakåt, men det får de fan lösa :)

 

Den som gör mest mål vinner, minst insläppta vinner också. Men frågan är vilket Arsenal kan klara av bäst :o)

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mackan wrote:

Känns som att vår anfallsbredd har ökat exponentiellt iom Miki och Auba.. Samtidigt är både Ramsey och Wilshere hela och friska. Wilshere skulle jag vilja se starta då han känns vara den som verkligen har hjärtat för ett svettigt NLD.

Sen är ju frågan om vi ska tordas starta så offensivt att vi har både Laca och Aubameyang från start. I så fall blir det tunt bakåt, men det får de fan lösa :)

 

Wenger petar inte en usel Ramsey. Hur tror ni då han ska kunna peta honom efter 3 mål? Iofs lite typiskt Wenger att göra just det. Det enda vi kan vara helt säkra på är att Iwobi spelar.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi vinner med 3-1!! Wembley är vårt andra hem och Hottentottarna är en jävla skitklubb som aldrig vinner ett skit!!!

Ge mig lördag nu!!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Jepson wrote:

Den som gör mest mål vinner, minst insläppta vinner också. Men frågan är vilket Arsenal kan klara av bäst :o)

du kan dock vara säker på att vinna om du gör flest mål, men inte säker om du håller nollan i insläppta... :p

If it's too strong, then you're too weak!

Jepson
Bild för Jepson
Pelle wrote:
Jepson wrote:

Den som gör mest mål vinner, minst insläppta vinner också. Men frågan är vilket Arsenal kan klara av bäst :o)

du kan dock vara säker på att vinna om du gör flest mål, men inte säker om du håller nollan i insläppta... :p

Minst insläppta = motståndaren säpper in mer mål= vi har gjort mer mål än dom. =p

Arsen Al
Bild för Arsen Al
B-G wrote:

Intressant hur Ramsey spelade när vi hade Auba och Miki på plan. Jag väljer att tänka att det öppnat upp sig då motståndarna har lite mer hot att fokusera på. Hoppas det fortsätter :)

Det var såpass rörligt med Auba's exemplariska löpningar och att Mkhi var överallt på plan som en duracell kanin så det öppnades upp för Ramsey. Får hoppas att det är lika rörligt framöver i matcherna, det är det vi har saknat i våra 'katastrof'matcher.

Micke
Bild för Micke

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Micke wrote:

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

 

+100

Supporter sedan 1983! 

Jonas S
Bild för Jonas S
Micke wrote:

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

Grym elva.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Jonas S wrote:
Micke wrote:

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

Grym elva.

Xhaka denna match ist för Elneny.Annars kmr Wanyama,Dembele flytta på vårat innermittfält.

AFC

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Micke wrote:

               

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

Med några positionsförändringar köper jag den där startelvan

               Auba

Miki          Özil           Ramsey

         Jack      Elneny

Naco    Kos    Musse     Bellerin

             Ospina

Pelle
Bild för Pelle
Isak Selling wrote:
Micke wrote:

               

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

Med några positionsförändringar köper jag den där startelvan

               Auba

Miki          Özil           Ramsey

         Jack      Elneny

Naco    Kos    Musse     Bellerin

             Ospina

Föredrar denna startelva jag med, vågar man hoppas på den månne?

If it's too strong, then you're too weak!

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Jag tror o hoppas att inte ospina står. Tottenham brukar ju komma med många inläggs från kanter o jag tycker ospina är för dålig i luften. Blir för enkelt för Keane att vinna de duellera..eller vad tror ni? 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Tobias Alsing wrote:

Jag tror o hoppas att inte ospina står. Tottenham brukar ju komma med många inläggs från kanter o jag tycker ospina är för dålig i luften. Blir för enkelt för Keane att vinna de duellera..eller vad tror ni? 

svar ja!!

AFC

Jajo67
Bild för Jajo67

Hoppas verkligen Elneny spelar & Xhaka bänkas. Xhaka kommer garanterat få det jobbigt defensivt & hans offensiv rättfärdigar inte att vi har honom på planen. Med Elneny i en strikt dmf roll får våra mb ett bättre skydd och det kommer de behöva.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Elneny tack! Det finns tillräckligt med bollrullande i resterande spelare. Med en tillbakadragen egyptier kan våra ytterbackar härja tämligen fritt också

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Tobias Alsing wrote:

Jag tror o hoppas att inte ospina står. Tottenham brukar ju komma med många inläggs från kanter o jag tycker ospina är för dålig i luften. Blir för enkelt för Keane att vinna de duellera..eller vad tror ni? 

Läste någonstans att Cech är skadad och missar matchen

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Fast enligt fysioroom så är han förväntad att göra cb på lördag! 

Jag föredrar nog Cech i en sån förväntat intensiv match!

Jonas S
Bild för Jonas S
Tobias Alsing wrote:

Jag tror o hoppas att inte ospina står. Tottenham brukar ju komma med många inläggs från kanter o jag tycker ospina är för dålig i luften. Blir för enkelt för Keane att vinna de duellera..eller vad tror ni? 

Cech är ju bättre i luftrummet. Men det är det där med att komma ner på avslut efter marken. Där är Ospina bättre i mina ögon. Ospina är inte världens mest konventionella målvakt. Men en mot en mot t ex Kane har jag ett större förtroende för Ospina än Cech som är lite stel och till åren. Och tyvärr är jag rätt säker på att vi kommer få se backlinjen överspelad vid ett par tillfällen. Och Alli som ständigt och ogenerat filmar i boxen på det med Cechs obefintliga räddningsfacit på straffar.

Men sammanfattningsvis kan man ju säga att både Cech och Ospina har klara svagheter i sitt spel. Kane och Spurs kommer nog anpassa sitt spel och sina avslut efter vem som står.

Be excited!

Micke
Bild för Micke
Pelle wrote:
Isak Selling wrote:
Micke wrote:

               

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

Med några positionsförändringar köper jag den där startelvan

               Auba

Miki          Özil           Ramsey

         Jack      Elneny

Naco    Kos    Musse     Bellerin

             Ospina

Föredrar denna startelva jag med, vågar man hoppas på den månne?

Det jag har sett av Jack o Özil de senaste matcherna gör att jag vill ha Jack lite högre upp. Spänd på se Jack o Özil tillsmans med vår nya Mhiki. Sen älskar jag Ramseys Box to box löpningar!

Så, av nyfikenhet, vad får er att vilja byta plats på JW och AR? 

Pelle
Bild för Pelle
Micke wrote:
Pelle wrote:
Isak Selling wrote:
Micke wrote:

               

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

Med några positionsförändringar köper jag den där startelvan

               Auba

Miki          Özil           Ramsey

         Jack      Elneny

Naco    Kos    Musse     Bellerin

             Ospina

Föredrar denna startelva jag med, vågar man hoppas på den månne?

Det jag har sett av Jack o Özil de senaste matcherna gör att jag vill ha Jack lite högre upp. Spänd på se Jack o Özil tillsmans med vår nya Mhiki. Sen älskar jag Ramseys Box to box löpningar!

Så, av nyfikenhet, vad får er att vilja byta plats på JW och AR? 

Handlar mest om att inte ha Özil på kanten då det är att slösa bort hans briljans. 

If it's too strong, then you're too weak!

Mackan
Bild för Mackan

Min elva är kanske för offensivt lagd, men samtidigt innehåller den folk som har skalle nog att jobba hem och framförallt så är våra bästa spelare på plan (Monreal/Kolasinac är lite svår, men Monreal har haft känningar och Kolasinac i form är riktigt jäkla bra). ALL IN och fullt ös helt enkelt :).

Twitter: @mackan_carlsson

 

RWHP
Bild för RWHP
Mackan wrote:

Min elva är kanske för offensivt lagd, men samtidigt innehåller den folk som har skalle nog att jobba hem och framförallt så är våra bästa spelare på plan (Monreal/Kolasinac är lite svår, men Monreal har haft känningar och Kolasinac i form är riktigt jäkla bra). ALL IN och fullt ös helt enkelt :).

I concour!

King Henry #14

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Micke wrote:
Pelle wrote:
Isak Selling wrote:
Micke wrote:

               

               Auba

Özil          Jack           Miki

       Ramsey      Elneny

Naco  Kos  Musse  Bellerin

             Ospina

Så vill jag att vi ställer upp, trött På Iowbi, Xhaka och Petr.. 

Med några positionsförändringar köper jag den där startelvan

               Auba

Miki          Özil           Ramsey

         Jack      Elneny

Naco    Kos    Musse     Bellerin

             Ospina

Föredrar denna startelva jag med, vågar man hoppas på den månne?

Det jag har sett av Jack o Özil de senaste matcherna gör att jag vill ha Jack lite högre upp. Spänd på se Jack o Özil tillsmans med vår nya Mhiki. Sen älskar jag Ramseys Box to box löpningar!

Så, av nyfikenhet, vad får er att vilja byta plats på JW och AR? 

Wilshere kan spela som sittande mittfältare och Ramseys stora styrka är att ta offensiva löpningar. Sticker Ramsey iväg kommer vi lämna behagligt stora ytor på mitten. Vi borde spela tight och aggressivt och gå på kontring. Det långa spelet är även något som gör att jag föredrar Wilshere framför Ramsey som sittande i en 4-2-3-1. Köper dock om vi ställer upp med det här mittfältet i en 4-3-3:

Wilshere - Ramsey
         Elneny

Dynamiskt och potentiellt ett väldigt fint innermittfält.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Hur som haver! Vi måste ta tre pinnar idag! Om vi ska ha chans på åtminstone EL nästa år. 

Eller ska vi förlita oss på att vi vinner EL i år, så vi spelar CL nästa, och göra en United!?

Go Gunners!

Auba och Miki!

Härliga tillskott!!!

Tomas A.

B-G
Bild för B-G

Udda och oroligt, men jag har en bra känsla av att vi kommer vinna.
Sällan vi torskar mot Spurs.

Twitter @grvdga

Sidor