Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Arsenal - Östersund

158 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:
Vicious wrote:

Bara för att understryka hur uselt det är så är det alltså ett Östersund som inte är i säsong som vi nästan åker ut mot. Sanslöst uselt.

Ja exakt. Ett Östersund i bra slag skulle ha slagit ut oss över två matcher. Östersunds första 20min på jämtkraft arena var total katastrof. Och vi behövde rejäla bjudningar för att få in bollen ens då.

Att en klubb med våra resurserer inte kan få till det bättre än så här är patetiskt.

såg ni matchen i Östersund? Vi spelade riktigt bra första 20 och stressade dom till flera av misstagen. Att kalla det för bjudningar är förvisso inte helt fel men jag förstår inte hur ni kan veta att vi inte gjort mål där uppe ändå? Vi spelade riktigt bra just där och då, det såg man tydligt då man stod nära precis bakom ÖFK målet...

Håller dock med om att insatsen igår verkligen var patetisk.

Jag såg matchen på plats i Östersund. Ingen jag talade med under eller efter matchen var imponerade av Arsenals insats. Att passa runt bollen när ÖFK sjunk ner så extremt djupt kan vilket lag som helst göra. Och det fanns rätt finta ytor att spela på även i straffområdet trots att ÖFK försvarade i knät på egen målvakt. Jag tycker det var låg kvalitet på det mesta i vårt anfallsspel.

Och vi kan inte skylla på konstgräs. För det såg ännu sämre ut på Emirates.

Jag håller med Pelle här. Vi stressade sönder Östersund första 20 och visst kan man kalla målen för bjudningar men de var ju också resultaten av att vi stressade dem och inte gav dem tid att spela sig ur situationerna. Vi tryckte ner dem i skoskaften, men efter 2-0 slog vi tyvärr av på intensiteten.

Sekreterare Arsenal Sweden

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Absolut! 

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Det här är ganska sjukt egentligen! 

Vi har massa spelare som sitter på bänken flertalet matcher, sen när de får chansen att visa vad de går för då levererar de noll?

Vi pratar om proffessionella fotbollsspelare.

Jag fattar ingenting!!!!

Skäms på er, bänknötare!

Eller det kanske är därför de är just——bänknötare!

Eller har jag fel, vänner?

Tomas A.

Jepson
Bild för Jepson

Sambon (som har facebook, jag har mer fritid istället) såg en video från Emirates där Östersunds supportrar sjunger jämtlandssången. De var 5000 och hördes.

Det är ju inte någon direkt skräckarena för våra motståndare att komma till. Ingen brutal ljudvägg under 90min, mer nån after tea vilostund.

Är väl enda jag tycker är aningens trist. Tror en rejäl tolfte spelare kunnat förstärka laget.

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Jepson wrote:

Sambon (som har facebook, jag har mer fritid istället) såg en video från Emirates där Östersunds supportrar sjunger jämtlandssången. De var 5000 och hördes.

Det är ju inte någon direkt skräckarena för våra motståndare att komma till. Ingen brutal ljudvägg under 90min, mer nån after tea vilostund.

Är väl enda jag tycker är aningens trist. Tror en rejäl tolfte spelare kunnat förstärka laget.

Ja, det var väl det tråkiga med att det var Östersund som va på besök. Hade det varit en större klubb eller en match som "ska betyda något" hade det varit "otrevligare" att komma till London för första gången. Sen hjälper det inte att det är EL och att Arsenal spelat dåligt länge nu, publiken har varit ganska oengagerade de senaste månaderna. Tex. Mot Köln var vi ju helt underlägsna deras sång och oväsen.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Trasig klubb....läkningen får börja nu tack!!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:
Vicious wrote:

Bara för att understryka hur uselt det är så är det alltså ett Östersund som inte är i säsong som vi nästan åker ut mot. Sanslöst uselt.

Ja exakt. Ett Östersund i bra slag skulle ha slagit ut oss över två matcher. Östersunds första 20min på jämtkraft arena var total katastrof. Och vi behövde rejäla bjudningar för att få in bollen ens då.

Att en klubb med våra resurserer inte kan få till det bättre än så här är patetiskt.

såg ni matchen i Östersund? Vi spelade riktigt bra första 20 och stressade dom till flera av misstagen. Att kalla det för bjudningar är förvisso inte helt fel men jag förstår inte hur ni kan veta att vi inte gjort mål där uppe ändå? Vi spelade riktigt bra just där och då, det såg man tydligt då man stod nära precis bakom ÖFK målet...

Håller dock med om att insatsen igår verkligen var patetisk.

Jag såg matchen på plats i Östersund. Ingen jag talade med under eller efter matchen var imponerade av Arsenals insats. Att passa runt bollen när ÖFK sjunk ner så extremt djupt kan vilket lag som helst göra. Och det fanns rätt finta ytor att spela på även i straffområdet trots att ÖFK försvarade i knät på egen målvakt. Jag tycker det var låg kvalitet på det mesta i vårt anfallsspel.

Och vi kan inte skylla på konstgräs. För det såg ännu sämre ut på Emirates.

Då stod vi på olika delar bevisligen för runt mig var de flesta nöjda första 20, att det var ett annat ljud i källan i halvtid eller efter matchen är ju en helt annan femma...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor