Medlemmar: 8804 st.
Visa menyn

Lottning 23/2

10 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Segerhammar
Bild för Segerhammar
Lottning 23/2

Vem vill vi inte möta?

AC Milan (ITA)Athletic Club (ESP)Atlético Madrid (ESP)CSKA Moskva (RUS)Dortmund (GER)Dynamo Kyiv (UKR)Lazio (ITA)Leipzig (GER)Lyon (FRA)Lokomotiv Moskva (RUS)Marseille (FRA)Plzeň (CZE)Salzburg (AUT)Sporting CP (POR)Zenit (RUS)

 

"Why fly if you could walk on water?"

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Och det blev: Milan

 

"Why fly if you could walk on water?"

Mackan
Bild för Mackan

Var väl en av två vi inte vill möta.. Förhoppningsvis kan vi tagga till lite då istället. Vi lär inte få tillbaka Lacazette tills dess dock va?

Twitter: @mackan_carlsson

 

Fredde
Bild för Fredde

Känner snarare att Atletico Madrid och Dortmund (Reus-faktorn!!) undviker jag helst och ser dom gärna ställas mot varandra. Men klart, Gattuso verkar ha fått ordning på grejerna.

You win some, you draw some

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Mackan wrote:

Var väl en av två vi inte vill möta.. Förhoppningsvis kan vi tagga till lite då istället. Vi lär inte få tillbaka Lacazette tills dess dock va?

Det borde han väl kunna vara, känns ju inte som om man vill ha Welbeck på topp då. Å andra sidan kanske han kan ha hittat lite form tills dess? Visst, han är inte världens bästa spelare ens i toppform men så här genomrutten som han har varit de senaste veckorna är han ju normalt inte.

Men ska vi vinna turneringen är det väl lika bra att slå ut en av de svåraste motståndarna så fort som möjligt :-) Milan har väl inte heller varit helt i harmoni under säsongen och hade räknat med att vara mycket närmare toppen av Serie A så det blir två lag som försöker rädda vad som räddas kan av var sin katastrofsäsong. Den som håller bäst koll på nerverna går vidare, typ.

Sekreterare Arsenal Sweden

RoPa87
Bild för RoPa87

Tror det är bättre att vi får möta bra motstånd så länge vi är kvar i turneringen. Tror det är större chans att vi taggar till för att möta Milan än mot de betydligt sämre lagen. Ja det är en tuff match för oss men det ska vara fördel oss. Iaf om man kollar på pappret och inte hur vi faktiskt presterar för tillfället. 

Men en kul match som jag ser fram emot faktiskt!!

Fredde
Bild för Fredde

Lät på Wengér som att han trodde att Lacazette är tillbaka tills dess eftersom han låg före schemat (som från början var 3-4 veckor). Om man ser på det såhär så finns det enbart tre spelare jag skulle vilja ha in från Milan, det är självklart Donnaruma, Abate (så som han var iallafall) och Bonucci. Om vi presterar bra så ska inte AC Milan kunna slå ut oss. Men Wengér är våran största motståndare eftersom han misslyckas med att motivera laget i såå många matcher. Det här har hållt på i över ett kalenderår nu, sen City borta (16/17) så har dessa bottennapp kommit MINST en gång per månad där inställningen är under all kritik och stundtals så har ingen brytt sig.

You win some, you draw some

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Om Laca inte är tillbaka i spelform till första mötet med Milan, har vi då bara Welbeck som alternativ? Welbeck har så dåligt självförtroende och saknar helt touch, nästan att man tycker synd om honom. Men med honom på topp tar vi ingen CL plats via EL.

Edit: Jag kom på att Lucas inte är anmäld i vår EL trupp så även om vi kan bryta lånet får han inte spela.

(Eller kan vi plocka hem Lucas? Inte för att han rosat marknaden i Spanien denna säsongen men han gjorde ju hyfsat ifrån sig de få gånger han fick spela längst fram för oss.)

 

"Why fly if you could walk on water?"

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Snacka om att jag jinxade Lucas med att nämna honom här, minuter efter jag postade missade han en straff i La Liga.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Ska vi vinna turneringen måste vi även slå de bättre lagen :) Seså visa nu att vi är ett engelskt topplag