Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - Man City Finalen 25/2

114 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:

Micky: Det var inspark och då kan man inte vara offside precis som vid inkast.  

japp det är konstaterat

COYG

Glenn
Bild för Glenn

9 mot 4 i straffområdet på hörnan de gör mål på men ändå finns inget i skallen att de ska markera de två som är helt fri vid straffområdeslinjen. 

Värvar vi bara idioter till fotbollsspelare eller lär de sig inte ett skit i Arsenal? Finns många vittnen som säger sig lärt mer på kort tid i andra klubbar än under flera år i Arsenal.

Vad har Wenger gjort för sin miljard i lön senaste 10 åren? Är ju för fan bedrägeri!

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Det värska är att vi får i röven av City på Torsdag igen haha, jag orkar inte. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Byarum
Bild för Byarum

Vi ligger sexa, Shitty leder överlägset. Resultatet speglar klasskillnaden. Jag ledsnade och gick när Iwobi byttes in,,,

Kan någon förklara för mig att vi sätter vår spelskickligaste spelare på kanten? Özil är nästan alltid dålig där. Han blir inte delaktig i spelet, utan bara hänger med huvudet,,,nu kom han in mot mitten vid 0-3,,,

En kommentar från en kille i tunnelbanan, He’s making good strikers bad,,,Ny manager nu!!! Eller ialla fall till hösten,, förra året femma, i år troligtvis sexa. Det ser mörkt ut på Arsenalbänken. 

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Ospina i mål hade med sina 39 fler gjorda passningar än både Özil, Ramsey och Wilshere. Vi passar runt bollen i backlinjen och upp till Xhaka och tillbaka. Så har det sett ut den här säsongen. Vi har inget anfallsspel. Vi hade det under ett par säsonger med Alexis som är ett enmanslag. Men det finns ju inget kollektiv i Arsenal. Noll.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Mustafi fullkomligt bedrövlig. Stå och vädja till domaren medans första målet håller på att ske.  Stängde av när jag såg drällbeck stå och bli klappad på ryggen av Wenger. Tycker synd om Auba. 

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan

Minns en tid för inte alltför länge sedan när vi sa "Nej Arsenal, topp 4 är inte bra nog, vi måste sikta högre än så.. vi är bättre än så".... Gud vad jag saknar den tiden.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Lennart Florell
Bild för Lennart Florell

Någonting är fruktansvärt fel i Arsenal just nu. Vilket försvar ! Känns som om alla försvarare har blivit ännu sämre i år än tidigare år och varför nollor som Chambers och Holding får vara kvar i klubben är en gåta. Om vi inte satsar mer på duktiga försvarsspelare är det ju bara att slänga pengarna i sjön när vi köper in nya forwards, då vi ändå kommer att släppa in fler mål än vi gör.

LeFlo

Glenn
Bild för Glenn

Sa när Auba köptes att han snart är som Lacazette. Totalt isolerad på topp. Vädjade om att börja spela med 2 strikers. Då tror jag de skulle kunna bli giftiga. Nu är Laca skadad men har ingen betydelse. Vi skulle aldrig spelat med båda två ändå.

Vi har bränt ca 1,2 miljarder på två världsstrikers och så sabbar vi de fullständigt med vårt spel, uppställning och taktik.

Vi betalar höga löner jämfört med de flesta lag i världen men frågan alla nya spelare måste stälka sig: är det värt att få karriören förstörd eller iaf pausad för pengarnas skull?

Någon spelare som vi sålt senaste åren som inte blivit mkt bättre i sin nya klubb?

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Varken backlinjen eller mittfältet fungerar. Vi kan varken försvara eller få till någon speluppbyggnad att föra spelet vidare framåt. Utan Alexis har vi blivit fullständigt förutsägbara framåt dessutom. På bänken har vi Welbeck som supersub och Iwobi som kreativt alternativ..

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vi skulle vara på Bayern Munchens nivå

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Saknar Giroud :(

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:

Sa när Auba köptes att han snart är som Lacazette. Totalt isolerad på topp. Vädjade om att börja spela med 2 strikers. Då tror jag de skulle kunna bli giftiga. Nu är Laca skadad men har ingen betydelse. Vi skulle aldrig spelat med båda två ändå.

Vi har bränt ca 1,2 miljarder på två världsstrikers och så sabbar vi de fullständigt med vårt spel, uppställning och taktik.

Vi betalar höga löner jämfört med de flesta lag i världen men frågan alla nya spelare måste stälka sig: är det värt att få karriören förstörd eller iaf pausad för pengarnas skull?

Någon spelare som vi sålt senaste åren som inte blivit mkt bättre i sin nya klubb?

Word!!! Det spelar ingen roll vem vi köper in! Det.är speliden d är fel på, eller bristen på den!

Har varit så i 10år! Wenger har köpt in massor med riktigt bra spelare och trott att d ska lösa sig av sig själv!

#wengerout 

 Som svar på spelare vi sålt så har väl dom flesta vi har sålt till Barca gått ner sig efter vi har sålt dom?

Fredde
Bild för Fredde
Mackan wrote:

Minns en tid för inte alltför länge sedan när vi sa "Nej Arsenal, topp 4 är inte bra nog, vi måste sikta högre än så.. vi är bättre än så".... Gud vad jag saknar den tiden.

Fast där började roten till dagens sportsliga problem. Man nöjde sig med topp4. Om det är målet så kommer man förr eller senare misslyckas med att uppnå det. Ifall man på riktigt har som mål att vinna ligan och CL så blir fallet mildare när man misslyckas eftersom då har man betydligt större chanser att minst spela in en CL-plats.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn
Petrus Wiklund wrote:
Mickys wrote:

Sa när Auba köptes att han snart är som Lacazette. Totalt isolerad på topp. Vädjade om att börja spela med 2 strikers. Då tror jag de skulle kunna bli giftiga. Nu är Laca skadad men har ingen betydelse. Vi skulle aldrig spelat med båda två ändå.

Vi har bränt ca 1,2 miljarder på två världsstrikers och så sabbar vi de fullständigt med vårt spel, uppställning och taktik.

Vi betalar höga löner jämfört med de flesta lag i världen men frågan alla nya spelare måste stälka sig: är det värt att få karriören förstörd eller iaf pausad för pengarnas skull?

Någon spelare som vi sålt senaste åren som inte blivit mkt bättre i sin nya klubb?

Word!!! Det spelar ingen roll vem vi köper in! Det.är speliden d är fel på, eller bristen på den!

Har varit så i 10år! Wenger har köpt in massor med riktigt bra spelare och trott att d ska lösa sig av sig själv!

#wengerout 

 Som svar på spelare vi sålt så har väl dom flesta vi har sålt till Barca gått ner sig efter vi har sålt dom?

barca är lite längre bak.

tänker på senaste åren. En del har mkt att bevisa än dock.

Woj, Gabbe, Coq, Walle, Giroud, Sanchez, Oxen Debuchy mfl

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Petrus Wiklund wrote:
Mickys wrote:

Sa när Auba köptes att han snart är som Lacazette. Totalt isolerad på topp. Vädjade om att börja spela med 2 strikers. Då tror jag de skulle kunna bli giftiga. Nu är Laca skadad men har ingen betydelse. Vi skulle aldrig spelat med båda två ändå.

Vi har bränt ca 1,2 miljarder på två världsstrikers och så sabbar vi de fullständigt med vårt spel, uppställning och taktik.

Vi betalar höga löner jämfört med de flesta lag i världen men frågan alla nya spelare måste stälka sig: är det värt att få karriören förstörd eller iaf pausad för pengarnas skull?

Någon spelare som vi sålt senaste åren som inte blivit mkt bättre i sin nya klubb?

Word!!! Det spelar ingen roll vem vi köper in! Det.är speliden d är fel på, eller bristen på den!

Har varit så i 10år! Wenger har köpt in massor med riktigt bra spelare och trott att d ska lösa sig av sig själv!

#wengerout 

 Som svar på spelare vi sålt så har väl dom flesta vi har sålt till Barca gått ner sig efter vi har sålt dom?

barca är lite längre bak.

tänker på senaste åren. En del har mkt att bevisa än dock.

Woj, Gabbe, Coq, Walle, Giroud, Sanchez, Oxen Debuchy mfl

Vem av dessa anser du blivit bättre???

alexis har inte rosat United utan istället skapat bråk med Pogba, Oxen blandar som vanligt högt o lågt, OG har inte fått spela nämnvärt mycket. Walle får däremot mer utrymme och självklart visar du mer som regelbunden startspelare än bänknötare. 

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Petrus Wiklund wrote:
Mickys wrote:

Sa när Auba köptes att han snart är som Lacazette. Totalt isolerad på topp. Vädjade om att börja spela med 2 strikers. Då tror jag de skulle kunna bli giftiga. Nu är Laca skadad men har ingen betydelse. Vi skulle aldrig spelat med båda två ändå.

Vi har bränt ca 1,2 miljarder på två världsstrikers och så sabbar vi de fullständigt med vårt spel, uppställning och taktik.

Vi betalar höga löner jämfört med de flesta lag i världen men frågan alla nya spelare måste stälka sig: är det värt att få karriören förstörd eller iaf pausad för pengarnas skull?

Någon spelare som vi sålt senaste åren som inte blivit mkt bättre i sin nya klubb?

Word!!! Det spelar ingen roll vem vi köper in! Det.är speliden d är fel på, eller bristen på den!

Har varit så i 10år! Wenger har köpt in massor med riktigt bra spelare och trott att d ska lösa sig av sig själv!

#wengerout 

 Som svar på spelare vi sålt så har väl dom flesta vi har sålt till Barca gått ner sig efter vi har sålt dom?

barca är lite längre bak.

tänker på senaste åren. En del har mkt att bevisa än dock.

Woj, Gabbe, Coq, Walle, Giroud, Sanchez, Oxen Debuchy mfl

Vem av dessa anser du blivit bättre???

alexis har inte rosat United utan istället skapat bråk med Pogba, Oxen blandar som vanligt högt o lågt, OG har inte fått spela nämnvärt mycket. Walle får däremot mer utrymme och självklart visar du mer som regelbunden startspelare än bänknötare. 

som jag skrev har en del mkt kvar att bevisa och några har spelat några matcher bara.

men Woj har ju ansolut gått fram. Tycker av det lilla jag sett och läst att det ser lovande ut för Gabbe, Coq, Debuchy och Walle.

Oxen tror jag kan bli mkt bättre i Fools än i Arsenal. Giroud lär nöta mkt bänk och i United under Mou blir väl ingen bra!

COYG

Sral
Bild för Sral

Gabriel, Coq, Debuchy och Walcott kanske spelar på sin rätta nivå nu, i lite mindre klubbar där de kan få mer speltid. Oxen verkar vara exakt samma spelare nu som i Arsenal egentligen - ibland tror man det ska lossna, men det gör det inte. Framtiden får väl utvisa det, antar jag. Giroud är väl också i stort sett samma spelare hos Chelsea som hos oss, inte har han utvecklats något, men är ändock en bra spelare att ha i ett lag. Alexis trodde jag det skulle lossna mer för, lite förvånande. Men det går att argumentera för att Alexis utvecklades ett snäpp under Wenger.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Gabriel, Coq, Debuchy och Walcott kanske spelar på sin rätta nivå nu, i lite mindre klubbar där de kan få mer speltid. Oxen verkar vara exakt samma spelare nu som i Arsenal egentligen - ibland tror man det ska lossna, men det gör det inte. Framtiden får väl utvisa det, antar jag. Giroud är väl också i stort sett samma spelare hos Chelsea som hos oss, inte har han utvecklats något, men är ändock en bra spelare att ha i ett lag. Alexis trodde jag det skulle lossna mer för, lite förvånande. Men det går att argumentera för att Alexis utvecklades ett snäpp under Wenger.

Gabriel spelar i ett lag som kan spela försvarsspel och Coq spelar i den roll han behärskar. Coq är en annan spelare när han får vara 100% destruktiv och inte skall ha boll och löpa framåt som under Wenger.

Walcott tror jag kommer vara som vanligt i Everton med sina toppar och dalar. Jag tror inte han kommer göra det speciellt mycket bättre, i ett ännu sämre lag dessutom. Giroud lär väl vara lika bra som inhoppare i Chelsea som han var i Arsenal.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Och ditt första stycke snuddar vid varför även jag tycker att det är dags för en ny manager. Sen kan man inte beskylla allt på Wenger. Gabriel fick några hjärnsläpp, t ex.

Jag tror och hoppas att det går bra för Walcott i Everton. Har inget emot den klubben alls och Theo är värd lite flyt nu. Hoppas han kommer med i VM. Angående Giroud, precis.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Och ditt första stycke snuddar vid varför även jag tycker att det är dags för en ny manager. Sen kan man inte beskylla allt på Wenger. Gabriel fick några hjärnsläpp, t ex.

Gabriel drog på sig två idiotiska gula kort på under minuten för inte så länge sedan. Han är exakt samma spelare. Han är kvick och rörlig men han har också väldigt svårt att tygla sina känslor.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Och ditt första stycke snuddar vid varför även jag tycker att det är dags för en ny manager. Sen kan man inte beskylla allt på Wenger. Gabriel fick några hjärnsläpp, t ex.

Gabriel drog på sig två idiotiska gula kort på under minuten för inte så länge sedan. Han är exakt samma spelare. Han är kvick och rörlig men han har också väldigt svårt att tygla sina känslor.

Rent allmänt i den här diskussionen är det viktigt att komma ihåg att vi tenderar alla att inte se på matcher med samma intensitet när det inte är det egna laget som spelar och då jagar man inte upp sig för varje småmiss som spelaren gör heller och därigenom framstår spelaren ofta som bättre än han var hos oss.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S
Lars Lundstedt wrote:
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Och ditt första stycke snuddar vid varför även jag tycker att det är dags för en ny manager. Sen kan man inte beskylla allt på Wenger. Gabriel fick några hjärnsläpp, t ex.

Gabriel drog på sig två idiotiska gula kort på under minuten för inte så länge sedan. Han är exakt samma spelare. Han är kvick och rörlig men han har också väldigt svårt att tygla sina känslor.

Rent allmänt i den här diskussionen är det viktigt att komma ihåg att vi tenderar alla att inte se på matcher med samma intensitet när det inte är det egna laget som spelar och då jagar man inte upp sig för varje småmiss som spelaren gör heller och därigenom framstår spelaren ofta som bättre än han var hos oss.

Så är det ju verkligen. Försvarsspel är en sak då det är ett kolletivt arbete till stor del och grova individuella försvarsmissar ser alltid illa ut. Men när det gäller offensiva spelare individuellt så blir i alla fall jag betydligt mer kritisk när Arsenal spelar. Ett svagt avslut på mål gör ju ont och en lite slarvig passning ger en djup suck. Inget man bryr sig om när andra lag spelar på samma sätt.

Be excited!

Sidor