Medlemmar: 8825 st.
Visa menyn

Arsenal-Cska Moskva

122 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Ramsey känns glödhet. Och med CSKAs pajjasförsvar skall han fan ha ett hattrick ikväll. Hoppas!

Med lite flyt hade han kunnat vara femmålsskytt vid det här laget...

Ja sant.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Misstänker att det är såhär det går när man har Wernblom som anfallare. 

Mickys. Expertanalys av taktiken? ;)

Full fart framåt, noll tänk bakåt

Tack. #Wengerknowswhenweernblomisinfront 

Wernblom är ju typ bäst i Cska

Glenn
Bild för Glenn

Så typiskt. I första går det mesta in, i andra inget. Borde stå 8-2 el nåt

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Den där Özil är ganska bra idag

COYG

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Misstänker att det är såhär det går när man har Wernblom som anfallare. 

Mickys. Expertanalys av taktiken? ;)

Full fart framåt, noll tänk bakåt

Tack. #Wengerknowswhenweernblomisinfront 

Wernblom är ju typ bäst i Cska

Precis min poäng. 

Borde som sagt stått 8-1. Men men.  

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Misstänker att det är såhär det går när man har Wernblom som anfallare. 

Mickys. Expertanalys av taktiken? ;)

Full fart framåt, noll tänk bakåt

Tack. #Wengerknowswhenweernblomisinfront 

Wernblom är ju typ bäst i Cska

Precis min poäng. 

Borde som sagt stått 8-1. Men men.  

Ah du tänker så

Jocke K
Bild för Jocke K

Wilshere är slarvig och tar fel beslut. Byt ut honom innan han orsakar något negativt. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

B-G
Bild för B-G

Wilshere. Storhetsvansinne. Sämst idag fast Iwobi vara på plan?

Twitter @grvdga

Jocke K
Bild för Jocke K

Tack för att du lyssnar Arsene!!!  :)   

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Den där Özil är ganska bra idag

Tur vi inge gav bort gratis förra sommaren ;)

kul att du börjar se hans storhet med. Krävs bra spelare Runt honom.   

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

4-1 så finns det väl någon slags teoretisk chans att CSKA skall kunna vända detta på hemmaplan. Men om CSKA försvarar så här i Moskva behöver de nog starta med Putin på topp för att det skall gå vägen.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

4-1 så finns det väl någon slags teoretisk chans att CSKA skall kunna vända detta på hemmaplan. Men om CSKA försvarar så här i Moskva behöver de nog starta med Putin på topp för att det skall gå vägen.

Har svårt att tro vi släpper in tre mål och går därifrån mållösa samtidigt.

fast just nonchalans är ju det vi varit nära att falla på förut.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Ramsey känns glödhet. Och med CSKAs pajjasförsvar skall han fan ha ett hattrick ikväll. Hoppas!

Med lite flyt hade han kunnat vara femmålsskytt vid det här laget...

Ja sant.

Nu sex mål...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Nån som såg varför Akinfeev fick gult? Känns konstigt att bli varnad för maskning när man ligger under med 1-4

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Ramsey känns glödhet. Och med CSKAs pajjasförsvar skall han fan ha ett hattrick ikväll. Hoppas!

Med lite flyt hade han kunnat vara femmålsskytt vid det här laget...

Ja sant.

Nu sex mål...

Ja det är ju helt sjukt. Varenda avslut är ju sylvasst. Men fotbollsgudarna verkar inte vara med han ikväll.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Inte för att jag vill vara en gnällspik. Men bör verkligen Mustafi göra soloräder hela vägen upp till CSKAs kortlinje när vi vill hålla 4-1 inför returen på bortaplan? Han är rätt cowboy den där galningen.

Be excited!

Jocke K
Bild för Jocke K
Jonas S wrote:

Inte för att jag vill vara en gnällspik. Men bör verkligen Mustafi göra soloräder hela vägen upp till CSKAs kortlinje när vi vill hålla 4-1 inför returen på bortaplan? Han är rätt cowboy den där galningen.

Absolut! Kommer du som försvarspelare löpande med fart bakifrån så är det mycket svårt för motståndarnas försvar. Ett bra lag vet vem som stannar hemma när en försvarare löper fram i ett anfall. Jag tycker att 5-1 hade varit spiken i kistan men nu så har ryssarna fortfarande en liten chans. 

 

 

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

4-1 så finns det väl någon slags teoretisk chans att CSKA skall kunna vända detta på hemmaplan. Men om CSKA försvarar så här i Moskva behöver de nog starta med Putin på topp för att det skall gå vägen.

Har svårt att tro vi släpper in tre mål och går därifrån mållösa samtidigt.

fast just nonchalans är ju det vi varit nära att falla på förut.

skulle ändå velat ha 1-2 mål till så jag hade kunnat slappna av helt men borde vara klart

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Inte för att jag vill vara en gnällspik. Men bör verkligen Mustafi göra soloräder hela vägen upp till CSKAs kortlinje när vi vill hålla 4-1 inför returen på bortaplan? Han är rätt cowboy den där galningen.

Även jag reagerade klart på det.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

4-1 så finns det väl någon slags teoretisk chans att CSKA skall kunna vända detta på hemmaplan. Men om CSKA försvarar så här i Moskva behöver de nog starta med Putin på topp för att det skall gå vägen.

Har svårt att tro vi släpper in tre mål och går därifrån mållösa samtidigt.

fast just nonchalans är ju det vi varit nära att falla på förut.

skulle ändå velat ha 1-2 mål till så jag hade kunnat slappna av helt men borde vara klart

Jo, hade gärna haft de 5-6 extra målen vi borde haft. :D

If it's too strong, then you're too weak!

Tosse
Bild för Tosse
Peter Svanholm wrote:

Är det höger ljumske som cech har problem med?Han brukar använda båda fötterna under en match. Har bara sett han använda vänster fot idag

och ett par hyfsade utkast 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Överlag en bra genomförd match. 

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Om vi går vidare vilket vi bör göra så låt oss slippa Atletico i semifinal. DEt vore en värdig final. Ännu hellre att de förlorar semin så vi kan få en lättare finalmotståndare om vi går dit.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Om vi går vidare vilket vi bör göra så låt oss slippa Atletico i semifinal. DEt vore en värdig final. Ännu hellre att de förlorar semin så vi kan få en lättare finalmotståndare om vi går dit.

Det hade varit trist om det blir en annan final kan jag känna. Även om jag såklart gärna slipper atletico helt och hållet. Det är två lag i den här turneringen som är minst en nivå över resten. I Atleticos fall kanske tre.

Hoppas vi kan hålla våra bästa spelare hela i så fall. Så vi verkligen kan ställa vårt bästa lag på plan. Laca ser fin ut efter att han kommit tillbaka. Och Ramsey i den här formen är något extra. Om vi kan pricka rätt skulle det kunna bli en jäkligt bra final. Backlinjen är det som oroar mest. Kos trasiga kropp och Mustafis galenskap. Men Mustafi kan göra dundermatcher. Dunderbra eller dunderdåligt :)

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Med andra ord så är det gårdagens startelva som ska göra det.
Vi vs atletico så ser jag deras största fördel i det taktiska. De kan spela väldigt bra med en hög press och de har varit bäst på att stänga igen en match i Europa de senaste 5-6 åren.

You win some, you draw some

Jepson
Bild för Jepson
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Inte för att jag vill vara en gnällspik. Men bör verkligen Mustafi göra soloräder hela vägen upp till CSKAs kortlinje när vi vill hålla 4-1 inför returen på bortaplan? Han är rätt cowboy den där galningen.

Även jag reagerade klart på det.

Ja, å sen snubbla ut över motståndarens kortlinje.. Men Xhaka gick ner och tog hans plats och bytte fint när Mustafi sprungit hem igen.

Jonas S
Bild för Jonas S
Jepson wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Inte för att jag vill vara en gnällspik. Men bör verkligen Mustafi göra soloräder hela vägen upp till CSKAs kortlinje när vi vill hålla 4-1 inför returen på bortaplan? Han är rätt cowboy den där galningen.

Även jag reagerade klart på det.

Ja, å sen snubbla ut över motståndarens kortlinje.. Men Xhaka gick ner och tog hans plats och bytte fint när Mustafi sprungit hem igen.

Jo det löste sig snyggt. Xhaka vara bra igår.

Men man blir ju lite fundersam varför Mustafi gör som han gör ibland. Han verkar dras med i sin egen lilla värld många gånger. Han behöver mogna en hel del.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Möter gärna Atletico bara för att få möjligheten att äga grisen Costa i ytterligare en final.

#Championship

B-G
Bild för B-G

Tycker vi har ett riktigt spännande lag på gång nu. Förutom framförallt mittbackarna samt DM. Tänk om vi kan få ihop det till nästa säsong. Då kan vi nog vara med och slåss om 2a platsen i ligan Bakom city. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Tycker vi har ett riktigt spännande lag på gång nu. Förutom framförallt mittbackarna samt DM. Tänk om vi kan få ihop det till nästa säsong. Då kan vi nog vara med och slåss om 2a platsen i ligan Bakom city. 

Ingen kan ju klaga på offensiven i truppen i alla fall. Det finns ju spelare där som kan spela fotboll som får en att dräggla. Typ Özil, Auba, Ramsey, Mikhi och Laca. Det behövs värvas för mittfält/försvar, kanske en ytter och kontrakt MÅSTE förlängas på t ex Ramsey. Men det som verkligen saknas är en tränare som kan göra något av alla dessa godbitar på träningsplanen.

Be excited!

Sidor