Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Huddersfield vs Arsenal 13 maj 2018

40 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Huddersfield vs Arsenal 13 maj 2018

Säsongens sista match. Är det ren galenskap att tro på en bortapoäng nu när vi möter nykomligen Huddersfield som firat fortsatt spel i PL? Eller kanske till och med en seger?

Jag kan tänka mig att vi får se en liknande elva som sist med en del yngre förmågor. Med vår grekiska superförsvarare avstängd får vi se om Wenger spelar Holding/Chambers eller om Mustafi startar. Som vanligt finns ju alltid chansen att backlinjen sätter rejäl färg på matchen. Men förhoppningsvis skall vi väl kunna göra några mål också.

En match som inte betyder något men jag kan tänka mig att det kan bli rätt underhållande ändå.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Huddersfields fans ska tydligen hylla Wenger i den 22:a minuten. Klass. :-)

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Det hade verkligen varit snyggt. Synd att man jobbar och missar första halvlek minst ..

Kanis

Vicious
Bild för Vicious

Borde inte Mertesacker få starta i sin sista match? Den är ju ändå betydelselös.

#Championship

Fredde
Bild för Fredde
Vicious wrote:

Borde inte Mertesacker få starta i sin sista match? Den är ju ändå betydelselös.

Han har redan blivit avtackad på Emirates. Redan spelat sin sista match med andra ord. Ger mer att spela Chambers och Holding inför framtiden. BFG sitter nog på kontoret och väljer ut vilken BFG-flagga han ska ha bakom sig på väggen :)

You win some, you draw some

Byarum
Bild för Byarum

Känns riktigt avslaget,,, ena laget har firat i flera dagar och det andra laget kan vare sig åka upp eller ner i tabellen,,, det mest intressanta är väl om vi ska lyckas få våra första bortapoäng för året,,,,uppskattar verkligen Huddersfieldsfansens hyllning,,,

Bosse

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Det vore verkligen trevligt att avsluta med en bortavinst. Herregud, vårens bortaresultat måste ha varit någon form av skräprekord. Har vi någon stream att tipsa om förresten? 

Life and Arsenal are miracles enough.

Mackan
Bild för Mackan

Visas på Viaplay väl? 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Mackan wrote:

Visas på Viaplay väl? 

Ja, ser det nu. Skönt. Så illa är det alltså numera, att man inte ens räknar med att matchen visas direkt på Viaplay. Blir bra med sommar och omtag. :)

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Supertrion från start. Nu blir det målfest.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Bara för mig viaplay är pinsamt segt? Försökt få igång försnack i 4 minuter nu utan att lämna laddningsbilden...

You win some, you draw some

RoPa87
Bild för RoPa87
Fredde wrote:

Bara för mig viaplay är pinsamt segt? Försökt få igång försnack i 4 minuter nu utan att lämna laddningsbilden...

funkar klockrent för mig!

Fredde
Bild för Fredde

Hoppade igång till slut för mig, 15 minuter senare!

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Huddersfield klart roligast att titta på så här långt. Men vad dom bränner lägen. Hopplösa framför mål.

Be excited!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Ballerin? Dålig inledning för övrigt.

Life and Arsenal are miracles enough.

Fredde
Bild för Fredde

Den här kanske vi kan vinna. Vi kan inte försvara men de kan inte göra mål.

You win some, you draw some

Fredde
Bild för Fredde

Fint gjort av Huddersfield!

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Så ja. Nu kommer bortasegern!

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

Auba igen. Tror han kan vara vår 20+ målskytt nästa säsong. ;-) har han samma snitt nästa säsong som han har just nu så gör han ju 28 mål nästa säsong. =D 

Gillar även Lacas roll han tar när han och Auba spelar tillsammans. Jobbar bra och blir mycket involverad tidigt i anfallen. 

B-G
Bild för B-G

Hoppas Laca får sätta 2 och gå upp så samma målskörd som säsongens värvning Lukaku. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Hoppas Laca får sätta 2 och gå upp så samma målskörd som säsongens värvning Lukaku. 

Det vore trevligt!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag är så glad för Auba! 

Jepson
Bild för Jepson

Wenger får iaf minst ettrekord med sig efter dagen. Vi hoppas på poäng så att det inte blir två.

Men Aubas mål gör honom snabbast i Arsenal att nå 10 mål.. på bara 13 matcher

Jonas S
Bild för Jonas S

Dags för Ospinas dagliga skadekänning.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Iwobi gör bättre försök till att utmana sin spelare nu för tiden. Men varenda gång han försöker resulterar i ett bolltapp i vanlig ordning, inte sällan i lägen där dom kan ställa om snabbt

B-G
Bild för B-G

Vilken jävla skitmatch. Somnar snart. 

Twitter @grvdga

Dr PAW
Bild för Dr PAW

One nil to the Arsenal. Värdigt avslut ändå. Tack Wenger. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

RoPa87
Bild för RoPa87

JAAAAA!!!! Vi tog 3!!!!! poäng på bortaplan!!! Nu kom vändningen :)

Nä men skämt å sidor, skönt för Wenger att ta 3p i sista matchen. Nu kan vi alla blicka framåt och hoppas och tro att det är lite förändring tills nästa säsong. Ska bli en riktigt rolig och intressant sommar med vem som tar över efter Wenger, nya spelare in, vem förlänger och vem lämnar och VM på det!!! Kul sommar med andra ord!! 

Jonas S
Bild för Jonas S

Tack och adieu till Wenger. Och vi fick en bortaseger tillslut.

Skönt att den här säsongen äntligen är slut och att Wenger är avtackad flera gånger om. Nu är det ny tränare och nya tag som gäller efter vm.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

37p efter Shitty. Måste väl vara något slags rekord i uselhet från Arsenal? Iaf under PL eran. Nya coachen har en del att jobba på. Wenger lyckades sabba rätt ordentligt de sista åren. Ge Allegri 200 mille pund så ska vi få se ett annat resultat nästa år. Istället blir det att sälja för 100 milj pund och ta Arteta.

 

Merci Wenger och lycka till dit du går!

COYG

Sidor