Medlemmar: 8705 st.
Visa menyn

Arsenal - athletico

43 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mikael Stellen
Bild för Mikael Stellen
Arsenal - athletico

Vissas våran match på någon kanal idag?

Mackan
Bild för Mackan
Mikael Stellen wrote:

Vissas våran match på någon kanal idag?

Viasat sport och Viaplay. www.tvmatchen.nu är en bra sida :) 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Fint att få hälla upp ett gäng semester frysch och öga Arsenal igen!

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Nu börjar det äntligen!

vill se Leno och Sokratis göra stabila insatser, hungriga Ramsey o Özil och Auba o Laca leverera mål!

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Nelson, Rowe, Guendouzi startar. Resten är rutinerade. Leno i mål ska bli kul och att han spelar Laca och Auba samtidigt.

Rowe är en ny bekantskap för mig. Någon som kan ge en snabb sammanfattning?

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Känns som han försöker spela ihop laga och auba tillsammans de har väl startat alla träningsmatcher än så länge?

Älskar att vi är igång med matcher igen, även om det bara är träningsmatcher. Detta är verkligen den första säsongen på typ 4-5år som jag verkligen ser fram emot. Däremot har jag inget krav på liga vinst direkt, men tror vi kan överraska lite iaf. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:

Nelson, Rowe, Guendouzi startar. Resten är rutinerade. Leno i mål ska bli kul och att han spelar Laca och Auba samtidigt.

Rowe är en ny bekantskap för mig. Någon som kan ge en snabb sammanfattning?

Rowe såg bra ut mot Boreham Wood. Har inte sett honom mer än så. Men han ser ut att han ett skönt driv med bollen och hans passningsfot imponerade. Påminner lite om De Bruyne i spelstil tyckte jag.

Be excited!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Fan va gött med Arsenalboll igen, länge sen man var sugen på en träningsmatch! 

En fundering dock. Nån som vet om siffrorna på ryggen kommer vara så där "rödsprängda" hela säsongen eller är det nåt speciellt för denna tour? Gillar det inte... 

Glenn
Bild för Glenn
Johan Pedersen wrote:

Fan va gött med Arsenalboll igen, länge sen man var sugen på en träningsmatch! 

En fundering dock. Nån som vet om siffrorna på ryggen kommer vara så där "rödsprängda" hela säsongen eller är det nåt speciellt för denna tour? Gillar det inte... 

nä siffrorna var inte snygga!

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Glenn wrote:

Nelson, Rowe, Guendouzi startar. Resten är rutinerade. Leno i mål ska bli kul och att han spelar Laca och Auba samtidigt.

Rowe är en ny bekantskap för mig. Någon som kan ge en snabb sammanfattning?

Rowe såg bra ut mot Boreham Wood. Har inte sett honom mer än så. Men han ser ut att han ett skönt driv med bollen och hans passningsfot imponerade. Påminner lite om De Bruyne i spelstil tyckte jag.

Nelson och Rowe tar för sig. Vore underbart om Nelson kunde få ett genombrott i år. Skön speed och teknik. Guendouzi är aktiv med. Gillar ungtuppar som tar för sig. Bättre misslyckas några ggr än att inte ens försöka

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Vet att många tycker det är mer show än nytta men jag älskar att Emery är aktiv vid sidlinjen hela tiden. Skön kontrast till Wengers soffpotatisstil.

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Glenn wrote:

Vet att många tycker det är mer show än nytta men jag älskar att Emery är aktiv vid sidlinjen hela tiden. Skön kontrast till Wengers soffpotatisstil.

Det är dock den enda skillnaden jag ser just nu. För själva spelet ser ut som "Wengeriskt". Samma typ av 4-2-3-1 som Wenger ofta spelade och samma rulla boll. Ingen större press efter bollförlust heller, som jag hört att Emery förespråkar.

Men det är första matchen, och en träningsmatch.

Glenn
Bild för Glenn
Johan Pedersen wrote:
Glenn wrote:

Vet att många tycker det är mer show än nytta men jag älskar att Emery är aktiv vid sidlinjen hela tiden. Skön kontrast till Wengers soffpotatisstil.

Det är dock den enda skillnaden jag ser just nu. För själva spelet ser ut som "Wengeriskt". Samma typ av 4-2-3-1 som Wenger ofta spelade och samma rulla boll. Ingen större press efter bollförlust heller, som jag hört att Emery förespråkar.

Men det är första matchen, och en träningsmatch.

tycker det är klart högre fart att jaga tillbaka bollen vilket vi gjort bra flera ggr. Men något vidare spel är det inte från något lag

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Är imponerad av Guendouzi. Riktigt härligt driv med bollen och har en skaplig passningsfot!

Glenn
Bild för Glenn

Vi ser svaga ut på vänsterbacken. Kola är inte bra och håller Monreal en säsong till på den nivån som krävs?

COYG

Busch
Bild för Busch

De där målet är bara Rob Holding, uselt försvarsspel!

Vicious
Bild för Vicious

Haha, same old Arsenal. Spelmässigt överlägsna, men motståndarna gör målen.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Ser ut som vi gör bara 1 bytei paus, Cech. Spg i syne gällande Özil. Han är inte ens på bänken?

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Vicious wrote:

Haha, same old Arsenal. Spelmässigt överlägsna, men motståndarna gör målen.

sluta vara så neg nu. Säsongen kan väl få börja först innan folk sågar allt.

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Damn vilket mål! Talent! 

RoPa87
Bild för RoPa87

Smith rowe... ett namn att komma ihåg? 

Riktigt fint avslut!!

Glenn
Bild för Glenn

Sådär ja Rowe. Hyggligt mål.

hoppas verkligen 1-2 egna tar steget upp i år. Vi behöver få en del ”billiga” A-lagsspelare

COYG

Vicious
Bild för Vicious
Glenn wrote:
Vicious wrote:

Haha, same old Arsenal. Spelmässigt överlägsna, men motståndarna gör målen.

sluta vara så neg nu. Säsongen kan väl få börja först innan folk sågar allt.

Haha, det var ett skämt. Det där målet beror endast på att Rob Holding inte är en tillräckligt bra spelare för den här nivån. Det kan inte ens en ny tränare ändra på.

#Championship

Jajo67
Bild för Jajo67

Smith-Rowe såg bra ut i förra matchen också - det lilla jag såg. Ett bra driv med bollen och skön touch.

Gillar Auba-Laca ihop

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Glenn wrote:

Sådär ja Rowe. Hyggligt mål.

hoppas verkligen 1-2 egna tar steget upp i år. Vi behöver få en del ”billiga” A-lagsspelare

Det är ju verkligen läge för det. Under förutsättning att Emery har ett långsiktigt förtroende hoppas jag att han vågar ge de ungdomarna som faktiskt har talangen och förutsättningar chansen. Rowe, Nelson, Maitland-Niles, Nketiha, Mavropanos. 

Känslan var att Wenger gick från att göra just detta till att mindre och mindre våga släppa fram nån ungdom i takt med att resultaten uteblev och pressen ökade. 

Nytt blad, nya möjligheter för ungdomar. Sen hjälper ju EL-spel till att ge möjligheter. 

Fredde
Bild för Fredde

Guendozi tycker jag har sett bra ut.

You win some, you draw some

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Väldigt tveksamt om Mustafi, Holding och Kolasinac är kapabla att lära sig grundläggande försvarsspel. Någonsin.

Glenn
Bild för Glenn
Johan Pedersen wrote:
Glenn wrote:

Sådär ja Rowe. Hyggligt mål.

hoppas verkligen 1-2 egna tar steget upp i år. Vi behöver få en del ”billiga” A-lagsspelare

Det är ju verkligen läge för det. Under förutsättning att Emery har ett långsiktigt förtroende hoppas jag att han vågar ge de ungdomarna som faktiskt har talangen och förutsättningar chansen. Rowe, Nelson, Maitland-Niles, Nketiha, Mavropanos. 

Känslan var att Wenger gick från att göra just detta till att mindre och mindre våga släppa fram nån ungdom i takt med att resultaten uteblev och pressen ökade. 

Nytt blad, nya möjligheter för ungdomar. Sen hjälper ju EL-spel till att ge möjligheter. 

absolut! Hoppas Emery vågar.

Nu kommer resten av bytena. Ser komiskt ut när 8 pers väntar på byte

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Elneny och Özil saknas helt i dagens match. De är väl med på turnen? Hoppas Elneny säljs

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Glenn wrote:
Johan Pedersen wrote:
Glenn wrote:

Sådär ja Rowe. Hyggligt mål.

hoppas verkligen 1-2 egna tar steget upp i år. Vi behöver få en del ”billiga” A-lagsspelare

Det är ju verkligen läge för det. Under förutsättning att Emery har ett långsiktigt förtroende hoppas jag att han vågar ge de ungdomarna som faktiskt har talangen och förutsättningar chansen. Rowe, Nelson, Maitland-Niles, Nketiha, Mavropanos. 

Känslan var att Wenger gick från att göra just detta till att mindre och mindre våga släppa fram nån ungdom i takt med att resultaten uteblev och pressen ökade. 

Nytt blad, nya möjligheter för ungdomar. Sen hjälper ju EL-spel till att ge möjligheter. 

absolut! Hoppas Emery vågar.

Nu kommer resten av bytena. Ser komiskt ut när 8 pers väntar på byte

Verkar som att bytena också innebar ny formation. 5-1-3-1 typ, med Guenduozi som mittankare och Niles, Perez, Mhkitarian bakom Nketiha. 

Exqert
Bild för Exqert

1-1 och straffar väntar som avgörande..

Sidor