Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Arsenal - Lazio

29 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Adam Hemmingberg
Bild för Adam Hemmingberg
Arsenal - Lazio

Någon som vet vilket hotell Arsenal bor på i Stockholm? Har med mig lillebror på en Arsenalmatch för första gången och han vill gärna få en skymt av dem när de lämnar hotellet om möjligt.

A Hellström
Bild för A Hellström
Adam Hemmingberg wrote:

Någon som vet vilket hotell Arsenal bor på i Stockholm? Har med mig lillebror på en Arsenalmatch för första gången och han vill gärna få en skymt av dem när de lämnar hotellet om möjligt.

Inte helt säker men antar att dom kommer på dagen och åker hem direkt efter matchen.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Känns troligt, annars brukar det finnas lite foton från flyg etc på instagram å så

Adam Hemmingberg
Bild för Adam Hemmingberg

Arsenals klubbfotograf Stuart lade upp ett foto från flygplatsen idag så är 99% säker på att de flög idag.

Pelle
Bild för Pelle
Adam Hemmingberg wrote:

Arsenals klubbfotograf Stuart lade upp ett foto från flygplatsen idag så är 99% säker på att de flög idag.

Vart ser du det? Jag kikade som snabbast på både hans twitter o Insta, men det kanske inte är publikt?

If it's too strong, then you're too weak!

Adam Hemmingberg
Bild för Adam Hemmingberg
Pelle wrote:
Adam Hemmingberg wrote:

Arsenals klubbfotograf Stuart lade upp ett foto från flygplatsen idag så är 99% säker på att de flög idag.

Vart ser du det? Jag kikade som snabbast på både hans twitter o Insta, men det kanske inte är publikt?

Hans instagram stuart_photoafc, senaste inlägget :)

Pelle
Bild för Pelle
Adam Hemmingberg wrote:
Pelle wrote:
Adam Hemmingberg wrote:

Arsenals klubbfotograf Stuart lade upp ett foto från flygplatsen idag så är 99% säker på att de flög idag.

Vart ser du det? Jag kikade som snabbast på både hans twitter o Insta, men det kanske inte är publikt?

Hans instagram stuart_photoafc, senaste inlägget :)

Aaah, Västerbron från Norr-Mälarstrand, då bor dom förmodligen på Marionette Courtyard. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Vicious
Bild för Vicious

Maitland-Niles på vänsterbacken alltså. Hade nog hellre sett Monreal starta där, men han kommer väl troligtvis in. Ska bli kul att se Lichtsteiner och Torreira.

#Championship

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Nån som har koll på vilka utländska kanaler matchen visas?

Jajo67
Bild för Jajo67

Brukar inte Nelson var trygg med bollen, ser ut som att han har enorma problem att ha den under kontroll.

Vicious
Bild för Vicious

Offside, men fint omställningsspel som ledde till målet. Kul för Nelson. Vi är överlägsna annars.

Edit: Nu känner man tyvärr igen oss från Wengertiden. Tar ledningen och tappar allt initiativ i matchen. Bara en tidsfråga innan kvitteringen kommer. Holding är så jävla kass.

#Championship

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Ser sjukt skakigt ut... oroande. Hoppas det blir bättre i 2:a när det kommer in lite mer rutin på plan. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Älskar Lazios tröjor! Framförallt siffror!

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Iwobi är en bromskloss. Alltid två tuch för mycket

Bubblan

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Undrar om  de inte varit mer publik om de mött ett stockholmslag. 

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:

Undrar om  de inte varit mer publik om de mött ett stockholmslag. 

lite lustigt när man hör läktarcoacherna vråla direktiv på en annars knäpptyst arena :D

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:

Offside, men fint omställningsspel som ledde till målet. Kul för Nelson. Vi är överlägsna annars.

Edit: Nu känner man tyvärr igen oss från Wengertiden. Tar ledningen och tappar allt initiativ i matchen. Bara en tidsfråga innan kvitteringen kommer. Holding är så jävla kass.

Var väl inte offside på Nelson utan bara på Nkethiah?

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

Undrar om  de inte varit mer publik om de mött ett stockholmslag. 

Med tanke på att det är typ 20 Laziofans på plats hade det förmodligen varit mer publik om då så mött Ingarö If. :D

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde

Tycker Iwobi haft flera bra öppnande passningar i första.

You win some, you draw some

Mackan
Bild för Mackan
Kenny Nordh wrote:

Ser sjukt skakigt ut... oroande. Hoppas det blir bättre i 2:a när det kommer in lite mer rutin på plan. 

Vi har släppt till lite på AMN:s kant, men i övrigt tycker jag att det ser väldigt stabilt ut. Ser gärna Mkhitaryan, Mavropanos och Monreal i andra, i övrigt nöjd :). 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn

Tycker NelsoN är i linje.

Tycker Iwobi har sett ok ut och funkar bra med AMN ser bra ut. Kanske kan ge Monreal en chans?

Torreira visar att han är kvalitet, syns ej så mkt men det är ej hans jobb.

Gillar Nelson. Kanske kan få sitt riktiga genombrott i år? Har han skrivit på nytt kontrakt?

Vet att vi byter mkt spelare mm men ser inte riktigt någon tydlig spelidé än. Ganska mkt komma runt på kanterna men ej mkt annat.

Med ny coach o så mkt nya spelare hade jag önskat att vi spelat någon träningsmatch på Emirates. Nu blir Shitty i premiören första matchen i Arsenaltröja på Emirates för rätt många.

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vilka byten gjordes i halvtid??

Supporter sedan 1983! 

Fredde
Bild för Fredde

Och nu när Iwobi hamnat på kanten så är han som bortblåst.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn

Mkt svårt att se hur laget ska formeras och vilka som spelar premiären.

Bara 3-4 spelare jag är säker på att de startar. Özil, Auba, Bellerin, AMN. 

Uppställning??? 4-3-3?

AMN för att Monreal inte spelat 1 minut än.

Målvakt osäker.

MB väldigt oklart. Musse o Sokratis?

MF spelar troligen Torreira, Xhaka och mitt wild card Guendouzi.

Anfall: Auba på ena kanten o Özil på andra med Laca på topp?

 

COYG

Fredde
Bild för Fredde

Eftersom det är City vi möter så känns de flesta osäkra förutom Mustafi och Sokratis. Förut så var det mer "vi är arsenal, vi anpassar oss inte" till en mer resultatinriktad tränare. Vi kan ställa upp hur som helst. Det enda jag är säker på är att vi kommer inte sjunka halvlågt och vara passiva.

You win some, you draw some

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Älskar Guendouzi!

Glenn
Bild för Glenn

Vi har spelat 5 träningsmatcher. Liverpool 9 med den sista mot Torino. Får hoppas att de andra lagen ör slitna när PL startar

COYG

A Hellström
Bild för A Hellström
Jimmy Roslund wrote:

Undrar om  de inte varit mer publik om de mött ett stockholmslag. 

Tror biljettpriserna är orsaken till den dåliga publiksiffran. 3000 riksdaler för en familj på 4 för att se en träningsmatch är fan hutlöst.

Jepson
Bild för Jepson
A Hellström wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Undrar om  de inte varit mer publik om de mött ett stockholmslag. 

Tror biljettpriserna är orsaken till den dåliga publiksiffran. 3000 riksdaler för en familj på 4 för att se en träningsmatch är fan hutlöst.

Ligger en del i det. plus att reskostnaden till stockholm inte är de billigaste. Inte boende för en familj heller för den delen..Gäller iofs allt resande och boennde inom sverige... blir biliigare att flyga till london å se en match där...