Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal-Everton

50 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Haha, underbart 3poäng ser det ut att bli och vem trodde att Holding skulle vara stabilaste mittbacken. Vinner vi när spelet är så här, kan det räcka långt

Heja Arsenal

 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Cech i särklass bästa spelare. Torreira också mycket bra. Domarna och Özil höll ungefär samma låga nivå. Väldigt skönt att hålla nollan!

Life and Arsenal are miracles enough.

Jepson
Bild för Jepson

Vihåller nollan, vi van 5e matchen i rad. Det ser inte bra ut, men vi ger aldrig upp. Det finns hopp. :)

Vicious
Bild för Vicious
Pelle wrote:

Vi höll nollan!

Gäller att njuta ordentligt nu för det kommer inte att vara en vanlig syn den här säsongen.

Vi tar våra segrar nu, men ännu ingen riktigt helgjuten insats. Vi har en period i slutet av första där vi är rätt bra och efter dom förlösande målen är vi stundtals ganska bra också, men sett över 90 minuter är vi alldeles för spretiga.

#Championship

gunbod
Bild för gunbod

Det tog sig i andra, skönt med en ny seger samt hållen nolla för första gången denna säsong. Cech och Torreira bäst, vackert klassmål av Laca. Skönt för Auba att han fick näta igen även om han fick viss hjälp av linjemannen.

Byarum
Bild för Byarum

Cech, vår bäste spelare. Torreira blandade och gav. Han behöver matchträning, sen blir han vår Kanté. Känns tryggt med honom därbak. Holding, i princip felfri. Özil och Ramsey har mycket att bevisa. Lacazette är i laget för att stanna. Iwobi, bra inhopp. Monreal och Bellerin, nja,,, inte dåliga, men inte heller framträdande. Xhaka, kunde bytts ut mot Guendozi. Min analys på plats utan massa tv-repriser och förståsigpåare på TV:n. Men, viktigast av allt, VI vann och höll NOLLAN. 

Bosse

Jocke K
Bild för Jocke K

Härligt med segern!  Bra jobbat av främst Cech och Torreira! 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn

Skönt med 3p. Såg lite mörkt ut i 55 min då vi är mediokra och Everton klart bättre.

vi är stirriga där bak och väldigt lite kreativitet framåt. Özil och Ramsey är för dåliga flr att vi ska kunna spela båda. Händer för lite! Bättre lira Guendouzi eller Iwobi istället för den ena.

Plötsligt blixtrar vi till och vilket avslut!! 2:an är ju flax. Måste vara en av de grövsta offsidemissarna i år. Går ju inte direkt fort. 

Cech var lätt motm!

Poängen trillar in. Samma p som Tottenham och 2 före United. Skönt med en nolla.

Kanske har Holding växt till sig lite?

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:
Pelle wrote:

Vi höll nollan!

Gäller att njuta ordentligt nu för det kommer inte att vara en vanlig syn den här säsongen.

Vi tar våra segrar nu, men ännu ingen riktigt helgjuten insats. Vi har en period i slutet av första där vi är rätt bra och efter dom förlösande målen är vi stundtals ganska bra också, men sett över 90 minuter är vi alldeles för spretiga.

Vicious wrote:

Konstaterar efter ungefär 10 minuter att det krävs 3-4 baljor idag också för att vinna. Vi är så otroligt bräckliga bakåt

Konstaterar att du återigen får fel i din negativa syn, det hade krävts en balja.

Knappast första matchen vi avvaktar i första halvlek och avgör i andra.

Finns inte någon match än där vi varit bra i 90 min, och visst är vi spretiga ofta, men kanske skall vi laget och den nya organisationen lite mer tid innan vi hugger med yxan? Det går trots allt åt rätt håll om än inte så snabbt som vi bägge önskar...

If it's too strong, then you're too weak!

Jocke K
Bild för Jocke K

15 minuter innan dagens PL match på hemmaplan mot klassiska Everton en söndageftermiddag var det inget inlägg lagt i detta forumet. När det sedan  hade lagts in så var det två minuter innan kickoff inga som hade synpunkter, kommentarer, förhoppningar mm. som det genom alla år brukar vara innan en match. Tillfälligt? Finns det andra bättre ställen? Är denna hemsidan förbrukad? Ointresse för matchen? Har ni några kommentarer om detta? Är det något som vi kan räkna med framöver? Jag hoppas verkligen inte det.  

 

 

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Pelle
Bild för Pelle
Jocke K wrote:

15 minuter innan dagens PL match på hemmaplan mot klassiska Everton en söndageftermiddag var det inget inlägg lagt i detta forumet. När det sedan  hade lagts in så var det två minuter innan kickoff inga som hade synpunkter, kommentarer, förhoppningar mm. som det genom alla år brukar vara innan en match. Tillfälligt? Finns det andra bättre ställen? Är denna hemsidan förbrukad? Ointresse för matchen? Har ni några kommentarer om detta? Är det något som vi kan räkna med framöver? Jag hoppas verkligen inte det.  

Tyvärr sköts inte forumet längre, tidigare la styrelsen upp alla matcher, modererade osv, nu gnälls det bara på varandra. Nu när Wenger lämnat kan man inte gbälla på det heller.

 

Personligen har mitt intresse för PL minskat en hel del då det numera handlar om vilken pappas plånbok som är störst. Du kan inte vinna PL utan att investera flera miljarder, tråkig utveckling.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Jocke K wrote:

15 minuter innan dagens PL match på hemmaplan mot klassiska Everton en söndageftermiddag var det inget inlägg lagt i detta forumet. När det sedan  hade lagts in så var det två minuter innan kickoff inga som hade synpunkter, kommentarer, förhoppningar mm. som det genom alla år brukar vara innan en match. Tillfälligt? Finns det andra bättre ställen? Är denna hemsidan förbrukad? Ointresse för matchen? Har ni några kommentarer om detta? Är det något som vi kan räkna med framöver? Jag hoppas verkligen inte det.  

Tyvärr sköts inte forumet längre, tidigare la styrelsen upp alla matcher, modererade osv, nu gnälls det bara på varandra. Nu när Wenger lämnat kan man inte gbälla på det heller.

 

Personligen har mitt intresse för PL minskat en hel del då det numera handlar om vilken pappas plånbok som är störst. Du kan inte vinna PL utan att investera flera miljarder, tråkig utveckling.

United verkar ju inte kunna vinna trots investerade miljarder heller =) men säg att pool faktiskt tar hem det iår, de har väl ändå byggt sitt lag under flera år och med en manager som förhoppningsvis vet vad han byggt? De har ju även sålt och cashat in så visst ska det väl gå även om det är svårare nu.

Mackan
Bild för Mackan

Finns säkert många anledningar till att det blir lite olika intensitet i matchtrådarna. Som Pelle säger kanske det vore bra om det startades en officiell matchtråd inför matcherna? Lätt hänt att alla väntar ut ngn annan som ska starta tråden annars.

Personligen skriver jag inte så mycket under match och för min personliga del handlar det främst om två saker:

1. Sitter aldrig med dator under match, utan endast telefon och mina gamla korvfingrar tycker inte det är speciellt smidigt att skriva foruminlägg på den :).

2. Lite som andra varit inne på förr, så hinner knappt matcherna blåsas igång innan vi kollektivt (nästan) dömer ut laget och framförallt vårt försvarsspel. Hur mycket sanning det än ligger i att vi för stunden har ett svagt defensivt mönster så känner i alla fall jag att det inte blir särskilt konstruktivt. Kanske bara ligger i tiden, men nog borde vi kunna försöka hitta lite mer positiva inslag? Det finns så klart också många positiva undantag, men när klagandet är överrepresenterat så tappar nog även den mest optimistiske orken. Kritik ska framföras även under match så klart men det går att framföra mer konstruktivt.

Så förslagen blir då att det från styrelsen utses ngn som fixar matchtrådar samt att vi alla hjälps åt att höja nivån lite i dessa. Kritik är inte fel som sagt då vi (laget) absolut ger oss orsak till det understundom, men vill  man skrika "KlantrövsBellrin" kan man göra det i soffan (det gör jag). Vissa matchtrådar håller en riktigt bra nivå också, så det är inte alltid bara gnäll :)

Bara mina 50 cent :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Hylla den som hyllas bör, Cech var alldeles magnifik igår! Panter på linjen, tvärsäker i luften, inger lugn och även bra bedömningar med fötterna för att slippa hamna i besvär där. Kul att se, gillar Cech, det verkar vara en klok man.

Torreira spelade lite på gränsen med gult kort, men var annars mycket viktig trots att han behöver komma upp lite i tempo i vissa situationer. Snabb att vända upp med boll och sätta passningar framåt, länkar bra, täcker bra. Bra energi och bra in i press. Kommer bli viktig!

Xhaka bedrövlig första halvtimme men bra i andra. Gynnas av att tempot mattas, då är han bra på att styra och ställa. Sägs att det är en väldigt "kommunikativ" spelare, så troligen är han tillräckligt viktig för att hjälpa andra spelare och för sitt generella passningsspel för att inte bänkas pga misstag och tröghet.

Apropå kommunikation. Mustafi måste bänkas. Han sätter både sig själv och andra i prekära situationer gång på gång, både med bristfälligt passningsspel, beslutstagande och dålig kommunikation (t.ex. vid ett tillfälle passar Xhaka som har press i ryggen men säger inget vilket är 50% orsak att Xhaka hamnar i trubbel).

Ramsey och Özil samtidigt verkar inte fungera bra samtidigt i dagsläget, oklara roller och dålig form. Laget skulle gynnas med Iwobi på ena kanten och Özil som tia, alternativt Ramsey i lite djupare roll på tremannamittfält. Trodde aldrig jag skulle säga det, men Iwobi ser tametusan vass och farlig ut just nu. Händer saker. Kul!

Laca sliter på bra och gör drömmål igen, men finns mer att hämta i spelet. Auba verkar vara ur form och leta hur han ska jobba i rollen som ytteranfallare, men tar sig ändå till chanser och förhoppningsvis har det lossnat lite med målen nu också.

Bellerin och Monreal blottade stora ytor bakom sig i första som ledde till flera frilägen, inte bra. Troligen tränardirektiv dock, justerades med tiden och då var de bra.

Papa rätt svajig fram till skadan. Synd då han var sjukt bra i torsdags. Han behövs! Såg ut som lårkaka tyckte jag, men skvallras om knä. Holding ersatte dock väldigt lovande! Vore intressant att se Papa och Holding ett par matcher. 

B-G
Bild för B-G
Tieri Anri wrote:

Hylla den som hyllas bör, Cech var alldeles magnifik igår! Panter på linjen, tvärsäker i luften, inger lugn och även bra bedömningar med fötterna för att slippa hamna i besvär där. Kul att se, gillar Cech, det verkar vara en klok man.

Torreira spelade lite på gränsen med gult kort, men var annars mycket viktig trots att han behöver komma upp lite i tempo i vissa situationer. Snabb att vända upp med boll och sätta passningar framåt, länkar bra, täcker bra. Bra energi och bra in i press. Kommer bli viktig!

Xhaka bedrövlig första halvtimme men bra i andra. Gynnas av att tempot mattas, då är han bra på att styra och ställa. Sägs att det är en väldigt "kommunikativ" spelare, så troligen är han tillräckligt viktig för att hjälpa andra spelare och för sitt generella passningsspel för att inte bänkas pga misstag och tröghet.

Apropå kommunikation. Mustafi måste bänkas. Han sätter både sig själv och andra i prekära situationer gång på gång, både med bristfälligt passningsspel, beslutstagande och dålig kommunikation (t.ex. vid ett tillfälle passar Xhaka som har press i ryggen men säger inget vilket är 50% orsak att Xhaka hamnar i trubbel).

Ramsey och Özil samtidigt verkar inte fungera bra samtidigt i dagsläget, oklara roller och dålig form. Laget skulle gynnas med Iwobi på ena kanten och Özil som tia, alternativt Ramsey i lite djupare roll på tremannamittfält. Trodde aldrig jag skulle säga det, men Iwobi ser tametusan vass och farlig ut just nu. Händer saker. Kul!

Laca sliter på bra och gör drömmål igen, men finns mer att hämta i spelet. Auba verkar vara ur form och leta hur han ska jobba i rollen som ytteranfallare, men tar sig ändå till chanser och förhoppningsvis har det lossnat lite med målen nu också.

Bellerin och Monreal blottade stora ytor bakom sig i första som ledde till flera frilägen, inte bra. Troligen tränardirektiv dock, justerades med tiden och då var de bra.

Papa rätt svajig fram till skadan. Synd då han var sjukt bra i torsdags. Han behövs! Såg ut som lårkaka tyckte jag, men skvallras om knä. Holding ersatte dock väldigt lovande! Vore intressant att se Papa och Holding ett par matcher. 

Bra analys Tieri! 
Håller med i allt.

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Jag med.

B-G wrote:
Tieri Anri wrote:

Hylla den som hyllas bör, Cech var alldeles magnifik igår! Panter på linjen, tvärsäker i luften, inger lugn och även bra bedömningar med fötterna för att slippa hamna i besvär där. Kul att se, gillar Cech, det verkar vara en klok man.

Torreira spelade lite på gränsen med gult kort, men var annars mycket viktig trots att han behöver komma upp lite i tempo i vissa situationer. Snabb att vända upp med boll och sätta passningar framåt, länkar bra, täcker bra. Bra energi och bra in i press. Kommer bli viktig!

Xhaka bedrövlig första halvtimme men bra i andra. Gynnas av att tempot mattas, då är han bra på att styra och ställa. Sägs att det är en väldigt "kommunikativ" spelare, så troligen är han tillräckligt viktig för att hjälpa andra spelare och för sitt generella passningsspel för att inte bänkas pga misstag och tröghet.

Apropå kommunikation. Mustafi måste bänkas. Han sätter både sig själv och andra i prekära situationer gång på gång, både med bristfälligt passningsspel, beslutstagande och dålig kommunikation (t.ex. vid ett tillfälle passar Xhaka som har press i ryggen men säger inget vilket är 50% orsak att Xhaka hamnar i trubbel).

Ramsey och Özil samtidigt verkar inte fungera bra samtidigt i dagsläget, oklara roller och dålig form. Laget skulle gynnas med Iwobi på ena kanten och Özil som tia, alternativt Ramsey i lite djupare roll på tremannamittfält. Trodde aldrig jag skulle säga det, men Iwobi ser tametusan vass och farlig ut just nu. Händer saker. Kul!

Laca sliter på bra och gör drömmål igen, men finns mer att hämta i spelet. Auba verkar vara ur form och leta hur han ska jobba i rollen som ytteranfallare, men tar sig ändå till chanser och förhoppningsvis har det lossnat lite med målen nu också.

Bellerin och Monreal blottade stora ytor bakom sig i första som ledde till flera frilägen, inte bra. Troligen tränardirektiv dock, justerades med tiden och då var de bra.

Papa rätt svajig fram till skadan. Synd då han var sjukt bra i torsdags. Han behövs! Såg ut som lårkaka tyckte jag, men skvallras om knä. Holding ersatte dock väldigt lovande! Vore intressant att se Papa och Holding ett par matcher. 

Bra analys Tieri! 
Håller med i allt.

jag med. Hoppas Emery snart ser att Özil och Ramsey inte funkar båda. Inte just nu. Ser gärna att Iwobi och/eller Welbz får mer chanser istället. Vore lite spännande med ett riktigt tremanna-anfall med Auba - Laca - Welbz

COYG

Fredde
Bild för Fredde

Nu håller jag med om att Ramsey och Özil inte fått sina roller att fungera optimalt. Men lite ironi att Özil spelar fram Ramsey som i sin tur klackar fram (offsidestående) Auba ;) Tycker dock att en superstjärna som Özil ska sätta den på egen maskin när han har så gott om tid som han ändå hade. Men det är Özils styrka och svaghet, han slår hellre en assist än att göra mål. Han skulle bli bättre av att bli mer egotrippad och skjuta själv oftare eftersom han har ett ruggigt skott, även väldigt mycket mer svårläst.

Tycker dock man måste ge spelarna lite mer tid att hitta sina roller än såhär. Att bänka Özil eller Ramsey för Iwobi eller Welbeck är lite väl hårddraget när det är sån enorm kvalitétsskillnad. Dessutom så finns Miki i bakgrunden som rimligtvis borde gå före.

You win some, you draw some

Pelle
Bild för Pelle
Fredde wrote:

Nu håller jag med om att Ramsey och Özil inte fått sina roller att fungera optimalt. Men lite ironi att Özil spelar fram Ramsey som i sin tur klackar fram (offsidestående) Auba ;) Tycker dock att en superstjärna som Özil ska sätta den på egen maskin när han har så gott om tid som han ändå hade. Men det är Özils styrka och svaghet, han slår hellre en assist än att göra mål. Han skulle bli bättre av att bli mer egotrippad och skjuta själv oftare eftersom han har ett ruggigt skott, även väldigt mycket mer svårläst.

Tycker dock man måste ge spelarna lite mer tid att hitta sina roller än såhär. Att bänka Özil eller Ramsey för Iwobi eller Welbeck är lite väl hårddraget när det är sån enorm kvalitétsskillnad. Dessutom så finns Miki i bakgrunden som rimligtvis borde gå före.

Ramsey gjorde väl trots allt bägge assisterna, även om det ena som sagt borde dömts bort och mer var en helmiss än assist..

If it's too strong, then you're too weak!

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson
Tieri Anri wrote:

Hylla den som hyllas bör, Cech var alldeles magnifik igår! Panter på linjen, tvärsäker i luften, inger lugn och även bra bedömningar med fötterna för att slippa hamna i besvär där. Kul att se, gillar Cech, det verkar vara en klok man.

Torreira spelade lite på gränsen med gult kort, men var annars mycket viktig trots att han behöver komma upp lite i tempo i vissa situationer. Snabb att vända upp med boll och sätta passningar framåt, länkar bra, täcker bra. Bra energi och bra in i press. Kommer bli viktig!

Xhaka bedrövlig första halvtimme men bra i andra. Gynnas av att tempot mattas, då är han bra på att styra och ställa. Sägs att det är en väldigt "kommunikativ" spelare, så troligen är han tillräckligt viktig för att hjälpa andra spelare och för sitt generella passningsspel för att inte bänkas pga misstag och tröghet.

Apropå kommunikation. Mustafi måste bänkas. Han sätter både sig själv och andra i prekära situationer gång på gång, både med bristfälligt passningsspel, beslutstagande och dålig kommunikation (t.ex. vid ett tillfälle passar Xhaka som har press i ryggen men säger inget vilket är 50% orsak att Xhaka hamnar i trubbel).

Ramsey och Özil samtidigt verkar inte fungera bra samtidigt i dagsläget, oklara roller och dålig form. Laget skulle gynnas med Iwobi på ena kanten och Özil som tia, alternativt Ramsey i lite djupare roll på tremannamittfält. Trodde aldrig jag skulle säga det, men Iwobi ser tametusan vass och farlig ut just nu. Händer saker. Kul!

Laca sliter på bra och gör drömmål igen, men finns mer att hämta i spelet. Auba verkar vara ur form och leta hur han ska jobba i rollen som ytteranfallare, men tar sig ändå till chanser och förhoppningsvis har det lossnat lite med målen nu också.

Bellerin och Monreal blottade stora ytor bakom sig i första som ledde till flera frilägen, inte bra. Troligen tränardirektiv dock, justerades med tiden och då var de bra.

Papa rätt svajig fram till skadan. Synd då han var sjukt bra i torsdags. Han behövs! Såg ut som lårkaka tyckte jag, men skvallras om knä. Holding ersatte dock väldigt lovande! Vore intressant att se Papa och Holding ett par matcher. 

Bra och välskrivet inlägg. Det är härligt att vissa fortsatt orkar bidra till att forumet är värt att besöka.

Sidor