Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal - Watford

48 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Dr PAW
Bild för Dr PAW

Bra att vi får utdelning på den press som vi har haft hela matchen. :)

Life and Arsenal are miracles enough.

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Härligt vinst igen, tyckte det såg bättre ut än vanligt. Inte lika mycket tappade bollen i farliga lägen som tidigare och Özil sprang hela matchen och såg gladare ut idag, haha.

Vinst räknas alltid. Heja Arsenal

B-G
Bild för B-G

Holding MOTM. Who would ave known :D

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Det där satt långt inne. Passningarna satt inte alltid i sista tredjedelen. Men vi fortsätter metodiskt att jobba. Lacazette som missar friläget och slog bort en del bollar är dock alltid där han skall vara, han tar jobbet och det ger utdelning tillslut.

Och när Watford tröttnar lite får Özil lite mer ytor. En av Özils bättre matcher på ett bra tag. Bra inhopp av Iwobi. Han kan nog få starta rätt snart över Ramsey.

Väldigt trist med skadan på Cech. Nu är det upp till Leno att visa vad han går för. Var lite blandat från hans sida idag. Men vi håller nollan. Jag tyckte Holding såg riktigt bra ut.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Skönt med 3 nya poäng fast vi inte spelar spec bra.

Måste sluta spela Ramsey! Det går inte längre. Iwobi är just nu 10 klasser bättre!

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Iwobi har gjort ett par bra saker denna säsong. Har vi redan glömt alla misstag han gjorde förra säsongen? Han är ingen bra startspelare, på sin höjd en reserv. 

Supporter sedan 1983! 

gunbod
Bild för gunbod
Nicklas Kanskär wrote:

Jag tror tyvärr att det blir poängtapp idag. Många borde va lite tröttkörda. Gissar 1-1 

Varför skulle våra   lite roterade spelare vara  mer tröttkörda än Watfords som kört samma spelare hittills ?

gunbod
Bild för gunbod

Sköna 3 poäng igen och hållen nolla igen, det artar sig. Kul att se att Holding börjar se ut som en mittback att lita på. Men när ska vi få in Auba i spelet ?

 

Glenn
Bild för Glenn

 

Patric Johansson wrote:

Iwobi har gjort ett par bra saker denna säsong. Har vi redan glömt alla misstag han gjorde förra säsongen? Han är ingen bra startspelare, på sin höjd en reserv. 

tycker du att Ramsey är det nu?

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Ramsey är heller ingen startspelare, som han spelar nu. Personligen tycker jag att spelare som inte vill skriva på nytt kontrakt, inte ska få spela. Sänder ut fel signaler till övriga i truppen. Sälj eller kräv nytt kontrakt. 

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn
Patric Johansson wrote:

Ramsey är heller ingen startspelare, som han spelar nu. Personligen tycker jag att spelare som inte vill skriva på nytt kontrakt, inte ska få spela. Sänder ut fel signaler till övriga i truppen. Sälj eller kräv nytt kontrakt. 

håller helt med dig. Men vem ska spela på den platsen med dagens trupp? Jag skulle vilja se Auba, Laca och Welbz ihop en då har vi ingen riktig anfallare på bänken

Miki borde ju spela

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Patric Johansson wrote:

Iwobi har gjort ett par bra saker denna säsong. Har vi redan glömt alla misstag han gjorde förra säsongen? Han är ingen bra startspelare, på sin höjd en reserv. 

Iwobi kan springa på högerkanten och utmana, vilket varken Ramsey eller Özil kan göra. Sedan har det alltid varit ett problem att Iwobi aldrig håller i mer än kanske 60min. Just därför tror jag vi kommer få se honom hoppa in i andra halvlek i många matcher då vi förhoppningsvis kan få ut max av honom.

Iwobi ser ut att spela med självförtroende och det kan bara gynna honom att han används i en väldigt tydlig roll. Vilket kanske gör saker och ting mycket enklare. Förra säsongen var det rätt oklart vad han ens skulle göra på fotbollsplanen. Och han spelade med absolut noll självförtroende.

Startspelare eller inte. Han kommer bli viktig den här säsongen. Vad han sysslat med tidigare säsonger är ointresssant.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Jag är fascinerad över snabbt folk vänder kappan efter vinden. Jag gillar när spelare ”slår igenom”, oavsett ålder och tid i ett lag. Iwobi kanske slår igenom i år. 

Vi har just nu inget alternativ bakom startspelana, vi behöver värva några ”back up” spelare men helst en världsstjärna. Men Emery har säkert en plan med allt han gör. Och jag står bakom honom till 120%

Supporter sedan 1983! 

Pelle
Bild för Pelle
Tieri Anri wrote:

Kabasele utvisad i onsdags mot Tot'num, men startar idag. Gäller den avstängningar bara i Carabao numera?

Jupp, FA insåg att det var meningslöst att blanda avstängningarna främst åt andra hållet då en PL-utvisning inte skulle ge effekt på en LC-avstängning då spelarna oftast inte spelar i LC ändå...

If it's too strong, then you're too weak!

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Pelle wrote:
Tieri Anri wrote:

Kabasele utvisad i onsdags mot Tot'num, men startar idag. Gäller den avstängningar bara i Carabao numera?

Jupp, FA insåg att det var meningslöst att blanda avstängningarna främst åt andra hållet då en PL-utvisning inte skulle ge effekt på en LC-avstängning då spelarna oftast inte spelar i LC ändå...

Ja det var det jag tyckte jag hade hört någonstans. Men i sändningen sa de att Watford överklagat och fått igenom det och det var därför han fick spela. Någon som har mer input här vad som gäller? Palla googla hihi

Jonas S
Bild för Jonas S
Tieri Anri wrote:
Pelle wrote:
Tieri Anri wrote:

Kabasele utvisad i onsdags mot Tot'num, men startar idag. Gäller den avstängningar bara i Carabao numera?

Jupp, FA insåg att det var meningslöst att blanda avstängningarna främst åt andra hållet då en PL-utvisning inte skulle ge effekt på en LC-avstängning då spelarna oftast inte spelar i LC ändå...

Ja det var det jag tyckte jag hade hört någonstans. Men i sändningen sa de att Watford överklagat och fått igenom det och det var därför han fick spela. Någon som har mer input här vad som gäller? Palla googla hihi

Vad jag hört så överklagade han.

Jag kollade tidigare upp regeländringarna för säsongen och förstod det som att potten för gula kort nu är separerade mellan de olika turneringarna. Men att avstägningarna för röda kort skall fungera exakt som tidigare säsonger.

Men jag skall inte svära på att jag har rätt. Läste någon samanfattande artikel på typ Guardian.

Annat nytt för i år är annars att tränarna också får gula kort samt att det inte är någon förlängningstid i ligacupen. Det går direkt till straffar. Kan vara intressant att veta.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Tieri Anri wrote:
Pelle wrote:
Tieri Anri wrote:

Kabasele utvisad i onsdags mot Tot'num, men startar idag. Gäller den avstängningar bara i Carabao numera?

Jupp, FA insåg att det var meningslöst att blanda avstängningarna främst åt andra hållet då en PL-utvisning inte skulle ge effekt på en LC-avstängning då spelarna oftast inte spelar i LC ändå...

Ja det var det jag tyckte jag hade hört någonstans. Men i sändningen sa de att Watford överklagat och fått igenom det och det var därför han fick spela. Någon som har mer input här vad som gäller? Palla googla hihi

Ja, dom överklagade o fick rätt, Kabalese kan alltså spela för Watford deras nästa Caraboa-Cup match...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor