Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

Fulham-Arsenal

37 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Fulham-Arsenal

En riktig prövning för vårat mittfält och mittbackar idag,Mitrovic tung och i bra form och ett mittfält med Vietto,Shurrle,Seri samt Cairney som är tillbaka från skada.

Bakåt är ju Fulham riktigt kassa och jag antar att inte Chambers är tillgänglig. Mawson har ju vart skadad dessutom. Hoppas vi kan straffa dom rejält idag och vara grymt effektiva!

Säger seger 1-2!

                         Leno

Bellerin.  Sokratis.  Holdiing.  Nacho

               Torreira.   Xhaka

Mikhi.               Özil.             Auba

                    Lacazette

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Mustafi före Sokratis? Obegripligt.

Özil "sjuk" nu igen eller?

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:

Mustafi före Sokratis? Obegripligt.

Özil "sjuk" nu igen eller?

Han har en spasm i ryggen. Vad det nu betyder. Vill minnas att han hade en massa ryggproblem förra säsongen.

Be excited!

Always Goon
Bild för Always Goon

ingen Ramsey, Özil eller Aubameyang... 

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Synd att Kos o Sokratis är skadade. Annars läge för 3backslinje tillsammans med Nacho och in med Auba tillsammans med Laca på topp. Tycker det ser intressant ut idag bara Mustafi och Xhaka hoppar över sina farliga passningar.  Kämpa på Arsenal mot 3nya......

 

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Hög klass där från Iwobi, Monreal och Laca.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ett typ av mål vi blivit vana vid att se under Emery. Bra gjort av alla tre men den där mottagningen och vändningen är Lacazette ruskigt vass på!

Jonas S
Bild för Jonas S
Andreas Näsström wrote:

Ett typ av mål vi blivit vana vid att se under Emery. Bra gjort av alla tre men den där mottagningen och vändningen är Lacazette ruskigt vass på!

Swosh så är Laca runt. Grymt stark att ta mot och komma runt.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Skrattretande. Vad är det för jävla boll han slår Monreal? Spyr.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Han verkar ha smittats av några andra syndare i laget. Har gjort flera sådana den här matchen och även tidigare, lite ovant att se honom göra den typen av misstag

Vicious
Bild för Vicious
Andreas Näsström wrote:

Han verkar ha smittats av några andra syndare i laget. Har gjort flera sådana den här matchen och även tidigare, lite ovant att se honom göra den typen av misstag

Riktigt patetiskt att se oss göra den här typen av enkla misstag i match efter match. Vi gjorde det mot Everton och Watford också, men då blev vi inte straffade. Vi verkar aldrig lära oss heller. Ovärdigt på den här nivån.

#Championship

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

På riktigt? Vad är det här för jävla Skithögar på plan. Vi ger ju bort det här. Vi skulle kunna leda med 6-0. Deras försvar är ju det sämst jag sett. Men istället så söndagsjoggar man.

Hade hoppats på lite jävlar med nya tränaren. Men tyvärr ingen effekt alls. Spelarna måste röra på sig. Körgen Klupp säger jag bara. 

Ne, vakan till nu. Ni spelar i Arsenal, kämpa för helvete.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag längtar efter den dagen vi går in och dominerar matchbilden från start. Har vi gjort det i en enda match den här säsongen? Hade tänkt skriva det alldeles oavsett ifall Fulham eller vi gjorde ett sent mål för jag syftar på att vi spelar rätt jämnt oavsett vilket gäng som står på andra sidan. Fulham ska vi kunna kontrollera bättre, precis som Quarabag, Brentford, Watford, Everton hemma..

Nu lyfter vi oss säkert i andra i vanlig ordning

Vicious
Bild för Vicious

Men Laca är fruktansvärt bra nu! Framåt finns det inget att klaga på. Iwobi ser ju ut som en helt annan spelare också.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Iwobi och Laca gör en extremt bra match. Vilket flow.

Be excited!

Always Goon
Bild för Always Goon

där gick mustafi sönder...

Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Xhaka gör nog en av sina sämsta matcher idag...

Ibowi riktigt bra...

Lacazette het och bra...

I med-och motgång!

 

 

Vicious
Bild för Vicious

Vilket jävla mål! :D Nästan i klass med där målet mot Norwich.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vilket inhopp!!!!! Vilket jäääävla mål!!!

Jonas S
Bild för Jonas S

Oj! Sjukaste målet jag sett den här säsongen.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Bellerin gjorde ett rätt!

Håll det här nu så går vi förbi Spuds på fler gjorda mål.

#Championship

Jepson
Bild för Jepson

Älskar hur alla ser alla misstag och förstorar dessa in absurdum. Inga lag spelar en hel match utan misstag. Vår spelidé verkar sitta mer och mer. Vi håller inte i bollen hela tiden som tidigare då vi typ alltid vann bollinnehav men inte skapade ett skit. Nu stressar vi motståndrna mer och tröttar ut dem och tar vara bättre på de chanser vi skapar istället även om vi kan ännu bättre både defensivt och offensivt. Men för att sikta högt nästa säsong ligger vi rätt ok till redan i år. Mot 6:e raka ligasegern :)

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Det här ser ju väldigt trevligt ut! Jag tycker att försvarsspelet har lyft ett snäpp nu jämfört med tidigare.fortfarande en bit kvar men riktigt bra spel överlag. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Haha. Torreira är inte nöjd han vill med göra ett idag. Gärna för mig han har varit bra varje match han spelat. Även Holding har imponerat på mig dom matcherna han spelat.  Heja Arsenal 1-5 känns skönt. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Änne en riktigt bra genomförd match. Och målskyttet har lossat dessutom. Folk kommer ju fortsätta gnälla såklart. Men vi som ser vad det här laget faktiskt sysslar mer får ju njuta.

Be excited!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Nu klev vi om spurs på målskillnad om jag ser rätt xd

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:

Änne en riktigt bra genomförd match. Och målskyttet har lossat dessutom. Folk kommer ju fortsätta gnälla såklart. Men vi som ser vad det här laget faktiskt sysslar mer får ju njuta.

Det finns absolut inget att klaga på när det gäller målskyttet. Vi är sylvassa framåt och har så många spelare som bidrar. Däremot tycker jag fortfarande inte att vi kontrollerar matcherna på det sättet som man kan önska. Vi är rätt svajiga i matcherna. Ska inte nämna defensiven något mer. Det är som det är.

#Championship

Jocke K
Bild för Jocke K

Härlig seger!!  Tre saker att ta med från denna matchen. 1.  Tålamod, kondition och jävlar anamma är orsaken till att vi har gjort mycket fler mål i andra halvlek än i första.  2. Vi behöver fortfarande bli bättre i försvaret och sluta göra farliga uppspel centralt på egen planhalva. 3  Skriva nytt kontrakt med Ramsey. Han visar att han behövs i laget. Come on Gunners! 

 

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

gunbod
Bild för gunbod

Befinner mig på Rhodos sedan igår och såg matchen på en trevlig bar.

Gillar det jag såg, främst i andra halvlek. Ogillar däremot starkt dessa CP chanspassningar rakt in i banan från våra ytterbackar, Bellerin och Monreals i dessa fall där baklängesmålet var en direkt orsak av Monreals idiotpass.

Leno ser stabil ut i målet, han är ju även utrustad med 2 fotbollsfötter till skillnad mot Chec som fick båda på samma fot. Torreira och Xhaka gör det mesta rätt på centrala mittfältet och offensivt ser det bra ut för våra tilltänkta målskyttar, nu 2 var.

Gillar även starkt  Emerys byten, anser han att det inte ser helt ok ut för någon spelare så byter han helt sonika för att försöka förbättra spelet, och det alldeles oavsett vad klockan visar till skillnad mot Wenger som styrdes av klockan innan han böt i matchminut 68-70, och då oftast alltid samma spelare. Det ser bättre och bättre ut, redan.

 

Glenn
Bild för Glenn

Hörlig match och seger. Till och med första halvlek var ok idag. En del slarv än men blir bättre o bättre.

Leno är reaktionssnabb. Gillar Torreira. Slarvar lite ibland men vinner mkt boll. Xhaka svag.

Hur kunde Laca sitta på bänken de första matcherna? Helt sjukt!!

Skönt att våra strikers är på gång på riktigt!

Sälj Özil och skriv nytt med Ramsey! Han verkar vilja stanna. Özil verkar mest vilja slappa någon annanstans.

COYG

Sidor