Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal-Leicester 22/10

152 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

 

Pelle wrote:
Glenn wrote:

Våra svaga första halvlekar måste vara en del av taktiken. Det kan inte vara så stor skillnad i kvalitet mellan två halvlekar i varje match

Lite som boxare som bara jabbar i början av matchen för att känna på varandra...

japp precis så. Skrivit om det några ggr. Vi anpassar oss efter motståndet och hittar deras svagheter. Sen kör vi gasen i botten i andra

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Xhaka som vänsterback? Riskabelt

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn
Patric Johansson wrote:

Xhaka som vänsterback? Riskabelt

han är ju längre från händelsernas centrum där :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Torreiras bästa match. Har han gjort ett enda misstag?

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Inte riktigt Lacas kväll, men då har vi istället en Auba som hoppar in och stänker två. Finns hela tiden någon som kan leverera.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn
Vicious wrote:

Inte riktigt Lacas kväll, men då har vi istället en Auba som hoppar in och stänker två. Finns hela tiden någon som kan leverera.

mkt hellre det än att förlita sig på en skyttekung som Tottenham

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:

Inte riktigt Lacas kväll, men då har vi istället en Auba som hoppar in och stänker två. Finns hela tiden någon som kan leverera.

Fast hade Laca satt sina två klara chanser hade vi varit trea. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Vicious
Bild för Vicious
Glenn wrote:
Vicious wrote:

Inte riktigt Lacas kväll, men då har vi istället en Auba som hoppar in och stänker två. Finns hela tiden någon som kan leverera.

mkt hellre det än att förlita sig på en skyttekung som Tottenham

Japp, våra Londonrivaler är bägge beroende av en spelare. Ger oss helt klart en fördel i jakten på platsen bakom City och Liverpool.

#Championship

Pelle
Bild för Pelle
Byarum wrote:

Om man tänker % mål i förhållande till speltid, så gör han det jäkligt bra Auba,,,

4 mål på två inhopp, hyfsad avbytare. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Dosa
Bild för Dosa

coyg!

MickeLi
Bild för MickeLi

Härlig seger, vilken spelglädje när maskineriet väl sätter igång...:-)

twitter: @MikeBergkamp

Jonas S
Bild för Jonas S

Stabil seger. Det där hade kunnat rinna iväg rejält för stackars Leicester. Özil MOTM.

Be excited!

Byarum
Bild för Byarum

Skönt! Stabil vinst och förbi Tottenham i tabellen... Life is good....

Bosse

gunbod
Bild för gunbod

Så synd att  Emery helt saknar Wengers taktiska briljans och syn på modern fotboll. Saknar verkligen det och Wenger..:D

 

MickeLi
Bild för MickeLi
Pelle wrote:
Byarum wrote:

Om man tänker % mål i förhållande till speltid, så gör han det jäkligt bra Auba,,,

4 mål på två inhopp, hyfsad avbytare. :)

Solkjearklass...kanske bättre..:-)

twitter: @MikeBergkamp

gunbod
Bild för gunbod
gunbod wrote:

Vadan detta konstiga matchupplägg, två matcher på 3 dagar denna vecka, måndag o torsdag ? Varför spelade vi inte i lördags typ ? Nu blir det ju onödigt tätt mellan matcherna .

Hoppas bara att vår vinnar/målform består efter landslagsuppehållet och att både Laca och Auba fortsatt hittar målet, tror på seger, 3-1.

Hyfsat tippat, missade på Laca, men det tar jag ikväll...:D

Pelle
Bild för Pelle

Typiskt oss, göra fyra mål men ändå bara vinna med 3-1...

If it's too strong, then you're too weak!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Två spelare i världsklass idag. Özil och Torreira. Leicester är inte ett dussinlag men i andra halvlek blev de helt utspelade i perioder. Sen undrar jag om Laca och Mustafi inte drar jämnt? Tycker Laca är på Mustafi ibland.

Life and Arsenal are miracles enough.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Dr PAW wrote:

Två spelare i världsklass idag. Özil och Torreira. Leicester är inte ett dussinlag men i andra halvlek blev de helt utspelade i perioder. Sen undrar jag om Laca och Mustafi inte drar jämnt? Tycker Laca är på Mustafi ibland.

Leno förtjänar också ett stort omnämnande, grym och rätt ute men ställd på målet

Özil... wow, vilken magi. När spelarna rör sig som dom gör senare delen av matchen då kommer han verkligen till sin rätt! 

Det är KUL att vara Arsenal-supporter. Hoppas stimmet vi är inne i sitter i ett tag till! Gärna förbi Pool-matchen

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Håller med om dom ni plusar extra för idag, men fortfarande är jag förvånad över hur stabilt Holding varit i år. Visst gjorde han några dumheter idag men fortfarande tycker jag att han varit den bästa mittbacken denna säsongen. Nu hoppas jag bara på att Kos är i slag när han kommer in som mittback. 

3härliga idag igen. Snyggt Arsenal

B-G
Bild för B-G

Så jäkla gött!! Auba mot skytteligaledning I november. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Göran Carlström wrote:

Håller med om dom ni plusar extra för idag, men fortfarande är jag förvånad över hur stabilt Holding varit i år. Visst gjorde han några dumheter idag men fortfarande tycker jag att han varit den bästa mittbacken denna säsongen. Nu hoppas jag bara på att Kos är i slag när han kommer in som mittback. 

3härliga idag igen. Snyggt Arsenal

Nja, Sokratis har varit lite bättre tycker jag men en sak som borde vara säker är att Mustafi kommer få det tight med speltid om alla är hela. Jag hoppas verkligen Monreal är tillbaka snart för tror det var den sämsta insatten jag sett av en vänsterback sedan kebabsantos sprang på den kanten.

Leno var bra men på hörnan som går i ribban är han helt fel ute men det var nog bara det misstaget han gjorde och han är numera solklar nr 1, kan inte tänka mig annat.

Busch
Bild för Busch

Gillar att Kenny har fått äta upp sina ord i den andra halvleken i 10 matcher i rad nu.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

COYG! Fotbollsporr i andra <3

Rylle
Bild för Rylle

Torreira är ju en pangvärvning. Påminner inte så lite om Kante. Så otroligt snabb in i situationerna och på det fina fötter och blick som håller tempo i spelet.

Iwobi får mycket skit men tittar man på honom nu mot tidigare säsonger har han tagit kliv. Han kör inte fast lika ofta och han är ett fysiskt monster.

På tal om skit. Mezut Özils högstanivå är ljusår över dom allra flesta. Att se honom igår är en ren och skär njutning. Säker på att ALLA fotbollsälskare oavsett hemvist är på den linjen.

Rylle

Jonas S
Bild för Jonas S
Rylle wrote:

Torreira är ju en pangvärvning. Påminner inte så lite om Kante. Så otroligt snabb in i situationerna och på det fina fötter och blick som håller tempo i spelet.

Kanté är nog lite, lite renare i sina brytningar. Han är verkligen som en damsugare som typ aldrig drar på sig ett gult kort ens. Men Torreira är inte långt efter alls. Och Torreira är bra mycket bättre med fötterna är vad Kanté är. Torreira kan ju göra det mesta med bollen och har jäkligt bra speluppfattning även offensivt. Där är Kanté inte i närheten. Rätt fyrkantig.

Jag skulle inte byta bort Torreira mot Kanté.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Kenny Nordh wrote:
B-G wrote:
Patric Johansson wrote:

Ge dig Kenny. Lämna forumet om det inte passar dig. Har aldrig hört ett enda positivt ord från dig. 

Oroa dig inte. Kommer bli knäpptyst från den där käften så länge vi har minst oavgjort. :)

Håller aldrig käften. Men jag lovar att om vi ses på en träff någon gång så har jag svårt att tro att du är lika Kaxig som du är på forumet. Helvete vad jag ska konfrontera dig för alla kommentar du lagt.

Skulle vara mysigt :)
Men ALLA kommentarer jag lagt. Då får vi sitta efter stängning :D

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Vilken fotbollsporr Aubas sista mål var. Sett om det ett par ggr under dagen. Mums!

Twitter @grvdga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
B-G wrote:

Vilken fotbollsporr Aubas sista mål var. Sett om det ett par ggr under dagen. Mums!

Samma här, good old Arsenal 

Glenn
Bild för Glenn
Rylle wrote:

Torreira är ju en pangvärvning. Påminner inte så lite om Kante. Så otroligt snabb in i situationerna och på det fina fötter och blick som håller tempo i spelet.

Iwobi får mycket skit men tittar man på honom nu mot tidigare säsonger har han tagit kliv. Han kör inte fast lika ofta och han är ett fysiskt monster.

På tal om skit. Mezut Özils högstanivå är ljusår över dom allra flesta. Att se honom igår är en ren och skär njutning. Säker på att ALLA fotbollsälskare oavsett hemvist är på den linjen.

tycker Iwobi har varit bra i år men igår började han matchen som gamla Iwobi och då blev jag orolig. Men han spelade upp sig och det händer mkt runt honom. Ljusår före Miki nu.

Torreira var riktigt grym igår

COYG

Sidor