Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Sporting Lissabon - Arsenal 25/10 2018

27 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Sporting Lissabon - Arsenal 25/10 2018

Dags för match i Lissabon. Jag hade tänk åka på den här matchen. Men det sket sig med jobb och annat. Jag får nöja mig med Eurosport. (Det gäller med andra ord att man har en kvarts marginal innan avspark för att leta upp rätt match i deras obegripliga matchmeny)

Sporting Lissabon verkar ju ha tappat många av sina bästa spelare efter sommarens supporter-skandaler och annat. Så det är nog ett svagare lag än vanligt.

Mest intressant är att se hur Emery får ihop backlinjen med våra vänsterbacksproblem. Jag skulle tippa på Guendouzi och Elneny på mittfältet. Framåt Welbeck och Mikhitaryan på varsin kant med Auba på topp. Så blir det väl antingen Rowe eller Ramsey där bakom.

Vi har med oss en stark trupp, bortsätt vänsterbacken. Som vanligt kommer vi ha spelare att slänga in från bänken om det inte lossnar i första halvlek. Jag tror vi knyter ihop den här gruppen ikväll. 3-0 till Arsenal.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Tror också på första vinsten i Portugal. Nöjd med oavgjort beroende på resande lag.
I övrigt så tippar jag på att Kenny vet slutresultatet i 20 minuten.
Det blir tufft, men låt säga vinst med 2-1.

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious

Hoppas inte vi ställer upp med ett för starkt lag och därför är jag nöjd med oavgjort om elvan jag tänkt mig kommer till spel.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Ramsey verkar tydligen starta med kaptensbindeln. Bakom Welbeck, Auba och Mikhitaryan. Xhaka på vänsterbacken.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Smith-Rowe sitter på bänken mot Leicester i PL, men får inte plats i EL där han borde starta?

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87

Xhaka VB? Haha det blir intressant att se honom där en hel match!

Vicious
Bild för Vicious

Sådär då var dom 45 irrelevanta minuterna avklarade och vi kan börja spela fotboll.

#Championship

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Ja idag får man kämpa för att hålla sig vaken. Men det är ju en 2:a halvlek kvar och då har vi ju spelat bra i år. Håller alla tummar för en bra 2:a idag med. Heja Arsenal

 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Gäsp.

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S

Welbz fixar biffen :)

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Haha, grymt! Welbeck levererar för oss i EL.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Världsrekord i hörnor?

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Världsrekord i hörnor?

Världsrekord i resultatlösa hörnor.

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Långt ifrån någon fröjdig fotbollsmatch. Vi möter kanske ett rätt kasst Sporting, men de är svårtspelade, maskar redan i första halvlek och de kan spela försvarsspel. Kul att se att vi kan grisa tillbaka i dessa matcher nu mera med kanske framför allt Lichtsteiner som ger Portugiserna en rejäl match i hur man gör illa sig när det passar och hur man hetsar och stör i största allmänhet. Bra match av psykopaten från Alperna.

Vi gjorde jobbet. Det är väl det man kan säga. Elva raka, jäkligt fint!

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Världsrekord i hörnor?

Världsrekord i resultatlösa hörnor.

Verkligen.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Långt ifrån någon fröjdig fotbollsmatch. Vi möter kanske ett rätt kasst Sporting, men de är svårtspelade, maskar redan i första halvlek och de kan spela försvarsspel. Kul att se att vi kan grisa tillbaka i dessa matcher nu mera med kanske framför allt Lichtsteiner som ger Portugiserna en rejäl match i hur man gör illa sig när det passar och hur man hetsar och stör i största allmänhet. Bra match av psykopaten från Alperna.

Vi gjorde jobbet. Det är väl det man kan säga. Elva raka, jäkligt fint!

Tycker Sporting var ganska uddlösa framåt men bra organiserade defensivt så det var trots allt starkt att vinna denna bortamatchen! Jag ogillar grisandet så jag såg inte att alpjoddlaren gjorde en bra match men ingen gjorde en dålig insats.

Elva raka skojjar man inte bort.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Världsrekord i hörnor?

Världsrekord i resultatlösa hörnor.

Verkligen.

Rekord i uteblivna kommentarer i en matchtråd som inte är försäsong med?

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

När vi startar med en mittfältare och Lichtsteiner som ytterbackar tappar vi väldigt mycket framåt. Lichtsteiner kan göra jobbet och på ett sätt passar dessa skitmatcher honom rätt bra, men  han orkar ju inte i närheten prestera det Bellerin göra i offensiven. Xhaka är en mittfältare. En ren nödlösning.

Det känns som vi kanske bör sikta på en vänsterback redan nu i januari. Vi behöver fler alternativ. Monreal är ingen ungdom direkt.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Världsrekord i hörnor?

Världsrekord i resultatlösa hörnor.

Verkligen.

Rekord i uteblivna kommentarer i en matchtråd som inte är försäsong med?

Det också :)

Be excited!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Märkligt seg match. Det bästa på plan var målet. Det bästa här var titeln "psykopaten från Alperna." :D

Life and Arsenal are miracles enough.

Tosse
Bild för Tosse

Det näst bästa alternativet att placera Xhaka på vänsterbacken (det bästa är givetvis på bänken eller på läktaren). Därmed bättre fart på bollen på mitten. Tyvärr blev det som vanligt stopp när den gick ut till honom på kanten  Hopplöst långsam och omständlig. 

Mohamud Abdi Osman
Bild för Mohamud Abdi Osman

Xhaka har vunnit över mig sakta och säkert senaste veckor. Spela med Torriera verkar ha gjort honom bättre spelare, då han får en tydligare roll. Men du har helt rätt att vår mittfält hade bättre fart och var mer dynamisk med vår unga franska spelare där. Jag skulle gärna vilja se Xhaka spela vänsterback mot Crystal Palace (tvivlar Monreal kommer vara redo) och Guendozi-Torriera i mittfältet.

B-G
Bild för B-G
Dr PAW wrote:

Gäsp.

Jag somnade bokstavligt talat i 10’ minuten. Skönt med vinst. Psykopaten från alperna!! Haha klockrent!

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Världsrekord i hörnor?

Världsrekord i resultatlösa hörnor.

Verkligen.

Rekord i uteblivna kommentarer i en matchtråd som inte är försäsong med?

Det också :)

Beror kanske på att folk inte ser matchen.

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
B-G wrote:
Dr PAW wrote:

Gäsp.

Jag somnade bokstavligt talat i 10’ minuten. Skönt med vinst. Psykopaten från alperna!! Haha klockrent!

 

Ps det kom aldrig någon kommentar i 20:e minuten B-G. Dåligt tippat. ;)

Supporter sedan 1983! 

B-G
Bild för B-G
Patric Johansson wrote:
B-G wrote:
Dr PAW wrote:

Gäsp.

Jag somnade bokstavligt talat i 10’ minuten. Skönt med vinst. Psykopaten från alperna!! Haha klockrent!

 

Ps det kom aldrig någon kommentar i 20:e minuten B-G. Dåligt tippat. ;)

Ibland torskar man även på lågoddsarna :)

Twitter @grvdga