Medlemmar: 8809 st.
Visa menyn

Crystal Palace - Arsenal 28/10

90 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Rolf Eriksson
Bild för Rolf Eriksson

Come on Gunners!!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Iwobi är Iwobi igen

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Tummen ner.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

gunbod
Bild för gunbod

Klumpigt försvarsspel som gav 2 straffar, veka och klena i närkamperna samt dåligt passningsspel, ingen bra match även om andra halvlek var lite bättre.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Torreria överlägset bäst i Arsenal

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi räcker inte för att vara i toppen. Vi har för mycket brister i spelet. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Wengerball? 65% i bollinnehav och 2 skott på mål 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

En poäng är bättre än noll, och ff 12 raka utan förlust. 

Supporter sedan 1983! 

Rolf Eriksson
Bild för Rolf Eriksson

Hoppas att Monreal och 'Tanks' förpassar Xhaka till 3:dje val. BÄNKEN!!

Xhaka snyggt mål men det förtar hur dålig han är!!

Torreira & Guendouz1 som första val.

Iwobi som reserv till Ramsey

Jepson
Bild för Jepson

Atkinson och svandyken fixade oavgjort. Vi är fortfarande inte färdigbyggda, men trots det ingen förlust idag på bortaplan. Lacazette måste bli effektivare och mer klinisk. Läget i första får han inte missa mål på. 

Vi kämpar, och vi vinner ytterligare en andra halvlek. synd bara att vi låg under efter första.  

Jocke K
Bild för Jocke K

Hur fan kan Iwobi få spela hela matchen och byta ut Auba???  Lacazette måste ha högre lägsta nivå. Är inte vän med bollen. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn

Vi gör en riktig skitmatch. 2 avslut på mål på en hel match mot ett bottenlag. Vi tänder aldrig till.

Özil var lika usel idag som han var bra sist.

Guendouzi håller inte på den här nivån.

Iwobi totalt menlös

Lacazette ur balans

Auba delaktig alldeles för lite.

Ramsey o Welbz gör inga bra inhopp.

Lichtsteiner en fullständig katastrof

Xhaka tycker jag gör det hyggligt efter förutsättningarna men försvarsarbetet på andra straffen håller låg pojklagsklass

Så jäkla onödigt att kasta bort 2p. Vi slutade spela helt efter 2-1 och var inte värda 3p.

Zaha skulle kunna bli riktigt giftig i ett bättre lag

COYG

Glenn
Bild för Glenn

 

Rolf Eriksson wrote:

Hoppas att Monreal och 'Tanks' förpassar Xhaka till 3:dje val. BÄNKEN!!

Xhaka snyggt mål men det förtar hur dålig han är!!

Torreira & Guendouz1 som första val.

Iwobi som reserv till Ramsey

Xhaka är 10 klasser bättre än Guendouzi på centrala mittfältet

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Att en spelare som normalt spelar på centrala mittfältet kan vara så genomusel på försvarsspel som Xhaka. Dessutom helt oduglig att anfalla längs med vänsterkanten. Helt helvänd och för långsam så att han inte ens kan slå ett inlägg med vänsterfoten. Tyvärr räcker inte ett klassmål till för att ge godkänt. Men idag var det väl för övrigt heller ingen annan som var det. 

Jepson
Bild för Jepson

Vi hade nog redan nästa match i skallen när vi började denna. Fokus fokus.Bortaplan, en pinne. 

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:

Vi gör en riktig skitmatch. 2 avslut på mål på en hel match mot ett bottenlag. Vi tänder aldrig till.

Özil var lika usel idag som han var bra sist.

Guendouzi håller inte på den här nivån.

Iwobi totalt menlös

Lacazette ur balans

Auba delaktig alldeles för lite.

Ramsey o Welbz gör inga bra inhopp.

Lichtsteiner en fullständig katastrof

Xhaka tycker jag gör det hyggligt efter förutsättningarna men försvarsarbetet på andra straffen håller låg pojklagsklass

Så jäkla onödigt att kasta bort 2p. Vi slutade spela helt efter 2-1 och var inte värda 3p.

Zaha skulle kunna bli riktigt giftig i ett bättre lag

Framförallt misslyckas ju Emey konstant att förbereda spelarna till match. Våra första halvlekar är till och med sämre än tidigare år. Bra byten har räddat oss innan men dagens byten förstår jag inte. Laca är så ur form, bränner allt och orsakar klumpigt kontringen som leder till kvitteringen. Hur han kan vara kvar på plan istället för Auba (som trots allt gjorde mål) eller ens Özil förstår jag inte.

 

dina övriga synpunkter håller jag med om

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

 

Pelle wrote:
Glenn wrote:

Vi gör en riktig skitmatch. 2 avslut på mål på en hel match mot ett bottenlag. Vi tänder aldrig till.

Özil var lika usel idag som han var bra sist.

Guendouzi håller inte på den här nivån.

Iwobi totalt menlös

Lacazette ur balans

Auba delaktig alldeles för lite.

Ramsey o Welbz gör inga bra inhopp.

Lichtsteiner en fullständig katastrof

Xhaka tycker jag gör det hyggligt efter förutsättningarna men försvarsarbetet på andra straffen håller låg pojklagsklass

Så jäkla onödigt att kasta bort 2p. Vi slutade spela helt efter 2-1 och var inte värda 3p.

Zaha skulle kunna bli riktigt giftig i ett bättre lag

Framförallt misslyckas ju Emey konstant att förbereda spelarna till match. Våra första halvlekar är till och med sämre än tidigare år. Bra byten har räddat oss innan men dagens byten förstår jag inte. Laca är så ur form, bränner allt och orsakar klumpigt kontringen som leder till kvitteringen. Hur han kan vara kvar på plan istället för Auba (som trots allt gjorde mål) eller ens Özil förstår jag inte.

 

dina övriga synpunkter håller jag med om

håller med dig med. Glömde Emery. Har velat tro att det är någon slags taktik vi har. Vänta ut motståndarna i första och sen huggai andra. Även om jag tänker med hjärtat så tror jag inte på detta längre. Vi har haft mkt tur med oss och fått fler poäng än vi har förtjänat.

Kunde bytt ut Iwobi eller Lacazette istället. Gillade dock tanken på 2 anfallare när motståndarna ska trycka på. Men då gäller det att vinna tillbaka bollen nån gång och slå den på ytan. Var oftast tokig när Wenger tog ut anfallaren och satte in en back och lät motståndarna trycka på ordentligt i slutet. Idag funkade dock inte taktiken så bra pga Xhakas klumpighet

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67

En skitmatch där vi ska vara nöjda med en pinne.

mustafi är själva defenitionen av korkad personifierad. Idiotgrej genererar första straffen & att han inte drar ner Pallacespelaren på mittplan vid omställningen efter Laca lagt idiotpassen är obegripligt.

Torreira bäst annars väldigt blekt.

Vi gör frustrerande usla första halvlekar, ser fruktansvärt ofokuserat ut.

Såna här matcher har alla lag några per år & det gäller att knipa några poäng som man inte alltid förtjänar.

Dock 12 raka utan förlust men gör vi ytterligare en sån här första halvlek mot foolsen så har vi minst 0-3 i baken...

Rolf Eriksson
Bild för Rolf Eriksson
Glenn wrote:

 

Rolf Eriksson wrote:

Hoppas att Monreal och 'Tanks' förpassar Xhaka till 3:dje val. BÄNKEN!!

Xhaka snyggt mål men det förtar hur dålig han är!!

Torreira & Guendouz1 som första val.

Iwobi som reserv till Ramsey

Xhaka är 10 klasser bättre än Guendouzi på centrala mittfältet

Tyvärr, ikväll minns man 1 snyggt mål men osäkerheten han ger laget är mycket större. Straffen katastrofalt dålig insats. Xhaka i ett nötskal.

gunbod
Bild för gunbod

Sirius var dagens behållning.

Pelle
Bild för Pelle
Jajo67 wrote:

mustafi är själva defenitionen av korkad personifierad. Idiotgrej genererar första straffen & att han inte drar ner Pallacespelaren på mittplan vid omställningen efter Laca lagt idiotpassen är obegripligt.

Ehhh, har du glömt att Mustafi redan hade ett gult och således fått lämna plan om han taktiskt dragit ned motståndaren. Obegripligt sa du???

If it's too strong, then you're too weak!

Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
Jajo67 wrote:

mustafi är själva defenitionen av korkad personifierad. Idiotgrej genererar första straffen & att han inte drar ner Pallacespelaren på mittplan vid omställningen efter Laca lagt idiotpassen är obegripligt.

Ehhh, har du glömt att Mustafi redan hade ett gult och således fått lämna plan om han taktiskt dragit ned motståndaren. Obegripligt sa du???

jag vet inte vilken match du tittat på men den enda som hade kort när det hände var Lichtsteiner. Guenduozi tog ett gult i 94e för att hindra en farlig omställning och gjorde exakt det Mustafi borde gjort.

Mustafi fick inget kort i matchen så det blir svårt att glömma nåt som inte skett. Jag menar att det är obegripligt när vår minst erfarna spelare tar rätt beslut men inte Mustafi i en liknande situation - jag orkar inte ens gå in på hur dumt han agerar vid första straffen.

Pelle
Bild för Pelle
Jajo67 wrote:
Pelle wrote:
Jajo67 wrote:

mustafi är själva defenitionen av korkad personifierad. Idiotgrej genererar första straffen & att han inte drar ner Pallacespelaren på mittplan vid omställningen efter Laca lagt idiotpassen är obegripligt.

Ehhh, har du glömt att Mustafi redan hade ett gult och således fått lämna plan om han taktiskt dragit ned motståndaren. Obegripligt sa du???

jag vet inte vilken match du tittat på men den enda som hade kort när det hände var Lichtsteiner. Guenduozi tog ett gult i 94e för att hindra en farlig omställning och gjorde exakt det Mustafi borde gjort.

Mustafi fick inget kort i matchen så det blir svårt att glömma nåt som inte skett. Jag menar att det är obegripligt när vår minst erfarna spelare tar rätt beslut men inte Mustafi i en liknande situation - jag orkar inte ens gå in på hur dumt han agerar vid första straffen.

Jag var helt säker på att han fick gult vid straffen, fel av mig...

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jajo67 wrote:
Pelle wrote:
Jajo67 wrote:

mustafi är själva defenitionen av korkad personifierad. Idiotgrej genererar första straffen & att han inte drar ner Pallacespelaren på mittplan vid omställningen efter Laca lagt idiotpassen är obegripligt.

Ehhh, har du glömt att Mustafi redan hade ett gult och således fått lämna plan om han taktiskt dragit ned motståndaren. Obegripligt sa du???

jag vet inte vilken match du tittat på men den enda som hade kort när det hände var Lichtsteiner. Guenduozi tog ett gult i 94e för att hindra en farlig omställning och gjorde exakt det Mustafi borde gjort.

Mustafi fick inget kort i matchen så det blir svårt att glömma nåt som inte skett. Jag menar att det är obegripligt när vår minst erfarna spelare tar rätt beslut men inte Mustafi i en liknande situation - jag orkar inte ens gå in på hur dumt han agerar vid första straffen.

Ja den här matchen förlorade vi från bänken. Sokratis skulle ha startat. Frisk nog för bänken då ska man spela om man är så mycket bättre än alternativen. Jag hoppas verkligen Emry inte tror på Mustafi.

Jonas S
Bild för Jonas S

Största problemet igår var nog startelvan. Med Xhaka på vänsterbacken hamnar både Torreira och Guenduzi lite väl ofta ute hos Xhaka för att ge understöd eller för att täcka upp. Och Xhaka fick det tufft när han skulle försvara inne i boxen.

Tycker annars att Xhaka gör det så bra som han kan. Men han är ju långt ifrån något ytterbacksmaterial. Vårt anfallsspel bygger mycket på att ytterbackarna finns tillgängliga på kanterna att spela in bollen. Det var ingen slump att våra mål kom efter två fasta situationer.

I sju av tio matcher hade nog detta varit en förlust. Palace gjorde det bra, länge sedan jag såg Palace göra en bra match. Vi skall nog vara nöjda med en poäng så som matchen såg ut.

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Auba har bäst goals/min ratio i PLs historia för alla som har gjort 10+mål 

B-G
Bild för B-G
Petrus Wiklund wrote:

Auba har bäst goals/min ratio i PLs historia för alla som har gjort 10+mål 

Klockren värvning om än någon säsong för sen. Han kommer fortsätta vara otroligt viktig. Hoppas Laca kommer igång ett snäpp högre med.

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Auba har bäst goals/min ratio i PLs historia för alla som har gjort 10+mål 

Klockren värvning om än någon säsong för sen. Han kommer fortsätta vara otroligt viktig. Hoppas Laca kommer igång ett snäpp högre med.

Aubas stats senaste åren:

15/16: 37 mål på 45 starter eller inhopp

16/17: 40 mål på 46 starter eller inhopp

17/18: 28 mål på 37 starter eller inhopp under en säsong där han bråkade sig bort från Dortmund och bytte klubb mitt i säsongen

18/19: 9 mål på 12 starter eller inhopp så här långt, från kanten i de flesta matcher

Hans siffor är sjuka. Målskytt stabil som få. Tappar inte humöret för att han tvingas börja på bänken. Gnäller aldrig när han tvingas kliva av. Verkar trivas med konkurensen i laget.

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Jonas S wrote:
B-G wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Auba har bäst goals/min ratio i PLs historia för alla som har gjort 10+mål 

Klockren värvning om än någon säsong för sen. Han kommer fortsätta vara otroligt viktig. Hoppas Laca kommer igång ett snäpp högre med.

Aubas stats senaste åren:

15/16: 37 mål på 45 starter eller inhopp

16/17: 40 mål på 46 starter eller inhopp

17/18: 28 mål på 37 starter eller inhopp under en säsong där han bråkade sig bort från Dortmund och bytte klubb mitt i säsongen

18/19: 9 mål på 12 starter eller inhopp så här långt, från kanten i de flesta matcher

Hans siffor är sjuka. Målskytt stabil som få. Tappar inte humöret för att han tvingas börja på bänken. Gnäller aldrig när han tvingas kliva av. Verkar trivas med konkurensen i laget.

Sjukt imponerande! 

Sidor