Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Manchester United - Arsenal 5/12

171 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Always Goon
Bild för Always Goon
Manchester United - Arsenal 5/12

Image Image

Onsdag 5 December 21:00

Old Trafford

Viaplay / Viasat Premium

 

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Tur vi möter Man viasat för ser mörkt ut med tv tider för Arsenal framöver på vardagar. Livrädd för att ynglingen med håret får spela när Xhaka är avstängd men ser egentligen inget alternativ heller? Uniteds defensiv är ju bedrövlig så kanske vi ska spela med Özil om det går som kan lirka till lite chanser till vårsta stars där framme. Tror jag föredrar en trebackslinje igen, Kos är väl knappast redo antar jag..

Iwobi ska inte spela!!!!!!!!!!!!!!!!

Henrik Niklasson
Bild för Henrik Niklasson

                     Leno

 Mustafi Papastahopoulos Holding

Bellerin Torreira Ramsey Kolasinac

Özil(Mkhitaryan) Lacazette Aubameyang

Tosse
Bild för Tosse
Henrik Niklasson wrote:

                     Leno

 Mustafi Papastahopoulos Holding

Bellerin Torreira Ramsey Kolasinac

Özil(Mkhitaryan) Lacazette Aubameyang

Är Mustafi redo för spel i morgon?

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

          Leno

Mustafi  Papa..  Holding

Bellerin Torreira Elnany Kola

                      Ramsey   

                 Laca     Auba

Tycker Miki varit fööör dålig med boll det sista. Och gärna 2 defensiva mittfältare

Glenn
Bild för Glenn
Henrik Niklasson wrote:

                     Leno

 Mustafi Papastahopoulos Holding

Bellerin Torreira Ramsey Kolasinac

Özil(Mkhitaryan) Lacazette Aubameyang

ser bra ut! Iwobi ska ej spela och Auba och Laca ska spela från start

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                       Leno

       Mustafi.  Sokratis.  Holding

Bellerin.     Guendozi.   Torreira.   Kola

         Ramsey.  Lacazette  Auba

AFC

Henrik Niklasson
Bild för Henrik Niklasson

Tycker inte man fått någon idikation på att han ska vara borta från spel! Annars 4 backslinje och in med Guendouzi.
Kommer bli grymt att se Torreira plocka ner pogba!

Jonas S
Bild för Jonas S

Så har jag åkt på ett jäkla julbord med jobbet ikväll. Värdelöst. Det blir att lägga mobilen lite snyggt mellan snapsen och julölen. Detta vill jag inte missa.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Idag har vi väl den bästa chansen på år och dag att äntligen få med oss tre poäng hem från OT. Senast det hände var 2006! MU verkar ha rejäla problem med skador i försvarslinjen och deras spel har ju inte direkt rosat marknaden den här säsongen. Underbart om vi kunde utöka avståndet ner till dem till 11 poäng efter den här omgången. Det enda som oroar är väl hur mycket NLD-urladdningen påverkar.
COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Det blir intressant att se vilken approach Mourinho har till den här matchen. Han kan knappast parkera hela bussen med tanke på alla skadeproblem i backlinjen och hur svaga de är generellt defensivt. Det känns som att han måste satsa någolunda offensivt.

Jag tror att Sokratis kan bli avgörande ikväll. Vi har nu en riktigt fysisk försvarare som kan stå upp mot köttklumpar som Fellaini och Lukaku. United lever som oftast på sin fysiska överlägsenhet i dessa matcher. Men nu har vi lite av den varan vi också. Plus att vi har en tränare som letar med ljus och lykta efter svagheter hos motståndaren. Och det finns tydliga svagheter i United.

 

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Jonas S wrote:

Det blir intressant att se vilken approach Mourinho har till den här matchen. Han kan knappast parkera hela bussen med tanke på alla skadeproblem i backlinjen och hur svaga de är generellt defensivt. Det känns som att han måste satsa någolunda offensivt.

Jag tror att Sokratis kan bli avgörande ikväll. Vi har nu en riktigt fysisk försvarare som kan stå upp mot köttklumpar som Fellaini och Lukaku. United lever som oftast på sin fysiska överlägsenhet i dessa matcher. Men nu har vi lite av den varan vi också. Plus att vi har en tränare som letar med ljus och lykta efter svagheter hos motståndaren. Och det finns tydliga svagheter i United.

 

Det jag oroar mig för är att både mustafi och Sokratis har en fråga att ge bort lite väl många och onödiga frisparkar runt eget straffområde. Och United är bättre i luften än vad vi är känns det som. De har ju trots allt pogba, fellaini, lukaku och smalling (som jag är osäker på om han spelar) som är bra på huvudet  

Men kan vi undvika fasta situationer så har vi en bra chans att vinna, men är som du, hoppas inte NLD tog alltför mycket på krafterna utan att de istället fått en jäkla massa energi och självförtroende i för denna matchen. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

Det blir intressant att se vilken approach Mourinho har till den här matchen. Han kan knappast parkera hela bussen med tanke på alla skadeproblem i backlinjen och hur svaga de är generellt defensivt. Det känns som att han måste satsa någolunda offensivt.

Jag tror att Sokratis kan bli avgörande ikväll. Vi har nu en riktigt fysisk försvarare som kan stå upp mot köttklumpar som Fellaini och Lukaku. United lever som oftast på sin fysiska överlägsenhet i dessa matcher. Men nu har vi lite av den varan vi också. Plus att vi har en tränare som letar med ljus och lykta efter svagheter hos motståndaren. Och det finns tydliga svagheter i United.

 

Det jag oroar mig för är att både mustafi och Sokratis har en fråga att ge bort lite väl många och onödiga frisparkar runt eget straffområde. Och United är bättre i luften än vad vi är känns det som. De har ju trots allt pogba, fellaini, lukaku och smalling (som jag är osäker på om han spelar) som är bra på huvudet  

Men kan vi undvika fasta situationer så har vi en bra chans att vinna, men är som du, hoppas inte NLD tog alltför mycket på krafterna utan att de istället fått en jäkla massa energi och självförtroende i för denna matchen. 

Sokratis tycker jag brukar vara bra på att ta frisparkarna rätt högt upp. Jag gillar att han spelar fult där han kan komma undan med det och gärna ligger på gränsen. Men han är ju inte felfri. Mustafis styrka ligger i spelet i luften där jag tycker han är riktigt bra. Sedan är han ju skakig på mycket annat, kan göra bort sig rejält och dra på sig onödiga straffar och frisparka lite när som helst. Men jag tror vi skulle behöva hans huvudspel ikväll.

Men det kommer ju inte bli någon enkel match ikväll. Jag tror stjärnorna i United kan lyfta sig i en sådan här match där de spelar för tvkamror och läktare snarare än för Mourinho som nog få gillar. Jag är exakt som du rädd för deras tyngd på fasta.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Tar ett x alla dagar i veckan men räknar med ännu en sk hedersam förlust mot United. Minst en straff blir det till united, förmodligen feldömd. Vem dömmer?

Jajo67
Bild för Jajo67
Jimmy Roslund wrote:

Tar ett x alla dagar i veckan men räknar med ännu en sk hedersam förlust mot United. Minst en straff blir det till united, förmodligen feldömd. Vem dömmer?

Får inte förlora mot skitlaget United ikväll...

Vicious
Bild för Vicious

Väldigt många som står som doubtful i United. Får se hur mycket fulspel det ligger bakom det där egentligen. Är spelarna verkligen skadade är deras skadelista fan värre än när vi hade som värst under Wengeråren. Bättre chans får vi inte.

#Championship

Tosse
Bild för Tosse
Jimmy Roslund wrote:

Tar ett x alla dagar i veckan men räknar med ännu en sk hedersam förlust mot United. Minst en straff blir det till united, förmodligen feldömd. Vem dömmer?

Andre Marriner

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Vicious wrote:

Väldigt många som står som doubtful i United. Får se hur mycket fulspel det ligger bakom det där egentligen. Är spelarna verkligen skadade är deras skadelista fan värre än när vi hade som värst under Wengeråren. Bättre chans får vi inte.

Tror det är deras inställning de refererar till =)

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Själv är jag tvingad till den traditionella julfesten med jobbet ikväll. Men lyckligtvis så fick jag chefen att köra kvällen på lokala ”sportbaren” och ägaren har lovat att köra matchen på ALLA tv-apparater. Yey....

Supporter sedan 1983! 

gunbod
Bild för gunbod

Oavsett vad scumsen startar med pga skador och avstängningar så bruka vi vika ner oss mot dem, främst på OT. Vem minns inte den okände Rashfords genombrott, och mot oss givetvis. Finns inga värre lag att torska mot än scumsen och pool, enligt mig iaf. Rädd för att vi underpresterar som vanligt mot dessa ikväll och torskar varpå man får se Urinhons äckliga flin. Men jag har gärna fel, ikväll iaf.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Leno - Mustafi, Sokratis, Holding - Bellerin, Torreira, Guendouzi, Kola - Iwobi, Ramsey - Auba

vs

De Gea - Bailly, Smalling, Rojo - Darmian, Matic, Herrera, Dalot - Lingard, Rashford, Martial

Med reservation för formeringen. Jag gissar att United ställer upp så här men det kan ju lika gärna bli en 4-3-3 egentligen

Byarum
Bild för Byarum
Andreas Näsström wrote:

Leno - Mustafi, Sokratis, Holding - Bellerin, Torreira, Guendouzi, Kola - Iwobi, Ramsey - Auba

vs

De Gea - Bailly, Smalling, Rojo - Darmian, Matic, Herrera, Dalot - Lingard, Rashford, Martial

Med reservation för formeringen. Jag gissar att United ställer upp så här men det kan ju lika gärna bli en 4-3-3 egentligen

Tycker att vi borde starta med Lacazette och köra över dem från början. Tycker vår käre coach är litet feg här. 

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Hur fan kan Iwobi få slösa på ännu fler minuter???

united i stort sett ordinarie? 

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

United saknar Lindelöf, Young, Pogba, Lukaku (nåja, bänk på de båda sista), Alexis (permanent bänk visserligen), Luke Shaw. Det är en kraftigt b-betonad elva. Dessutom har nog både Smalling och Bailly känningar så det här blir spännande. Hoppas på mycket fart, kanske är det man vill ha när Lacazette ställs över. Men nog tycker jag man kan få det med fransmannen med

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Undrar hur våra backar ska hinna med vid eventuella snabba omställningar? Lite oroande.

Life and Arsenal are miracles enough.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Dr PAW wrote:

Undrar hur våra backar ska hinna med vid eventuella snabba omställningar? Lite oroande.

Dom kommer ha 3 spelare att hålla koll på. Resten är ju dyngdefensiva, vet inte om det här United-laget har kapacitet att lägga upp bra bollar, kanske mer chansbollar idag? 

Jocke K
Bild för Jocke K

Kan gå hur som helst men vi är faktiskt lite favoriter idag. Bra eller dåligt? Vet inte men det blir i alla fall en tuff match. Come on Gunners!!

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

RoPa87
Bild för RoPa87

Kan inte överhuvudtaget förstå att Lacazette inte startar. Tycker läget som starta andra halvlek i NLD ska starta idag. Minus Xhaka då såklart. 

Är så satans nervös, ruskigt bra läge att slå dem på OT idag men United är United. Hoppas verkligen vi kan visa alla belackare att vi ör ett bra lag på väg uppåt. 

COYG!!!!!!!!!

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Andreas Näsström wrote:
Dr PAW wrote:

Undrar hur våra backar ska hinna med vid eventuella snabba omställningar? Lite oroande.

Dom kommer ha 3 spelare att hålla koll på. Resten är ju dyngdefensiva, vet inte om det här United-laget har kapacitet att lägga upp bra bollar, kanske mer chansbollar idag? 

Hoppas så. Vinst för oss och galningen Mou sitter löst. 

Life and Arsenal are miracles enough.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Sjukt att gå i i ett PL-möte på Old Trafford mot United och vara favoriter. Men det är vi idag(enda gången på senare år jag kan komma på är Rashfords genombrott, fy) . Kom igen nu Arsenal

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Hög pres från manu. Dax att chansa på några långa bollar

Sidor