Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Qarabag FK 13/12

19 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Always Goon
Bild för Always Goon
Arsenal - Qarabag FK 13/12

Image Image

Torsdag 13 December 21:00
Emirates Stadium
Eurosport Player

Vicious
Bild för Vicious

Spela U23-laget.

#Championship

Byarum
Bild för Byarum

[quote=Vicious]Spela U23-laget.[/

Egentligen vore det smartast, men kanske taskigt mot publiken,,,

Bosse

Tosse
Bild för Tosse
Vicious wrote:

Spela U23-laget.

Och låt Freddie ta plats på bänken 

Vicious
Bild för Vicious
Byarum][quote=Vicious wrote:

Spela U23-laget.[/

Egentligen vore det smartast, men kanske taskigt mot publiken,,,

Ja, så är det ju såklart.

Men som situationen ser ut med mittbackskrisen så lär vi ju se till att inte spela dom få backar vi kan ställa upp med mot Soton. Dessutom har vi redan vunnit gruppen.

#Championship

Byarum
Bild för Byarum
Vicious][quote=Byarum wrote:
Vicious wrote:

Spela U23-laget.[/

Egentligen vore det smartast, men kanske taskigt mot publiken,,,

Ja, så är det ju såklart.

Men som situationen ser ut med mittbackskrisen så lär vi ju se till att inte spela dom få backar vi kan ställa upp med mot Soton. Dessutom har vi redan vunnit gruppen.

Egentligen är nu hela Europa-kvalet bara helt onödigt,,, så fruktansvärt ointressant. Tycker faktiskt din idé med U-23 vore väldigt smart. Då skulle de spelarna få uppleva något annorlunda och sen får de träna på att spela en novembermatch i Ukraina. Nästan jämförbart med en novembermatch i Stoke,,,

Bosse

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Byarum][quote=Vicious wrote:
Byarum wrote:
Vicious wrote:

Spela U23-laget.[/

Egentligen vore det smartast, men kanske taskigt mot publiken,,,

Ja, så är det ju såklart.

Men som situationen ser ut med mittbackskrisen så lär vi ju se till att inte spela dom få backar vi kan ställa upp med mot Soton. Dessutom har vi redan vunnit gruppen.

Egentligen är nu hela Europa-kvalet bara helt onödigt,,, så fruktansvärt ointressant. Tycker faktiskt din idé med U-23 vore väldigt smart. Då skulle de spelarna få uppleva något annorlunda och sen får de träna på att spela en novembermatch i Ukraina. Nästan jämförbart med en novembermatch i Stoke,,,

Det kommer att bli ett U23-lag i stora delan. Det hade vi redan mot Vorskla och då hade vi ändå gruppsegern att spela för. På torsdag lär det bli än mer U23-betonat, vi har helt enkelt inte mycket annat att välja på med nuvarande skadesituation. 

Sekreterare Arsenal Sweden

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Någon som vet en stream till matchen? 

Kanis

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Reddit/soccer streams brukar fungera helt okey

Bubblan

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Martinez - Jenkinson, Sokratis, Koscielny, Maitland-Niles - Elneny, Willock - Nketiah, Özil, Saka - Lacazette

Iliev, Monreal, Medley, Guendouzi, Gilmour, Mkhitaryan, John-Jules

Fin elva kan jag tycka. Jag hoppas att Medley får chansen, Kos behöver väl kanske inte spela hela  matchen. Inte Sokratis heller egentligen. Kul med lite mix igen, Eddie och Willock från start

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Kos, özil och laca lär ju bytas ut efter 60 min. 

Tack Mats! 

 

 

Kanis

Pelle
Bild för Pelle

Jenka e verkligen inget att ha, händer absolut inget offensivt mer än bakåtpassningar.

satt första kvarten o var skitirriterad över att Xhaka spelade så offensivt till jag såg närbild att kommentatorn visst sade ”Saka”. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:

satt första kvarten o var skitirriterad över att Xhaka spelade så offensivt till jag såg närbild att kommentatorn visst sade ”Saka”. :)

Lätt hänt Pelle, dom är ju rätt så lika ändå ;) 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Saka ser ju riktigt spännande ut! Teknisk och orädd, nära på en riktigt snygg assist om Eddie bara varit onside. Inte illa pinkat för en kille som precis fyllt 17!

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:

satt första kvarten o var skitirriterad över att Xhaka spelade så offensivt till jag såg närbild att kommentatorn visst sade ”Saka”. :)

Lätt hänt Pelle, dom är ju rätt så lika ändå ;) 

Eeehhhh, eller hur? :D

Saka gör en riktigt bra match, kul att se.

vinst men ingen BG som e här o skriver - ur led är tiden...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

7 kommentarer under o efter en match (denna inkluderad) måste ju vara all time bottenrekord?

If it's too strong, then you're too weak!

Jepson
Bild för Jepson

Både Real Madrid och United spelade ju ungdomar men åkte på däng varvid dessa fick ganska stor kririk utåt i media att de var inte redo, de ska kanske inte spela i a-laget, de tjatade och fick chansen, men tog den inte m.m.

Nu var det cl för ovanstående, men ändå så tycker jag Arsenal alltid skött det där snyggare. Känslan att vi samtidigt verkar ha en bättre ungdomsverksamhet än många andra storlag känns rätt stor. Det märks förvisso att de saknar erfarenhet, ibland lite kyla, men de passar snabbt in i spelidén och kämpar med näbbar och klor. Men vi sågar inte någon fullständigt öppet i media. 

Saka vara riktigt härlig att se och kan han fortsätta utvecklas.. Ojojoj säger jag då. 17 år och redan snabb med boll, kreativ, kan göra några gubbar och han saknar egentligen bara kylan i avsluten.

Visst, det var inget vidare motstånd. Men ändå skönt att se att laget, oavsett vilka som spelar, visar samma entusiasm och kämparglöd för att alltid gå för seger och inte längre backar hem för att säkra. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

7 kommentarer under o efter en match (denna inkluderad) måste ju vara all time bottenrekord?

Är det säkert men det är väl rätt lätt att förstå. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Jepson wrote:

Både Real Madrid och United spelade ju ungdomar men åkte på däng varvid dessa fick ganska stor kririk utåt i media att de var inte redo, de ska kanske inte spela i a-laget, de tjatade och fick chansen, men tog den inte m.m.

Nu var det cl för ovanstående, men ändå så tycker jag Arsenal alltid skött det där snyggare. Känslan att vi samtidigt verkar ha en bättre ungdomsverksamhet än många andra storlag känns rätt stor. Det märks förvisso att de saknar erfarenhet, ibland lite kyla, men de passar snabbt in i spelidén och kämpar med näbbar och klor. Men vi sågar inte någon fullständigt öppet i media. 

Saka vara riktigt härlig att se och kan han fortsätta utvecklas.. Ojojoj säger jag då. 17 år och redan snabb med boll, kreativ, kan göra några gubbar och han saknar egentligen bara kylan i avsluten.

Visst, det var inget vidare motstånd. Men ändå skönt att se att laget, oavsett vilka som spelar, visar samma entusiasm och kämparglöd för att alltid gå för seger och inte längre backar hem för att säkra. 

Jag hade inga problem med matchen. Vi hade redan vunnit gruppen, vi möter svagt motstånd på en tom arena i december. Och spelar ett ihopslängt lag. Man kan inte förvänta sig 90min av fantastisk fotboll under de förutsättningarna.

Saka gjorde ju det man vill se av en ung ytter. Utmanade konstant och såg ut att spela med självförtroende. Nketiah gör sig inte bra på kanten. En annan grej när han spelar centralt. Men tuff konkurens att slå sig in som toppforward i Arsenal just nu. Sjukt svårt.

En seger, inga skador. Men det bästa av allt var Kos som såg jäkligt nöjd ut att få spela på Emirates igen. Hoppas att han kan komma tillbaka i hyffsat slag i alla fall.

Be excited!