Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Southampton FC - Arsenal 16/12

106 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Always Goon
Bild för Always Goon
Southampton FC - Arsenal 16/12

Image Image

Söndag 16e December 14:30

St Mary's Stadium

Viaplay / Viasat Sport Premium

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                  Leno

Bellerin.   Kos.   Nacho.  Niles

          Torreira.   Xhaka

Ramsey.        Özil.         Auba

                Lacazette

AFC

gunbod
Bild för gunbod
Elias Bard wrote:

                  Leno

Bellerin.   Kos.   Nacho.  Niles

          Torreira.   Xhaka

Ramsey.        Özil.         Auba

                Lacazette

Tar rygg på den.

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Tyvärr kommer vi inte få se den uppställningen. Men det ser onekligen intressant ut. 

Supporter sedan 1983! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Patric Johansson wrote:

Tyvärr kommer vi inte få se den uppställningen. Men det ser onekligen intressant ut. 

Varför inte? Jag kan tänka mig att Kolasinac spelar istället för Niles men annars känns det rätt rimligt

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:
Patric Johansson wrote:

Tyvärr kommer vi inte få se den uppställningen. Men det ser onekligen intressant ut. 

Varför inte? Jag kan tänka mig att Kolasinac spelar istället för Niles men annars känns det rätt rimligt

Emery har visat att han tänker på att vila våra bägge forwards o med tanke på att vi går in i den hektiska jul/nyårsperioden samt Welbz e långtidsskadad är det inte alls orimligt att han bara startar med en av dom. 

If it's too strong, then you're too weak!

Jepson
Bild för Jepson

En från start, båda efter byten om det hackar är mitt tipps. Kanske får någon junior plats på bänken med? 

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:
Patric Johansson wrote:

Tyvärr kommer vi inte få se den uppställningen. Men det ser onekligen intressant ut. 

Varför inte? Jag kan tänka mig att Kolasinac spelar istället för Niles men annars känns det rätt rimligt

Emery har visat att han tänker på att vila våra bägge forwards o med tanke på att vi går in i den hektiska jul/nyårsperioden samt Welbz e långtidsskadad är det inte alls orimligt att han bara startar med en av dom. 

Du har helt rätt. Laca startar på bänken.

Förväntade mig inte heller att Ramsey eller Özil skulle starta.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Kola är ute ur truppen pga av en känning i låret. Frågan är om detta kan vara en trebackslinje med Lichtsteiner, Kos och Xhaka? Kan vara.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Kola är ute ur truppen pga av en känning i låret. Frågan är om detta kan vara en trebackslinje med Lichtsteiner, Kos och Xhaka? Kan vara.

troligen!

Det är ok att vila spelare men varför sitter alltid Laca på bänken till förnån för totalt misslyckade Miki och Iwobi? Om det ska vilas varför spelar Laca i en helt meningslös EL match i torsdags??

Jag förstår verkligen inte hur Emery tänker. Känns som han har en jäkla tur med resultaten för han startar med fel elva i varje match.

Kommer stå 1-0 i paus då Laca och Özil byts in

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Är det något man lärt sig hittills så är det att man aldrig får den mest logiska elvan från Emery. Bara att acceptera tyvärr. Tror på poängtapp.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Tycker Auba blir så mkt bättre med Laca på plan än Iwobi och Miki

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Är Kolasinac skadad eller? Hade tippat Monreal mittback men Kola är inte ens med på bänken

Edit hade visst inte uppdaterat sidan, såg svaret här ovan! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Min sambo påpekade att Niva och Koscielny är rätt lika - aldrig tänkt på :D

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Drömmig boll från Guendouzi till Auba! Det där är han grym på! 

Vicious
Bild för Vicious

Väntat såklart.

#Championship

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Där ser man att xhaka inte är mittback. In och sök kropp och stör han. Så får han inte så perfekt träff på nicken

Glenn
Bild för Glenn

Så jäkla less på våra första halvlekar, att aldrig rätt lag startar och vår inställning i matcher där vi inte möter topplagen. Helt meningslöst att se våra första halvlekar. Msn blir bara förbannad.

vad fan tillför Iwobi o Miki?

Panikbyten i paus som alltid

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Bedrövligtpå mitten å i försvaret. 2 mittbackar in i januari tack.

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Segt från vår sida. Ingen fart eller rörelse. Miki är inte vass, inte Iwobi heller

Bubblan

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vi kan ju inte bygga spel från backarna. Bara pastejer till mittfältet som Souton lätt plockar upp och vänder på

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Peter Svanholm wrote:

Där ser man att xhaka inte är mittback. In och sök kropp och stör han. Så får han inte så perfekt träff på nicken

Eller så kan ju Kos nicka?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jimmy Roslund wrote:
Peter Svanholm wrote:

Där ser man att xhaka inte är mittback. In och sök kropp och stör han. Så får han inte så perfekt träff på nicken

Eller så kan ju Kos nicka?

Ja snarare det som saknades. Där blev dålig timing och ryck uppenbart. Svårt att kastas in mitt i säsong efter 7 månaders frånvaro

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

In med özil, rambo och lacca och ut med miki, iwobi och gendozi i paus

Bubblan

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi är sämst. Men som Tur är så är Liverpool i form och håller Manu på avstånd från vår 5e-plats. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Det var på tiden Miki!!!

Lite mer självförtroende nu hoppas jag

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Det där däremot var inte väntat. Miki gör något rätt!

#Championship

Tosse
Bild för Tosse

Inte så mycket att gnälla på Iwobi och Miki i det anfallet 

gunbod
Bild för gunbod

Miki ?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Fint av Iwobi. Klass på Montreal å  fin nick.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Bra chans för Auba, klass på den brytningen. Nu hoppas jag vi rider på det här! 

Sidor