Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Burnley 22/13

48 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Arsenal-Burnley 22/13

Hej

Då var det dags igen. En match vi måste vinna. 3 poäng är ett måste, för att inte tappa till topp 4. 

Vilket lag känns mest troligt??

Supporter sedan 1983! 

gunbod
Bild för gunbod

Absolut en måstematch, måste in på vinnarspåret igen. Starta med Özil, Laca och Auba. Iwobi kan servera glögg på läktaren.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Mustafi och Bellerin borta 1-2 veckor till. Kolasinac osäker. Oavsett vilket så är inte Kos redo för spel, tveksamt om han nånsin duger i annat än cupmatcher mot sämre motstånd och vid absoluta nödlägen framöver. Därför vill jag att back five formeras så här:

                       Leno

Licht   Sokratis   Monreal    Kola/AMN

 

På mittfältet är Torreira självskriven. Jag vill att han får tillbaks Xhaka vid sin sida, det är då vi sett som stabilast och bäst ut hittills i år. Framför dem vill jag placera Özil i 10-rollen. Jag vill också se Lacazette och Auba på planen samtidigt. Således 4-2-3-1, mycket för att testa ifall vi kan få ut nåt mer av Özil.

                     Leno

Licht   Sokratis   Monreal    Kola/AMN

           Torreira       Xhaka

      Ramsey      Özil       Auba

                  Lacazette

              

gunbod
Bild för gunbod
Andreas Näsström wrote:

Mustafi och Bellerin borta 1-2 veckor till. Kolasinac osäker. Oavsett vilket så är inte Kos redo för spel, tveksamt om han nånsin duger i annat än cupmatcher mot sämre motstånd och vid absoluta nödlägen framöver. Därför vill jag att back five formeras så här:

                       Leno

Licht   Sokratis   Monreal    Kola/AMN

 

På mittfältet är Torreira självskriven. Jag vill att han får tillbaks Xhaka vid sin sida, det är då vi sett som stabilast och bäst ut hittills i år. Framför dem vill jag placera Özil i 10-rollen. Jag vill också se Lacazette och Auba på planen samtidigt. Således 4-2-3-1, mycket för att testa ifall vi kan få ut nåt mer av Özil.

                     Leno

Licht   Sokratis   Monreal    Kola/AMN

           Torreira       Xhaka

      Ramsey      Özil       Auba

                  Lacazette

              

Annars tror jag att det är en bra startmatch för Kos då han behöver matcher. Vi lär ju dominera rejält denna match. Torreira lilla svacka tror jag beror på saknaden av Xhaka sista matcherna. Annars köper jag ditt tänk.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

13/12 Quarabag 72 min

16/12 Southampton 90 min

19/12 Tottenham 45 min

22/12 Burnley 90 min? 

Visst behövs det matcher för att komma i form. Men med hans skadehistorik och spelet han visat upp så känns det inte som bästa vägen tillbaks att spela match var tredje dag. Om han ens kan komma tillbaks på allvar, många tror ju inte ens det. Jag säger inte att han är helt slut men han borde inte kastas in i ett så här tufft spelschema och spela allt ifall det går att undvika. Både för våra resultats skull och för hans hälsas skull. Jag ser mycket hellre Monreal som mittback då, eller till och med Elneny. Eller Medley. 

Vicious
Bild för Vicious

Spelar Torreira i Kalle Anka-cupen i veckan och vilar honom nu. Funny guy, Mr Emery.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87

Ja det var en speciell startelva  

Torreira på bänken måste vara att han helt enkelt tror att han kan vikas denna match inför julschemat. Annars är han självskriven. Får se om Elneny kan göra en stabil match idag. 

Auba och Laca på topp tillsammans med Özil bakom, kul, men nu är det upp till bevis att de tre kan och bör starta samtidigt. 

Också skönt med monreal som ön med Sokratis istället för kos, men där behövs det verkligen förstärkning i januari!!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Okej, jag gillar elvan! Jag gillar att det ser ut att bli en 4-3-3 eller någon variant på det kanske Auba/Laca på topp med Özil där bakom. Xhaka och Guendouzi får lite frihet framåt med Elneny som förmodad mest central spelare i uppställningen. En relativt stark backlinje utifrån vad vi har att tillgå och gubbar som kan skydda den. Är det bara att Torreira saknas som ni andra reagerar på eller hur mittfältet formeras? Finns ju kvalitet framåt att tillgå på bänken ifall spelet framåt haltar. COYG

gunbod
Bild för gunbod

Özil avgör, på nick.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ska man spela på över 5,5 mål efter den starten kanske... ?

RoPa87
Bild för RoPa87

Där ser vi Özil magi. Vilken jävla boll till Kolasinac!!! 

Skönt för auba att få sätta den sen!!

Vicious
Bild för Vicious

Auba kan ju inte låta Salah leda skytteligan liksom ;)

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Skönt att det är Özil magi som ligger bakom. Och Auba som får näta. En till strut nu PEA! 

gunbod
Bild för gunbod

Özils fotbollshjärna, därför han ska spela. 

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Det är xhaka som är ankaret på mittfältet. Sen har elneny startat riktigt starkt! 

Kanis

RoPa87
Bild för RoPa87

Vår backlinje blir bara starkare och starkare för varje match nu....... alla dessa jävla skador. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Oj. LICH IN! Nu torskar vi.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Fasen, Monreal. Jahapp. Ned på enbackslinje flankerad av Xhaka och Lichtsteiner då ;) 

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Tänkte precis skriva här att nacho ser skadad ut. 123 så vart det bråk, och sen byte.. 

Kanis

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag tycker Lacazette sjunker väl lågt i banan gång på gång. Burnley försvarar sig förvånansvärt högt, kan vi inte spela bollen förbi deras mittfält istället? 

gunbod
Bild för gunbod

Snart kommer kvitteringen, för inte kan vi väl leda i halvtid ?

Glenn
Bild för Glenn

Vad hände med Monreal? Ser matchen på telefon i bilen.

Första gången vi leder i paus under Emery i PL.

Gillar Kola! Riktig krigare men också smart i sina inspel. Tjongar inte in bollen på förlust a la Sagna.

AMN tar för sig mer.

Snyggt mål. Bra pass av Özil o bra löpning av Kola.

Men bra spelar vi inte!

COYG

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Haha, vilket jävla pärla av Auba! 

Kanis

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Bollen måste bort. Flipperspel. 

Supporter sedan 1983! 

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Va riktigt dåliga vi är i försvaret.  Måstr ju kunna få bort bollen 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Komiskt. När  vi väl leder i halvtid då gör han ett byte som ger oss ett i baken.

Vicious
Bild för Vicious

Inte ens mot Burnley hemma kan man va lugn innan vi gjort 4-5 framåt...

#Championship

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Vi ska ju gör några fler mål mot Burnley. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vad ska man säga...vi är så långt ifrån ett topplag så det är inte klokt. 

 

 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Vilken lågkvalitativ fotbollsmatch. Inte något spel från något av lagen egentligen så här långt. Gör nästan ont i ögonen att titta på.

 

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Iwobi, nu blir det åka av.

Sidor