Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Newcastle 1/4

52 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Byarum
Bild för Byarum

Bra byte! 

Bosse

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Domaren är ju inte på vår sida direkt.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Vicious
Bild för Vicious

Det är alltid nerverna på helspänn när vi leder en match med uddamålet. Man har ju hela tiden i bakhuvudet att vårt försvar vilken sekund som helst kan falla ihop. Krävs egentligen ingenting. Behöver inte ens vara motståndaren som presterar något offensivt utan vi kan likaväl bjuda på det. Inget skönt läge just nu.

#Championship

Byarum
Bild för Byarum

Trist med Ramsey,,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Kom igen och gör 2-0 och sen 3-0

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Slarv, slarv, slarv.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vi spelar av matchen och är rätt nöjda med 1-0. 

Supporter sedan 1983! 

Byarum
Bild för Byarum

Så jävla vackert!!!

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Hyggligt mål :-)

COYG

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Snyggt xD

Glenn
Bild för Glenn

Top of the league!!! När vi räknar bort ekodoping och turdoping lagen.

COYG

Byarum
Bild för Byarum

Kola, sluta gnäll och klaga, börja spela!!

Bosse

Byarum
Bild för Byarum

Blir inte riktigt klok på detta. Vi har sålt av spelare, har en tunn trupp, men ligger likförbannat på tredje plats,,jag är inte helt nöjd och överens med Emery, men lik förbannat går laget bra sett till konkurrensen,,,vi borde inte vara så här bra sett till spelarmaterialet, men lik förbaskat är vi trea,,,,ok, jag ger mig, Emery är bättre än jag tror och tycker,,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn
Byarum wrote:

Blir inte riktigt klok på detta. Vi har sålt av spelare, har en tunn trupp, men ligger likförbannat på tredje plats,,jag är inte helt nöjd och överens med Emery, men lik förbannat går laget bra sett till konkurrensen,,,vi borde inte vara så här bra sett till spelarmaterialet, men lik förbaskat är vi trea,,,,ok, jag ger mig, Emery är bättre än jag tror och tycker,,,,

håller med om att det är lite konstigt för vi spelar inte spec bra oftast heller. Vi har för första gången på länge 2 giftiga strikers.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Gött. Där städade vi verkligen av Newcastle lite lätt och lagomt. Ännu en match Emery sätter allt perfekt. Rätt elva, han får ut det han vill av våra unga spelare, och gamla gubbtjuven Özil börjar ju till och med vakna till någon slags livspuls när det vankas varmare årstid och svagare motstånd. Özil kan bli jäkligt viktig nu sista matcherna. Detta känns riktigt bra.

Hoppas Ramsey är tillbaka snarast.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Byarum wrote:

Blir inte riktigt klok på detta. Vi har sålt av spelare, har en tunn trupp, men ligger likförbannat på tredje plats,,jag är inte helt nöjd och överens med Emery, men lik förbannat går laget bra sett till konkurrensen,,,vi borde inte vara så här bra sett till spelarmaterialet, men lik förbaskat är vi trea,,,,ok, jag ger mig, Emery är bättre än jag tror och tycker,,,,

Ja, det är definitivt starkt om vi fixar topp 3 med det här gänget. Dock kan man inte ge oss all cred i racet utan det är väldigt mycket beroende på att konkurrenterna har vacklat ordentligt också. United kastade ju bort säsongen när man höll i Mourinho för länge. Annars slutar vi säkerligen efter dom. Spurs gör en Spurs och klappar ihop. Chelsea och Sarri blev ingen perfect match osv.

Men det gäller att hugga när konkurrenterna vacklar och det har vi gjort hittills. Så det är starkt.

#Championship

Jepson
Bild för Jepson

Förra årets poängskörd är nu nådd med 7 matcher kvar. - 12 mål förra året är +26 med 7 matcher kvar. 

Vi har spelat stora delar utan ordinarie backar. Fått ett helt annat sätt att spela. Har en tränare som inte fegar med byten. Som kräver mer av alla. Klart det tar tid att förändra laget. Men det är just ett lag vi ser, vare sig några tycker de är klappkassa eller inte.

Det är än så länge över förväntan. 

COYG! 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Vicious wrote:
Byarum wrote:

Blir inte riktigt klok på detta. Vi har sålt av spelare, har en tunn trupp, men ligger likförbannat på tredje plats,,jag är inte helt nöjd och överens med Emery, men lik förbannat går laget bra sett till konkurrensen,,,vi borde inte vara så här bra sett till spelarmaterialet, men lik förbaskat är vi trea,,,,ok, jag ger mig, Emery är bättre än jag tror och tycker,,,,

Ja, det är definitivt starkt om vi fixar topp 3 med det här gänget. Dock kan man inte ge oss all cred i racet utan det är väldigt mycket beroende på att konkurrenterna har vacklat ordentligt också. United kastade ju bort säsongen när man höll i Mourinho för länge. Annars slutar vi säkerligen efter dom. Spurs gör en Spurs och klappar ihop. Chelsea och Sarri blev ingen perfect match osv.

Men det gäller att hugga när konkurrenterna vacklar och det har vi gjort hittills. Så det är starkt.

Vi höll på kasta bort säsongen med håret som startspelare och med Özil i frysboxen.  ELLER så är det räddningen för han är ju bättre nu än vad han var innan så kanske har han tränat hårdare och motiverat sig med!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jepson wrote:

Förra årets poängskörd är nu nådd med 7 matcher kvar. - 12 mål förra året är +26 med 7 matcher kvar. 

Vi har spelat stora delar utan ordinarie backar. Fått ett helt annat sätt att spela. Har en tränare som inte fegar med byten. Som kräver mer av alla. Klart det tar tid att förändra laget. Men det är just ett lag vi ser, vare sig några tycker de är klappkassa eller inte.

Det är än så länge över förväntan. 

COYG! 

Nu är vi tillbaka på den nivån Wenger höll oss i 10 år innan förfallet inledde. Dock långt kvar till att kunna ta en titel tyvärr. Kommande år ska vi lönebanta och spela ihop ett nytt lag antar jag men sen så om vi får behålla dem.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Newcastle hade verkligen inget att sätta emot igår, det hade bara varit på eget grepp vi kunde tappa poäng. Skönt med 2-0, hade varit ännu skönare att sätta dit avgörandet lite tidigare men man kan inte få allt

Tittar man på lagen vi möter framåt så ser det riktigt ljust ut, goda utsikter till att ta tillbaka Champions-spel till nästa säsong! Dock måste vi bättra på vårt bortafacit ifall det ska hålla. 5 vinster, 4 oavgjorda och 5 förluster måste omsättas i fler tre-poängare. Vi har bara två hemmamatcher och fem på bortaplan. Det finns mycket att glädjas åt just nu, hoppas att det håller i sig!

gunbod
Bild för gunbod

Tre nya och sköna poäng in på kontot, tack för det. Fin svit med 10 raka fullpoängare hemma, lika många poäng redan nu som totalt efter 38 omgångar förra säsongen. Även om man ibland förundras över Emerys startelvor så går han emot en helt klart godkänd premiärsäsong. Han verkar veta vad han gör och varför med sin liiite modernare syn på fotboll än sin föregångare .

Undrar bara varför Iwobi spelar fotboll ? Och med oss ?

Sidor