Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Bate Borisov borta 14/2

50 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde
Bate Borisov borta 14/2

Gick precis igenom mitt instagramflöde. Truppen har rest till Vitryssland men Özil la samtidigt upp när han kör bil och dunkar musik som de andra spelarna la upp från flygplanet. 

Så våran bäst betalda spelare och överlägset mest kreativa spelare stannar hemma när vi har spelledigt i helgen. Ska vi vinna EL så behöver vi honom i toppslag, likaså om vi ska komma 4a. Tycker det mesta i våran klubb sköts väldigt märkligt just nu. Eller har vi inofficiellt gett upp den här säsongen? 

You win some, you draw some

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Jag är otroligt sugen på att se vad firma Papa-Kos kan åstadkomma resten av denna säsong. Tror det är nyckeln till att knipa fjärdeplatsen före ManU och Chelsea. Visst har de väl bara spelat EN ynka match tillsammans i någorlunda matchform, mot Chelsea som var vår stabilaste match bakåt för säsongen? Helt sjukt ju, inte konstigt det läcker...

Tycker det funnits tendenser hos Emery att när "rätt folk" finns tillgängligt vilja ställa upp med en elva som kan flexa mellan 4-4-2 och 3-5-2 vid behov. Detta skulle kunna bli kanon med lite kontinuitet:

Leno

AMN - Papa - Kos - Nacho

Suarez/Ramsey - Torreira - Xhaka/Gunde - Kola

Auba - Laca

Vilket då ibland vrids upp till följande:

Leno

Papa - Kos - Nacho

AMN - Torreira - Xhaka/Gunde - Kola

Suarez/Ramsey

Auba - Laca

AMN får trygg stöttning inifrån av Papa, Kola får fokusera på att hålla bredd och bomba framåt och vi får spela vår anfallsduo i sina rätta element och har möjlighet att få en kreativ kraft bakom dem. Oförutsägbart och rätt folk på rätt plats. Kanon. I teorin.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Fredde wrote:

Gick precis igenom mitt instagramflöde. Truppen har rest till Vitryssland men Özil la samtidigt upp när han kör bil och dunkar musik som de andra spelarna la upp från flygplanet. 

Så våran bäst betalda spelare och överlägset mest kreativa spelare stannar hemma när vi har spelledigt i helgen. Ska vi vinna EL så behöver vi honom i toppslag, likaså om vi ska komma 4a. Tycker det mesta i våran klubb sköts väldigt märkligt just nu. Eller har vi inofficiellt gett upp den här säsongen? 

Ne Emry håller på en meden löjlig maktkamp med Özil för han tackade nej till att bli utlånad. 

Byarum
Bild för Byarum

Barnbarnet frågar om matchen tv-sänds ikväll. Någon som vet? 

Bosse

Mackan
Bild för Mackan
Byarum wrote:

Barnbarnet frågar om matchen tv-sänds ikväll. Någon som vet? 

Här i Sverige är det Eurosport Player som gäller om du inte har IPTV förstås. BT visar matchen i England.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Fredde
Bild för Fredde
Jimmy Roslund wrote:
Fredde wrote:

Gick precis igenom mitt instagramflöde. Truppen har rest till Vitryssland men Özil la samtidigt upp när han kör bil och dunkar musik som de andra spelarna la upp från flygplanet. 

Så våran bäst betalda spelare och överlägset mest kreativa spelare stannar hemma när vi har spelledigt i helgen. Ska vi vinna EL så behöver vi honom i toppslag, likaså om vi ska komma 4a. Tycker det mesta i våran klubb sköts väldigt märkligt just nu. Eller har vi inofficiellt gett upp den här säsongen? 

Ne Emry håller på en meden löjlig maktkamp med Özil för han tackade nej till att bli utlånad. 

Joo det förstår jag, och maktkampen har hållit på längre än så. Men ger man inte upp på den här säsongen om man konstant petar Özil med tanke på alternativen? Ramsey tycker jag är det enda fullgoda alternativet, men han får inte starta heller eftersom hans kontrakt går ut.

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Fredde wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Fredde wrote:

Gick precis igenom mitt instagramflöde. Truppen har rest till Vitryssland men Özil la samtidigt upp när han kör bil och dunkar musik som de andra spelarna la upp från flygplanet. 

Så våran bäst betalda spelare och överlägset mest kreativa spelare stannar hemma när vi har spelledigt i helgen. Ska vi vinna EL så behöver vi honom i toppslag, likaså om vi ska komma 4a. Tycker det mesta i våran klubb sköts väldigt märkligt just nu. Eller har vi inofficiellt gett upp den här säsongen? 

Ne Emry håller på en meden löjlig maktkamp med Özil för han tackade nej till att bli utlånad. 

Joo det förstår jag, och maktkampen har hållit på längre än så. Men ger man inte upp på den här säsongen om man konstant petar Özil med tanke på alternativen? Ramsey tycker jag är det enda fullgoda alternativet, men han får inte starta heller eftersom hans kontrakt går ut.

Emrys alternativ är killen med håret, en nykomlingen som inte ens skulle ingå i matchtrupperna egentligen men spelat nästan varje match från start. Tycker dock han nu på slutet faktiskt varit rätt bra såvisst, i år ger vi upp men kommer stärkta nästa år när han fått skorna varma. Sen ska vi ju vinna denna match med eller utan Özil ändå.

B-G
Bild för B-G

Pro tip: 5-0 to the Arsenal. 

Twitter @grvdga

Byarum
Bild för Byarum
Mackan wrote:
Byarum wrote:

Barnbarnet frågar om matchen tv-sänds ikväll. Någon som vet? 

Här i Sverige är det Eurosport Player som gäller om du inte har IPTV förstås. BT visar matchen i England.

Tack!

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag har vant mig vid att vi nu mera spelar mot ryska traktorfabriker och ukrainska lantbrukare. Men börjar också sakna glamouren i Champions League med mediabevakning, matcher som visas på de stora sportkanalerna, arenor man kan namnet på och lag man spontant inte tror spelar i vitryska bandyallsvenskan.

Är verkligen helt otaggad inför den här matchen. Försökte hypa mig själv inför EL-matcherna förra säsongen men nu ger jag upp. Men det kanske blir säsongens match. Synd i så fall att typ ingen bryr sig :)

Be excited!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Eftersom det är alla hjärtansdag idag så är det viktigaste att vi alla känner kärlek gentemot både Arsenal och Bate. Jag tror att vi vinner med 2-0.

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S

AMN i startelvan. Nu är jag hypad.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Samma fulstreamings siter som vanligt? Vågrar betala för värdelösa eurosport player igen

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Jag har vant mig vid att vi nu mera spelar mot ryska traktorfabriker och ukrainska lantbrukare. Men börjar också sakna glamouren i Champions League med mediabevakning, matcher som visas på de stora sportkanalerna, arenor man kan namnet på och lag man spontant inte tror spelar i vitryska bandyallsvenskan.

Är verkligen helt otaggad inför den här matchen. Försökte hypa mig själv inför EL-matcherna förra säsongen men nu ger jag upp. Men det kanske blir säsongens match. Synd i så fall att typ ingen bryr sig :)

Hög igenkänningsfaktor Jonas.

If it's too strong, then you're too weak!

Stefan X
Bild för Stefan X

Kan någon tipsa om fulstream site?

 

X

Supporter sedan 1977

 

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Jag har vant mig vid att vi nu mera spelar mot ryska traktorfabriker och ukrainska lantbrukare. Men börjar också sakna glamouren i Champions League med mediabevakning, matcher som visas på de stora sportkanalerna, arenor man kan namnet på och lag man spontant inte tror spelar i vitryska bandyallsvenskan.

Är verkligen helt otaggad inför den här matchen. Försökte hypa mig själv inför EL-matcherna förra säsongen men nu ger jag upp. Men det kanske blir säsongens match. Synd i så fall att typ ingen bryr sig :)

Hög igenkänningsfaktor Jonas.

Ibland kan ju dessa matcher bli jättebra, helt oväntat. Men oftast är det ju sömnpiller. 

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:

Samma fulstreamings siter som vanligt? Vågrar betala för värdelösa eurosport player igen

Så här långt är inte matchen värd några Eurosport-pengar. Verkligen som man kan tänka sig av en fotbollsmatch under den vitryska försäsongen med lerig plan och en boll som stutsar runt lite som den vill.

Oinspirerad insats av Arsenal så här långt. Vet inte om jag skall ta och plocka ur diskmaskinen eller se om det finns någon smutstvätt att sortera i tvättstugan.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Haha, blir inte ens upprörd. Dels för att vi är ett ständigt skämt i defensiven som inte skulle hålla nollan mot Knäckebröhult ens, men också för att man inte orkar engagera sig i den här turneringen. Går bara inte.

#Championship

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
B-G wrote:

Pro tip: 5-0 to the Arsenal. 

 

Jag tar rygg på tipset. 

Supporter sedan 1983! 

Jonas S
Bild för Jonas S

Svårt att ens bli upprörd över ett baklängesmål. Så trist är den här matchen.

Är detta verkligen inte bara en träningsmatch? Man tror ju att tvbilden fryst fast ibland.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Jag har vant mig vid att vi nu mera spelar mot ryska traktorfabriker och ukrainska lantbrukare. Men börjar också sakna glamouren i Champions League med mediabevakning, matcher som visas på de stora sportkanalerna, arenor man kan namnet på och lag man spontant inte tror spelar i vitryska bandyallsvenskan.

Är verkligen helt otaggad inför den här matchen. Försökte hypa mig själv inför EL-matcherna förra säsongen men nu ger jag upp. Men det kanske blir säsongens match. Synd i så fall att typ ingen bryr sig :)

Hög igenkänningsfaktor Jonas.

Ibland kan ju dessa matcher bli jättebra, helt oväntat. Men oftast är det ju sömnpiller. 

På tal om bandyallsvenskan är Bate lätt att förväxla med 

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Jag har vant mig vid att vi nu mera spelar mot ryska traktorfabriker och ukrainska lantbrukare. Men börjar också sakna glamouren i Champions League med mediabevakning, matcher som visas på de stora sportkanalerna, arenor man kan namnet på och lag man spontant inte tror spelar i vitryska bandyallsvenskan.

Är verkligen helt otaggad inför den här matchen. Försökte hypa mig själv inför EL-matcherna förra säsongen men nu ger jag upp. Men det kanske blir säsongens match. Synd i så fall att typ ingen bryr sig :)

Hög igenkänningsfaktor Jonas.

Ibland kan ju dessa matcher bli jättebra, helt oväntat. Men oftast är det ju sömnpiller. 

På tal om bandyallsvenskan är Bate lätt att förväxla med 

Faktiskt.

Många av lagen åt öster som kör med svenska färger också. Det är trevligt.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Emery gör inte ens tidiga byten längre

Jonas S
Bild för Jonas S

Tydligen har man kört vitryska Monster Jam på den där planen. Med ryska stridsvagnar. Hela vintern.

Planen ser ju ut som jag vet inte vad.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Underbart Laca

Jonas S
Bild för Jonas S

Lagomt med frustration där från Lacazette. 100% onödigt. Men han är väl inte avgörande för att vi skall klara av Bate på Emirates.
Men vi fick ju spö av ÖFK på Emirates förra säsongen så allt kan väl hända.

Be excited!

RWHP
Bild för RWHP

Domaren verkar ju va en pajas iaf. 

King Henry #14

Tosse
Bild för Tosse
RWHP wrote:

Domaren verkar ju va en pajas iaf. 

De enda pajasarna där är elva rödvita och deras tränare i täckjacka på linjen. 

Vicious
Bild för Vicious

Vilken match! Den hade allt! Utom saker som är positiva... Det är precis sådana här kvällar man börjar grubbla över alla dom livsval man har gjort. Vad som egentligen är viktigt här i livet. Inte är det att slösa bort en torsdagskväll på dylik skit iaf.

#Championship

RWHP
Bild för RWHP
Tosse wrote:
RWHP wrote:

Domaren verkar ju va en pajas iaf. 

De enda pajasarna där är elva rödvita och deras tränare i täckjacka på linjen. 

 

De jag menar är att Laca skulle haft frispark, så  armbågen i frustration är fullt förståelig. Annars är jag helt med dig att Arsenal är patetiska.

King Henry #14

Jepson
Bild för Jepson

Förstår Laca.. Ser faktiskt hellre att han visar känslor än faller som ett asplöv varenda gång a la Salah, Alli, m.fl. Dock kunde han ju ge tjuvnypen lite diskretare.. 

Sidor