Medlemmar: 8700 st.
Visa menyn

Arsenal - Bate Borisov 21/2

18 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Arsenal - Bate Borisov 21/2

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Bra start!

Kanis

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Det är okej att somna på soffan nu va..? 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Väldigt stor klasskillnad men bra att Özil fick spela. Det märks att han inte har spelat mycket men också att han tillför kreativitet framåt. Iwobis första halvlek var grymt bra. 

Life and Arsenal are miracles enough.

Glenn
Bild för Glenn

Skön seger. Var lite fart på dem stundtals idag iaf.

Fortsätter att tjata om hur mkt jag älskar att vi gör så mkt hörnmål. Det är enkla mål och det har vi varit dåliga på att skaffa oss tidigare. Då kan man vinna även om spelet hackar

COYG

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Glenn wrote:

Skön seger. Var lite fart på dem stundtals idag iaf.

Fortsätter att tjata om hur mkt jag älskar att vi gör så mkt hörnmål. Det är enkla mål och det har vi varit dåliga på att skaffa oss tidigare. Då kan man vinna även om spelet hackar

Innan den här säsongen var vi ständigt bland de bästa i ligan (och ett par gånger det bästa laget) på att göra mål på hörnor under rätt många säsonger men den här har vi varit sämre. Emery har kladdat runt med att vi ska spela korta hörnor, vi har ju faktiskt en hel del spelare som trots allt är rätt bra i luften (Kos, Papa, Mustafi, Laca) så in med bollen i boxen och utnyttja det vi är bra på.

Sekreterare Arsenal Sweden

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Kan vi få möta Chelsea nu i sextondelen?

AFC

B-G
Bild för B-G
Elias Bard wrote:

Kan vi få möta Chelsea nu i sextondelen?

Yes, lottas senare idag.
Jag tror det skulle kunna vara ok att dra chelsea nu medans dom är ur form. 
Värre om dom lyckas möta skräp till finalen och toppa formen där.

Men ok, Chelsea vs Napoli kan jag också ta :)

Twitter @grvdga

Dr PAW
Bild för Dr PAW

När det gäller lottning och matchande framöver så är ju allt som innebär att Man u och Chelsea får det svårt bra. Väldigt viktig period nu där vi skulle kunna ta greppet om fjärdeplatsen. 

Life and Arsenal are miracles enough.

Tosse
Bild för Tosse
Glenn
Bild för Glenn

Rennes för oss.

Inga stormöten alls. Alla stora lag lär gå vidare. I kvarten blir det intressantare matcher. vi fick väl en av de svårare motståndarna av storlagen.

COYG

Vicious
Bild för Vicious
Glenn wrote:

Rennes för oss.

Inga stormöten alls. Alla stora lag lär gå vidare. I kvarten blir det intressantare matcher. vi fick väl en av de svårare motståndarna av storlagen.

Ja, medelsvår lottning. Vi kunde fått lättare lottning och vi kunde fått svårare. Gissar att vi återigen får det tufft i bortamatchen medan vi bör vinna hemmamatchen och gå vidare. Trodde nästan att vi skulle få Sevilla pga Emery, men det kommer väl i kvarten :)

#Championship

Tosse
Bild för Tosse

Något positivt i kampen om fjärdeplatsen i ligan är ju ändå att Chelsea får en hygglig bortamatchresa till Ukraina.

Tosse
Bild för Tosse
Glenn wrote:

Rennes för oss.

Inga stormöten alls. Alla stora lag lär gå vidare. I kvarten blir det intressantare matcher. vi fick väl en av de svårare motståndarna av storlagen.

Kim Källström kan ju komma och göra en halvlek/match i respektive Rennes och oss för att förgylla tillställningen.

Glenn
Bild för Glenn

Bra resa för oss iaf

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:
Glenn wrote:

Skön seger. Var lite fart på dem stundtals idag iaf.

Fortsätter att tjata om hur mkt jag älskar att vi gör så mkt hörnmål. Det är enkla mål och det har vi varit dåliga på att skaffa oss tidigare. Då kan man vinna även om spelet hackar

Innan den här säsongen var vi ständigt bland de bästa i ligan (och ett par gånger det bästa laget) på att göra mål på hörnor under rätt många säsonger men den här har vi varit sämre. Emery har kladdat runt med att vi ska spela korta hörnor, vi har ju faktiskt en hel del spelare som trots allt är rätt bra i luften (Kos, Papa, Mustafi, Laca) så in med bollen i boxen och utnyttja det vi är bra på.

Har du statistik på detta?

Hittade att vi ligger 3:a i PL i år på mål på set pieces.

Känslan tidigare år var att vi fick fler mål i baken på våra hörnor när de kontrade än vi gjorde mål frammåt. Men min känsla kan vara fel. Tycker vi har varit effektiva på hörnor i år. När vi slår långt.

COYG

Sral
Bild för Sral

Innan den här säsongen och bland de bästa skrev han ju. Inte den här säsongen och bäst. ;-)

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Vi slår Rennes. Längtar till nästa lottning.

Life and Arsenal are miracles enough.