Medlemmar: 8705 st.
Visa menyn

Arsenal - Manchester United 10/3-2019 kl 17:30

92 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Arsenal - Manchester United 10/3-2019 kl 17:30

dags att starta en matchtråd om war of 4:th place trophy.

Jag tror och hoppas att vårt bottennapp borta mot Rennes berodde på att vi mentalt redan hade denna matchen i ta karna och då är det ett bra tecken.

Torreira kommer saknas även om han i ärlighetens namn känts ganska sliten på sistone. Tror Ramsey och Xhaka tillsammans med Guendouzi kan göra ett bra jobb, dock orolig över de indianare som de två senare herrarna regelbundet verkar göra, United s-tter sina chanser.

Vore såunderbart om VnL gjorde en megatavla så vi kan få läsa om det i mängder av artiklar.

Jag tror på minst oavgjort men blir inte förvånad ifall vi vinner. Uniteds form är missvisande, dom har mött lag dom skall vinna emot (undantaget Tottenham) och normalt sett hade dom åkt rejält på däng av PSG som bokstavligen gav dom avancemanget, det far inte United som själv orsakade det.

 

Tyvärr missar jag största delen av matchen då mitt flygplan lyfter kl 18:05 mot Sri Lanka, så pass på G-G, nu e jag snart nära dig. :D

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag vill se

Leno

Mustafi Sokratis Kos

Licht Xhaka Guendouzi Kolasinac

Ramsey Auba

Laca

 

Säsongens viktigaste match där det känns viktigare att inte förlora än att vinna, därför fokus på försvar. Lichtsteiner täcker främst hemåt, Kolasinac står för löpningarna från backlinjen. Treback kan stötta mittfältet som är defensivt svagt utan Torreira. Auba har ingen superform och att placera in en fronttrio känns lite knepigare. Jag vill ha Lacazette på planen som kan låsa upp försvaret vid behov och sen fart på övriga. Då finns nog ingen plats för Özil i min uppställning, främst på grund av vilka som spelar på mittfält och högerback. Släng in Miki eller Iwobi tidigt ifall det behövs. Max ett insläppt tack, framåt kommer vi nog få lägen. Kom igen nu Arsenal! 

gunbod
Bild för gunbod

Törs man ens titta idag med tanke på hur det såg ut senast ?

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Det är väl snarare viktigare att vinna än att inte tappa poäng? En poäng är inte mycket värt med tanke på att United ligger före oss i tabellen och att Chelsea smyger med bakom. Vi måste ta tre poäng om vi ska ta oss in i topp-4.

Ryktades om att Mkhi är borta idag vilket gör att Ramsey gärna får starta.

                     Leno

Mustafi Sokratis Koscielny Monreal/Kola

             Xhaka     Guendouzi

Ramsey           Özil            Iwobi

                   Lacazette

Det går definitivt att störa United, och bästa sättet att göra det är att våga gasa offensivt.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Idag är det den viktigaste matchen på hela säsongen. Tar vi tag i det här med fart och tydlighet så vinner vi. 

Tråkigt nog är alla odds emot oss då Arsenal ALLTID senaste åren förlorar de viktigaste matcherna, när vi har chansen har vi inte tagit den. Det är så mycket som är dåligt med den här klubben just nu och har varit, men hoppas verkligen man gör en riktigt bra match från vår sida. Förlorar vi ska det ske med en bra insats, det kan man kräva.

GO GONNERS!

 

 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Kenny Nordh wrote:

Idag är det den viktigaste matchen på hela säsongen. Tar vi tag i det här med fart och tydlighet så vinner vi. 

Tråkigt nog är alla odds emot oss då Arsenal ALLTID senaste åren förlorar de viktigaste matcherna, när vi har chansen har vi inte tagit den. Det är så mycket som är dåligt med den här klubben just nu och har varit, men hoppas verkligen man gör en riktigt bra match från vår sida. Förlorar vi ska det ske med en bra insats, det kan man kräva.

GO GONNERS!

 

 

Inte alla odds, till exempel inte de linor bettingbolagen har ;)

I övrigt skriver jag under på ovanstående

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Elvan släppt, ett par överraskningar. AMN in och Ramsey i en mer tillbakadragen roll bredvid Xhaka.

Leno

Sokratis Kos nacho

AMN Ramsey Xhaka Kola

Özil

Auba Laca

Glenn
Bild för Glenn

Gillar elvan för en gång skull. Nog det bästa vi kan ställa upp med och gå för seger. Hoppas på grym succé för de tre där fram

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Är det någon mer där ute som är nervös? Både jag och sambon drog på oss match tröjor för ca 4 timmar sedan och började peppa mer

Vicious
Bild för Vicious
Andreas Näsström wrote:

Är det någon mer där ute som är nervös? Både jag och sambon drog på oss match tröjor för ca 4 timmar sedan och började peppa mer

Japp. Vill verkligen att vi täpper till truten på alla Unitedfans som tror att dom är något jävla världslag efter att ha haft årets flyt mot PSG. Dags att komma ner på jorden! Gillar elvan för en gångs skull också.

#Championship

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Bra startelva. Emery går för segern!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ojoj vad backlinjen kommer få jobba idag. Ändå rätt elva fast jag hade inte gnällt om Iwobi startat framför auba.

Dr PAW
Bild för Dr PAW

På plats. Vi vinner med 3-1. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Sjukt spännande elva. Idag blir det en hård match! 

Kanis

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Dr PAW wrote:

På plats. Vi vinner med 3-1. COYG!

Jag litar på dig <3

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Gillar ej att Lukaku kommit igång

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Seriöst... Hur fan kan det inlägget få gå in till Lukaku?

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Jaaaa Xhaka. Jag gillar den mannen trots hans misstag då o då. Kola har varit riktigt bra. Förstår inte att han satt i frysboxen ett tag

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vilket skott. Minst 250 km/h. 

Supporter sedan 1983! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

HUGGA XHAKA, HUGGA XHAKA!!!

Spelar ingen roll hur det ser ut idag, bara vi vinner. Kom igen!!! 

Vicious
Bild för Vicious

Känns verkligen som att United knappt behöver något spel alls för att ändå komma till farliga avslut.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn
Vicious wrote:

Känns verkligen som att United knappt behöver något spel alls för att ändå komma till farliga avslut.

de har ju inte träffat mål än :-)

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi är så pinsamma i eget straffområdet. Varför står vi bara och glor? sätt press på bollhållaren!!!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Kom igen nu. Sluta sov i försvaret!!! Sätt press På bollhållaren Emery!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

B-G
Bild för B-G

Seriöst. Vem är det som kommenterar på Viasat. Åslund? Otroligt kass. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Har linjemannen betalt att vinka av oss för offside felaktigt?

COYG

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Seriöst. Vem är det som kommenterar på Viasat. Åslund? Otroligt kass. 

japp

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Måste väl vara gult iaf?

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Åslund United-supporter? Beröm efter beröm...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn
Kenny Nordh wrote:

Åslund United-supporter? Beröm efter beröm...

vet ej men tänkt på det många ggr att han inte verkar gilla Arsenal iaf

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Glenn wrote:
B-G wrote:

Seriöst. Vem är det som kommenterar på Viasat. Åslund? Otroligt kass. 

japp

Ingen tvivel om vilket lag han håller på.

Sidor