Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Everton-Arsenal 7/4

76 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Petrus Wiklund wrote:

Såg just Norrbottens stolthet förlora mot fisklunda, tänkte gå in hit för att bli halverst glad, men ikke! Sunday bloody Sunday! 

samma för mig. Hade 3 matcher runt 15-tIden. Bara IFK som vann. Både Lule och framförallt Arsenal var verkligen besvikelser

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Vi kommer inte bli topp 4 om inte Tottenham,  Chelski och United tokfloppar. Vi vinner troligtvis inte någon av de 4 bortamatcherna vi har kvar och max 6p till räcker inte på långa vägar. Jäklar vilken bra chans vi söp bort idag.

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Glenn wrote:

Vi kommer inte bli topp 4 om inte Tottenham,  Chelski och United tokfloppar. Vi vinner troligtvis inte någon av de 4 bortamatcherna vi har kvar och max 6p till räcker inte på långa vägar. Jäklar vilken bra chans vi söp bort idag.

Haha shit, och jag är känd för vara negativ. Topp 4 blir tufft och det var det även innan denna match men jag kan ge dig tio till ett på att vi vinner minst en bortamatch iaf.

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Glenn wrote:

Vi kommer inte bli topp 4 om inte Tottenham,  Chelski och United tokfloppar. Vi vinner troligtvis inte någon av de 4 bortamatcherna vi har kvar och max 6p till räcker inte på långa vägar. Jäklar vilken bra chans vi söp bort idag.

Haha shit, och jag är känd för vara negativ. Topp 4 blir tufft och det var det även innan denna match men jag kan ge dig tio till ett på att vi vinner minst en bortamatch iaf.

med vårt bortafacit, vårt lags inställning, skador och avstängningar och Emerys coachning så ser det mörkt ut. Möjligen Burnley i sista men då är det för sent. Hoppas jag har fel! Leicester, Wolves och Watford slåss alla med Everton om 7:e platsen

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Bedrövlig match igår och den stora bördan ligger enligt mig på Emery. Emery är en intressant tränare som inte räds att byta formation eller approach till olika matcher. Det kan fungera bra i vissa fall och mindre bra i andra, särskilt på bortaplan. Problemet med att ständigt byta taktik inför matcherna är att vi inte kan bygga ett tillräckligt bra grundspel. Plockar vi bort en eller 2 nyckelspelare tappar vi otroligt mycket och det ser helt plötsligt förjävligt ut. 

Jämför vi med lagen framför oss i tabellen (särskilt City och Liverpool) så har alla tre en tydlig grund att falla tillbaka på när det går trögt. Vad har vi för vapen att använda oss av egentligen? Inspel från Kolasinac? Vi är för lättlästa och det är ännu tydligare när vi tittar på statistiken över skott per match där vi ligger 11:a bland lagen i PL. Vi är fortsatt dåliga defensivt och släpper till för många chanser, men vi har också en ganska medioker offensiv trots att vi har en bra målkvot. Visst underpresterar våra spelare allt för ofta, men ett av de stora ”problemen” är Emery och hans fotbollsfilosofi.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Glenn wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Glenn wrote:

Vi kommer inte bli topp 4 om inte Tottenham,  Chelski och United tokfloppar. Vi vinner troligtvis inte någon av de 4 bortamatcherna vi har kvar och max 6p till räcker inte på långa vägar. Jäklar vilken bra chans vi söp bort idag.

Haha shit, och jag är känd för vara negativ. Topp 4 blir tufft och det var det även innan denna match men jag kan ge dig tio till ett på att vi vinner minst en bortamatch iaf.

med vårt bortafacit, vårt lags inställning, skador och avstängningar och Emerys coachning så ser det mörkt ut. Möjligen Burnley i sista men då är det för sent. Hoppas jag har fel! Leicester, Wolves och Watford slåss alla med Everton om 7:e platsen

Tre vinster till skulle ge oss 72 poäng och det finns en kanske inte jättestor men ändå absolut inte orimlig möjlighet att det kan räcka. Både Chelsea och ManU har lite halvknepiga matcher kvar de också. Med europamatcherna ser deras schema ut så här:

Chelsea:
West Ham (h)
Slavia Prag (b)
Liverpool (b)
Prag (h)
Burnley (h)
ManU (b)
Watford (h)
Leicester (b)

ManU:
Barca (h)
West Ham (h)
Barca (b)
Everton (b)
City (h)
Chelsea (h)
Huddersfield (b)
Cardiff (h)

I Chelseas fall är det dessutom troligt att de kommer att gå till semin i EL, dvs de kommer i så fall att spela två matcher i veckan hela ligasäsongen ut. Kommer de ens att prioritera ligan i det läget? Och vinner vi tre matcher så måste ManU vinna fyra, alternativt vinna tre och kryssa två samtidigt som de tar in vårt försprång på +7 bättre målskillnad. ManU kan absolut vinna fyra matcher, deras två sista matcher är mer eller mindre givna segrar liksom West Ham till helgen - men Everton, Chelsea och City är det ju absolut inte.

(Tottenham har ett pissenkelt schema förutom City borta så de räknar jag inte in här, de måste rasa ihop rätt så totalt för att missa topp fyra)

Slutsatsen av det här är alltså att racet om topp fyra inte är kört på något sätt. Två segrar kommer inte att räcka, men tre vinster kan göra det, och varje poäng vi tar där ovanför ökar chanserna rejält. Skulle vi lyckas ta fyra segrar är jag nästan säker på att det kommer att räcka.

Sekreterare Arsenal Sweden

B-G
Bild för B-G

Bedrövlig insats.  Helt otroligt att det inte räcker för motivation att kunna halvsäkra en CL plats. Fruktansvärt besviken på spelarna framförallt. 

Vi har det fortfarande i våra egna händer. Vilket också skrämmer mig och knappast kommer aTT räcka med tanke på hur vi agerar i vissa matcher. 

Twitter @grvdga

Rolf Gustafsson
Bild för Rolf Gustafsson

Två saker som jag funderat på vad ska vi med Soares att göra och varför kicka Ramsey ?

 

Mackan
Bild för Mackan
Rolf Gustafsson wrote:

Två saker som jag funderat på vad ska vi med Soares att göra och varför kicka Ramsey ?

 

Suarez förmodar jag var i första hand en upptäckning för ev skador och annat denna säsong och om han funkar bra också potentiell ersättare till just Ramsey? Vad gäller Ramsey så sägs det väl att han blev för dyr att behålla. Han får väl 400.000 pund i veckan i Juve eller ngt sånt.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Pelle
Bild för Pelle
Mackan wrote:

Vad gäller Ramsey så sägs det väl att han blev för dyr att behålla. Han får väl 400.000 pund i veckan i Juve eller ngt sånt.

Han får en grym lön i Juventus men han blev inte för dyr att behålla då vi var överens om allt när klubben plötsligt drog sig ur. Hade vi inte dragit oss ur hade Ramsey varit kvar.

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral
Pelle wrote:
Mackan wrote:

Vad gäller Ramsey så sägs det väl att han blev för dyr att behålla. Han får väl 400.000 pund i veckan i Juve eller ngt sånt.

Han får en grym lön i Juventus men han blev inte för dyr att behålla då vi var överens om allt när klubben plötsligt drog sig ur. Hade vi inte dragit oss ur hade Ramsey varit kvar.

Precis. Och det gör mig vansinnig. Otroligt dåligt skött av oss, att låta en så viktig spelare gå, dessutom gratis. Borde vara honom vi skulle ha byggt laget kring. 

Mackan
Bild för Mackan
Pelle wrote:
Mackan wrote:

Vad gäller Ramsey så sägs det väl att han blev för dyr att behålla. Han får väl 400.000 pund i veckan i Juve eller ngt sånt.

Han får en grym lön i Juventus men han blev inte för dyr att behålla då vi var överens om allt när klubben plötsligt drog sig ur. Hade vi inte dragit oss ur hade Ramsey varit kvar.

Nu har ju inte jag direkt full insyn i alla förhandlingar, men var det inte så att Ramseys deal gjordes klar innan Emery kom? Med tanke på vilka restriktioner vi haft med hänsyn till lönenivå kontra intänkter, så kan jag förstå att vi inte har råd med en till Özil-lön i laget och att om Emery ska ha chans att ta in egna spelare som han anser viktiga för laget så var vi tvungna att backa ur Ramsey-dealen.. Men jag kan ju ha helt fel, bara så jag tolkat det :).

 

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Pelle
Bild för Pelle
Mackan wrote:
Pelle wrote:
Mackan wrote:

Vad gäller Ramsey så sägs det väl att han blev för dyr att behålla. Han får väl 400.000 pund i veckan i Juve eller ngt sånt.

Han får en grym lön i Juventus men han blev inte för dyr att behålla då vi var överens om allt när klubben plötsligt drog sig ur. Hade vi inte dragit oss ur hade Ramsey varit kvar.

Nu har ju inte jag direkt full insyn i alla förhandlingar, men var det inte så att Ramseys deal gjordes klar innan Emery kom? Med tanke på vilka restriktioner vi haft med hänsyn till lönenivå kontra intänkter, så kan jag förstå att vi inte har råd med en till Özil-lön i laget och att om Emery ska ha chans att ta in egna spelare som han anser viktiga för laget så var vi tvungna att backa ur Ramsey-dealen.. Men jag kan ju ha helt fel, bara så jag tolkat det :).

Jo, vi ansåg helt plötsligt att det var en för dyr kostnad så vi backade. Dealen var om jag förstått en lön på typ 200, dvs fullt i paritet med vad en klart startspelare i ett topplag i PL kostar idag. Det var inte en Özillön. 

If it's too strong, then you're too weak!

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen

Ett stort dilemma för oss är att vi inte klarar av ett mål i baken. Så vi kan prata om Aubas, och andras, missade chanser, men faller än en gång på försvarsmisstag, denna gång en grav miss av Elneny och Mustafi. Detta gör att mycket landar i att vi helt enkelt har för dåliga spelare i truppen. Varken Mustafi eller Elneny skall komma i närheten av en startelva mot ett lag på övre halvan av ligan. Vi måste börja där. Hade, alla dagar i veckan, sett Mavropanos framför Mustafi och exempelvis Willock framför Elneny. Men det är ju bara jag. 

Sral
Bild för Sral

Eller psyket. Ett mentalt starkare lag kan ta ett mål emot sig och komma igen. Se på Invincibles-laget, det var inte som att vi krossade motståndet i alla matcher, ibland fick vi slita till oss ett kryss eller så. Vi är fortfarande för veka mentalt, jag är inte alls säker på att det är "enkelt" att vi har för dåliga spelare. 

Sidor