Medlemmar: 8795 st.
Visa menyn

Arsenal- Napoli 11 april 2019 kl 21:00

33 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Arsenal- Napoli 11 april 2019 kl 21:00

Hemmamatch igen. Vilket gör att jag tror vi vinner ikväll. Kanske svåraste möjliga motstånd i EL. Napoli blir väldigt tuffa på bortaplan. Det gäller att vi vinner ikväll och nog också håller nollan.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag ska ner och se matchen i Neapel! Drömmen vore givetvis en tuff match idag och en bragdartad vändning nästa vecka! 

Men det tror jag blir tufft så en ordentlig ledning efter första vore angenämnt

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Andreas Näsström wrote:

Jag ska ner och se matchen i Neapel! Drömmen vore givetvis en tuff match idag och en bragdartad vändning nästa vecka! 

Men det tror jag blir tufft så en ordentlig ledning efter första vore angenämnt

Bästa scenariot är att vi åtminstone orkar med minst två mål framåt och håller tätt ikväll. Det blir nog väldigt svårt i Neapel. Låter som en kul resa dock!

Life and Arsenal are miracles enough.

Vicious
Bild för Vicious

Innan var det Iwobi som fick spela match efter match trots bedrövliga insatser. Nu är det Maitland-Niles. Emery...

Ramsey!

#Championship

RWHP
Bild för RWHP

Känner att vi kommer sakna Ramsey!

King Henry #14

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Enormt vackert mål! Kommer verkligen att sörja Ramseys avsked från klubben. Men det där var fint från alla inblandade. Bra att Maitland Niles vågar söka sig in centralt när läge ges trots att vi har Laca och Auba på banan

Jonas S
Bild för Jonas S

Vilken kung han är Torreira. Het på gröten där.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:

Vilken kung han är Torreira. Het på gröten där.

Varit otroligt saknad senaste matcherna. Vi behöver en till mittfältare som är på den nivån. Blir alldeles för sårbara när han är borta. Kan inte spela med ett mittfält likt det vi hade mot Everton senast. Funkar helt enkelt inte.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Fy fasen vad skönt att han är tillbaks Lucas! Han sliter så frenetiskt och vinner boll, älskar att han får göra mål efter att ha vunnit bollen själv. För det där borde han väl få? 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Vicious wrote:
Jonas S wrote:

Vilken kung han är Torreira. Het på gröten där.

Varit otroligt saknad senaste matcherna. Vi behöver en till mittfältare som är på den nivån. Blir alldeles för sårbara när han är borta. Kan inte spela med ett mittfält likt det vi hade mot Everton senast. Funkar helt enkelt inte.

Den andra mittfältaren som spelar på den nivån gör vi ju oss av med i sommar så.. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ytorna som öppnas i mitten när Napoli tappar boll gång på gång hade man kunnat gjort en ny stadsdel av

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Skönt med ledning, trotts allt slarv. Niles chockar fortfarande med usla insatser, bolltap, dåliga beslut, arrogant.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Vilken sjukt bra halvlek av Özil. Länge sedan han glänste så där. Mot Napoli också.

Jäkligt bra halvlek. Vi hanterar Napoli väl. Farliga framåt.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:

Fy fasen vad skönt att han är tillbaks Lucas! Han sliter så frenetiskt och vinner boll, älskar att han får göra mål efter att ha vunnit bollen själv. För det där borde han väl få? 

Lär ses som självmål då avslutet hade gått utanför annars (syntes på reprisen bakifrån Torreira...)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Tänk om vi kunde haft Torreira o Ramsey i mitten oftare. Oj vad jag kommer sakna Aaron...

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Skulle man få till Torreira/Ramsey till något på allvar. Herregud vilket mittfält det är alltså. Suger att se Ramsey få Juventus att spela bättre. Säger en del om vilken nivå han håller mellan skadeperioderna.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Kom igen och gör 3 och 4 så vi kan vara lugna i Neapel. Drömmen är att Chelski gör bort sig mot Prag med

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Sen vann Luleå äntligen så kan bli en bra torsdag

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vilka lägen, gör vi inte ett tredje får vi nästan skylla oss själva - det kan bli dyrt 

RoPa87
Bild för RoPa87

Oj vad nervös jag blev nu efter det dubbelbytet.....

Känns som vi kan ge bort allt initiativ i matchen till Napoli nu. Tycker mhiki varit en av våra sämsta spelare senaste tiden. Inte mycket rätt från honom.

Hoppas verkligen Emery vet vad han gör nu....

Glenn
Bild för Glenn

Ramsey måste tänka: blir nog rätt skönt i Italien. Ska spela i ett lag som är bättre än Arsenal och näst bästa laget är Napoli. Sen får jag bra betalt med.

COYG

Woodie
Bild för Woodie

Sokratis, MARKERA! 

RoPa87
Bild för RoPa87

Lacazette, Özil och Torreira ut

Iwobi, mhikitaryan och Elneny in.

Ingen direkt bredd i laget....

 

Kom igen nu Arsenal. Håll k! detta nu!!! COYG!

Glenn
Bild för Glenn

Herregud Ramsey

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Där kom Chelskis skitmål

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi gör en slarvig och dålig match. Men får med oss ett bra resultat. Vi är fortfarande ganska energilösa och gör endast det som behövs.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

En väldigt bra match av Arsenal. Perfekt med en nolla bakåt inför returen. Ser vi till att göra ett mål i Neapel blir det svårt för Italienarna.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:

En väldigt bra match av Arsenal. Perfekt med en nolla bakåt inför returen. Ser vi till att göra ett mål i Neapel blir det svårt för Italienarna.

Det tror jag definitivt att vi kan göra. Kan lätt se oss släppa in 4 kassar också iofs... Det blir en nervig retur. Efter debaclet mot Everton måste vi nog fortfarande se till att vara med i diskussionen i EL. Trodde tidigare att vi skulle lösa topp 4, men det blir ända in på målsnöret det där. Därför måste vi satsa på bägge fronter.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ett mål hoppas jag verkligen att vi mäktar med!!

I övrigt: Vi har så många spelare som får massa speltid men egentligen inte duger för en startelva egentligen. Iwobi saknar slutprodukt, Micki är oftast alldeles osynlig. Monreal är inte alls bra nog längre, Mustafi är inte mycket bättre. Maitland Niles känns inte som tillräckligt med slutprodukt. Vi skulle må bra av att tillföra spets till truppen vi har eller ytterligare lite bredd

B-G
Bild för B-G

Skön vinst! För mig något överaskande.
Vi har ett bra läge nu men då jag är allt för bekant med hur våra prestationer sviktar så skulle jag nog säga att det är 50-50 inför returen.

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
B-G wrote:

Skön vinst! För mig något överaskande.
Vi har ett bra läge nu men då jag är allt för bekant med hur våra prestationer sviktar så skulle jag nog säga att det är 50-50 inför returen.

Odds på Unibet:

Arsenal att gå vidare 1,18

Napoli att gå vidare: 4,75

Sidor