Medlemmar: 8777 st.
Visa menyn

Watford-Arsenal 15/4

68 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Watford-Arsenal 15/4

Tuff bortamatch igen mot ett lag med starkt mittfält men ikväll måste vi kunna straffa deras backlinje...jag tror vi får med oss ett X ikväll jag säger 2-2.

Min Elva:

                      Leno

        Mustafi.    Kos.    Nacho

AMN.      Torreira.    Xhaka.     Kola

                     Ramsey

              Laca.            Auba

 

Hur går tankarna gott folk?

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Bra elva. Det där är nog lite av en idealelva. Men jag tror kanske att Laca börjar på bänken. Tror att Iwobi startar idag. Laca har sett lite sliten ut, tror att Emery vill ha Iwobi från start i en fysisk bortamatch mot Watford.

Intressant match. Eller snarare så är det ju så att varje match som kommer är megaintressant. Kul att vi är med på båda fronter. Intressant att se hur Emery desponerar sina trupper för att uppnå målet. Dvs CL nästa säsong.

 

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Jag vill ha tre poäng i födelsedagspresent, så jag räknar med att inte bli besviken. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:

Jag vill ha tre poäng i födelsedagspresent, så jag räknar med att inte bli besviken. ;)

Fan, när vi spelar på min födelsedag förlorar vi alltid. Minns senast för ett par år sedan när vi mötte det sämsta skitlag United lyckats sätta ihop sedan 80-talet och vi förlorade. Givetvis bara pga jag hade födelsedagsfest.

Jag hoppas att din födsel ger större lycka.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde
Jonas S wrote:

Bra elva. Det där är nog lite av en idealelva. Men jag tror kanske att Laca börjar på bänken. Tror att Iwobi startar idag. Laca har sett lite sliten ut, tror att Emery vill ha Iwobi från start i en fysisk bortamatch mot Watford.

Intressant match. Eller snarare så är det ju så att varje match som kommer är megaintressant. Kul att vi är med på båda fronter. Intressant att se hur Emery desponerar sina trupper för att uppnå målet. Dvs CL nästa säsong.

 

Iwobi som är rena hulken som trycker undan Deeney menar du då? Nej spela Özil, gör han en okej match så skapar han mer än Miki och Iwobi. Ramsey känns som det enda vettiga alternativet. Nu är det kortsiktiga det viktiga även för det långsiktiga.

Hoppas Watford har avslutat sin säsong rent mentalt, vi brukar ha svårt borta mot Watford.

You win some, you draw some

Jajo67
Bild för Jajo67

Hoppas han spelar bästa laget - där är aldrig Iwobi med.

Laca ska spela, likaså Auba & Özil. Vi kan inte spela försvarsspel på ett övertygande sätt så bättre att spela offensivt. Torreira/Xhaka gjutna om de är tillgängliga. Hoppas Emery inte gör en idiotuppställning ikväll.

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Håller med om özil. Här kan han briljera i en timme. Sen byter vi ut honom med en ledning och säkrar hemåt. Nervös match väntar. Fan att vi ska vara så svaga borta.

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:
Jonas S wrote:

Bra elva. Det där är nog lite av en idealelva. Men jag tror kanske att Laca börjar på bänken. Tror att Iwobi startar idag. Laca har sett lite sliten ut, tror att Emery vill ha Iwobi från start i en fysisk bortamatch mot Watford.

Intressant match. Eller snarare så är det ju så att varje match som kommer är megaintressant. Kul att vi är med på båda fronter. Intressant att se hur Emery desponerar sina trupper för att uppnå målet. Dvs CL nästa säsong.

 

Iwobi som är rena hulken som trycker undan Deeney menar du då? Nej spela Özil, gör han en okej match så skapar han mer än Miki och Iwobi. Ramsey känns som det enda vettiga alternativet. Nu är det kortsiktiga det viktiga även för det långsiktiga.

Ramsey är ju given i startelvan. Özil är ju såklart exakt lika given på bänken.

 

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Säkra bakåt kan vi göra mot Napoli. In med Özil, bakom honom Ramsey och Torreira och framför Auba och Lacazette 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Watford måste väl ha tankarna på Fa-cupen? Även om de har poäng-häng till El-platserna borde fokus rimligen ligga på en möjlig titel. Hoppas på ett Arsenal som vågar och går för vinst. Mitt plan till Neapel lyfter snart så ser fram emot att läsa om en trygg säker om några timmar! 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

3 poäng är ett måste idag. Vilja i 90 minuter gäller.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Mavropanos gör säsongsdebut rätt in i startelvan! 

Jajo67
Bild för Jajo67

Sjukt less när jag såg startelvan....Iwobi, Miki, Mustafi....de ska vara på transferlistan & inte i startelvan - det här kan gå hur dåligt som helst. Får hoppas att vi bärgar 3p ändå

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Märklig elva, känns som att de går ut för oavgjort men är villiga att riskera allt med Musse. Hoppas att Emery vet bäst.

Life and Arsenal are miracles enough.

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

In Emery we trust!!

Supporter sedan 1983! 

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Hur jenkinson eller gubben inte får chansen framför mustafi till höger är en gåta. 

Kanis

Byarum
Bild för Byarum

Ser inte bra ut det här,,, 

Bosse

Vicious
Bild för Vicious

Skaplig drömstart med mål + rött kort på Watford. Det här ska vi bara ta nu.

#Championship

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Bojan är så jävla äcklig. Klart som FN det är RÖTT! Man ser ju i slutet hur medvetet han rycker till för att få till ett slag. Knappast att det var en naturlig rörelse. Sen kanske han inte siktade i ansiktet. Men RÖTT ÄR DET.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

RWHP
Bild för RWHP

Nackdelen nu är att Arsenal kommer ha bolltemp som pensionärer :( 

King Henry #14

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Herregud, vilket försvarsspel...

Life and Arsenal are miracles enough.

Glenn
Bild för Glenn

Ibland saknar hela vårt lag fotbollshjärna. Hur kan de låta en spelare stå på Leno på hörnor? Där ska en Arsenalspelare flytta på honom.

Watford kommer vara fula och försöka fuska i varje läge och domaren komner till slut gå på det

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi är fan sämst!!!! Ush!!!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Vilket gå tempo. Och så tappar vi bollen,  är ju vi som skapar watfords lägen med vårt spel

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Mustafi, helt sjukt. Jag är tom bättre än han. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Vi spelar verkligen inte bra. Haft riktig bonnröta.

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Özil in. Laca in. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

RWHP
Bild för RWHP

Känner att Xhaka är anledningen till det låga bolltempot. Visst borde vissa röra på sig mer men han känns så långsam.

King Henry #14

Fredde
Bild för Fredde

Tycker domaren kompenserar Watford för det korrekta röda på Deeney. Han går in för att markera med armen, bollen är långt borta. Solklart rött. Efteråt så får de gå in med sulorna precis hur som helst utan att det blir gult. Vi måste börja hålla i bollen bättre, mer kantbyten. Få dom att jobba mer i sidled. Miki är inte bra, Iwobi är delaktig men saknar spetsen.

Özil bidrar med ett lugn i passningsspelet som hade varit väldigt bra nu.

Tror domaren har tappat kortleken efter det röda. Solklart gula kort som nätt och jämt blir frispark.

You win some, you draw some

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

HERREGUD!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Woodie
Bild för Woodie

Fasen vad domaren kompenserar för kortet. Kunde fått flera både gula och röda kort efteråt.

Sidor