Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - Valencia 2/5. Semifinal El @ the Emirates

53 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mackan
Bild för Mackan
Dr PAW wrote:

Två trötta lag nu...

Inte då :) 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Ett väldigt viktigt mål. 2-1 hade inte varit något vidare att ta med till bortamötet.

Be excited!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Viktigt mål det där. 

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Underbar dag! 3-1 vinst och Kenny lämnar forumet. 

Kanis

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi skall vara glada att vi inte har Neto i mål. Fullständig katastofmatch av honom ikväll.

Två konstiga, ojämna och defensivt skakiga lag möts. Men vi vinner ju välförtjänt även om det var väldigt skakigt första kvarten eller så. I och med det tredje målet så tror jag vi kan få spela final. Synd att finalen går åt helvete ute i sovjetiska kakausus så man knappast pallar att åka dit. 

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Härlig kväll till slut! Oerhört skönt att vi till slut får in ett tredje. Att vi släpper in ett säger jag inte så mycket om men med alla chanser vi hade hade det varit snöpligt att inte få in en till. Skönt resultat att ta med till Spanien. 2-1 hade varit helt okej men lite vanskligt

Jocke K
Bild för Jocke K

Ja i dag hade vi flytet att vi inte släppte in fler mål i första halvlek och att Auba sätter 3-1 i slutet.Starkt att vända det till denna segern  Nu ser det jävligt bra ut!! Come on Gunners!!  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Studion bränner Xhaka och Guendouzi rätt hårt. Med all rätt. Båda bara lunkar runt i passningsskugga och pekar när vi har boll. När vi inte har boll... Ja då lunkar dem hemåt och låter sina motståndare passera. Vill slippa se dem två ihop mer

Mustafi gjorde en typisk Mustafi-insats. Chansar och gör några riktigt bra ingripanden varvat med några horribla. Fattar inte vad han håller på med när han droppar 3 meter under övriga backar och upphäver offside som bortersta spelare när Gameiro fick friläget som Cech räddar. I andra sekvenser släpper han sin spelare helt och rör sig bakom denne precis som han brukar göra. Strör dessutom bollar över lång- och kortlinje.. Ni som försvarar honom när han kostar oss matcher och poäng - detaljstudera honom lite även i andra matcher. Kan inte vara så svårt att se att han är en slapp, korkad fotbollsspelare som får försöka väga upp det med att spela chansartat. Ibland funkar det, när det inte funkar kan det bli hur kostsamt som helst. Och det kan ske precis när som helst. Han är bättre och gör inte lika mycket misstag idag men nog gör han dem - det kostar oss bara inte lika mycket just idag

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Mackan wrote:
Dr PAW wrote:

Två trötta lag nu...

Inte då :) 

:)

Life and Arsenal are miracles enough.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Om vi lyckas möta chelsea i finalen och Chelsea kommer 4,a samt vinner finalen och vi kmr 5,a i ligan får vi lira CL då?

AFC

B-G
Bild för B-G
Elias Bard wrote:

Om vi lyckas möta chelsea i finalen och Chelsea kommer 4,a samt vinner finalen och vi kmr 5,a i ligan får vi lira CL då?

Nej!

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse

Alltså Xhaka, jag orkar inte med att ha en så långsam och slarvig spelare på den positionen. Han slår iofs inlägget till Lacasettes 2-1 mål. Men på 0-1 målet hoppar han ju inte ens (för han tycks helt sakna spänst), flertaliga bolltapp som sätter oss i svåra situationer och hans försvarsspel ska vi inte ens prata om. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Nicklas Kanskär wrote:

Underbar dag! 3-1 vinst och Kenny lämnar forumet. 

Han är nog tillbaka till de 10 föärsta minutrarna i nästa match tyvärr. Nu får fan folk skärpa sig, inte bara Kenny. Sitter ni och väntar vid tangenterna bara för att få spy på våra spelare? De gör tillslut en grym insats. Hoppas detta kan stärka dem inför slutet nu. Kos är grym fast han spelar typ halt, Mustafi gö en bra match med och Xhaka slår passningar som egentligen bör komma från Özils fot. Ser fint ut de här!!!

Vicious
Bild för Vicious
Jimmy Roslund wrote:
Nicklas Kanskär wrote:

Underbar dag! 3-1 vinst och Kenny lämnar forumet. 

Han är nog tillbaka till de 10 föärsta minutrarna i nästa match tyvärr. Nu får fan folk skärpa sig, inte bara Kenny. Sitter ni och väntar vid tangenterna bara för att få spy på våra spelare? De gör tillslut en grym insats. Hoppas detta kan stärka dem inför slutet nu. Kos är grym fast han spelar typ halt, Mustafi gö en bra match med och Xhaka slår passningar som egentligen bör komma från Özils fot. Ser fint ut de här!!!

Nja, grym vet jag inte om jag håller med om att insatsen va. Den va okej när man sammanfattar den som helhet. Laca gjorde två kassar, men känslan är att han borde gjort minst hattrick. Det man ändå är nöjd med är att vi får stopp på blödningen efter första kvarten och viker inte ner oss trots flera förluster på slutet och ett stukat självförtroende. Lite karaktär finns det ändå.

#Championship

Elias Bard
Bild för Elias Bard
B-G wrote:
Elias Bard wrote:

Om vi lyckas möta chelsea i finalen och Chelsea kommer 4,a samt vinner finalen och vi kmr 5,a i ligan får vi lira CL då?

Nej!

Ok,om Chelsea vinner finalen kmr 4,a och Man Scum 5,a får dom lira CL då?

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Elias Bard wrote:
B-G wrote:
Elias Bard wrote:

Om vi lyckas möta chelsea i finalen och Chelsea kommer 4,a samt vinner finalen och vi kmr 5,a i ligan får vi lira CL då?

Nej!

Ok,om Chelsea vinner finalen kmr 4,a och Man Scum 5,a får dom lira CL då?

Enda chansen att komma utanför top 4 i ligan och ändå lira i finrummet året efter är att vinna Europa League eller Champions League. Finns inga andra sätt.

Enda sättet man kan missa Champions som top4 är att komma fyra medan två andra lag som hamnar under i tabellen vinner Champions OCH Europa League

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Andreas Näsström wrote:
Elias Bard wrote:
B-G wrote:
Elias Bard wrote:

Om vi lyckas möta chelsea i finalen och Chelsea kommer 4,a samt vinner finalen och vi kmr 5,a i ligan får vi lira CL då?

Nej!

Ok,om Chelsea vinner finalen kmr 4,a och Man Scum 5,a får dom lira CL då?

Enda chansen att komma utanför top 4 i ligan och ändå lira i finrummet året efter är att vinna Europa League eller Champions League. Finns inga andra sätt.

Enda sättet man kan missa Champions som top4 är att komma fyra medan två andra lag som hamnar under i tabellen vinner Champions OCH Europa League

Ok, tack för svar. Det vore ju så jävla gött att på nåt konstigt sett komma topp 4 sen sitta avslappnad i finalen 29/5 (om vi nu löser Valencia biffen) Skulle nu Chelsea komma 4,a så kan man ju hoppas att de kanske inte går 100% i en eventuell EL final.

Jag tror inte Chelsea går rent i ligan då de har Leicester borta sista matchen, men samtidigt lär väl inte vi klara de sista 6 poängen. 

Jaja snart har vi svaren men jag skulle vilja ha en spåkula och kunna förbereda mig mentalt!

AFC

B-G
Bild för B-G
Elias Bard wrote:
Andreas Näsström wrote:
Elias Bard wrote:
B-G wrote:
Elias Bard wrote:

Om vi lyckas möta chelsea i finalen och Chelsea kommer 4,a samt vinner finalen och vi kmr 5,a i ligan får vi lira CL då?

Nej!

Ok,om Chelsea vinner finalen kmr 4,a och Man Scum 5,a får dom lira CL då?

Enda chansen att komma utanför top 4 i ligan och ändå lira i finrummet året efter är att vinna Europa League eller Champions League. Finns inga andra sätt.

Enda sättet man kan missa Champions som top4 är att komma fyra medan två andra lag som hamnar under i tabellen vinner Champions OCH Europa League

Ok, tack för svar. Det vore ju så jävla gött att på nåt konstigt sett komma topp 4 sen sitta avslappnad i finalen 29/5 (om vi nu löser Valencia biffen) Skulle nu Chelsea komma 4,a så kan man ju hoppas att de kanske inte går 100% i en eventuell EL final.

Jag tror inte Chelsea går rent i ligan då de har Leicester borta sista matchen, men samtidigt lär väl inte vi klara de sista 6 poängen. 

Jaja snart har vi svaren men jag skulle vilja ha en spåkula och kunna förbereda mig mentalt!

Jag har fått tag i spåkulan. Vi kommer att få 2p på dom 2 sista matcherna. 
Allt över det vore övernaturligt bra med tanke på hur vi sett ut i ligaspelet.

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
B-G wrote:
Elias Bard wrote:
Andreas Näsström wrote:
Elias Bard wrote:
B-G wrote:
Elias Bard wrote:

Om vi lyckas möta chelsea i finalen och Chelsea kommer 4,a samt vinner finalen och vi kmr 5,a i ligan får vi lira CL då?

Nej!

Ok,om Chelsea vinner finalen kmr 4,a och Man Scum 5,a får dom lira CL då?

Enda chansen att komma utanför top 4 i ligan och ändå lira i finrummet året efter är att vinna Europa League eller Champions League. Finns inga andra sätt.

Enda sättet man kan missa Champions som top4 är att komma fyra medan två andra lag som hamnar under i tabellen vinner Champions OCH Europa League

Ok, tack för svar. Det vore ju så jävla gött att på nåt konstigt sett komma topp 4 sen sitta avslappnad i finalen 29/5 (om vi nu löser Valencia biffen) Skulle nu Chelsea komma 4,a så kan man ju hoppas att de kanske inte går 100% i en eventuell EL final.

Jag tror inte Chelsea går rent i ligan då de har Leicester borta sista matchen, men samtidigt lär väl inte vi klara de sista 6 poängen. 

Jaja snart har vi svaren men jag skulle vilja ha en spåkula och kunna förbereda mig mentalt!

Jag har fått tag i spåkulan. Vi kommer att få 2p på dom 2 sista matcherna. 
Allt över det vore övernaturligt bra med tanke på hur vi sett ut i ligaspelet.

Kollar du EL kulan oxå?

AFC

B-G
Bild för B-G
Elias Bard wrote:
B-G wrote:
Elias Bard wrote:
Andreas Näsström wrote:
Elias Bard wrote:
B-G wrote:
Elias Bard wrote:

Om vi lyckas möta chelsea i finalen och Chelsea kommer 4,a samt vinner finalen och vi kmr 5,a i ligan får vi lira CL då?

Nej!

Ok,om Chelsea vinner finalen kmr 4,a och Man Scum 5,a får dom lira CL då?

Enda chansen att komma utanför top 4 i ligan och ändå lira i finrummet året efter är att vinna Europa League eller Champions League. Finns inga andra sätt.

Enda sättet man kan missa Champions som top4 är att komma fyra medan två andra lag som hamnar under i tabellen vinner Champions OCH Europa League

Ok, tack för svar. Det vore ju så jävla gött att på nåt konstigt sett komma topp 4 sen sitta avslappnad i finalen 29/5 (om vi nu löser Valencia biffen) Skulle nu Chelsea komma 4,a så kan man ju hoppas att de kanske inte går 100% i en eventuell EL final.

Jag tror inte Chelsea går rent i ligan då de har Leicester borta sista matchen, men samtidigt lär väl inte vi klara de sista 6 poängen. 

Jaja snart har vi svaren men jag skulle vilja ha en spåkula och kunna förbereda mig mentalt!

Jag har fått tag i spåkulan. Vi kommer att få 2p på dom 2 sista matcherna. 
Allt över det vore övernaturligt bra med tanke på hur vi sett ut i ligaspelet.

Kollar du EL kulan oxå?

2-0 till Valencia nästa match

Twitter @grvdga

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Min spåkula säger att vi vinner de två sista medan chelski vinner en och får oavgjort i en. Vi blir fyra på bättre målskillnad. Vi förlorar med 2-1 i Valencia och vinner därefter finalen i en match som blir tillknäppt och ganska tråkig. Sista minnet från säsongen blir en stort leende Emery med extra fett backslick som säger något oförståeligt på broken english.

Life and Arsenal are miracles enough.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Dr PAW wrote:

Min spåkula säger att vi vinner de två sista medan chelski vinner en och får oavgjort i en. Vi blir fyra på bättre målskillnad. Vi förlorar med 2-1 i Valencia och vinner därefter finalen i en match som blir tillknäppt och ganska tråkig. Sista minnet från säsongen blir en stort leende Emery med extra fett backslick som säger något oförståeligt på broken english.

hahah jag sannar dina ord!

AFC

Sidor