Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

Arsenal - Brighton

83 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

EmeryOut

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:

Humorn fortsätter, både på plan och här. Sju inlägg efter första halvlek, sen 25 hatinlägg, vilka supportrar vi har som stöttar sitt lag! Suck...

Förtjänar det här laget nån stöttning? Sen undrar jag i så fall varför du inte leder via exempel ifall du ska ifrågasätta folks supporterskap, dina inlägg i första var inte heller så peppande..? 

Förmodar att du åsyftar min kommentar om Xhakas indianare och inte att jag konstaterade att trots mycket såg dåligt ut kunde vi lett med 4-0?

Sen förtjänar laget alltid stöd - i vått och torrt

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:

Humorn fortsätter, både på plan och här. Sju inlägg efter första halvlek, sen 25 hatinlägg, vilka supportrar vi har som stöttar sitt lag! Suck...

Förtjänar det här laget nån stöttning? Sen undrar jag i så fall varför du inte leder via exempel ifall du ska ifrågasätta folks supporterskap, dina inlägg i första var inte heller så peppande..? 

Förmodar att du åsyftar min kommentar om Xhakas indianare och inte att jag konstaterade att trots mycket såg dåligt ut kunde vi lett med 4-0?

Sen förtjänar laget alltid stöd - i vått och torrt

Det var inte allt du skrev, inget av inläggen var upplyftande. Tycker bara inte att det är särskilt skönt att ironisera sig över andras supporterskap och inte ens bidra med så mycket bättre exempel. Speciellt när vi precis spelat bort oss och alla är så, så, så besvikna. Men men

Från det ena till det andra - jag vägrar lägga all skuld på Emery. Lika lite som jag friskriver honom från ansvar. Men det här laget är svagt, både i fotbollspelande och kanske framför allt mentalt. Det kommer behöva rensas rätt ordentligt i leden tror jag

Dosa
Bild för Dosa
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:

Humorn fortsätter, både på plan och här. Sju inlägg efter första halvlek, sen 25 hatinlägg, vilka supportrar vi har som stöttar sitt lag! Suck...

Jag får inte ut något av att se på matchen och kommentera samtidigt, men självfallet så blir det frustration som vill ut, nu har jag genomlidit godnatt sagor och kramar jag kan ju inte direkt skälla ut barnen för arsenals katastrofala avslutning. Jag dröjer kvar i sovrummet så frun skall slippa se och höra mina bittra kommentarer. Hade vi vunnit då hade jag haft Dramaten uppvisning för ungarna och sprungit ned till frugan och fortfarande haft hopp i mig lite framtidstro. 

Ska jag då om jag känner att jag ska skriva lite forum om matchen skriva något jag inte tycker? 

Dom kämpade ju i alla fall idag, härligt! Det tar vi med oss mot Burnley, det var bara målen som saknades. Synd att vi gav bort bollen och ordnade straff, men vi tar med kämpaglöden mot Valencia också.

Emery gör trippelbyte mitt i våran press, men tanken var god, synd att det inte gav utdelning.

Jag tycker vi har problem i uppspelen och vi kommer inte genom motståndarnas fickor, men vi försöker passa där iallafall nästa match mot Burnley kanske det blir bättre. 

 

Förtjänar det här laget nån stöttning? Sen undrar jag i så fall varför du inte leder via exempel ifall du ska ifrågasätta folks supporterskap, dina inlägg i första var inte heller så peppande..? 

Förmodar att du åsyftar min kommentar om Xhakas indianare och inte att jag konstaterade att trots mycket såg dåligt ut kunde vi lett med 4-0?

Sen förtjänar laget alltid stöd - i vått och torrt

Fredde
Bild för Fredde

Och så låt det sjunka in att vi har £48m att förstärka för i sommar enligt rapporter. Just nu skiter jag fullständigt i bredd. Bränn allt på en spelare.

You win some, you draw some

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Leno, Lacca, Auba, Torreria och Eddie, kanske Sokratis, Håret,  och Kos! Dom fem första vill jag behålla, dom andra 3 vill jag kanske behålla! Av dom som var med i dagens trupp! Resten kan vi skeppa!

Byarum
Bild för Byarum

Vår klubb är i kris, från laget, till tränare och styrelse och management,,, laget är otillräckligt, flera spelare behöver bytas, mentaliteten i laget behöver byggas upp och där är jag tveksam till Emery. Hans plottrande med lag och taktik hela året skapar osäkerhet och brist på tillit, oförmågan att styra upp ett försvarsspel på en hel säsong och Troy Deeney hade rätt. Det saknas cojones i laget. Det saknas ledarskap på plan.

Sen har vi ett management som skänker bort spelare efter spelare, där andra lag åtminstone har vett att ta betalt. Till råga på allt har vi en ägare, som mjölkar klubben, men samtidigt börjar förstöra varumärket,,,detsistnämnda kanske vore skäl för honom att satsa mer på klubben. Ett urvattnat varumärke ger sämre intäkter och det språket kanske han förstår. Fan, denna säsongsavslutning går till historien som det värsta man upplevt och då har jag ändå varit Arsenalsupporter sen 60-talet,,,,det hade krävts så lite av laget, men ändå så kunde de inte prestera när det behövdes. Jag skiter i Kalle Anka cupen,,,åtminstone just nu. 

Bosse

Tosse
Bild för Tosse
Byarum wrote:

Vår klubb är i kris, från laget, till tränare och styrelse och management,,, laget är otillräckligt, flera spelare behöver bytas, mentaliteten i laget behöver byggas upp och där är jag tveksam till Emery. Hans plottrande med lag och taktik hela året skapar osäkerhet och brist på tillit och Troy Deeney hade rätt. Det saknas cojones i laget. Det saknas ledarskap på plan.

Sen har vi ett management som skänker bort spelare efter spelare, där andra lag åtminstone har vett att ta betalt. Till råga på allt har vi en ägare, som mjölkar klubben, men samtidigt börjar förstöra varumärket,,,detsistnämnda kanske vore skäl för honom att satsa mer på klubben. Ett urvattnat varumärke ger sämre intäkter och det språket kanske han förstår. Fan, denna säsongsavslutning går till historien som det värsta man upplevt och då har jag ändå varit Arsenalsupporter sen 60-talet,,,,det hade krävts så lite av laget, men ändå så kunde de inte prestera när det behövdes. Jag skiter i Kalle Anka cupen,,,åtminstone just nu. 

Ja bristen på ledarskap på planen är total. Bar någon ens kaptensbindeln idag? Hursomhelst agerade denne minst av allt som en ledare som manade på laget. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:
Byarum wrote:

Vår klubb är i kris, från laget, till tränare och styrelse och management,,, laget är otillräckligt, flera spelare behöver bytas, mentaliteten i laget behöver byggas upp och där är jag tveksam till Emery. Hans plottrande med lag och taktik hela året skapar osäkerhet och brist på tillit och Troy Deeney hade rätt. Det saknas cojones i laget. Det saknas ledarskap på plan.

Sen har vi ett management som skänker bort spelare efter spelare, där andra lag åtminstone har vett att ta betalt. Till råga på allt har vi en ägare, som mjölkar klubben, men samtidigt börjar förstöra varumärket,,,detsistnämnda kanske vore skäl för honom att satsa mer på klubben. Ett urvattnat varumärke ger sämre intäkter och det språket kanske han förstår. Fan, denna säsongsavslutning går till historien som det värsta man upplevt och då har jag ändå varit Arsenalsupporter sen 60-talet,,,,det hade krävts så lite av laget, men ändå så kunde de inte prestera när det behövdes. Jag skiter i Kalle Anka cupen,,,åtminstone just nu. 

Ja bristen på ledarskap på planen är total. Bar någon ens kaptensbindeln idag? Hursomhelst agerade denne minst av allt som en ledare som manade på laget. 

Patetiskt nog tror jag Özil var kapten idag. Sista spelaren i världen jag vill se som Arsenal-kapten. Han har närmast negativa ledargenskaper. Om han skulle ha några.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Nu rensar vi bort några spelare. Men tror inte vi tar in några ”kända” namn utan vi fyller på med egna spelare, underifrån. Truppen tunnas ut  

Om £48 miljoner stämmer så kommer vi inte långt på det. Stor risk att nästa säsong blir som i år, men jag hoppas jag fel. 

Supporter sedan 1983! 

Tosse
Bild för Tosse
Patric Johansson wrote:

Nu rensar vi bort några spelare. Men tror inte vi tar in några ”kända” namn utan vi fyller på med egna spelare, underifrån. Truppen tunnas ut  

Om £48 miljoner stämmer så kommer vi inte långt på det. Stor risk att nästa säsong blir som i år, men jag hoppas jag fel. 

Ja nästa år lär bli samma som i år men med den skillnaden att vi slåss om en EL-plats och troligen hamnar någonstans 5-8. 

Tosse
Bild för Tosse

Ramsey grät i går under avtackningen men det var knappast för att han kände sig hedrad. Troligare för att han såg hur lågt hans Arsenal sjunkit och att han nu lämnar en klubb som verkar vara om inte i fritt fall så ändå på ett lutande plan stadigt på väg utför. 

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:

Humorn fortsätter, både på plan och här. Sju inlägg efter första halvlek, sen 25 hatinlägg, vilka supportrar vi har som stöttar sitt lag! Suck...

Förtjänar det här laget nån stöttning? Sen undrar jag i så fall varför du inte leder via exempel ifall du ska ifrågasätta folks supporterskap, dina inlägg i första var inte heller så peppande..? 

Det är väl skillnad på att inte stötta, inte vara så peppad mot att skriva vidriga hatinlägg?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Sven-Erik Eriksson wrote:

Att idag dra mustafi ihop med xhaka är inte rättvist mot mustafi! Icke!!!

Nu är ju dock inte Xhaka back men ändå där nere efter idiot passning av Miki. men hur hans hjärna funkar fattar jag inte, alla fatta att de blir straff om du ens blåser på honom. Vi har verkligen gett bort topp 4 iår, finns så många amtcher vi normalt ska vinna men viker ner oss. Vi får hoppas på El men Chelsea verkar ju va minst dåliga av oss dåliga just nu.

Vi strider om en CL-plats och har ett ”enkelt” spelschema:

Everton, Watford, Crystal Palace, Wolverhampton, Leicester och Brighton.

Resultat? Fyra ynka poäng, i detta läget av säsongen. Pinsamt och sorgligt!

Ja, måste nog ändra mig och faktiskt inte ge godkänt. Det här ska inte få ske alltså. Tror vi tar oss till finalen i EL men inte att vi har vad det krävs i den.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Sjuka är att Chelsea kommer förlora mot Leicester  , och vi kommer vinna vår match. Sen kommer vi förlora mot Chelsea i finalen. 

Då lägger vi ner det här.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:

Sjuka är att Chelsea kommer förlora mot Leicester  , och vi kommer vinna vår match. Sen kommer vi förlora mot Chelsea i finalen. 

Då lägger vi ner det här.

Tottenham kommer förlora dom med, så vi slutar med målskillnad till 4:e och en ynka pinne till 3:e plats.

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Sjuka är att Chelsea kommer förlora mot Leicester  , och vi kommer vinna vår match. Sen kommer vi förlora mot Chelsea i finalen. 

Då lägger vi ner det här.

Tottenham kommer förlora dom med, så vi slutar med målskillnad till 4:e och en ynka pinne till 3:e plats.

Vinner med 6-0 & Spurs Torskar med 0-3

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Sjuka är att Chelsea kommer förlora mot Leicester  , och vi kommer vinna vår match. Sen kommer vi förlora mot Chelsea i finalen. 

Då lägger vi ner det här.

Tottenham kommer förlora dom med, så vi slutar med målskillnad till 4:e och en ynka pinne till 3:e plats.

Vinner med 6-0 & Spurs Torskar med 0-3

Är inte direkt troligt men absolut inte omöjligt,minns sista omgången 2015/16, vi vann mot Villa med 4-0 samtidigt som Spurs helt tappade o förlorade med 1-5 borta mot Newcastle.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Sjuka är att Chelsea kommer förlora mot Leicester  , och vi kommer vinna vår match. Sen kommer vi förlora mot Chelsea i finalen. 

Då lägger vi ner det här.

Tottenham kommer förlora dom med, så vi slutar med målskillnad till 4:e och en ynka pinne till 3:e plats.

Vinner med 6-0 & Spurs Torskar med 0-3

Är inte direkt troligt men absolut inte omöjligt,minns sista omgången 2015/16, vi vann mot Villa med 4-0 samtidigt som Spurs helt tappade o förlorade med 1-5 borta mot Newcastle.

Haha ja den minns jag väl. Satt och kollade med en Spurspolare. Bra omgång :D

Twitter @grvdga

Exqert
Bild för Exqert
B-G wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Sjuka är att Chelsea kommer förlora mot Leicester  , och vi kommer vinna vår match. Sen kommer vi förlora mot Chelsea i finalen. 

Då lägger vi ner det här.

Tottenham kommer förlora dom med, så vi slutar med målskillnad till 4:e och en ynka pinne till 3:e plats.

Vinner med 6-0 & Spurs Torskar med 0-3

Är inte direkt troligt men absolut inte omöjligt,minns sista omgången 2015/16, vi vann mot Villa med 4-0 samtidigt som Spurs helt tappade o förlorade med 1-5 borta mot Newcastle.

Haha ja den minns jag väl. Satt och kollade med en Spurspolare. Bra omgång :D

 

Läste jag "spurspolare" ?

B-G
Bild för B-G
Exqert wrote:
B-G wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Sjuka är att Chelsea kommer förlora mot Leicester  , och vi kommer vinna vår match. Sen kommer vi förlora mot Chelsea i finalen. 

Då lägger vi ner det här.

Tottenham kommer förlora dom med, så vi slutar med målskillnad till 4:e och en ynka pinne till 3:e plats.

Vinner med 6-0 & Spurs Torskar med 0-3

Är inte direkt troligt men absolut inte omöjligt,minns sista omgången 2015/16, vi vann mot Villa med 4-0 samtidigt som Spurs helt tappade o förlorade med 1-5 borta mot Newcastle.

Haha ja den minns jag väl. Satt och kollade med en Spurspolare. Bra omgång :D

 

Läste jag "spurspolare" ?

Japp, men jag har gjort mig av med honom nu. 

Twitter @grvdga

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vänner! 

Vi har slarvat bort 11 poäng i vår. Vårsäsongen där vi  allti varit som bäst.

Vi skulle således ha haft tredje platsen på 78 poäng innan dagens match.

Hoppas på vinst idag så att avslutet blir bra iaf!

Alla vi är nog väldigt besvikna på årets PL spel, och att vi släppar Ramsey.

Go Gunners!!!!

Tomas A.

Sidor