Medlemmar: 8809 st.
Visa menyn

Valencia-Arsenal. 9/5

91 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:

Vi måste få in en duglig vänsterback och hoppas att Bellerin kommer tillbaks i slag. För ska vi spela med en trea framåt med Özil, Auba, Laca och en fembackslinje hemåt så blir det rejält tufft för centrala mittfältsduon, i synnerhet med Xhaka och/eller Guendouzi som inte är så snabba direkt. Ser gärna att vi går över till en 433. För att uppgradera fronttrion är tufft, de gör ändå sitt. Problemet är ju att spelarna vi haft på kanterna inte kunnat försvara och så har vi tvingats köra trebackslinje

Fast en riktigt stabil trebackslinje i hög kvalitét bör väl räcka, för vår fronttrea med Kola/Bella som ”yttrar” är giftigt...

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams

Underbart mål !

Det behöver som sagt inte vara så jäkla mycket pass och kladd på bollen. 

Inspark, nick touch  direktskott. 3 sekunder från mål till mål. Precis så skall vi spela då och då.

 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vart tog Kenny vägen??

Supporter sedan 1983! 

Vicious
Bild för Vicious
Patric Johansson wrote:
Vicious wrote:

Haha, tur att Valencia är rätt så jävla ruttna bakåt också. Clutch av Auba!

Vadå ruttna bakåt? Dom har ju Gabriel där bak;)

Det står skrivet i pannan på den grabben "Jag har spelat i Arsenal och mitt försvarsspel är därefter".

Den där måste Laca sätta.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:

Vi måste få in en duglig vänsterback och hoppas att Bellerin kommer tillbaks i slag. För ska vi spela med en trea framåt med Özil, Auba, Laca och en fembackslinje hemåt så blir det rejält tufft för centrala mittfältsduon, i synnerhet med Xhaka och/eller Guendouzi som inte är så snabba direkt. Ser gärna att vi går över till en 433. För att uppgradera fronttrion är tufft, de gör ändå sitt. Problemet är ju att spelarna vi haft på kanterna inte kunnat försvara och så har vi tvingats köra trebackslinje

Fast en riktigt stabil trebackslinje i hög kvalitét bör väl räcka, för vår fronttrea med Kola/Bella som ”yttrar” är giftigt...

Det kan funka men jag tycker vi blir klena på mittfältet. Det är det jag vill ska åtgärdas och det löser inte Bellerin/Kolasinac. Så klart vinner du nåt i ett system jämfört med ett annat. Men får jag "lira FM" med Arsenal är det en ändring jag skulle göra. Annars tycker jag det är tufft att bygga stabilitet med nämnda fronttrio

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:

Vi måste få in en duglig vänsterback och hoppas att Bellerin kommer tillbaks i slag. För ska vi spela med en trea framåt med Özil, Auba, Laca och en fembackslinje hemåt så blir det rejält tufft för centrala mittfältsduon, i synnerhet med Xhaka och/eller Guendouzi som inte är så snabba direkt. Ser gärna att vi går över till en 433. För att uppgradera fronttrion är tufft, de gör ändå sitt. Problemet är ju att spelarna vi haft på kanterna inte kunnat försvara och så har vi tvingats köra trebackslinje

Fast en riktigt stabil trebackslinje i hög kvalitét bör väl räcka, för vår fronttrea med Kola/Bella som ”yttrar” är giftigt...

Det kan funka men jag tycker vi blir klena på mittfältet. Det är det jag vill ska åtgärdas och det löser inte Bellerin/Kolasinac. Så klart vinner du nåt i ett system jämfört med ett annat. Men får jag "lira FM" med Arsenal är det en ändring jag skulle göra. Annars tycker jag det är tufft att bygga stabilitet med nämnda fronttrio

Absolut, men tänk då två bra dm (typ Torreira första halvan av säsongen x2) och en slitvarg likt Ramsey (men bättre kreativt) istället för Özil

If it's too strong, then you're too weak!

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Patric Johansson wrote:

Vart tog Kenny vägen??

Vet inte, men Auba är överallt.

Life and Arsenal are miracles enough.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:

Vi måste få in en duglig vänsterback och hoppas att Bellerin kommer tillbaks i slag. För ska vi spela med en trea framåt med Özil, Auba, Laca och en fembackslinje hemåt så blir det rejält tufft för centrala mittfältsduon, i synnerhet med Xhaka och/eller Guendouzi som inte är så snabba direkt. Ser gärna att vi går över till en 433. För att uppgradera fronttrion är tufft, de gör ändå sitt. Problemet är ju att spelarna vi haft på kanterna inte kunnat försvara och så har vi tvingats köra trebackslinje

Fast en riktigt stabil trebackslinje i hög kvalitét bör väl räcka, för vår fronttrea med Kola/Bella som ”yttrar” är giftigt...

Det kan funka men jag tycker vi blir klena på mittfältet. Det är det jag vill ska åtgärdas och det löser inte Bellerin/Kolasinac. Så klart vinner du nåt i ett system jämfört med ett annat. Men får jag "lira FM" med Arsenal är det en ändring jag skulle göra. Annars tycker jag det är tufft att bygga stabilitet med nämnda fronttrio

Absolut, men tänk då två bra dm (typ Torreira första halvan av säsongen x2) och en slitvarg likt Ramsey (men bättre kreativt) istället för Özil

Jag köper det, gärna för mig. Men jag tror att Özil kommer bli kvar. Jag är inte säker på att det är det bästa för oss men blir han det tycker jag 433 (eller 4312 snarare) i teorin borde vara ett sätt att få det hållbart. Förutsatt då att man lyckas balansera laget vilket vi knappast gör med dagens material

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:
Pelle wrote:
Andreas Näsström wrote:

Vi måste få in en duglig vänsterback och hoppas att Bellerin kommer tillbaks i slag. För ska vi spela med en trea framåt med Özil, Auba, Laca och en fembackslinje hemåt så blir det rejält tufft för centrala mittfältsduon, i synnerhet med Xhaka och/eller Guendouzi som inte är så snabba direkt. Ser gärna att vi går över till en 433. För att uppgradera fronttrion är tufft, de gör ändå sitt. Problemet är ju att spelarna vi haft på kanterna inte kunnat försvara och så har vi tvingats köra trebackslinje

Fast en riktigt stabil trebackslinje i hög kvalitét bör väl räcka, för vår fronttrea med Kola/Bella som ”yttrar” är giftigt...

Det kan funka men jag tycker vi blir klena på mittfältet. Det är det jag vill ska åtgärdas och det löser inte Bellerin/Kolasinac. Så klart vinner du nåt i ett system jämfört med ett annat. Men får jag "lira FM" med Arsenal är det en ändring jag skulle göra. Annars tycker jag det är tufft att bygga stabilitet med nämnda fronttrio

Absolut, men tänk då två bra dm (typ Torreira första halvan av säsongen x2) och en slitvarg likt Ramsey (men bättre kreativt) istället för Özil

Jag köper det, gärna för mig. Men jag tror att Özil kommer bli kvar. Jag är inte säker på att det är det bästa för oss men blir han det tycker jag 433 (eller 4312 snarare) i teorin borde vara ett sätt att få det hållbart. Förutsatt då att man lyckas balansera laget vilket vi knappast gör med dagens material

Nu tänkte jag inte enbart till nästa säsong då Özil lär vara kvar, utan även till nästnästa o då tror jag inte Özil e kvar.

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja, jag vet inte. Trebackslinje känns lite utdaterat, det är nästan inga lag som lirar det och ligger i framkant nu

Vicious
Bild för Vicious

Frankfurt kvitterar. Förlängningsläge där nu.

#Championship

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Vicious wrote:

Frankfurt kvitterar. Förlängningsläge där nu.

 

Vilket lag kan vi tänkas ha lättast för?

Supporter sedan 1983! 

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Lacca vilken vändning...

Vicious
Bild för Vicious
Patric Johansson wrote:
Vicious wrote:

Frankfurt kvitterar. Förlängningsläge där nu.

 

Vilket lag kan vi tänkas ha lättast för?

Tycker vi har rätt lätt för Chelsea iofs. Frankfurt vet man ju inte riktigt vart man har så det kan va lurigt. Chelsea har ändå mer indivudell kvalité så jag säger väl Frankfurt.

Världsklass av Laca!

#Championship

Byarum
Bild för Byarum

Jävlar va skönt! Laca, I love you! ❤️

Bosse

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nu sååå!! Lacazette är SÅ MAGNIFIKT starkt i straffområdet. Älskar när han kör en tresextio och håller bort backarna för att sen dundra in den

Tramboni
Bild för Tramboni

Länge leve Lars Kasett!!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Klart nu skulle jag tro. Valencia måste göra 4 mål nu

Jonas S
Bild för Jonas S

Nu skall det väl vara färdigt. Kändes som allt höll på att falla ihop efter Valencias 1-0 mål. Men vi har två grymma anfallare.

Och Valencia är lika trötta i försvarsspelet som vi är.

Be excited!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

F-n vad skönt!

Life and Arsenal are miracles enough.

Pelle
Bild för Pelle

Fin passning av Torreira till Lacca vid målet

If it's too strong, then you're too weak!

Byarum
Bild för Byarum

Skitmål...

Bosse

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Det var ett ytterst märkligt mål... 

Pelle
Bild för Pelle

Det är väl det man kallar för turmål, men ingen oro än...

If it's too strong, then you're too weak!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Xhaka och hans blindpass. Han kan vara så nonchalant ibland

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Även fast özil är dålig i försvaret så kan han iallafall hålla i bollen, vilket vi kan behöva

Bubblan

Vicious
Bild för Vicious

Normalt sett hade man ju inte behövt vara jättenervös när man har råd att släppa in 3 mål på 25 minuter, men jag har sett alldeles för mycket skit från Arsenal genom åren för att utesluta något sådant. Kan lätt se det hända.

#Championship

Byarum
Bild för Byarum

Yes!

Bosse

sebbe11
Bild för sebbe11

Fan vad skööönt 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Underbart förarbete av AMN

Sidor