Medlemmar: 8707 st.
Visa menyn

våra unga spelare

14 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Leif Almqvist
Bild för Leif Almqvist
våra unga spelare

Tycker ju att vui ska satsa på våra unga spelare som Nkithia, Kaka och martinelli...gjort skillnad när de kommit in..!! Pratas om att låna ut.Nkithia...vad tycker ni ??

Sral
Bild för Sral

Willock har imponerat så mycket på försäsongen att han lär få en dl speltid, särskilt nu i början när Torreira och Guendouzi inte lär vara redo direkt. Nketiah...ja, jag ser honom gärna stanna, vi kan ju inte köra med Aubameyang och Lacazette hela tiden, men vi har ju som bekant värvat Pepé också. Kanske att man utvärderar honom igen i januari och ser vad som är bäst för honom? Eddie skulle ju kunna spela t ex mycket i gruppspelet i EL, ligacupen samt att bli inbytt. Med Kaka, menar du Bukayo Saka? Han är typ 17 år, så lite mer erfarenhet behöver han nog. Martinelli hoppas jag också får chanser. Skulle gissa att Willock och Nelson är de som har bäst chanser att få spela mycket. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Leif Almqvist wrote:

Tycker ju att vui ska satsa på våra unga spelare som Nkithia, Kaka och martinelli...gjort skillnad när de kommit in..!! Pratas om att låna ut.Nkithia...vad tycker ni ??

Om en utlåning av Nketiah är en bra idé eller ej avgörs nog av hur lånet ser ut. Vilket lag, hur mycket speltid han kan garanteras, vilken liga, under vilken tränare osv.

Om vi har koll på läget och tror oss veta att hans nästa steg i utvecklingen är någon annanstans nästa säsong tycker jag det är jättebra. Men tidigare har vi varit dåliga på att placera ut unga spelare. Kanske är det lättare nu när vi har bättre spelare som förmodligen lockar fler och bättre anbud. Reiss Nelson var t ex ett positivt exempel förra säsongen.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Tycker inte vi ska låna ut Eddie nu i höst, tycker han ska vara kvar och spela ligacupen och EL-gruppspel och sen får man utvärdera situationen i januari. Under tiden så konkurerar de fortfarande om PL-inhopp plus att de unga spelarna faktiskt kommer att träna med våran a-trupp vilket man får anta är bättre än championship klubbarnas träningar.

Men det är klart, om en championship-klubb säger att han kommer ha en stor chans att vara ordinarie hela säsongen så är det lite skillnad, men att gå till Leeds och vara en tydlig tvåa bakom Bamford känns inte som en smart lösning. Yttrarna (Nelson, Martinelli och i viss mån Saka) tycker jag har större möjligheter till speltid i ligan eftersom det inte finns samma bredd där.

En elva med Martinez, AMN, Chambers, Mavropanos, Monreal, Willock Geundouzi, Nelson, Iwobi, Martinelli och Eddie borde nog lösa avancemang i EL och får göra 2-4 ligacupmatcher. Det är 8-10 st matcher under hösten. Utöver det så är chansen stor att de får spela i tredje och fjärde rundan i FA-cupen.

You win some, you draw some

Jepson
Bild för Jepson

Nketiah gjorde mål och satte en av straffarna när Leeds tyvärr då åkte ut mot Stoke på straffar i cupen. Synd, var bra speltid för honom. hoppas han får spelamer i ligan nu när han visat på god målform.

Fredde
Bild för Fredde

Han har startat bra, så länge han inte är ordinarie så tycker jag nog ändå att spel i EL och ligacupen hos oss borde varit mer attraktivt för honom och de andra ungdomarna. 

You win some, you draw some

Jepson
Bild för Jepson
Fredde wrote:

Han har startat bra, så länge han inte är ordinarie så tycker jag nog ändå att spel i EL och ligacupen hos oss borde varit mer attraktivt för honom och de andra ungdomarna. 

Synd de inte gick vidare i cupen,då hade det blivit mer speltid. Han kommer nog få spela i ligan med, men inte starta mer nån handfull gånger. Men så länge han får hoppa in senast minut 60, så är det ju en erfarenhet att prestera under kort tid vilket jag tror han kommer ta sig an. Men jag ve inte, vi får se hur mycket han får spela. Att han gjort det bra höjer ju hans chanser att spela mer iaf.

Fredde
Bild för Fredde

Absolut är det så. MEN man ska komma ihåg att Bamford är deras största stjärna och han spelar på samma position som Eddie. Det är därför jag är aningen negativ inställd till det hela. Om han hade lånats ut till en annan klubb (som saknar en tydlig spets) som aspirerar på iallafall kvalplatserna uppåt och på förhand haft en större chans till att bli ordinarie så hade jag varit mer positiv. Nu känner jag lite så att speltiden i EL och ligacupen (och så småningom i FA-cupens tidiga rundor) inte hade blivit mindre eller för den delen sämre. Att spela mot Standard Leige, Frankfurt och Vitoria under merparten av matcherna är nog minst lika utvecklande som att hoppa in sista 30 mot championship-motstånd.

You win some, you draw some

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

I tävlingsmatcher hittills:

Saka 1 mål, 3 assist

Martinelli 4 mål, 1 assist

Willock 3 mål

Guendouzi 2 assist. Uppkallad till franska landslaget

Maitland Niles 2 assist

Nelson 1 mål, 2 assist

& Nketiah 4 mål, 1 assist @ Leeds

Jonas S
Bild för Jonas S
Andreas Näsström wrote:

I tävlingsmatcher hittills:

Saka 1 mål, 3 assist

Martinelli 4 mål, 1 assist

Willock 3 mål

Guendouzi 2 assist. Uppkallad till franska landslaget

Maitland Niles 2 assist

& Nketiah 4 mål, 1 assist @ Leeds

Nelson 1 mål, 2 assist

Imponerande. Just jobbet med våra unga spelare har förbättrats rejält under senare år. Dels att det kommit fram fler spelare men också att dom fått viktiga roller i laget och truppen. Där har Emery gjort ett väldigt bra jobb.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Andreas Näsström wrote:

I tävlingsmatcher hittills:

Saka 1 mål, 3 assist

Martinelli 4 mål, 1 assist

Willock 3 mål

Guendouzi 2 assist. Uppkallad till franska landslaget

Maitland Niles 2 assist

& Nketiah 4 mål, 1 assist @ Leeds

Nelson 1 mål, 2 assist

Imponerande. Just jobbet med våra unga spelare har förbättrats rejält under senare år. Dels att det kommit fram fler spelare men också att dom fått viktiga roller i laget och truppen. Där har Emery gjort ett väldigt bra jobb.

Och Ljungberg, missar vi CL igen så kommer Ljungberg ta över.

Tosse
Bild för Tosse

Lite tur tack vare/pga vår ekonomiska situation som de fått chansen annars hade säkert ett par värvningar gjort det svårare för dem. 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Tosse wrote:

Lite tur tack vare/pga vår ekonomiska situation som de fått chansen annars hade säkert ett par värvningar gjort det svårare för dem. 

Tur vet jag inte om jag håller med om, det är ju klubbens strategi att lägga stora pengar på några få tunga värvningar och sedan fylla på med lovande ungdomar så det vi ser nu är precis det klubben vill ska ske.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sral
Bild för Sral

Ja, man har ju uttryckligen sagt (såväl Wenger som Mertesacker, Sanllehi osv) att man vill utveckla egna spelare, att det är "the Arsenal way".