Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

11/8 Newcastle - Arsenal

147 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Oj det här var verkligen inte bra! Men det skiter vi! 3p är det enda som spelar roll idag! Fsn vad gott med en bra poängstart, spec borta!

Mina topp 3:

AMN

Chambers

Willocks 1:a/Aubas andra

Dagens minus: Miki även om han blev mindre dålig i andra!

COYG

RWHP
Bild för RWHP

Verkligen inte en bekäm match men vinst iaf men de här kan bara förbättras! COYG :)

King Henry #14

Jocke K
Bild för Jocke K

Härligt Gunners!!  Viktigt att börja med en arbetsseger och att hålla nollan! 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Byarum
Bild för Byarum

Bra gjort,,, premiären avklarad, 1-0 borta mot Newcastle är inte att förakta en regnig lördageftermiddag i Newcastle,,,,nu får vi hoppas att spelnivån höjer sig mot hemmamatchen mot Burnley nästa helg...

Bosse

Jepson
Bild för Jepson

Xhaka är Kapten för att han är förbannat duktig.Han gör misstag precis som alla spelare gör, bara att alla numer bara kollar på när han gör misstag och inte allt annat han gör oerhört bra. Han spelar för laget, för sina medspelare och man får bara vara glad att alla ledare i organisationen ser det. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Måste va bästa insatsen den domaren någonsin gjort! Vi är inte City men fan, håller nollan och vinner på  bortaplan men ni som  tyckte de hade varit ok att sälja Auba kan ju ta ett tag och reflektera nu.

RoPa87
Bild för RoPa87

3p och hållen 0a. Det viktigaste i premiären. Det gäller inte att spela bra i premiären utan att vinna. Viktigt att plocka poäng nu i början av säsongen så vi inte hängs av direkt. 

Vi har MÅNGA förmodade startspelare borta idag så det kommer förmodligen och förhoppningsvis bara bli bättre ju längre säsongen lider. 

Hoppas inte så många har trott att vi helt plötsligt ska börja spela fantastisk fotboll bara för vi värvat en del. Det kommer ta tid. 

Men på plussidan är ju försvaret idag. Chambers och Sokratis var stabila idag och Leno gjorde det bra det lilla han behövde göra. Nä, jag är positiv trots dåligt spel idag. Vi gjorde det viktigaste och plockade poängen. PÅ BORTAPLAN!!!

Woodie
Bild för Woodie
Jepson wrote:

Xhaka är Kapten för att han är förbannat duktig.Han gör misstag precis som alla spelare gör, bara att alla numer bara kollar på när han gör misstag och inte allt annat han gör oerhört bra. Han spelar för laget, för sina medspelare och man får bara vara glad att alla ledare i organisationen ser det. 

Nej du det kan jag inte hålla med om. Han spelar upp sig när vi tar ledningen. Men de bolltapp han gör i fel läge får man inte göra. Och sen den tacklingen på slutet är ju helkorkad. Förutom detta är han otroligt långsam med boll. 

Byarum
Bild för Byarum
Vicious wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Vafan är det där för byte då? Martinelli är iofs intressant, men det är idiotiskt att inte byta in Laca. Då är han skadad fortfarande och ska inte va med på bänken alls. Emery suger.

får en känsla av att du inte riktigt är nåt fan av Emery? Förmodligen är Laca med på bänken för att kunna användas om det behövs. Ni leder vi, så alltså behövs inte han nu. Då är det bara onödigt att chansa med hans fot om han nu inte behövs. 

Det är jag inte. Kom ganska snabbt fram till att han är Wenger in disguise. Kör samma linje med envishet och är fast vid vissa enskilda spelare som han spelar in i döden. Bara att han gör Xhaka till kapten är anledning att ogilla honom. En liten del av mig hoppas att vi floppar i år så att han inte får förnyat kontrakt. Men bara en liten del.

Det var väl lite väl elakt, men du kanske vill leva upp till ditt namn, Vicious. :-) (kan väl i och för sig hålla med dig i din tveksamhet till Emery,,,tror inte heller att han kommer att lyfta oss till nya nivåer,,,)

Bosse

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Vicious wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Vafan är det där för byte då? Martinelli är iofs intressant, men det är idiotiskt att inte byta in Laca. Då är han skadad fortfarande och ska inte va med på bänken alls. Emery suger.

får en känsla av att du inte riktigt är nåt fan av Emery? Förmodligen är Laca med på bänken för att kunna användas om det behövs. Ni leder vi, så alltså behövs inte han nu. Då är det bara onödigt att chansa med hans fot om han nu inte behövs. 

Det är jag inte. Kom ganska snabbt fram till att han är Wenger in disguise. Kör samma linje med envishet och är fast vid vissa enskilda spelare som han spelar in i döden. Bara att han gör Xhaka till kapten är anledning att ogilla honom. En liten del av mig hoppas att vi floppar i år så att han inte får förnyat kontrakt. Men bara en liten del.

När bytte Wenger spelare i halvtid som Emery faktiskt gör? Alla tränare har sina favoriter, så är de men att kalla honom idiot redan i första matchen hjälper inte forumet.  Om ja skulle skrivit mina svordomar vid de sista bytet han började de nog inte varit så trevligt men jag tänker låta sånt stanna i soffan i år.

Dosa
Bild för Dosa

Härligt med 3 pinnar och nollan intakt!

Sral
Bild för Sral

Unai är Bruce Rioch in disguise? ;-)

Det är lite av upp till bevis för Emery. Fixar han topp 4 har han gjort det bra. 

Fredde
Bild för Fredde
Sral wrote:

Unai är Bruce Rioch in disguise? ;-)

Det är lite av upp till bevis för Emery. Fixar han topp 4 har han gjort det bra. 

Nejdå, en topp4-plats är våran för att förloras som jag ser det i år. United och Chelsea är inte starka i år.

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Fredde wrote:
Sral wrote:

Unai är Bruce Rioch in disguise? ;-)

Det är lite av upp till bevis för Emery. Fixar han topp 4 har han gjort det bra. 

Nejdå, en topp4-plats är våran för att förloras som jag ser det i år. United och Chelsea är inte starka i år.

Håller med, tappar spurs dansken så ska vi ta dem med.

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Hållen nolla och vinst på bortaplan. Med en reserv elva på plan. Bra start! 

Kanis

Glenn
Bild för Glenn

Tycker inte Xhaka är så dålig som vissa tycker som bara letar fel. Han har vår klart bästa passningsfot när ej Özil spelar. Han kan slå de oväntade passningarna och långpassningarna. Dock missar han för mkt. Idiotsaker. Skulle han putsa bort dem skulle han vara en riktigt bra sittande mf.

COYG

Vicious
Bild för Vicious
Jimmy Roslund wrote:
Vicious wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Vafan är det där för byte då? Martinelli är iofs intressant, men det är idiotiskt att inte byta in Laca. Då är han skadad fortfarande och ska inte va med på bänken alls. Emery suger.

får en känsla av att du inte riktigt är nåt fan av Emery? Förmodligen är Laca med på bänken för att kunna användas om det behövs. Ni leder vi, så alltså behövs inte han nu. Då är det bara onödigt att chansa med hans fot om han nu inte behövs. 

Det är jag inte. Kom ganska snabbt fram till att han är Wenger in disguise. Kör samma linje med envishet och är fast vid vissa enskilda spelare som han spelar in i döden. Bara att han gör Xhaka till kapten är anledning att ogilla honom. En liten del av mig hoppas att vi floppar i år så att han inte får förnyat kontrakt. Men bara en liten del.

När bytte Wenger spelare i halvtid som Emery faktiskt gör? Alla tränare har sina favoriter, så är de men att kalla honom idiot redan i första matchen hjälper inte forumet.  Om ja skulle skrivit mina svordomar vid de sista bytet han började de nog inte varit så trevligt men jag tänker låta sånt stanna i soffan i år.

Han borde ha gjort minst ett byte i halvtid idag med tanke på hur usel första halvlek va. Nej, du har rätt. Kalla honom idiot är over the line. Men i stridens hetta blir det lätt så :) Det finns saker som han gör bra också. Att han vågar ge tre akademispelare chansen idag är väldigt likeable. Han är bara en rätt usel matchcoach helt enkelt som det känns.

#Championship

gunbod
Bild för gunbod

Härligt med en premiärseger , och på bortaplan dessutom . Sedan att vi även höll nollan känns extra skönt , perfekt start på säsongen  .

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Nicklas Kanskär wrote:

Hållen nolla och vinst på bortaplan. Med en reserv elva på plan. Bra start! 

Bra sammanfattning. Jäkligt skönt att cirkusen har börjat igen. COYG! :D

Life and Arsenal are miracles enough.

Fredde
Bild för Fredde
Jimmy Roslund wrote:
Fredde wrote:
Sral wrote:

Unai är Bruce Rioch in disguise? ;-)

Det är lite av upp till bevis för Emery. Fixar han topp 4 har han gjort det bra. 

Nejdå, en topp4-plats är våran för att förloras som jag ser det i år. United och Chelsea är inte starka i år.

Håller med, tappar spurs dansken så ska vi ta dem med.

Lagen som möts nu får snarare kämpa om topp6 känns det som på förhand.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn
Fredde wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Fredde wrote:
Sral wrote:

Unai är Bruce Rioch in disguise? ;-)

Det är lite av upp till bevis för Emery. Fixar han topp 4 har han gjort det bra. 

Nejdå, en topp4-plats är våran för att förloras som jag ser det i år. United och Chelsea är inte starka i år.

Håller med, tappar spurs dansken så ska vi ta dem med.

Lagen som möts nu får snarare kämpa om topp6 känns det som på förhand.

United vinner lätt. Vill ej att de ska få en bra start

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Glenn wrote:
Fredde wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Fredde wrote:
Sral wrote:

Unai är Bruce Rioch in disguise? ;-)

Det är lite av upp till bevis för Emery. Fixar han topp 4 har han gjort det bra. 

Nejdå, en topp4-plats är våran för att förloras som jag ser det i år. United och Chelsea är inte starka i år.

Håller med, tappar spurs dansken så ska vi ta dem med.

Lagen som möts nu får snarare kämpa om topp6 känns det som på förhand.

United vinner lätt. Vill ej att de ska få en bra start

Vi köpte ju iaf inte Chelseas sämsta back kan ja lova. Blivit galen efter denna förlust om jag höll på Chelsea. De var ju så mycket bättre men slarvade bort allt.

Glenn
Bild för Glenn

Frågan är om Özil och Kola någonsin spelar för Arsenal igen. Ska de kriminella få styra detta med :-(

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Nyförvärven som byttes in behöver helt klart ett par veckor till med gemensam träning med övriga för att hitta sina positioner och komma upp i matchtempo. Men det kommer bli bra. Att vi sedan lyckades hålla nollan berodde mest på att Newcastle saknade effektivitet där framme, var väl rejält snurrigt där bak som vanligt vid ett par tillfällen. Men som sagt One nil to The Arsenal och 3 poäng är det viktigaste i en på förhand svår bortapremiär.

Fredde
Bild för Fredde
Tosse wrote:

Nyförvärven som byttes in behöver helt klart ett par veckor till med gemensam träning med övriga för att hitta sina positioner och komma upp i matchtempo. Men det kommer bli bra. Att vi sedan lyckades hålla nollan berodde mest på att Newcastle saknade effektivitet där framme, var väl rejält snurrigt där bak som vanligt vid ett par tillfällen. Men som sagt One nil to The Arsenal och 3 poäng är det viktigaste i en på förhand svår bortapremiär.

Förra året hade vi bjudit som på minst ett större läge än vad de fick igår. Någon idiot-grej där nån mittback inte tar duellen ordentligt. 

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Fredde wrote:
Tosse wrote:

Nyförvärven som byttes in behöver helt klart ett par veckor till med gemensam träning med övriga för att hitta sina positioner och komma upp i matchtempo. Men det kommer bli bra. Att vi sedan lyckades hålla nollan berodde mest på att Newcastle saknade effektivitet där framme, var väl rejält snurrigt där bak som vanligt vid ett par tillfällen. Men som sagt One nil to The Arsenal och 3 poäng är det viktigaste i en på förhand svår bortapremiär.

Förra året hade vi bjudit som på minst ett större läge än vad de fick igår. Någon idiot-grej där nån mittback inte tar duellen ordentligt. 

Håller med, tycker Chambers/sokratis gör det oväntat bra i mitten.

Sidor