Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

17/8 13:30 Arsenal - Burnley

82 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Vicious
Bild för Vicious
17/8 13:30 Arsenal - Burnley

Har längtat till den här matchen hela veckan! Vet inte hur många år sen det var som jag gick en hel vecka och längtade till en match med Arsenal. Förmodligen någon gång i början på decenniet. 

The Guardian tror att vi ställer upp med den här elvan:

Leno

Maitland-Niles - Luiz - Sokratis - Monreal

Guendouzi - Torreira

Pepe - Ceballos - Auba

Laca

Den elvan hade jag varit mycket nöjd med förutom att jag gärna velat se Willock istället för Guendouzi. Men jag vågar inte riktigt tro på att han slänger in Luiz, Torreira, Pepe och Ceballos från start här. Hade ju varit trevligt med ännu en nolla bakåt i protokollet, men jag tror vi släpper in någon imorn. 3-1?

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Willock istället för Guendouzi så ser det bra ut. Tveksamt att han startar Laca. Han får nog nöta bänk i 60.

Rädd för tuff match.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

9 segrar och ett kryss på tio matcher mot Burnley i PL. Det är ett lag vi har haft lätt med. På bortaplan har det varit nära ett kryss ett par gånger men på hemmaplan har det varit bekväma segrar, 3-1 och 5-0.

Skönt med lite lättare motstånd på hemmaplan innan Liverpool på bortaplan nästa vecka. Jag tror på den där Guardian-elvan. Guendouzi är rätt given i startelvan i mitt tycke. Även om det är Burnley på hemmaplan behövs han nog.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

9 segrar och ett kryss på tio matcher mot Burnley i PL. Det är ett lag vi har haft lätt med. På bortaplan har det varit nära ett kryss ett par gånger men på hemmaplan har det varit bekväma segrar, 3-1 och 5-0.

Skönt med lite lättare motstånd på hemmaplan innan Liverpool på bortaplan nästa vecka. Jag tror på den där Guardian-elvan. Guendouzi är rätt given i startelvan i mitt tycke. Även om det är Burnley på hemmaplan behövs han nog.

nyfiken: vad är det han tillför som inte Willock, Torreira, Xhaka och Ceballos kan klara? Fokusera nu inte på Xhakas misstag som han gör då och då för Guendouzi gör en del med.

Inte sett tillräckligt av Ceballos än men annars är Guendouzi efter Willock, Xhaka och Torreira i min bok.

COYG

Jockejocke
Bild för Jockejocke

hoppas Laca och auba stats tillsammans med Pepe 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:
Jonas S wrote:

9 segrar och ett kryss på tio matcher mot Burnley i PL. Det är ett lag vi har haft lätt med. På bortaplan har det varit nära ett kryss ett par gånger men på hemmaplan har det varit bekväma segrar, 3-1 och 5-0.

Skönt med lite lättare motstånd på hemmaplan innan Liverpool på bortaplan nästa vecka. Jag tror på den där Guardian-elvan. Guendouzi är rätt given i startelvan i mitt tycke. Även om det är Burnley på hemmaplan behövs han nog.

nyfiken: vad är det han tillför som inte Willock, Torreira, Xhaka och Ceballos kan klara? Fokusera nu inte på Xhakas misstag som han gör då och då för Guendouzi gör en del med.

Inte sett tillräckligt av Ceballos än men annars är Guendouzi efter Willock, Xhaka och Torreira i min bok.

Guendouzi är ju helt annan typ av spelare än Willock. Jag sitter inte och jämför. Om Xhaka inte kan spela vill jag gärna ersätta honom med en central mittfältare och balansspelare, och inte en box-to-box spelare som Willock.

Sedan vet man ju aldrig hur Emery tänker. Willock kan absolut spela. Han kanske formerar laget helt annorlunda än guardians formation.

Be excited!

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Arsenal team to play Burnley on August 17, 2019

Glenn
Bild för Glenn

Bra elva. Vettigt att inte slänga in Pepe från start än och Nelson var bra sist. Vill att Pepe får iaf 30

COYG

Jepson
Bild för Jepson

En 11 som vill nåt. Som inte signalerar vi väntar och ser. Nu kör vi! COYG!!

Vicious
Bild för Vicious

Vettefan om det centrala mittfältet räcker till alltså. Hade nog velat se nån mer rutinerad pjäs bredvid Willock/Guendouzi. Mycket vågat att starta bägge. Finns risk att Emery fimpar ännu en förstahalvlek som han gjorde så många gånger förra säsongen.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn
Vicious wrote:

Vettefan om det centrala mittfältet räcker till alltså. Hade nog velat se nån mer rutinerad pjäs bredvid Willock/Guendouzi. Mycket vågat att starta bägge. Finns risk att Emery fimpar ännu en förstahalvlek som han gjorde så många gånger förra säsongen.

risk att vår trio på mitten blur för offensiv och för vek.

COYG

Vicious
Bild för Vicious
Glenn wrote:
Vicious wrote:

Vettefan om det centrala mittfältet räcker till alltså. Hade nog velat se nån mer rutinerad pjäs bredvid Willock/Guendouzi. Mycket vågat att starta bägge. Finns risk att Emery fimpar ännu en förstahalvlek som han gjorde så många gånger förra säsongen.

risk att vår trio på mitten blur för offensiv och för vek.

Exakt. Ceballos är inte vek för att vara spanjor dock. Men offensiv. Nåväl, det är hemmaplan och borde gå vägen ändå. Om inte Mike Dean vill annorlunda. Den gode Mike brukar vilja det.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87

Jag hoppas Guendouzi spelar istället för Torreira pga Torreira inte är riktigt 100 än efter copa america. Annars förstår jag inte alls det mittfältet.

Hoppas Sokratis tar hand om Barnes ordentligt idag. Han brukar kunna stångas och bråka en hel del under matcherna. Han spelar oftast på gränsen. Så lite fulspel mot honom så han kanske gör något dumt a'la Diego Costa. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

4231 med Guendouzi och Willock alltså. Läskigt men spännande på samma gång

Glenn
Bild för Glenn

De långa passningarna som Luiz slår kan ingen annan i backlinjen slå.

Gillar det jag ser av Ceballos

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Där såg vi Luiz passningar från backposition som kan bli guld värt.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn
Vicious wrote:
Glenn wrote:
Vicious wrote:

Vettefan om det centrala mittfältet räcker till alltså. Hade nog velat se nån mer rutinerad pjäs bredvid Willock/Guendouzi. Mycket vågat att starta bägge. Finns risk att Emery fimpar ännu en förstahalvlek som han gjorde så många gånger förra säsongen.

risk att vår trio på mitten blur för offensiv och för vek.

Exakt. Ceballos är inte vek för att vara spanjor dock. Men offensiv. Nåväl, det är hemmaplan och borde gå vägen ändå. Om inte Mike Dean vill annorlunda. Den gode Mike brukar vilja det.

nä du har rätt och Willock och Guendouzi är inte veka heller. Willock vinner mkt närkamper

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Fan vad grym och viktig Laca är!!!

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Sjukt stark där Laca.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Han är så fruktansvärt stark! Vilken liten oxe vi har i Lacazette!!! Ge han bollen i straffområdet felvänd och nog fan kan han få iväg ett tungt avslut ändå

RoPa87
Bild för RoPa87

Gillar skarpt Laca och auba ihop. Hoppas Pepe kan komma in och få leka tillsammans med dem så småningom och att han har samma kemi på plan med de andra två. 

Jepson
Bild för Jepson

Ta vilket annat lags anfallare som helst och de ramlar som svanungar och skriker straff i det läget Laca sätter. 

Glenn
Bild för Glenn

Känner redan att dagen när Real vill ha tillbaka Ceballos och vi ej får köpa honom kan bli jobbig.

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Vilken jävla reflex av Leno! Offside men oavsett, grym reflex räddning. 

Glenn
Bild för Glenn

Visst är det fel att låta 2 Burnley spelare stå på Leno på hörnorna. Där måste någon Arsenaspelare ta bort de. Leno kommer ju inte alls ut på hörnorna. Livsfarligt

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Vilket jävla stånkgäng Burnley är alltså.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Det blir kul att ha kunna säga att man haft Ceballos en säsong i alla fall när han utvecklats till en galactico ;)

Helt okej match hittills! Burnley är inte klappkassa, vet hur de vill spela fotboll med och utan boll

Vicious
Bild för Vicious

Mike Dean...

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

För helvete pensionera Dean NU! Hans Arsenalhat är så patetiskt att se

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Både Guendouzi och Willock lämnar sin position ganska tidigt så fort vi ska starta uppspel för att ta en offensivare position. Vilket innebär att när vi tappar bollen i uppspelsfasen så är där ingen mittfältare som kan täcka några ytor eller ta upp en Burnleyspelare så där är enorma ytor framför vår backlinje nästan varje gång vi tappar bollen. Där behövs en Xhaka eller Torreira som ligger kvar på den defensiva positionen längre i uppspelsfasen.  

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Varför fan buas det när Luiz får bollen ibland? Nu är han ju här - patetiskt

Sidor