Medlemmar: 8802 st.
Visa menyn

Frankfurt-Arsenal 19/9

37 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Byarum
Bild för Byarum

Såg bara sista 20 minuterna, men där var vi ju väldigt överlägsna. Såg bra ut och bådar gott inför framtiden i detta ganska trista cupäventyr, men ska man se något gott i detta, är det ju att våra "youngsters" får chansen och det är inte oviktigt.

Sen kan jag kanske inte riktigt förstå varför vi ska slita på Auba i en hel match, när vi dessutom har Laca skadad...Synd också att inte Pepe får till det riktigt. Tycker han känns litet mer passiv nu, jämfört med början av säsongen. Självförtroendefråga? Mina reflektioner efter matchen. 

Bosse

Pelle
Bild för Pelle
David Pearson wrote:

Vad jag vet så har Pepe två assister och Saka har en assist

Det var Saka som spelade fram Willock igår vid 1-0, och även till Auba vid 3-0.

If it's too strong, then you're too weak!

David Pearson
Bild för David Pearson

aha hade nog glömt till 1-0 målet då. Trodde bara han assisterade till 3-0 målet. 

Glenn
Bild för Glenn

Skönt att vinna ”svåraste” matchen så lätt. Förhoppningsvis vinner vi 4 raka och kan vila all a-lagsspelare i sista 2.

oroväckande att Pepe ser loj ut. Han måste få det att lossna snarast

COYG

B-G
Bild för B-G
Glenn wrote:

Skönt att vinna ”svåraste” matchen så lätt. Förhoppningsvis vinner vi 4 raka och kan vila all a-lagsspelare i sista 2.

oroväckande att Pepe ser loj ut. Han måste få det att lossna snarast

Är också lite orolig över Pepe. 
Kanske skulle låta han spela lite Striker nu när Lacazette är borta för att få igång hans självförtroende lite grann.
              Pepe
Nelson              Auba.

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde

Fast vi vilade halva laget igår om vi jämför med matchen mot Watford.. Kola, Luiz, Xhaka och Auba var de som startade båda matcherna. Fast klart att man i grund och botten vill att hela PL-laget ska vila samtliga matcher i EL och ligacupen.

Det är nu jag tycker att Eddie skulle varit kvar, i championship så har han "bara" varit inhoppare bakom Bamford (men gjort enorm succé som inhoppare). Han har startat 2 matcher i ligacupen varav han gjort 2 mål och en assist där och sen gjort 2 mål i ligaspelet. Hade det inte varit smartare att behålla Eddie och spelat han flitigt från start i EL? Iallafall i gruppspelet utöver ligacupen och sen så skulle man utvärdera situationen på resten av säsongen för Eddie.

You win some, you draw some

Sidor