Medlemmar: 8709 st.
Visa menyn

Manchester United - Arsenal 30/9

147 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mackan
Bild för Mackan
Manchester United - Arsenal 30/9

På måndag är det dags för "stormöte". United är för mig ärkerivaler av rang och även om de ser darriga ut nu, så vet vi att mot oss plockar de alltid fram något lite extra.

Vet inte om det är för tidigt att starta våra comeback spelare (Bellerin, Holding, Tierny, Chambers), men utifrån vad jag såg mot Forrest så borde om fysiken tillåter vissa i alla fall vara självklara från start.

Jag skulle nog vilja se ngt liknande:

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Alltid svårt att veta efter en match mot championship-motstånd. Backlinjen testas inte. Men Tierny och Holding såg redo ut. Dock kan vi inte riskera något. Det är en lång säsong.

Tierny tror jag är den som kanske startar. Jag har inte riktigt begripit vilka problem han tragits med. Kanske är det något som man vet inte riskerar att komma tillbaka av en PL-start. Det man dock måste tänka på är att 90min är jäkligt tufft för en ytterback som inte spelat match på så länge. Om vi startar Tierny måste Emery i princip vara beredd på att ha ett byte redo efter 65min. Vilket säkert finns med i hans betänkande.

Holding hoppas jag startar. Jag hade nog startat honom med sokratis då dom var bra tillsammans förra säsongen. Ett litet frågetecken efter Holding gällande hur bra han är i en fyrback. Tycker han imponerande i trebackslinjen förra och förrförra säsongen. Han är väldigt långsam, han är ingen 100% komplett försvarare på så sätt. Dock har han förhoppningsvis lugnet och speluppfattningen vi saknat. Han är bra med bollen.

Chambers är för mig given. Ibland måste man starta spelare på form. Och han känns nu som en spelare för Old Trafford. Bra intensitet, fysiskt och tekniskt kapabel. Jag tror han kan bli en favorit för Emery. Känns som hans typ av spelare.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Lekstuga. Martinelli får vikariera för Laca som belöning för sin match igår.
Holding eller Auba kapten.
BG som manager.

                   Martinelli 
Auba                                    Pepe
                   Ceballos

              Torreira  Guendo          

Tierney  Holding Sokratis Chambers  

                    Leno

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Leno

Chambers-Luiz-Sokratis-Tierney (vet inte om Holding är redo att starta riktigt än, och jag hoppas att Sokratis och Luiz höjer sig i en stormatch)

Torreira-Guendouzi-Willock (jag är väldigt förtjust i Willock och skulle vilja testa honom istället för Ceballos. I teorin kan detta vara en dynamisk trio på mittfältet)

Pepe-Aubameyang-Nelson (kanske lite fegt av mig att inte välja Saka eller Martinelli här, men jag tror det kan vara väldigt tufft att starta på Old Trafford. Nelson har lite mer rutin och verkar vara en riktig Arsenal-kille). 

Helst inte mig som manager, det vore total katastrof! Emery och Ljungberg kan nog fixa detta. ;-)

David Pearson
Bild för David Pearson

Min startelva mot United ser ut såhär

Leno

Chambers Mustafi Holding Tierny 

Torreira Guendouzi 

Ceballos 

Pepe Aubameyang Saka 

Bänk: Martinez, Luiz, Bellerin, Willock, Özil, Nelson, Martinelli 

Jag tycker att Mustafi ska få chansen i ligan nu när han sett bra ut sina två första matcher. Luiz och Sokratis har underpresterat totalt såhär långt. Har för mig att Mustafi och Holding spelade ihop en hel del förra säsongen innan skadan och då såg det bra ut. 

Sral
Bild för Sral

Ja, kan köpa att Mustafi kan vara värd en chans. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Rashford, Martial och Pogba ska alla missa måndagens match. Återigen har vi aldrig haft ett bättre läge att slå dem på Old Trafford. En "ny Rashford" som träder fram nu kanske? 

Tosse
Bild för Tosse
Andreas Näsström wrote:

Rashford, Martial och Pogba ska alla missa måndagens match. Återigen har vi aldrig haft ett bättre läge att slå dem på Old Trafford. En "ny Rashford" som träder fram nu kanske? 

Bra att de chansade och spelade Pogba i veckan mot Rochdale. Ja missar vi den här chansen att slå Utd på lilla teatern så vet jag inte när vi ska kunna göra det. Men såklart kommer Greenwood eller Daniel James att trolla bort vårt försvar.

B-G
Bild för B-G

Personligen tror jag att både Martial och Pogba kommer spela. Kanske inte starta.
Vi kommer förmodligen äga matchen totalt fram tills dom filmar till sig en straff (Utan VAR-granskning) eller Luiz tacklar.
1-0 på straff och sedan tar dom över sista 15 (som dom alltid gör när dom gjort mål) och vinner slutligen fruktansvärt
orättvist med 2-0.

Aldrig har vi haft så bra chans att tvåla dit United som nu. Det brukar sällan sluta bra. 
En vinst mot oss och jag är rätt säker att United på nåt magiskt sätt vänder deras formkurva med deras usla lag.
Osäker om jag orkar upp kl 02.00 för att se eländet.

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious

Noterar att ingen har Xhaka i sin elva. Tror ni Emery petar sin gulleponkekapten? Han är given tyvärr. Vilket också Guendouzi är. Det betyder att någon av Torreira eller Ceballos blir petad. Våra två bästa mittfältare. Boggles.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Man vet ju hur det gick sist vi mötte ett genomuselt United på OT när vi borde ha kunnat dominera. Fullständig pannkaka. Dock tror jag vi har lite mer tryck i laget nu, jag tror vi kommer kunna ställa upp en lag och en taktik som kommer göra livet svårt för Untied. Vi har varit bra i den stora majoriteten av toppmatcherna sedan Emery tog över.

Jag är rätt positiv inför den här matchen. Jag vill som typ alla andra inte se Xhaka i laget, jag gillar inte Xhaka, jag vill inte ha Xhaka som kapten, jag tycker Xhaka är kass i ett Arsenal som försöker leva på att vinna boll högt och vara snabba i omställningarna. Inte på kontroll och bollinnehav. Men jag tror vi kan vinna även med Xhaka på planen.

Jag tror att spelare som Guendouzi och Ceballos förhoppningsvis kan väga upp för Xhakas brister på mittfältet. Dock kommer det vara frustrerande att se Xhaka stå där med kaptensbindeln på måndag och singla slant.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja ni, vad ska man tro... Vinst idag så skickar vi United långt ner i skiten och är själva i högsta grad med i en skaplig position. Förlust och vi släpper in dem och hamnar själva där bland alla medelpresterande klubbar. Taggen börjar från och med nu ifall ni inte laddat redan! 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

            Leno

AMN,Luiz,Sokrates,Kola

Xharka, Willock, Guendouzi

Pepe, Auba, Saka. 

Den mest troliga startelvan.
Jag hoppas på andra spelare men risken är större att jag vinner på lotto.  

Supporter sedan 1983! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Maitland Niles är väl avstängd efter att ha synat rött mot Villa. Chambers borde vara det logiska alternativet, Bellerin spelade ju 90 min med u23 häromdagen

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Givet att Pogba och Rashford är med. Och satan vad det regnar. En regnig måndag i Manchester. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Då får vi hoppa att Pogba och Rashford slår upp skadorna igen och blir borta resten av säsongen. 

Supporter sedan 1983! 

Byarum
Bild för Byarum
Andreas Näsström wrote:

Givet att Pogba och Rashford är med. Och satan vad det regnar. En regnig måndag i Manchester. 

Tur att det inte är en regnig novemberkväll i Stoke,,,, nu är det ju i alla fall september...

Bosse

Jepson
Bild för Jepson

Hur kan AMN sitta på bänken om han fick rött förra matchen? Eller de blev bara ett ilsket orange? 

Glenn
Bild för Glenn

Klart att Pogba o Rashford är med

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

1-2

Uniteds mål av Sokratis

Arsenals av Pepe och Aubameyang 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Jepson wrote:

Hur kan AMN sitta på bänken om han fick rött förra matchen? Eller de blev bara ett ilsket orange? 

Arsenal måste ha överklagat kortet och fått rätt??

Supporter sedan 1983! 

Tosse
Bild för Tosse
Jepson wrote:

Hur kan AMN sitta på bänken om han fick rött förra matchen? Eller de blev bara ett ilsket orange? 

Han avtjänade avstängningen mot Forest i cupen

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Tosse wrote:
Jepson wrote:

Hur kan AMN sitta på bänken om han fick rött förra matchen? Eller de blev bara ett ilsket orange? 

Han avtjänade avstängningen mot Forest i cupen

Tur vi har dig Tosse. 

Supporter sedan 1983! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Elvan är schysst - gillar att vi spelar 433 återigen. Men vår bänk idag skrämmer ingen. Hoppas startelvan tar chansen. Nu åker vi, COME ON ARSENAL

Tosse
Bild för Tosse

Inget fel på Özil, bara petad av Emery idag enl intervjun innan matchen 

RoPa87
Bild för RoPa87

Chambers har problem med James när han får komma rättvänd med fart. Och nu ned gult så kan det bli tufft för chambers....

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Kan vi SNÄLLA sluta låta mittbackarna hålla i boll så att dom tappar den i eller precis runt eget straffområde?!? 

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Detta igångrullande i eget straffområdet....nästan bjudnibg till motsåndarna varje gång

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Domaren håller på Man utd märker jag. 

Supporter sedan 1983! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ingen vidare match hittills. Från något av lagen. Inget spel som leder nånstans, bara massa tabbar på egen planhalva från båda lagen som kunnat bli farligt hittills 

Sral
Bild för Sral

Hoppas hoppas det lossnar för Pepe, för nu är han frustrerande att kolla på...

Sidor