Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

Arsenal-Wolves

53 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Vicious
Bild för Vicious

6 poäng upp till topp 4 när Chelsea vinner sen. Agerar man inte snart är säsongen helt körd.

#Championship

Mika Jurvanen
Bild för Mika Jurvanen

Emery out, allt jag har att säga.....

 

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

BLÄ

Jonas S
Bild för Jonas S

Wolves måste ju känna att dom tappar 2p i den här matchen. Det bättre laget tycker jag.

Åter igen tycker jag anfallsspelet falerar rejält. Att vi släpper in mål är ingen nyhet. Men anfallsspelet känns heldött. Jag tycker verkligen att Martinelli borde ha fått chansen från start idag. Lacazette såg lite piggare ut men inte så mycket mer än så. Özil är ju det han är. Han kan kombinera lite på mittfältet men runt boxen tycker jag han är medioker. Man vill se han slå dom där avgörande bollarna också men det ser man ju inte längre. Och det har han inte sysslat med på tre säsonger nu. Jag fattar inte varför Emery skall börja exprementera med honom i startelvan igen.

Emery är ju en katastrof. Han kan inte ens utse en vettig kapten. Än mindre hålla en klar linje i mer än några matcher. Det känns veligt på alla plan runt honom. Jag gillade rätt mycket av det vi såg i början av förra säsongen. Men det har ju gått rejält utför sedan dess.

Leicester kan mycket väl bli en förlust. Då måste ju Emery ryka.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag hade kanske inte räknat med men ändå känt att det var rimligt att hoppas på 9 poäng senaste 3 PL-matcherna. Sheffield borta, Palace och Wolves hemma. Men 2 poäng. Det är så hiskeligt dåligt. Så uselt. Vad håller dom på med egentligen? 

Robert Axelsson
Bild för Robert Axelsson

Bara en massa sidled lågt tempo ingen spelidé

David Pearson
Bild för David Pearson

2 vinster på de 9 senaste matcherna i ligan. jag har en fundering att de medvetet spelar sämre för att få bort den så otroligt usla tränaren Emery. Vad krävs egentligen för att Emery ska få sparken är den stora frågan. 

Glenn
Bild för Glenn

fy fan. Topp 4 är väl körd lagom till jul

COYG

Sral
Bild för Sral

Tror inte att de medvetetet maskar, men kanske att de inte tror på Emery och att det därmed sätter spår i hur de spelar? Det verkar ju inte finnas tro eller självförtroende för fem öre. De är professionella fotbollspelare trots allt, tror knappast man går in och medvetet vill förlora. 

David Pearson
Bild för David Pearson

om det blir förlust mot Leicester på lördag. Då är det 9 poäng till topp 4 om Leicester och Chelsea vinner sina matcher plus att det är uppehåll. Tror ni att Emery får sparken då? Jag tycker det isåfall skulle vara väldigt lägligt 

Glenn
Bild för Glenn

Till Emerys lilla försvar  så tog han idag ut laget många tjatat om men vi verkar spela som koskit ändå. Han verkar ej kunna motivera spelarna eller sätta en vettig taktik

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Vad är de för byten? Skador eller? Vad de gör på målet kan man ju inte beskylla unai för......

Pelle
Bild för Pelle

Alltså vad i he*e sysslar Torreira med, han är vår självklare DM men idag var han snarare striker då han tillbringade mest tid i offensivt straffområde. Finns ingen anledning att ha honom på plan då så det enda rätta bytet Emery gjorde var att byta ut vår misslyckade anfallare med nr 11 på ryggen...

If it's too strong, then you're too weak!

David Pearson
Bild för David Pearson

Pelle, det är inte Torreiras fel att han fått den urusla taktiken från Emery. Det är Emery som ska ha all skit där. Det var Emery som misslyckades kolossalt och inte Torreira. 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vänner!

Har bara en sak att säga om Arsenal just nu!

Total katastrof! 14 poäng efter pool, på 11 omgångar, förnedrande! Igår så var det 10:e onödiga poängen vi tappade. 

Det enda glädje ämnet är att Djurgården tog Guld igår.

Men Gunners går nog mot sämsta säsongen någonsin!

Wenger......kom tillbaka!!!!!

 

Tomas A.

zimzon
Bild för zimzon
Pelle wrote:

Alltså vad i he*e sysslar Torreira med, han är vår självklare DM men idag var han snarare striker då han tillbringade mest tid i offensivt straffområde. Finns ingen anledning att ha honom på plan då så det enda rätta bytet Emery gjorde var att byta ut vår misslyckade anfallare med nr 11 på ryggen...

Har det slagit dig att det kan ha varit instruktionen från Emery? Om Emery säger åt honom att spela högerback så kommer han att vara där nere, oavsett om resten av världen verkar förstå att han ska spela DM. Så jag tycker mest synd om Torreira som under lång tid spelats i helt fel position.

Twitter: @zimzon80

Sral
Bild för Sral

Torreira började väl att spela som offensiv mittfältare i sin karriär om jag inte missminner mig? När han var på gång till Arsenal och man såg honom i VM tyckte jag också att han tog en del ansvar offensivt, så helt främmande för honom lär det inte vara...sen spelar han verkligen i fel position för oss. 

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Sral wrote:

Torreira började väl att spela som offensiv mittfältare i sin karriär om jag inte missminner mig? När han var på gång till Arsenal och man såg honom i VM tyckte jag också att han tog en del ansvar offensivt, så helt främmande för honom lär det inte vara...sen spelar han verkligen i fel position för oss. 

När han kom till Italien gjorde han det som forward/central striker, något han inte alls är längre. För mig är det uppenbart vilken roll som är hans bästa, den som defensiv mittfältare som håller ordning på ytan framför backlinjen. Att Emery använder Xhaka där har stängt dörren för honom, varför han har fått bli hjälpgumma på offensiva positioner, knasigt nog. För mig är Emerys missbruk av Torreira ett av de malörer som gör att förtroende för vår huvudtränare devalverats. Mycket märkligt. 

EDIT: Gott att se dig göra comeback här, Zimzon. 

zimzon
Bild för zimzon
Davidsson och Mannen wrote:
Sral wrote:

Torreira började väl att spela som offensiv mittfältare i sin karriär om jag inte missminner mig? När han var på gång till Arsenal och man såg honom i VM tyckte jag också att han tog en del ansvar offensivt, så helt främmande för honom lär det inte vara...sen spelar han verkligen i fel position för oss. 

När han kom till Italien gjorde han det som forward/central striker, något han inte alls är längre. För mig är det uppenbart vilken roll som är hans bästa, den som defensiv mittfältare som håller ordning på ytan framför backlinjen. Att Emery använder Xhaka där har stängt dörren för honom, varför han har fått bli hjälpgumma på offensiva positioner, knasigt nog. För mig är Emerys missbruk av Torreira ett av de malörer som gör att förtroende för vår huvudtränare devalverats. Mycket märkligt. 

EDIT: Gott att se dig göra comeback här, Zimzon. 

Tack! För att återgå till ämnet, Torreira. Det var ju det som var så jävla knas i lördags, när inte Xhaka var med, varför spelas har ur position när han har Guendo och Ceballos med sig? Obegripligt! Ska även säga att han var tämligen anonym, främst minns man hans avslut i första som slutade med en hörna. Mkt på mittfältet gick via Guendo som var nere och hämta boll och skulle sätta igång nånting. Det gick ju sådär för honom med den biten och där önskar man ju att Emery hade stuvat om lite. Man kan stuva om utan att behöva byta spelare.

Twitter: @zimzon80

Sral
Bild för Sral

Talas ju om att Emery vill ha en stor spelare som DM och därför tvekar till att använda Torreira där. 

Pelle
Bild för Pelle
zimzon wrote:
Pelle wrote:

Alltså vad i he*e sysslar Torreira med, han är vår självklare DM men idag var han snarare striker då han tillbringade mest tid i offensivt straffområde. Finns ingen anledning att ha honom på plan då så det enda rätta bytet Emery gjorde var att byta ut vår misslyckade anfallare med nr 11 på ryggen...

Har det slagit dig att det kan ha varit instruktionen från Emery? Om Emery säger åt honom att spela högerback så kommer han att vara där nere, oavsett om resten av världen verkar förstå att han ska spela DM. Så jag tycker mest synd om Torreira som under lång tid spelats i helt fel position.

Jupp. Det har slagit mig men jag vet inte vilka direktiv som ges så jag kan inte uttala mig om det.

Man har iaf sett samma tendenser med Song och Frimpong hade ”karriär”...

If it's too strong, then you're too weak!

zimzon
Bild för zimzon
Pelle wrote:
zimzon wrote:
Pelle wrote:

Alltså vad i he*e sysslar Torreira med, han är vår självklare DM men idag var han snarare striker då han tillbringade mest tid i offensivt straffområde. Finns ingen anledning att ha honom på plan då så det enda rätta bytet Emery gjorde var att byta ut vår misslyckade anfallare med nr 11 på ryggen...

Har det slagit dig att det kan ha varit instruktionen från Emery? Om Emery säger åt honom att spela högerback så kommer han att vara där nere, oavsett om resten av världen verkar förstå att han ska spela DM. Så jag tycker mest synd om Torreira som under lång tid spelats i helt fel position.

Jupp. Det har slagit mig men jag vet inte vilka direktiv som ges så jag kan inte uttala mig om det.

Man har iaf sett samma tendenser med Song och Frimpong hade ”karriär”...

Song minns jag men FRimpong gjorde väl inte mer än en handfull matcher? Eller tänker du på Coquelin?

Vi kan väl iaf enas om att Torreira inte fått instruktioner att agera defensiv mittfältare? Att öht prata instruktioner och Emery känns även surrealistiskt.

Twitter: @zimzon80

Sidor