Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Leicester - Arsenal

82 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde
Leicester - Arsenal

Ny match på lördag! Leicester är skyhöga favoriter. Emery som gillar att rotera både spelare och ändra formationer hej vilt ska sätta ett lag som behöver prestera riktigt bra för att ens ha en chans att vinna.

Jag funderar på om vi har testat en tvåbackslinje än? Antar att Özil får spela högerback annars så att han kan sköta uppspelen därifrån och att Torreira blir anfallare så att han kan pressa högt! 

You win some, you draw some

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Fredde wrote:

Ny match på lördag! Leicester är skyhöga favoriter. Emery som gillar att rotera både spelare och ändra formationer hej vilt ska sätta ett lag som behöver prestera riktigt bra för att ens ha en chans att vinna.

Jag funderar på om vi har testat en tvåbackslinje än? Antar att Özil får spela högerback annars så att han kan sköta uppspelen därifrån och att Torreira blir anfallare så att han kan pressa högt! 

+100

Supporter sedan 1983! 

David Pearson
Bild för David Pearson

Om det blir denna uppställning tror jag att det kan bli vinst.

Leno

Bellerin, Chambers, Luiz, Tierney 

Torreira, Guendouzi

Pepe, Özil, Aubameyang

Lacazette 

MEN vi alla vet att Emery inte kommer att ställa upp med en startelva i närheten av denna vilket gör att det kommer att bli en ganska klar förlust.

Fredde
Bild för Fredde

Kruxet är att han kommer med något nytt genidrag som ingen har tränat på. Om vi till att börja med har en taktik som alla är med på och spelarna spelar på rätt positioner så är så oerhört mycket vunnet. Men känner man Emery rätt så kommer Torreira vara ytter

You win some, you draw some

David Pearson
Bild för David Pearson

Precis, det är så tröttsamt att han inte kan spela spelarna där de får ut sina kvaliteter mest. Sen förstår väl inte spelarna vad Emery säger heller. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
David Pearson wrote:

Om det blir denna uppställning tror jag att det kan bli vinst.

Leno

Bellerin, Chambers, Luiz, Tierney 

Torreira, Guendouzi

Pepe, Özil, Aubameyang

Lacazette 

MEN vi alla vet att Emery inte kommer att ställa upp med en startelva i närheten av denna vilket gör att det kommer att bli en ganska klar förlust.

Ge mig den här elvan! Men det blir trebackslinje med Ceballos och Guendouzi på mittfältet, Torreira som släpande anfallare och vår dyraste värvning på bänken

Sral
Bild för Sral

Tror inte det spelar någon större roll vilken elva vi har just nu. Spelarna är vilsna och har dåligt självförtroende. 

David Pearson
Bild för David Pearson

Sral, det är klart att det spelar någon roll vilken startelva vi har från start! Om man spelar tex Torreira som offensiv mitt har vi förlorat till 99,9 %, om Torreira spelar deffensiv stärker det våra chanser otroligt mycket. vi har ju aldrig fått se den bästa elvan spela ihop

Sral
Bild för Sral

Som jag skrev på startsidan, Torreira spelade mycket som DM förra säsongen och vi var skit defensivt ändå. Våra problem är större än en enskild spelare. Dessutom har ju Torreira spelat en hel del som offensiv mittfältare också, så det är inte som att han är helt ovan. Det är inte heller som att startelvan ovan garanterar en vinst borta mot Leicester! 

David Pearson
Bild för David Pearson

Det underlättar fortfarande att man spelar spelarna på sina rätta positioner där de är som bäst. Jag tycker att det såg bra ut förra året fram till januari när Torreira var deffensiv mittfält, sen tröttnade han pga allt hårt matchande. Denna säsongen har han inte varit deffensiv mitt någonting så vi vet alltså inte hur det kommer se ut om han får vara deffeniv mitt. Dvs vi vet inte om det blir succe eller fiasko om Torreira är deffensiv, om han är offensiv vet vi att det blir totalt jävla fiasko.

David Pearson
Bild för David Pearson

Jag har inte sagt att den startelva garanterar vinst, en bättre möjlighet skrev jag. Vi har bättre möjlighet med den än om Lacazette är på bänken eller Torreira som offensiv mitt eller Aubameyang som back. 

Sral
Bild för Sral

Jämförelsen med Aubameyang som back haltar en hel del. Torreira har spelat en hel del offensivt i sin karriär. Var väl först i Fiorentina han blev en DM? 

Grejen är att t om när vi hade en svit på 21-22 obesegrade matcher tillät vi väldigt många chanser emot oss och skapade färre chanser än förut, så vete fan om vi spelade så bra ens då. 

Jag vill också hellre se Torreira spela DM, men jag tror att även om han gör det är vårt lag och spel så dysfunktionellt nu att jag inte tror det spelar någon större roll alls.  

Byarum
Bild för Byarum

Har kommit över en "skumbiljett" i bortaklacken i morgon. Ska bli riktigt kul, men samtidigt scary. Worst case scenario finns ju där, men det kan ju också bli något annat om laget tar sig samman, men jag hoppas att vi under nästa vecka får en ny "head coach" no matter who, bara vi gör något och bryter detta elände. 

Bosse

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag kan inte få ihop några klara tankar om det här laget längre. Det känns som det gått förbi enskilda spelare, formationer och taktik. När ett lag är så här under isen behövs det nästan alltid ett tränarbyte för att man skall få skutan på köl igen.

Men spela vårt starkast offensiva lag och gå för det 100% säger jag. Vi kommer inte att kunna försvara hem mer än 1p och 1p känns inte värt just någonting för oss just nu. Oavsett utgången hoppas jag Emery fått kicken lagom till kyrkkaffet på söndag.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vinna eller försvinna! Kan bli en sevärd fotbollsmatch med många mål

Vicious
Bild för Vicious

"Not the result we wanted tonight"

#Championship

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Tror på seger,vi kan överraska mot bättre lag!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

1-0

Supporter sedan 1983! 

David Pearson
Bild för David Pearson

Har faktiskt en bra känsla i kroppen. Tror på vinst imorgon. Många många år sedan där vi inte är favoriter mot ett lag utanför så kallade topp 6

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vänner, idag blir det fisk igen! Lite från Norge, Just nu så ser vi ut som yra höns! Vi är inte bra! 
Unani tar ut fel lag igen!

Jag vill se glädje och harmoni i laget! 

Tomas A.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ceballos och Xhaka missar matchen. Det måste väl betyda ett centralt mittfält med Guzzi och Torreira iaf? 

David Pearson
Bild för David Pearson

Hoppas hoppas, men Emery hittar säkerligen någon annan typ Willock där istället. 

Glenn
Bild för Glenn

Tuff match. Förlorar vi är topp 4 borta. Vinner vi så är topp 4 borta för då blir Emery kvar och vi missar garanterat 4:e platsen. Så X kanske är bäst. Emery får sparken och nya coachen får jaga ikapp 7p

COYG

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Vet någon vilken kanal matchen går på hopps viasat visar de  

ARSENAL TILL JAG DÖR 

David Pearson
Bild för David Pearson

Viasat fotboll 

gunbod
Bild för gunbod
David Pearson wrote:

Hoppas hoppas, men Emery hittar säkerligen någon annan typ Willock där istället. 

Chambers givetvis , han spelade väl där ifjol när han var utlånad ?

Annars finns det väl säkerligen någon i truppen som har/haft någon avlägsen släkting som någon gång vikarierat på denna position på någon träning !

Har som tur är en massa folk hemma på fest ikväll så avvaktar resultatet om det är värt att offra mer tid av mitt liv framför en tv för detta .

Byarum
Bild för Byarum

Nu släpper vi alla negativa tankar och går in ett positivt mod...det var ett lag som slog The Foxes i båda matcherna, när de vann PL, we did. Större under har hänt, än att vi inte skulle vinna idag. COYG! 

Bosse

Henry 2008
Bild för Henry 2008

Jag hoppas de blir en lika bra match som när arsenal var som bäst. Nej jag vet att de blir så.

Mikael Kornevall
Bild för Mikael Kornevall

Det blir det. Go gunners 

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Team news

Vicious
Bild för Vicious

Nu har det slagit fullständigt slint. Vad är det för jävla elva lol. Sista matchen for sure.

#Championship

Sidor