Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Southampton 23/11 16:00

105 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mackan
Bild för Mackan
Arsenal - Southampton 23/11 16:00

Så var en helg med ett välbehövligt landslagsuppehåll till ända och vi ska se fram? emot nya tag på lördag! Hoppas att det är nu vi börjar vända trenden och börjar spela lite roligare och effektivare fotboll :).

På Viasat står bara "TBA" om 16-matchen på lördag. Tycker väl dock att vi borde ha rätt god chans att få se Arsenal den här gången (om inte Liverpoolfansen får sin vilja igenom igen dvs). Jag har ingen koll på hur Arsenal ligger till sändningsmässigt hittills i år, men känslan är att det har letats ovanligt många fulstreamar hittills.

Ny match nya tag!!!! COYG!

Twitter: @mackan_carlsson

 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Southampton är ju lite av ett Boogy-team för oss. Oerhört svårt att sia kom utgången. Ett uppehåll kan lika gärna ha gjort oss gott och ge en nytändning som ingenting alls. Skadar ju inte att det är en hemmamatch i alla fall. Dock vill man ju inte bara se resultat utan det måste finnas lite positiva tendenser i spelet snart

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Jag måste vara skadad från födseln, men jag sitter och väntar på nästa match med vårat kära Arsenal. Jag tror (som alltid) att vi gör en kanon match och börjar klättra i tabellen. 

Supporter sedan 1983! 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                Leno

Bellerin  Luiz Sokratis  Tierny

        Torreira  Guendouzi

Pepe            Özil        Auba

                  Laca

 

AFC

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Elias Bard wrote:

                Leno

Bellerin  Luiz Sokratis  Tierny

        Torreira  Guendouzi

Pepe            Özil        Auba

                  Laca

 

+1000

Supporter sedan 1983! 

Mackan
Bild för Mackan
Patric Johansson wrote:
Elias Bard wrote:

                Leno

Bellerin  Luiz Sokratis  Tierny

        Torreira  Guendouzi

Pepe            Özil        Auba

                  Laca

 

+1000

Helt enig med den elvan.. Min största förhoppning är dock att han från och med nu sätter sin startelva och håller sig till den så att vi får någon form av kontinutitet. 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Mackan
Bild för Mackan

Jaha nu har Viasat lagt upp Crystal Palace - Liverpool på lördag vilket innebär ännu en helg med fulstream. Går det idka påtryckningar på ngt vis eller är de låsta??? 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Mackan wrote:

Jaha nu har Viasat lagt upp Crystal Palace - Liverpool på lördag vilket innebär ännu en helg med fulstream. Går det idka påtryckningar på ngt vis eller är de låsta??? 

Liverpool runket som vanligt!!!

Må inte skiten få vinna ligan!!!

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nu vore det faktiskt på sin plats att vi gör tvärtemot vad pools svenska famn as gjorde senast Arsenal skulle visas före oss. Skicka in och klaga och försöka påverka. Bra jävla less på detta

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Säg upp skiten, så länge vi harvar där vi gör kommer vi aldrig att prioriteras. Inte ens om vi värvar Zlatan.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vänner!

Hörde någon som sa att ip tv hade 8000 kanaler och visar alla Arsenals matcher!

Har också hört om Be in Sports, att de visar alla matcher!

Håller med till 1000% att det känns surt att visat inte visar, men OK, det gäller ju att vi själva levererar och spelar bra fotboll!

Start elvan ovan!! Kanon!! 

Emery mindre kanon! 

Allt annat än tre pinnar idag är pinsamt!

Go Gunners!

Tomas A.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag hatar Liverpool. Jag har inte så mycket annat intressant att säga i matchtråden egentligen. Men detta lär bli en värdelös match, två värdelösa lag som möts brukar bli värdelöst.

Tragiskt nog så känns detta som ytterligare ett trött kryss.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Out

Jonas S
Bild för Jonas S

Är det till och med så att det är roligare och mer givande att läsa om folks frustration och problem med att försöka följa Arsenal via sina superdyra Viasat-paket än att faktiskt titta på matcherna? Kan det vara så att Arsenal helt enkelt blivit så dåliga att Viasat inte med gott samvete längre kan visa matcherna?

Jag tror inte det är en omöjlighet.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Leno; Chambers, Luiz, Sokratis; Bellerin, Guendouzi, Torreira, Tierney; Ozil; Aubameyang, Lacazette.

Trebackslinje antar jag. 

Be excited!

RWHP
Bild för RWHP

Så vart har man störst chans att se matchen på fulstream, är det hesgoal eller har ni något annat tips?

King Henry #14

David Pearson
Bild för David Pearson

Bort med fembackslinjen och in med Pepe. Pepe som sett så intressant ut det senaste och så får han aldrig spela, fyfan. Att man aldrig kan vara nöjd. 

Jonas S
Bild för Jonas S
David Pearson wrote:

Bort med fembackslinjen och in med Pepe. Pepe som sett så intressant ut det senaste och så får han aldrig spela, fyfan. Att man aldrig kan vara nöjd. 

Enda sättet att spela med både Özil, Auba och Laca i centrala positioner är nog en treback om vi inte skall spela med en diamant.

Svårt att se hur man kan spela med Özil, Auba, Laca OCH Pepe, om vi skall starta Pepe måste nog t ex Özil sitta på bänken. Jag hade nog gjort som Emery i det här fallet faktiskt.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Ipteve.nu kan jag rekommendera. 

Supporter sedan 1983! 

David Pearson
Bild för David Pearson

Jonas, min förhoppning är 4-2-3-1 med Özil bakom Pepe laca Auba. Där Guendouzi och Torreira tar det deffensiva. I min värld borde det fungera, iaf att man testar det i en sådan här match.

Jonas S
Bild för Jonas S
David Pearson wrote:

Jonas, min förhoppning är 4-2-3-1 med Özil bakom Pepe laca Auba. Där Guendouzi och Torreira tar det deffensiva. I min värld borde det fungera, iaf att man testar det i en sådan här match.

Grejen är nog att Emery gärna vill ha både Laca och Auba centralt. Auba är trots allt vår enda pålitliga målskytt. Jag tror inte han är jättesugen att slänga ut honom på kanten så där när Laca varit så blek. Utan istället låta Bellerin och Tierny ta kanterna och ha båda anfallarna centralt.

Men oavett så lär vi väl spela skit.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Hehe, vilket skitlag :)

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Det förvånar inte att Saints tar ledningen

Jonas S
Bild för Jonas S
David Pearson wrote:

Det förvånar inte att Saints tar ledningen

Inte det minsta.

Det enda positiva är väl att vi får eld i baken på direkten. Vi brukar ju nästan alltid bara bli sämre när vi är i ledningen. (dock är vi väl lika dåliga när vi ligger under)

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi möter alltså ett av dom absolut sämsta lagen inom toppfotbollen just nu. Och vi är klart sämre..

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Sådärja Lacazette

Jonas S
Bild för Jonas S

Nu får vi fan börja spela fotboll. Två fullständigt oorganiserade lag. Detta kan sluta hur som helst.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Började precis kolla. Är i London men inte på matchen haha några stationer från Emirates 

Sral
Bild för Sral

Kan inte se matchen, men enligt PL-appen har vi fått 7 skott emot oss och vi har skjutit 2. Som vanligt, utspelade t om på hemmaplan...?

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Kan inte se matchen, men enligt PL-appen har vi fått 7 skott emot oss och vi har skjutit 2. Som vanligt, utspelade t om på hemmaplan...?

Vi är under press. Det har varit nära två, tre gånger. Väldigt öppen match. Det känns som vi kan släppa in ett mål när som helst. Detta kan sluta 3-3.

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Spelet är bedrövligt. Alla springer som yra höns

Sidor