Medlemmar: 8708 st.
Visa menyn

West Ham - Arsenal 2019-12-09 21:00

111 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Christian Vela
Bild för Christian Vela
West Ham - Arsenal 2019-12-09 21:00

Jag kunde inte hålla mig! :D

Hur ska vi slå West Ham på bortaplan med den här usla formen? Får Freddie sparken vid ny förlust?

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Vi vinner. Inledningen på en segerturné. Sju poäng upp till fjärdeplatsen. I mars är vi ifatt. Eller annars förlorar vi. Ångesten driver oss ner mot nedflyttning. Freddie hånas och blir ledsen. Nä, det går inte. Vi vinner. 

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S
Christian Vela wrote:

Jag kunde inte hålla mig! :D

Hur ska vi slå West Ham på bortaplan med den här usla formen? Får Freddie sparken vid ny förlust?

Freddie är ju faktiskt interimtränare, hans jobb är att leda laget tills vi hittat Emerys ersättare. Om inte något nytt beslut tas. Jag tror inte Freddie får sparken här i december även om vi rasar ytterligare. Vilket är väldigt troligt. Sedan får vi hoppas att vi få in en erfaren tränare i januari.

Gällande matchen tror jag det blir tufft. Jag har svårt att se det här laget vinna matcher oavsett motstånd just nu. Jag tror det kommer ta lite tid att få ordningen på saker så vi i alla fall kan hålla någon slags nivå i mer än en kvart här och där. Ljungberg behöver lokalisera dom spelare som är beredda att göra jobbet och spela för laget. Alla är inte beredda att göra det just nu. Men det behöver nog utkristalisera sig lite mer.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Behövs flyt i olika former imorn för 3p känns det som med de svaga skallarna och fötterna som är ute på planen nu

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ser nu att Mike Dean dömmer matchen nu är det mot alla odds!!!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Elias Bard wrote:

Ser nu att Mike Dean dömmer matchen nu är det mot alla odds!!!

Underbart..

Jag väljer att vara pessimistisk av mentala skäl. Och av alla andra skäl också :)

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan

Klart som tusan man är lite deppig över turbulensen och insatserna senaste tiden, men jag kan inte hjälpa det.. Jag känner mig lik förbannat hoppfull inför varje match. Kvaliteten finns i så många spelare, men det verkar som att de har haft noll självförtroende. Har de lyckats jobba tillräckligt på det på samlingar och träningar under veckan så tror jag vi kan vända den här skittrenden.

Att vi skulle hålla nollan känns som en på miljonen, så jag säger vinst med 2-1!

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Starta dom spelare som är fysiskt 100%. Skippa spelarna som är tydligt ur form som t ex Laca, Guendouzi, Bellerin. Skippa spelare som kämpar med det fysiska spelet som Özil och Tierney. Fokusera på försvarsspelet och att försöka spela ett enkelt anfallsspel. Lyft moralen.

Det går ju inte att sätta ihop en Arsenal-elva som är speciellt bra. Backlinjen blir katastrof oavsett vilka man plockar men:

Leno; Chambers, Sokratis, Luiz, Kola; Xhaka, Torreira, Willock; Pepe, Auba, Martinelli

Jag tycker inte att Bellerin och Tierney tillför speciellt mycket i anfallsspelet. Och båda är svaga i försvarsspelet. Med Kola får man i alla fall ett hot framåt och han har varit bättre bakåt än Tierney. Chambers kan ta det defensiva jobbet i alla fall.

Xhaka och Torreira är väl rätt givna på mittfältet. Med Willock kanske, svårt. Men Goundouzi verkar inte vara alls i form.

Auba är given på topp och Martinelli har en hög arbetskapacitet och kan få fast bollen ute på kanten. Bra hot på fasta med sitt huvudspel. Pepe är också ett hot på fasta situationer och kanske att han kan göra något på en omställning.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Mackan wrote:

Klart som tusan man är lite deppig över turbulensen och insatserna senaste tiden, men jag kan inte hjälpa det.. Jag känner mig lik förbannat hoppfull inför varje match. Kvaliteten finns i så många spelare, men det verkar som att de har haft noll självförtroende. Har de lyckats jobba tillräckligt på det på samlingar och träningar under veckan så tror jag vi kan vända den här skittrenden.

Att vi skulle hålla nollan känns som en på miljonen, så jag säger vinst med 2-1!

 

Jag känner lika. Frustrerande med all negativitet runt klubben men likförbannat hoppful. Någon gång måste det vända...eller?
Tveksamt om jag ens ställer larmet för att se spektaklet. Hoppas att Pepe spelar från start.
Jag gjorde mig av med Auba i min fantasy. You're all welcome :)

Twitter @grvdga

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson

Då måste vi göra minst tre mål idag, för Mike dean kommer ge west ham 1-2 mål idag.. att han fortfarande få döma oss är ett skämt.

RoPa87
Bild för RoPa87
Pontus Gustavsson wrote:

Då måste vi göra minst tre mål idag, för Mike dean kommer ge west ham 1-2 mål idag.. att han fortfarande få döma oss är ett skämt.

Att han får döma oss är inte skämtet, att han får döma överhuvudtaget i PL är ett stort skämt. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nöjd med elvan. Nu kör vi. 

RoPa87
Bild för RoPa87

                      Auba

Martinelli    Xhaka.  Pepe

          Torreira        özil

Chambers   smith-rowe.  Tierney.  Bellerin

                       Leno

 

Tror Fotmob appen strulat till det med startelvan. 

Haha eller hoppas det iaf. 

Edit: haha nu rättade dem till den. Nu såg den bättre ut. :)

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Enligt Arseblog:

Arsenal: Leno, Bellerin, Chambers, Sokratis, Tierney, Torreira, Xhaka, Pepe, Ozil, Martinelli, Aubameyang

Subs: Martinez, Luiz, Maitland-Niles, Guendouzi, Nelson, Saka, Lacazette

Life and Arsenal are miracles enough.

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Martinelli gillar jag, hoppas han får stänka något mål. Även Pepe får sätta ett par baljor. 

Supporter sedan 1983! 

RoPa87
Bild för RoPa87

Någon som sett varför Bellerin inte startade? Han var ju med i startelvan innan match. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Robin Palmkvist wrote:

Någon som sett varför Bellerin inte startade? Han var ju med i startelvan innan match. 

Står bara att han är skadad på hemsidan. 

Supporter sedan 1983! 

Tosse
Bild för Tosse
Robin Palmkvist wrote:

Någon som sett varför Bellerin inte startade? Han var ju med i startelvan innan match. 

Skadekänning under uppvärmningen enl livesändningen på fb. Kommer nog bli både en och två setbacks för honom. 

Tosse
Bild för Tosse

Den här stå-/gåfotbollen! :(

MikeR
Bild för MikeR
Tosse wrote:

Den här stå-/gåfotbollen! :(

Så tråkigt.... 

I'll answer to nobody !!

RWHP
Bild för RWHP

Vi gillar mest att spela kring eget straffområde. 

King Henry #14

MickeLi
Bild för MickeLi

Upp med bollfan istället för att dutta fram å tillbaka strax utanför eget målområde..  :-(

twitter: @MikeBergkamp

RWHP
Bild för RWHP

Vi är för bekväm och safe med bollen, vänder hem i backlinjen istället för att dra ett chansgenomspel, även om den inte går fram så blir West Ham konfunderad över hur Arsenal kommer göra nästa gång. Man blir så trött på det här hemåt spelet :(

King Henry #14

Tosse
Bild för Tosse

Bollen går så många gånger snabbare när WH har bollen än när vi rullar runt 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Två lag med dåligt självförtroende. Kan gå hur som helst, detta. Dean dömer mot oss hela tiden så övertag Hammers.

Life and Arsenal are miracles enough.

Tosse
Bild för Tosse

Axeln ur led på Tierney är ju precis vad vi behöver nu

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

ska va mål

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Özil har väl aldrig varit nå duktig på skallen

Christian Vela
Bild för Christian Vela

En "välkommen till England "-tackling  på Pepe där :D

MikeR
Bild för MikeR
Christian Vela wrote:

En "välkommen till England "-tackling  på Pepe där :D

Haha tänkte på det också, tyvärr ser han allt mer vilsen ut 

I'll answer to nobody !!

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Vilket flax mål

Kanis

Sidor