Medlemmar: 8800 st.
Visa menyn

Everton - Arsenal 21 december

86 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Christian Vela
Bild för Christian Vela
B-G wrote:

Zzzzzzööömnigt

Pigga upp med några Long Island  i halvtid  ;)

Jonas S
Bild för Jonas S

Matchen är så här långt ett rätt typiskt mittenmöte med lågt tempo, låg kvalitet och två, tre tillslag rakt igenom. Evertons startelva är ju fan inte bra. Vi är i alla fall ett ungt lag en del intressanta spelare. Everton är bara skit.

Men den här halvleken har en del positiva tendenser. Jag ser på Arsenal med väldigt speciella ögon just nu. Jag letar efter positiva tendenser. Jag tycker vi sitter ihop bättre i den här halvleken än på ett bra tag. Vi har noll problem med Everton och producerar ändå lite, lite tendenser till anfallsspel. Jag föredrar helt klart denna unga elva framför det vi sett tidigare med Pepe, Özil, Laca osv. Dessa killar springer, går in i dueller och jobbar. Men sedan är ju spelet inte så mycket mer än så.

Vi är inte bättre än så här just nu. Det måste folk börja förstå. Det är dom övergripande sakerna man måste titta på. Glöm att vi kan spela någon fantastisk fotboll. Det kommer dröja ett bra tag. Vi skall vara nöjda när vi inte är vidöppna bakåt. Ett seg i taget.

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Bästa första halvleken för säsongen, noll skott på eget mål och framförallt noll insläppta mål, på en hel halvlek! Happy days :)

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Matchen är så här långt ett rätt typiskt mittenmöte med lågt tempo, låg kvalitet och två, tre tillslag rakt igenom. Evertons startelva är ju fan inte bra. Vi är i alla fall ett ungt lag en del intressanta spelare. Everton är bara skit.

Men den här halvleken har en del positiva tendenser. Jag ser på Arsenal med väldigt speciella ögon just nu. Jag letar efter positiva tendenser. Jag tycker vi sitter ihop bättre i den här halvleken än på ett bra tag. Vi har noll problem med Everton och producerar ändå lite, lite tendenser till anfallsspel. Jag föredrar helt klart denna unga elva framför det vi sett tidigare med Pepe, Özil, Laca osv. Dessa killar springer, går in i dueller och jobbar. Men sedan är ju spelet inte så mycket mer än så.

Vi är inte bättre än så här just nu. Det måste folk börja förstå. Det är dom övergripande sakerna man måste titta på. Glöm att vi kan spela någon fantastisk fotboll. Det kommer dröja ett bra tag. Vi skall vara nöjda när vi inte är vidöppna bakåt. Ett seg i taget.

Instämmer till fullo, hur trist det än är att inse det...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Petrus Wiklund wrote:

Bästa första halvleken för säsongen, noll skott på eget mål och framförallt noll insläppta mål, på en hel halvlek! Happy days :)

Byt ut "noll skott på eget mål" mot "noll skott på mål" så har du beskrivit halvleken komplett

If it's too strong, then you're too weak!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Måste hitta lite längre passningar. Alla dessa kortpassningar slutar ju oftast med att vi tappar bollen

Patrik Karlsson2
Bild för Patrik Karlsson2

Auba fortsätter att vara värdelös i stort sett allt han gör förutom sina mål!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

In med lacazett och Pepe. Ut med rowe och nelson 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Pelle wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Bästa första halvleken för säsongen, noll skott på eget mål och framförallt noll insläppta mål, på en hel halvlek! Happy days :)

Byt ut "noll skott på eget mål" mot "noll skott på mål" så har du beskrivit halvleken komplett

Fokuserar på vårat kassaskåpssäkra försvarsspel ;)

RoPa87
Bild för RoPa87

Hoppas alla här är medvetna om att det lär ta ganska många matcher för Arteta att ens få till något som kan påminna om en spelidé. Fy fasiken vad uselt detta är  

Lite mer fight i andra halvlek dock men inte mycket bättre spel....

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

När vi iommer i kontringar,  så har ju inte någon att passa. Bollflraren får ju försöka dribbla själv och tappar bollen oftast

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Dags för ett byte???

Supporter sedan 1983! 

B-G
Bild för B-G
Christian Vela wrote:
B-G wrote:

Zzzzzzööömnigt

Pigga upp med några Long Island  i halvtid  ;)

Varannan jäger mellan Tiger pintsen. :)

Tycker det märks att ungdomarna kämpar. Troligtvis av respekt för Ljungberg.  Dock behöver Pepe eller Laca komma in nu när vi börjar ta över. 

Twitter @grvdga

Woodie
Bild för Woodie

Ljungberg. Willock. Detta är fan pinsamt! 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Woodie wrote:

Ljungberg. Willock. Detta är fan pinsamt! 

Ljungbergs sista chans att få ha med ungdomarna och göra som han vill. Sen blir det hårdare tag. 

Supporter sedan 1983! 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Rätt glad faktiskt att vi inte fortsätter med Ljungberg.

Patrik Karlsson2
Bild för Patrik Karlsson2

Ja, löpningar för att göra sig spelbara har inte funnits på hela matchen, igen! Förutom Martinelli några gånger, som vanligt!

Woodie
Bild för Woodie
Patric Johansson wrote:
Woodie wrote:

Ljungberg. Willock. Detta är fan pinsamt! 

Ljungbergs sista chans att få ha med ungdomarna och göra som han vill. Sen blir det hårdare tag. 

Jag tycker att det är ansvarslöst mot fansen! 

Pelle
Bild för Pelle
Woodie wrote:
Patric Johansson wrote:
Woodie wrote:

Ljungberg. Willock. Detta är fan pinsamt! 

Ljungbergs sista chans att få ha med ungdomarna och göra som han vill. Sen blir det hårdare tag. 

Jag tycker att det är ansvarslöst mot fansen! 

Vad för mittfältare tycker ni skulle bytts in istället?

Varken Lacca eller Pepe e ju mittfältare...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Vad i h-vete ska Laca in???

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Woodie wrote:
Patric Johansson wrote:
Woodie wrote:

Ljungberg. Willock. Detta är fan pinsamt! 

Ljungbergs sista chans att få ha med ungdomarna och göra som han vill. Sen blir det hårdare tag. 

Jag tycker att det är ansvarslöst mot fansen! 

Vad för mittfältare tycker ni skulle bytts in istället?

Varken Lacca eller Pepe e ju mittfältare...

Går ju att ändra taktik med?

gunbod
Bild för gunbod

Är mediokert sämre än dåligt ?

Varför inte kasta in Pepe o Laca ? Är Reis Nelson bra alltså , har fixat 2 inkast !

Glenn
Bild för Glenn

Kom igen och stänk in 2 Laca!

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Woodie wrote:
Patric Johansson wrote:
Woodie wrote:

Ljungberg. Willock. Detta är fan pinsamt! 

Ljungbergs sista chans att få ha med ungdomarna och göra som han vill. Sen blir det hårdare tag. 

Jag tycker att det är ansvarslöst mot fansen! 

Vad för mittfältare tycker ni skulle bytts in istället?

Varken Lacca eller Pepe e ju mittfältare...

Går ju att ändra taktik med?

Tycker du vi har så tryggt grundspel att vi kan göra det här o nu?

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

Är mediokert sämre än dåligt ?

Bägge är iaf bättre än uselt...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Vore kul att se någon statistik över antal maxlöpningar olika lag gör och Arsenal över tid. Känns som de vi gör nu för tiden är räknade på ena handens fingrar per match

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Woodie wrote:
Patric Johansson wrote:
Woodie wrote:

Ljungberg. Willock. Detta är fan pinsamt! 

Ljungbergs sista chans att få ha med ungdomarna och göra som han vill. Sen blir det hårdare tag. 

Jag tycker att det är ansvarslöst mot fansen! 

Vad för mittfältare tycker ni skulle bytts in istället?

Varken Lacca eller Pepe e ju mittfältare...

Går ju att ändra taktik med?

Tycker du vi har så tryggt grundspel att vi kan göra det här o nu?

räcker med en bra aktion för att vinna en sån här skitmatch så kunde vara värt försöka?

Men du tycker att Ljungberg ska försöka hitta ett stabilt grundspel i sin sista match? Är det rätt prioritering?

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Ingen förtjänar att vinna den här matchen 

Glenn
Bild för Glenn
Christian Vela wrote:

Ingen förtjänar att vinna den här matchen 

borde vara noll poäng till båda

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Woodie wrote:
Patric Johansson wrote:
Woodie wrote:

Ljungberg. Willock. Detta är fan pinsamt! 

Ljungbergs sista chans att få ha med ungdomarna och göra som han vill. Sen blir det hårdare tag. 

Jag tycker att det är ansvarslöst mot fansen! 

Vad för mittfältare tycker ni skulle bytts in istället?

Varken Lacca eller Pepe e ju mittfältare...

Går ju att ändra taktik med?

Tycker du vi har så tryggt grundspel att vi kan göra det här o nu?

räcker med en bra aktion för att vinna en sån här skitmatch så kunde vara värt försöka?

Men du tycker att Ljungberg ska försöka hitta ett stabilt grundspel i sin sista match? Är det rätt prioritering?

Räcker samtidigt med ett misstag att förlora en sådan hör skitmatch. Har inte sagt att Ljungberg skall hitta ett stabilt grundspel, däremot prioritera riskminimering för att undvika förlust.

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor