Medlemmar: 8858 st.
Visa menyn

Bournemouth-Arsenal 26/12

75 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Christian Vela
Bild för Christian Vela

Kan se en stor skaderisk i pepes spelstil 

Glenn
Bild för Glenn

Otroligt ful tackling på Pepe. Kan det inte vara rött?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Willock helt osynlig igen. Nelson o Willock håller inte. Ledningen måste förstå det snart

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Herregud Willock! Har du ingen hjärna alls. 4-2 o du passar deras målvakt! Försvinn!

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Skitdomare!

Fanns positiva tendenser men vi måste börja vinna. Alla X håller inte. Bort med Willock o Nelson. Bedrövliga!

COYG

Woodie
Bild för Woodie

Så jäkla orättvist, värda en vinst! Undrar om Özil var trött för för en gångs skull var han verkligen värd att få spela vidare. 

Tosse
Bild för Tosse
Glenn wrote:

Herregud Willock! Har du ingen hjärna alls. 4-2 o du passar deras målvakt! Försvinn!

Men bollen måste ju till Auba i det läget, antingen från Lacazette eller Willock. 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

6 poäng till nedflyttning 

RoPa87
Bild för RoPa87

Måste säga att jag är positivt överraskad av hur pass mycket bättre vi såg ut i många avseenden idag. Doc har vi lång väg kvar att gå.

Men ge det ett par matcher sen är jag säker på att Arteta hat hittat vilka spelare han vill ha på positionerna. 

Trots resultatet så ett stort sett framåt, bara hoppas vi fortsätter med det mot Chelsea med. 

Glenn
Bild för Glenn
Tosse wrote:
Glenn wrote:

Herregud Willock! Har du ingen hjärna alls. 4-2 o du passar deras målvakt! Försvinn!

Men bollen måste ju till Auba i det läget, antingen från Lacazette eller Willock. 

jo första bollen är inte den mest rätta men den säkra. Sen måste Willock försöka med svårare boll till Auba eller lättare till Pepe. Inte skjuta ett jäkla 80-årings skott mitt på målvakt

COYG

Glenn
Bild för Glenn

OT: såg ett rykte om Koulibaly nyss. smakar mumma! Napoli är i kaos. Bra läge att sno åt sig några

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker inte Lacazette gjort sig förtjänt av startplatsen idag. Hans målskytte må kanske inte ha varit hans starka sida i Arsenal, men denna säsong tycker jag han också saknat intensiteten och arbetskapaciteten, de där tacklingarna har inte heller alltid kommit. Bättre på den punkten i den här matchen. Men han måste steppa upp rejält för att jag skall se honom som ett seriöst alternativ på topp före Auba som är en avslutare av en helt annan kaliber i mitt tycke.

Özil gjorde det bra under den första halvtimmen när det fanns gratisytor. Men trots ett rätt rejält spelövertag kan vi ändå inte skapa ens ett avslut på mål under samma period. Positiva tendenser med boll men noll slutprodukt. Dock känns det som det går åt rätt håll.

Generellt tycker jag vi gör en ok match med våra förutsättningar och där vi är just nu. Jag trodde inte vi skulle vinna den här matchen då vi har det så tufft med målskyttet. Man ser såklart inga större förändringar i själva spelet av att Arteta lett ett par träningar, men mer vilja och fart. Vi sätter i alla fall igång omställningarna och vi vill slå den hotande bollen. Ett litet steg framåt.

Högre intensitet, mer rörelse och ett större engagemang. Med det och något färre tillslag börjar direkt speluppbyggnaden fungera bättre. Men att vi har bara har en målskytt överskuggar det mesta idag.

En parantes. Vi måste ju typ vara världens sämsta omställningslag när vi inte kan utnyttja 4 mot 1-lägen med snabba spelare som Pepe, Auba och Laca med flera. Imponerande dåligt.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

1 seger på de 13 senaste matcherna? Icke godkänt . Chelsea Hemma på söndag kan bli en smällkaramell

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Christian Vela wrote:

1 seger på de 13 senaste matcherna? Icke godkänt . Chelsea Hemma på söndag kan bli en smällkaramell

Ja, vi har väl 9 poäng på senaste 11 PL-matcherna va..? Arteta har verkligen jobb att göra, alldeles oavsett tendenserna i den här matchen. Det hoppas jag alla är medvetna om. Den här säsongen handlar numera bara om att utveckla spelet, identifiera vad vi behöver jobba mest på och vad (vilka) som måste ersättas. Och att få ett avstamp till nästa säsong

Sidor