Medlemmar: 8777 st.
Visa menyn

Arsenal Vs Leeds 6/1 20:56 FA CUP

79 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Christian Vela
Bild för Christian Vela
Arsenal Vs Leeds 6/1 20:56 FA CUP

Arteta påminner om hur prestigefylld FA-Cupen är och självklart ska vi försöka vinna pokalen i år!

Vi har således fortfarande chansen på 2 titlar, där EL leder till CL och FA-CUP final leder till EL

Leeds har en stark säsong i Championship och toppar tabellen efter 26 omgångar, de lär komma stärkta av detta till Emirates samtidigt som de är underdogs och vet att vi inte alls är i form vilket öppnar för skrällchans. Men Arsenal bör mönstra ett rätt så starkt lag och jag har en känsla av att saker och ting börjar röra sig åt rätt håll. Klart vi ska segra i Artetas första FA-Cup match!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Leeds kommer dock knappast med ordinarie lag. Det är ju värt mer att ta sig upp i PL än att gå vidare några omgångar i en cup de ändå inte kommer att vinna, så det vore ju vansinne av dem att riskera sina toppspelare i den här matchen.

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Min föreslagna elva, förutsatt att spelarna är fit. Bellerin har ju haft baksideproblem och tränade fullt igår. Det känns stressat att kasta in honom direkt. Auba har matchats frekvent och får gärna vila, Lacazette måste komma igång med sitt målskytte, han gör nytta men behöver lyfta sig en nivå till. Känns skönt att vi inte behöver plocka djupt i frysboxen för att rotera. Kolasinac ser jag gärna avlastas lite eftersom han är enda rutinerade och naturliga alternativet på vänsterback under våren

Martinez

Niles Mustafi Mavropanos Bola

Willock Guendouzi

Nelson Rowe Martinelli

Lacazette

Sral
Bild för Sral
Andreas Näsström wrote:

Min föreslagna elva, förutsatt att spelarna är fit. Bellerin har ju haft baksideproblem och tränade fullt igår. Det känns stressat att kasta in honom direkt. Auba har matchats frekvent och får gärna vila, Lacazette måste komma igång med sitt målskytt. Han gör nytta men behöver lyfta sig en nivå till. Känns skönt att vi inte behöver plocka djupt i frysboxen för att rotera. Kolasinac ser jag gärna avlastas lite eftersom han är enda rutinerade och naturliga alternativet på vänsterback under våren

Martinez

Niles Mustafi Mavropanos Bola

Willock Guendouzi

Nelson Rowe Martinelli

Lacazette

Köper den elvan, men hur är Martinellis status? 

B-G
Bild för B-G

Jag hoppas vi får se Ceballos och Holding från start ikväll. Dom behöver matchas in igen.

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Jag hoppas vi får se Ceballos och Holding från start ikväll. Dom behöver matchas in igen.

Håller med! 

David Pearson
Bild för David Pearson

Precis hoppas verkligen att Holding och Ceballos får starta. De skulle verkligen behöva komma igång. Båda har ju också tränat en hel del nu så de måste vara redo för en start. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja, det vore inte fel att matcha in Ceballos och Holding heller. Martinelli verkar vara okej för spel nu eller snart, kan han inte spela kan ju Ceballos eller Willock spela på en mer offensiv position. Men en av dem skulle jag vilja se som central mittfältare med lite lägre utgångsposition

David Pearson
Bild för David Pearson

Håller med Andreas! Det skulle vara spännande att se Ceballos jämte Torreira i ligan senare i år. Jag tror de skulle funka. Variera mellan Torreira-Ceballos och Torreira-Xhaka hade varit kanon. 

Glenn
Bild för Glenn

Holding, Ceballos och Martinelli behöver spela. Hoppas Pepe får starta. Han behöver höja sjönvförtroendet än mer. Behöver Laca med

COYG

West
Bild för West

Starting XI v Leeds

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Trebackslinje, det såg jag faktiskt inte komma

I övrigt kan ju konstateras att Arteta var helt allvarlig när han sa att vi skulle satsa på FA-cupen, stark uppställning detta. Det jag har svårt att fatta är Kolasinac, där hade Saka kunnat få ytterligare en match under bältet. Men men

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Helt rätt, vi går för titeln. Synd att inte Cebollas startar men kommer säkert in i spel som en injektion i andra, tycker han varit bäst som inhoppare!

Jonas S
Bild för Jonas S
Christian Vela wrote:

Helt rätt, vi går för titeln. Synd att inte Cebollas startar men kommer säkert in i spel som en injektion i andra, tycker han varit bäst som inhoppare!

Och vi behöver få lite segrar under bältet. Helt rätt att starta ett starkt lag.

Be excited!

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Kan tycka att mavrapanos skulle ha startat över någon av dom två som starta i helgen. 

Kanis

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Bournemouth borta för kvällens vinnare

Vicious
Bild för Vicious

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

ja hur han kan bli lack på Xhaka när Xhaka står och viftar att slå den lång. Xhaka visar absolut inte att han vill ha den där..

Woodie
Bild för Woodie
Vicious wrote:

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

Sen kan ju Xhaka visa sig istället för att stå och vifta. 

Men visst, kass passning var det! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Vicious wrote:

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

Ja, de hade absolut kunnat skrika tillbaks. Men han efterfrågade väl lite rörelse från vårt mittfält, med rätta. Han hade kunnat tjonga bollen och skrika sen lika gärna för att illustrera dock

Leeds ser fina ut. Undrar om de spelar med den här farten hela matchen

Vicious
Bild för Vicious
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

ja hur han kan bli lack på Xhaka när Xhaka står och viftar att slå den lång. Xhaka visar absolut inte att han vill ha den där..

Klassisk självbevarelsedrift när man vet att man gjort bort sig och försöker släta över det. Han får dock viss cred för att han jobbade tillbaks och blockade avslutet.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87
Woodie wrote:
Vicious wrote:

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

Sen kan ju Xhaka visa sig istället för att stå och vifta. 

Men visst, kass passning var det! 

varför det? Xhaka är markerad och där hade inte funnits mycket Xhaka hade kunnat göra med en passning där. Huvudlöst gjort av holding. Holding har inte direkt börjat bra med bollen idag, en hel del bortslpbgda bollar. Hoppas han kommer igen för han började hitta tillbaka efter knäskadan innan senaste skadan kom. 

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

ja hur han kan bli lack på Xhaka när Xhaka står och viftar att slå den lång. Xhaka visar absolut inte att han vill ha den där..

Klassisk självbevarelsedrift när man vet att man gjort bort sig och försöker släta över det. Han får dock viss cred för att han jobbade tillbaks och blockade avslutet.

Helt enig. 

RoPa87
Bild för RoPa87

Leeds känns hetare än oss. Löper mer och pressar väldigt högt och snabbt, vi hänger inte riktigt med. En ribba där också, nu får vi se till att skärpa oss annars kommer detta kosta. Frågan är om de pallar mycket mer än 45 min, gör dem det så blir det en tuff kväll för oss. 

3 backlinjen kanske inte är det bästa för oss..

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vilken effektiv fotboll de spelar, rakt in i boxen hela tiden, bollen framåt. Det måste ju bara vara dags för Leeds att ta sig tillbaks i år alltså. Kom igen Arsenal! Här måste ni kriga! 

Woodie
Bild för Woodie
Robin Palmkvist wrote:
Woodie wrote:
Vicious wrote:

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

Sen kan ju Xhaka visa sig istället för att stå och vifta. 

Men visst, kass passning var det! 

varför det? Xhaka är markerad och där hade inte funnits mycket Xhaka hade kunnat göra med en passning där. Huvudlöst gjort av holding. Holding har inte direkt börjat bra med bollen idag, en hel del bortslpbgda bollar. Hoppas han kommer igen för han började hitta tillbaka efter knäskadan innan senaste skadan kom. 

Varför en innermittfältare ska visa sig? För mig är det en självklarhet att de alltid ska vara spelbara. Och sen är väl tanken att vi ska kunna spela upp bollen och inte slå långt? 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Robin Palmkvist wrote:

Leeds känns hetare än oss. Löper mer och pressar väldigt högt och snabbt, vi hänger inte riktigt med. En ribba där också, nu får vi se till att skärpa oss annars kommer detta kosta. Frågan är om de pallar mycket mer än 45 min, gör dem det så blir det en tuff kväll för oss. 

3 backlinjen kanske inte är det bästa för oss..

Fast vi spelar 4-backs med Sokratis som högerback

Jonas S
Bild för Jonas S

Ny känner man ju igen Arsenal igen. För många tillslag, för lågt tempo, värdelöst närkampsspel och ofokuserat passningsspel runt eget straffområde. Detta har man ju fått njuta av senaste tio åren så där :)

Nej men vi måste ju vakna!

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Woodie wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Woodie wrote:
Vicious wrote:

Holding skriker på lagkamraterna när han slår en huvudlös passning in i banan. Sopa.

Sen kan ju Xhaka visa sig istället för att stå och vifta. 

Men visst, kass passning var det! 

varför det? Xhaka är markerad och där hade inte funnits mycket Xhaka hade kunnat göra med en passning där. Huvudlöst gjort av holding. Holding har inte direkt börjat bra med bollen idag, en hel del bortslpbgda bollar. Hoppas han kommer igen för han började hitta tillbaka efter knäskadan innan senaste skadan kom. 

Varför en innermittfältare ska visa sig? För mig är det en självklarhet att de alltid ska vara spelbara. Och sen är väl tanken att vi ska kunna spela upp bollen och inte slå långt? 

Absolut ska de försöka vara spelbara så ofta det bara går. Men är du markerad med en spelare och ingen direkt yta att göra dig fri på, då är det ganska dumt att både slå passningen och kalla på boll i det läget. 

Även om vi ska försöka spela så mycket som möjligt MÅSTE man slå långa bollar ibland. För ibland kan motståndarna ligga så pass bra i sina positioner att det markerar både vår innermittfältare och ytan där passningen kan komma... så man kan inte göra sig fri hela tiden under en match... satan vad lätt det hade varit att spela mittfältare då. :)

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Farligt läge Blondinbella!  Dags att skärpa sig i försvaret lite

RoPa87
Bild för RoPa87
Andreas Näsström wrote:
Robin Palmkvist wrote:

Leeds känns hetare än oss. Löper mer och pressar väldigt högt och snabbt, vi hänger inte riktigt med. En ribba där också, nu får vi se till att skärpa oss annars kommer detta kosta. Frågan är om de pallar mycket mer än 45 min, gör dem det så blir det en tuff kväll för oss. 

3 backlinjen kanske inte är det bästa för oss..

Fast vi spelar 4-backs med Sokratis som högerback

okej. Såg bara uppställningen på nätet som en 3 backlinje och tyckte till och med kommentatorerna snacka om det innan. 

Kanske ska kolla mer på matchen och skita i att skriva här ;)

Sidor