Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Olympiacos - Arsenal 20/2

49 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Olympiacos - Arsenal 20/2

EL-spelet drar igång igen i Pireus. Den gamla grekiska mästarklubben som alltid vinner sina ligatitlar minst fem år i rad skall nu få något hårdare att bita i.

Jag förväntar mig en stark elva. Jag tror på Auba från start och jag skulle gissa att Lacazette startar då han var bänkad i helgen. Torreira på mittfältet, Martinez i mål. AMN lär väl förmodligen hoppa in istället för Bellerin. Martinelli känns inte heller som en omöjlighet.

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Skulle gissa på denna elvan:

Martinez

Niles Mustafi Sokratis Kolasinac

Torreira Guendouzi 

Nelson Ceballos Martinelli 

Lacazette

Tror på en vinst med 2-1 där Lacazette nätar igen. 

Jonas S
Bild för Jonas S
David Pearson wrote:

Skulle gissa på denna elvan:

Martinez

Niles Mustafi Sokratis KolaTorreira Guendouzi 

Nelson Ceballos Martinelli 

Lacazette

Tror på en vinst med 2-1 där Lacazette nätar igen. 

Jag tror inte Arteta vågar ställer upp en så pass svag/roterad elva i en så viktig bortamatch. Jag tror att han i alla fall behåller David Luiz och Auba. Granit tror jag också han behåller (spelad tillsammans med Torreira).

Ceballos som #10 skulle vara väldigt oväntat. Tror aldrig jag sett honom spela där. Han passar att styra spelet från mittfältet.

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Kan mycket väl vara så. Hade gärna sett Torreira tillsammans med Xhaka eller Ceballos. 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:
David Pearson wrote:

Skulle gissa på denna elvan:

Martinez

Niles Mustafi Sokratis KolaTorreira Guendouzi 

Nelson Ceballos Martinelli 

Lacazette

Tror på en vinst med 2-1 där Lacazette nätar igen. 

Jag tror inte Arteta vågar ställer upp en så pass svag/roterad elva i en så viktig bortamatch. Jag tror att han i alla fall behåller David Luiz och Auba. Granit tror jag också han behåller (spelad tillsammans med Torreira).

Ceballos som #10 skulle vara väldigt oväntat. Tror aldrig jag sett honom spela där. Han passar att styra spelet från mittfältet.

Tror att elvan blir i princip samma som i söndags med Laca i stället för Eddie. Vi har precis haft ett uppehåll, och vi har nu tre matcher på en vecka men sedan har vi fyra dagar till matchen mot Pompey (där inte särskilt många ordinarie kommer att starta) och efter det är det inte match förrän ytterligare fem dagar senare så i nuläget ser jag inget direkt behov av att vila spelare. Tvärtom ser jag gärna att vi försöker bygga vidare på det vi förhoppningsvis inledde mot Newcastle.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S
Lars Lundstedt wrote:
Jonas S wrote:
David Pearson wrote:

Skulle gissa på denna elvan:

Martinez

Niles Mustafi Sokratis KolaTorreira Guendouzi 

Nelson Ceballos Martinelli 

Lacazette

Tror på en vinst med 2-1 där Lacazette nätar igen. 

Jag tror inte Arteta vågar ställer upp en så pass svag/roterad elva i en så viktig bortamatch. Jag tror att han i alla fall behåller David Luiz och Auba. Granit tror jag också han behåller (spelad tillsammans med Torreira).

Ceballos som #10 skulle vara väldigt oväntat. Tror aldrig jag sett honom spela där. Han passar att styra spelet från mittfältet.

Tror att elvan blir i princip samma som i söndags med Laca i stället för Eddie. Vi har precis haft ett uppehåll, och vi har nu tre matcher på en vecka men sedan har vi fyra dagar till matchen mot Pompey (där inte särskilt många ordinarie kommer att starta) och efter det är det inte match förrän ytterligare fem dagar senare så i nuläget ser jag inget direkt behov av att vila spelare. Tvärtom ser jag gärna att vi försöker bygga vidare på det vi förhoppningsvis inledde mot Newcastle.

Det låter väldigt rimligt. Det jag kan se är att Torreira kanske startar. Men jag tycker Ceballos skall få fortsätta med tanke på hur mycket bättre flyt vi fick i anfallsspelet med en Özil som kom in i spelet betydligt mer.

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Özil och Torreira missar matchen. Då hoppas jag på ett mittfält med Xhaka och Ceballos och Willock som tia. 

Jonas S
Bild för Jonas S
David Pearson wrote:

Özil och Torreira missar matchen. Då hoppas jag på ett mittfält med Xhaka och Ceballos och Willock som tia. 

Det är väl det troliga. Lite trist med Özil borta då han funkade bra mot Newcaste. Men Ceballos får slå sina bollar till en löpande Willock istället.

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Håller med! Ceballos påminner lite om Cazorla. Otroligt bra passningsspel mm. Ska bli intressant att se Özil med Ceballos i några veckor sedan, tror att de kan ha ett otroligt bra samspel. Precis som Cazorla och Özil hade. 

Jonas S
Bild för Jonas S
David Pearson wrote:

Håller med! Ceballos påminner lite om Cazorla. Otroligt bra passningsspel mm. Ska bli intressant att se Özil med Ceballos i några veckor sedan, tror att de kan ha ett otroligt bra samspel. Precis som Cazorla och Özil hade. 

Tidigare i karriären har Ceballos ofta haft mittfältspositionen till vänster i ett 4-3-3. Vilket passar honom perfekt. Den här rollen som en väldigt central spelfördelare (typ Cazorla-rollen i Arsenal) som vi såg mot Newcastle är lite annorlunda. Han håller sig djupare i banan och gör inte en massa löpningar. Men det verkade passa honom bra.

Och vi saknar spelare som kan passa bollen med kvalitet i ett rejält tempo. Något Ceballos är van vid och klarar av. Det passar Özil väldigt bra.

Men sedan är ju frågan hur balansen blir mot bra motstånd på bortaplan. Torreira har såklart en mycket starkare defensiv djupare ner i banan. Granits position något till vänster är det som gör att Arteta kan vara så offensiv med sin vänsterback. Den balansen tror jag inte Arteta kommer rucka på i första taget.

Nu lär ju Ceballos starta imorgon så får vi se hur det fungerar. Det är svårt att säga alltför mycket efter bara en hemmamatch mot Newcastle.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Hur var det med spanjoren Mari, köpte vi han eller lån med köpoption? Hoppas vi får se honom snart. Nyfiken på honom även om backlinjen funkar just nu

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:

Hur var det med spanjoren Mari, köpte vi han eller lån med köpoption? Hoppas vi får se honom snart. Nyfiken på honom även om backlinjen funkar just nu

Köpoption är det jag sett. Jag antar att lånet mest är någon form av Klarna betala efter midsommar variant. Han lär väl kanske spela i FA Cupen. Jag tror inte på någon start ikväll.

Jag är rätt sugen att se Cedric också. Hector är fortfarande rätt under isen.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Intressantast här är ju backlinjen. Kanske att Mustafi spelar högerback som ändå spelat en hel del högerback. Känns mer naturligt än att slänga ut sokratis där. Mustafi kan slå upp bollar till Martinelli att löpa på. Trebackslinje kan det ju också vara.

Intressant match för Guendouzi. Hoppas att han levererar.

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Intressant elva. Det blir nog Musti som högerback. Hoppas att Lacazette nätar igen. Skönt också att Leno står. Alltid bäst med den bästa målvakten. Martinez får stå FA cupen istället. 

Vicious
Bild för Vicious

Den här kommentatorn kommer jag inte orka lyssna på. Känns som hämtad från Nobelfesten typ.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Det verkar vara Sokratis som kör högerback ändå.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Vicious wrote:

Den här kommentatorn kommer jag inte orka lyssna på. Känns som hämtad från Nobelfesten typ.

+10000

Supporter sedan 1983! 

MikeR
Bild för MikeR
Vicious wrote:

Den här kommentatorn kommer jag inte orka lyssna på. Känns som hämtad från Nobelfesten typ.

Haha lite så :) 

I'll answer to nobody !!

Glenn
Bild för Glenn
Vicious wrote:

Den här kommentatorn kommer jag inte orka lyssna på. Känns som hämtad från Nobelfesten typ.

käkat 12 kg valium innan? Tråkigare röst att lyssna på i en fotbollsmatch har jag aldrig hört

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Glenn wrote:
Vicious wrote:

Den här kommentatorn kommer jag inte orka lyssna på. Känns som hämtad från Nobelfesten typ.

käkat 12 kg valium innan? Tråkigare röst att lyssna på i en fotbollsmatch har jag aldrig hört

Är det en kvinna eller man??

Supporter sedan 1983! 

Pelle
Bild för Pelle

Kommentatorns röst är till och med irriterande tråkig...

Ingen bra öppning av oss men samtidigt har vi heller inte släppt till nån vass målchans än.

Leno i målet trots Martinez brukar stå i cuper, full satsning av Arteta, kul!

If it's too strong, then you're too weak!

RWHP
Bild för RWHP

Wow vart har de hittat kommentatorn på Eurosport haha, byter över till IPTV och BT Sport istället.. 

King Henry #14

Glenn
Bild för Glenn
Patric Johansson wrote:
Glenn wrote:
Vicious wrote:

Den här kommentatorn kommer jag inte orka lyssna på. Känns som hämtad från Nobelfesten typ.

käkat 12 kg valium innan? Tråkigare röst att lyssna på i en fotbollsmatch har jag aldrig hört

Är det en kvinna eller man??

tror det är en kvinna

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Helvetes vilken tråkig första halvlek. Varför är vi alltid så ointresserade av att spela fotboll borta i Eurooacuperna? Ser ju alltid så här lojt och ointresserade ut

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker vi gör ändå en rätt ok halvlek. Grekerna försvarar sig som förväntat bra. Vi är bäst ute på kanterna med Auba, Saka och Martinelli. Laca är väl inte riktigt på samma nivå. Willock har det inte helt enkelt han heller. Det saknas ju en spelare framåt när Sokratis spelar högerback.

Försvarsmässigt inga problem alls. Lika bra med Leno i EL. Martinez kan ta FA cupmatcherna.

Be excited!

MOL
Bild för MOL
RWHP wrote:

Wow vart har de hittat kommentatorn på Eurosport haha, byter över till IPTV och BT Sport istället.. 

BT Sport hackade + låg ett par min efter Eurosprt så jag var tvungen byta tbx. Hon är rena öken o lyssna på o tycker inte Gunners lir kompenserar det hela heller... för långsamt spel och för lite rörelse/kreativitet på mf. Tvingar typ Musse sköta uppspel vilket inte är någon bra strategi. Hoppas på metamorfos á la Newcastle i andra.

MOL
Bild för MOL

COYG!

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Riktiga insparkar tack och inget duttande i eget straffområde 

RWHP
Bild för RWHP
MOL wrote:
RWHP wrote:

Wow vart har de hittat kommentatorn på Eurosport haha, byter över till IPTV och BT Sport istället.. 

BT Sport hackade + låg ett par min efter Eurosprt så jag var tvungen byta tbx. Hon är rena öken o lyssna på o tycker inte Gunners lir kompenserar det hela heller... för långsamt spel och för lite rörelse/kreativitet på mf. Tvingar typ Musse sköta uppspel vilket inte är någon bra strategi. Hoppas på metamorfos á la Newcastle i andra.

 

Ja dessvärre, tillbaka på Eurosport jag också. 

King Henry #14

Dosa
Bild för Dosa

Matteo, och Joe gör inte många rätt hittils. Bollrädda innermittfätare.

Ska sägas att samtliga förutom Lena, mustagi och David luiz behöver steppa upp 6 snäpp. 2 or hela bunten.

Pelle
Bild för Pelle

Konstigt byte tycker jag. Bättre bytt ut Willock mot Ceballos kan jag tycka även om Martinelli inte varit så bra idag (vem har å andra sidan varit bra offensivt hos oss idag?)

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor