Medlemmar: 8804 st.
Visa menyn

Arsenal - west ham 7/3 16.00

35 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jockejocke
Bild för Jockejocke
Arsenal - west ham 7/3 16.00

Ännu en tuff match i dag men vi kör mot 3 poäng

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Bra startelva. Hade hellre sett Martinelli istället Nketiah. 

Supporter sedan 1983! 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Det är ju bara måstematcher framöver om vi ska ha chans på femteplatsen, så också idag. AMN verkar vara ute i kylan. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Vicious
Bild för Vicious

Måste vinna här om vi ska vara med för vi lär kamma noll i hängmatchen till veckan.

#Championship

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Nu kör vi mot cl plats 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Vicious
Bild för Vicious

En patenterad Xhaka efter nån minut. Lär sig aldrig.

#Championship

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Är Mustafi skadad

Bubblan

Glenn
Bild för Glenn

Ska verkligen Özil sno den av Eddie? Inte så att Özil har någon bössa och Eddie kommer med fart

COYG

Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Jag har tröttnat totalt på xhakas felpassningar och nonchalanta passningar.. som sätter lagkamrater i svåra lägen stup i ett... vi behöver en ny stabil defensiv inner mittfältare . Prio ett enligt mig!!! 

 

I med-och motgång!

 

 

Glenn
Bild för Glenn

Sjukt att vi får ut så lite av Pepe, Özil och Auba på plan samtidigt. Alla 3 borde kunna visa mkt mer

COYG

Jockejocke
Bild för Jockejocke

In med laca 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Så fort Saka engagerad framåt så händer det saker. Xhaka.är grymt ojämn. 

Life and Arsenal are miracles enough.

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Pepe utmanar för mycket och fumlar bort bollen. Han borde vara mer rak i sitt spel

Bubblan

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Riktigt dåligt 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Vicious
Bild för Vicious

Kändes som den värsta sortens halvlek under Wenger. En massa bollinnehav utan något som helst konkret framåt. Pepe försöker, men rätt ensam. Auba osynlig ute på kanten.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Det är inte det bästa fotbollsmatch man sett. Bottenmötes-feelingen infinner sig. Westham riktigt dåliga med bollen. Dom ser ju ut som ett riktigt PL-bottenlag. Vi känns lite ängsliga i försvarsspelet och kemin mellan Özil och Pepe i kombinationsspelet förtsätter att vara prick noll. Pepe visar sällan upp något som kan liknas vid speluppfattning. Ibland hade jag velat se Nelson på högerkanten istället i en klassisk wingerroll.

Förhoppningsvis höjer vi oss i andra halvlek. Vi gör ju som oftast bara en eller än oftare en halv bra halvlek per match.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Tidigt byte, förvånande. Hoppas lacca kan bryta mönstret. 

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Vad ska vi göra för att få med något VAR beslut i år? Säkert 25 straffar för lindrigare saker i pl i pr

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Någon måste ju lära Pepe att han ska ta löpningar in framför mål när han släpper bollen till Özil.

Ohh, tur att Nelson får komma in. Jag är så sjukt trött på Pepe.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Det är som studion sa i halvtid, tänk när Arteta får en ordentlig försäsong med laget. Då pratar vi topp 4. 

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Kan fan inte vara offside

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Jaaaaa äntligen VAR på rätt sida

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:

Vad ska vi göra för att få med något VAR beslut i år? Säkert 25 straffar för lindrigare saker i pl i pr

Typ så här? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Någon måste ju lära Pepe att han ska ta löpningar in framför mål när han släpper bollen till Özil.

Ohh, tur att Nelson får komma in. Jag är så sjukt trött på Pepe.

Han e kul att se på med sina dribblingar men 8 av 10 slutar med bolltapp...

If it's too strong, then you're too weak!

Vicious
Bild för Vicious

Där hatar man ju verkligen VAR. Dom tar ifrån oss extaset över målet liksom. Allt blir bara jaha. Det är ju när bollen sitter i nätet som man är i eufori.

#Championship

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:

Där hatar man ju verkligen VAR. Dom tar ifrån oss extaset över målet liksom. Allt blir bara jaha. Det är ju när bollen sitter i nätet som man är i eufori.

Så du hade föredragit besvikelsen över att det dömdes bort? Vi tänker visst olika.

If it's too strong, then you're too weak!

Vicious
Bild för Vicious
Pelle wrote:
Vicious wrote:

Där hatar man ju verkligen VAR. Dom tar ifrån oss extaset över målet liksom. Allt blir bara jaha. Det är ju när bollen sitter i nätet som man är i eufori.

Så du hade föredragit besvikelsen över att det dömdes bort? Vi tänker visst olika.

Nej, men jag tycker att man borde kunnat se att inte Özil var offside. Man slits mellan eufori, tomhet och lite glädje. Det är ju euforin där och då som man lever för.

#Championship

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:
Pelle wrote:
Vicious wrote:

Där hatar man ju verkligen VAR. Dom tar ifrån oss extaset över målet liksom. Allt blir bara jaha. Det är ju när bollen sitter i nätet som man är i eufori.

Så du hade föredragit besvikelsen över att det dömdes bort? Vi tänker visst olika.

Nej, men jag tycker att man borde kunnat se att inte Özil var offside. Man slits mellan eufori, tomhet och lite glädje. Det är ju euforin där och då som man lever för.

Det skiljde några cm, du begär ögat skall uppfatta det exakt?

Finns mycket man kan klaga på med VAR men detta var ju ett av få tillfällen där vi fick jubla trits vi inte annars fått göra det.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Skönt med seger.

Vi är inte bra och vi är inte roliga att titta på.

Hoppas på att det blir bättre nästan år. Nu gäller det att böka till sig 3-poängare

COYG

Tosse
Bild för Tosse

One nil to The Arsenal

Jonas S
Bild för Jonas S

En bedrövlig fotbollsmatch att titta på. Mycket på grund av Westham som är typ det sämsta jag sett på ett bra tag. Men i sista tredjedelen är inte vi så värst mycket bättre. Kemin mellan våra anfallare är obefintlig.

Pepe gör mig fortsatt tokig och Gervinho-vibbara värgrar att försvinna. Jag har alltid haft lite svärt för den där typen av spelare som tar felbeslut på felbeslut och aldrig verkar vara med på noterna med det som medspelarna sysslar med. Arteta måste försöka styra upp dom fyra där framme för det fungerar inte. Man har sett det så länge nu. Nelson med en rakare och mer tydlig spelstil kanske är bättre att bygga vidare på. Få in fler bollar på löpande anfallare in framför mål. Nu är det så ineffektivt. Och kontringsspelet är fortsatt helt hopplöst.

Positivt tycker jag är Pablo Mari som känns som en ok värvning för en gångs skull. Lite skakig inledningsvis idag men var annars bra tycker jag. Ceballos tycker jag gör mittfältsjobbet bättre än någon annan senaste åren. Leno är brilliant. Det finns abolut ljusglimtar. Men vi är inte alls bättre än tabellen visar. Vi spelar som ett lite sämre mittenlag, spelarmaterialet är lite ihopslängt, det är lite si och så med kvaliteten på många spelare, passningstempot är lågt med för många tillslag och det saknas rätt vikt på 3/4 bollar som slås till löpande spelare.

Vi är ett lite sämre mittenlag i tabellen, vi spelare som ett lite sämre mittenlag och vi är ett lite sämre mittenlag. Matcher som idag är lite den nivån man vant sig vi med Arsenal. Det är illa, illa, illa.

Be excited!

Sidor